بازدید 11694
۵

هشدار خزانه‌داری آمریکا درباره تأثیر تحریم‌ها بر دلار

جانت یلن وزیر خزانه‌داری ایالات متحده گفت: هنگامی که ما از تحریم‌های مالی مرتبط با نقش دلار استفاده می‌کنیم، این خطر وجود دارد که این کار به مرور زمان باعث تضعیف هژمونی جهانی دلار شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 16 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با فرید زکریا که قرار است روز یکشنبه از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شود، افزود: بانک‌های ایالات متحده ممکن است شرایط وام‌دهی را سخت‌تر و با افزایش نرخ بهره مخالفت کنند.

یلن گفت: اقدامات سیاستی برای مهار تهدید سیستماتیک ناشی از ورشکستگی ماه گذشته بانک‌های سیلیکون ولی و سیگنیچر باعث تثبیت جریان خروج سپرده‌ها شده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به این پرسش که در پی نگرانی‌ها در مورد ایمنی سپرده‌ها، آیا توسعه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده که به مصرف‌کنندگان آمریکایی اجازه می‌دهد مستقیماً با فدرال رزرو حساب داشته باشند عاقلانه است یا خیر؟، افزود: این موضوع طرفداران مهمی دارد و البته اگر چنین تصمیمی گرفته شود دارای معایبی نیز خواهد بود؛ بنابراین تصمیمی است که باید به طور جدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد اما می‌تواند چیزی باشد که در آینده آمریکایی‌ها وجود خواهد داشت.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه سخنان خود به بحث تحریم‌ها علیه روسیه، ایران و سایر کشورها پرداخت و اظهار کرد: تحریم‌های تحت رهبری ایالات متحده و کنترل‌ صادرات به روسیه، این کشور را از دسترسی به مواد لازم برای ادامه جنگ در اوکراین محروم می‌کند و سقف قیمتی ۶۰ دلاری نفت روسیه که توسط کشورهای غربی اعمال شد، مازاد بودجه مورد انتظار مسکو را به کسری تبدیل می‌کند.

یلن افزود: تحریم‌ها و کنترل‌ صادرات به روسیه این کشور را مجبور کرده است برای تجهیزات و تسلیحات نظامی به کشورهای دیگر متوسل شود و ایالات متحده اقداماتی را برای جلوگیری از فرار این کشور از تحریم‌ها انجام داده است.

وی مدعی شد: اما ما فکر می‌کنیم که ارتش ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه واقعاً از تجهیزات لازم برای ادامه جنگ محروم است.

یلن در ادامه و در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها می‌تواند نقش دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را از بین ببرد؟، خطرات احتمالی را تصدیق کرد و افزود: هنگامی که ما از تحریم‌های مالی مرتبط با نقش دلار استفاده می‌کنیم، این خطر وجود دارد که این کار به مرور زمان باعث تضعیف هژمونی جهانی دلار شود اما این ابزار بسیار مهمی است که ما سعی می‌کنیم عاقلانه از آن استفاده کنیم.

وزیر خزانه‌داری آمریکا با تاکید بر اینکه تحریم‌ها زمانی مؤثرتر هستند که با حمایت متحدان آمریکا همراه شوند، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها، تمایل چین، روسیه و ایران را برای یافتن جایگزینی برای دلار برانگیخته است اما به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌ فرد دلار که تحت حمایت امن‌ترین و نقدشونده‌ترین دارایی‌های جهان (خزانه‌داری ایالات متحده) است، دستیابی به یک ارز جایگزین آسان نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
کدوم نقدشونده ترین؟ هرچی احمدی نژاد ارز اندوخته دلار خرید هاپولو کردن!
این سخنان یعنی اینکه آنان هوشمندانه دست به تحریم زده اند و حالا حالا ها نمیشود جایگزینی برای دلار متصور شد و حضراتی که وعده شکست تحریم ها با جایگزینی دلار میدهند مشخصا ۳۰ سال دیگه را تارگت خود قرارداده اند بنابراین دلخوش نباشید
خداوند شما ظالمها را به ظلم خودتان گرفتار فرماید.که واقعا شیطان بزرگ لقب بسیار زیبنده شما زالو صفتان عالم هست.
درهر صورت ما نمیتوانیم فکر کنیم تا زمانی که به مهارت و تجربه استادمان نرسیده ایم بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم... کلا" ویتنام را فراموش کنیم که یک وضعیت استثنایی بود ... و این یک اصل است که فکر میکنم در نظر دولتمردان ما مغفول مانده است...!؟
خدا لعنت کنه امریکاه را که همه کشورها را بدبخت کرده خدا و امام زمان کمکه مردم و کشور کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار