بازدید 2330

آمریکا خواستار آتش بس در سودان شد

آمریکا خواستار آتش بس فوری در سودان شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 17 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، ایالات متحده امروز دوشنبه خواستار آتش‌بس در سودان شد. این درحالی است که پایتخت سودان برای سومین روز در جریان درگیری‌های مرگبار بین جناح‌های نظامی رقیب بمباران شد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط کمیته مرکزی پزشکان سودانی، از زمان آغاز درگیری ها در سودان دست کم 97 غیرنظامی کشته و 365 زخمی شده اند.

یک خبرنگار رویترز گفت که از اوایل روز دوشنبه، بمباران ها و حملات هوایی در خارطوم برای حدود دو ساعت شنیده شد. با اینکه  حملات سنگین کاهش داشت اما آتش توپخانه ادامه یافت.

این درگیری‌ها که به سایر بخش‌های سودان نیز سرایت کرده است، اولین وقوع خشونت در پایتخت در دهه‌های اخیر است و نیروهای مسلح را در مقابل نیروهای شبه‌نظامی قدرتمند پشتیبانی سریع (RSF) قرار داده است. رهبران دو طرف دو مقام برتر شورای حاکم سودان را در اختیار دارند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت: در سودان به آتش بس فوری نیاز است و این دیدگاه جامعه بین المللی است.

بلینکن در حاشیه نشست هفت وزیر خارجه در ژاپن گفت: نگرانی عمیق مشترکی در مورد جنگ، خشونتی که در سودان در جریان است وجود دارد – تهدیدی که برای غیرنظامیان، ملت سودان و به طور بالقوه برای منطقه ایجاد می کند.

وی همچنین از ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و ژنرال محمد حمدان داگالو، رهبر ارتش سودان خواست تا از حفاظت از غیرنظامیان اطمینان حاصل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار