بازدید 3173

رئیس جنبش اسلامی النهضه تونس بازداشت شد

جنبش النهضه تونس دوشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که «راشد الغنوشی» رئیس این جنبش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 18 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از المیادین، جنبش النهضه تونس در بیانیه خود خواستار آزادی فوری «راشد الغنوشی» شده است.

در این بیانیه آمده است: ما از همه آزادگان می‌خواهیم تا در برابر این اقدامات سرکوبگرانه که حقوق، آزادی‌ها و احترام به مخالفان را نقض می‌کند کنار هم بایستند.

هنوز مقام‌های تونسی به صورت رسمی علت بازداشت رئیس جنبش النهضه را اعلام نکردند؛ اما رادیو موزاییک تونس گزارش داده که تصمیم به بازداشت الغنوشی به دلیل پخش فیلمی از گفت وگوی وی با رهبران جبهه نجات ملی است که در آن او حذف اسلام سیاسی در تونس را پروژه‌ای برای جنگ داخلی در این کشور عنوان کرده است.

پیش تر «بلقاسم حسن» از رهبران جنبش النهضه در توییتی گفته بود که راشد الغنوشی پس از یورش نیروهای امنیتی به خانه‌اش دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

«رفیق عبدالسلام» وزیر خارجه پیشین تونس نیز گفته بود که رهبر جنبش النهضه تونس پس از بازداشت به پادگان العوینه منتقل شده است.

قیس سعید رئیس جمهور تونس از ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ (سوم مرداد ۱۴۰۰) مجموعه‌ای از اقدام‌های فوق‌العاده را اتخاذ و با اعلام لغو اختیارات پارلمان، رفع مصونیت نمایندگان، انحلال هیات نظارت بر قانون اساسی و سپس انحلال پارلمان این کشور بن بست سیاسی شدیدی در تونس ایجاد کرد که با موجی از مخالفت‌ها و اعتراض‌های احزاب و جریان‌های سیاسی به ویژه جنبش النهضه این کشور روبرو شد.

رئیس جنبش النهضه تونس پیش تر بازداشت مخالفان دولت قیس سعید را محکوم کرده و گفته بود که این بازداشت‌ها مشکلات شهروندان را حل نمی‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل