بازدید 3573
۱

واکنش برزیل به اتهام‌زنی کاخ سفید درباره جنگ اوکراین

وزیر امور خارجه برزیل به اظهارات سخنگوی کاخ سفید که رئیس‌جمهور برزیل را به تکرار طوطی‌وار تبلیغات روسیه درباره جنگ اوکراین متهم کرده بود، واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 18 April 2023

 

واکنش برزیل به اتهام‌زنی کاخ سفید درباره جنگ اوکراین
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مائورو ویرا» وزیر خارجه برزیل روز گذشته (دوشنبه) اظهارات اخیر «جان کربی» سخنگوی کاخ سفید درباره جنگ اوکراین را رد کرد.

«لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل در سفر اخیر خود به چین، ایالات متحده را به دمیدن در آتش جنگ اوکراین متهم کرده بود.

پس از آن نیز، «جان کربی» یکی از سخنگویان کاخ سفید در واکنش به اظهارات لولا که واشنگتن را به دمیدن در جنگ اوکراین متهم کرده بود، رئیس‌جمهور برزیل را به «تکرار طوطی‌وار تبلیغات روسیه و چین» متهم کرد.

مائورو ویرا نیز با رد اتهامات کربی گفت: «من نمی‌دانم که چطور و چه گونه او (کربی) به چنین نتیجه‌ای رسیده است اما من به هیچ عنوان با این اظهارات موافق نیستم».

بنا بر گزارش شبکه «بی بی سی»، رئیس‌جمهور برزیل که در سفر به چین برای میانجیگری میان روسیه و اوکراین اعلام آمادگی کرده بود، گفت: «ایالات متحده باید تشویق به جنگ را متوقف و گفت‌و‌گو برای صلح را آغاز کند».

از طرف دیگر، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در سفر خود به برزیل ضمن قدردانی از لولا تصریح کرد که مسکو از دوستان خود در برزیل برای درک درست از علت جنگ در اوکراین قدردانی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کاخ سفید درست گفته!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست