بازدید 14700

هشدار آلمان به چین درباره عواقب درگیری با تایوان

وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با همتای چینی خود در پکن ضمن درخواست برای تاثیر گذاری بر روسیه برای پایان جنگ اوکراین همچنین درباره عواقب درگیری نظامی با تایوان به این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳ 14 April 2023


به گزارش تابناک، تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفوتر آلگماینه سایتونگ" نوشت: آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان به چین درباره درگیری نظامی با تایوان هشدار داده است. بائربوک روز جمعه در پکن پس از دیدار با کین گانگ، همتای چینی خود، گفت: این یک سناریوی وحشتناک خواهد بود. وی افزود: بی‌ثباتی عواقبی برای همه کشورها، اقتصاد جهانی و همچنین آلمان خواهد داشت.

بائربوک در عین حال که بر سیاست چین واحد آلمان تاکید کرد، گفت: اتحاد مجدد چین با تایوان با زور برای اروپا قابل قبول نیست. او گفت که یک جنگ امواج شوک ایجاد می کند و یک بحران اقتصادی جهانی همچنین چین و آلمان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزیر امور خارجه آلمان همچنین به عنوان مثال به اهمیت اقتصادی تایوان برای صنعت تراشه اشاره کرد. بائربوک گفت: ما با نگرانی شدید شاهد افزایش تنش در تنگه تایوان هستیم.

چین دولت های خارجی را به حمایت از جدایی طلبان در تایوان که بخشی از چین است متهم کرد. چین اعلام کرده که هیچ گونه مداخله در امور داخلی را تحمل نمی کند. چین تایوان را به عنوان یک استان جدا شده و بخشی از جمهوری خلق می داند.

بائربوک پیش از این روز پنجشنبه هم تاکید کرده بود که تشدید تنش بین چین و تایوان بر آلمان نیز تاثیر خواهد گذاشت و به اثرات آن بر تجارت جهانی اشاره کرد. بائربوک پس از گفتگوهایش در پکن، به کره جنوبی و سپس ژاپن سفر می کند.

وزیر خارجه چین نیز پس از مذاکرات مشترک با همتای آلمانی خود اطمینان داد که در حال حاضر و آینده از روسیه در جنگ علیه اوکراین حمایت تسلیحاتی نخواهد کرد. کین گانگ گفت: ما در آینده به طرف های درگیر سلاح نمی دهیم و نخواهیم داد. وی تاکید کرد: همچنین صادرات کالاهای به اصطلاح دو منظوره که برای مصارف غیرنظامی و نظامی قابل استفاده است، مطابق با شرایط قانونی کنترل می شود. به گفته وی نقش چین در رابطه با اوکراین ترویج آشتی و پیشبرد مذاکرات صلح است. وی افزود: ما سوخت بیشتری به آتش نمی ریزیم.

بائربوک همچنین از چین خواست تا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پایان دادن به جنگ در اوکراین سخت تر از گذشته کار کند. به گفته وی سفر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مسکو نشان داد که هیچ کشوری به اندازه چین بر روسیه نفوذ ندارد.

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت: انتخاب نحوه استفاده از این نفوذ مستقیماً بر منافع اصلی اروپا تأثیر می گذارد. به گفته وی همانطور که چین با موفقیت خود را متعهد به حل و فصل مسالمت آمیز بین ایران و عربستان سعودی کرده است، آرزو می شود که چین بر روسیه تأثیر بگذارد تا در نهایت به تجاوز در اوکراین پایان دهد و در حل و فصل صلح آمیز مناقشه شرکت کند.

بائربوک همچنین هشدار داد که چین با داشتن حق به عنوان عضو دائمی شورای امنیت، مسئولیت ویژه‌ای دارد. وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به موضع پکن در مورد راه حل سیاسی برای جنگ اوکراین که در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است، گفت: خوب است که چین نشان داده است که به یافتن راه حلی متعهد است.

وی افزود: اما باید به صراحت بگویم که تعجب می کنم که چرا موضع چین تاکنون شامل درخواست روسیه متجاوز برای توقف جنگ نشده است. همه ما می دانیم که رئیس جمهور پوتین می تواند در هر زمانی این کار را انجام دهد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در جریان سفر خود به چین، تلاش کرد تا با توجه به اظهارات جنجالی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در مورد مناقشه تایوان، تصور اختلاف نظر اروپایی ها را از بین ببرد.

این مقام آلمانی روز پنجشنبه در جریان بازدید از شهر بندری تیانجین چین گفت: یک روز قبل، ماکرون یک بار دیگر تاکید کرد که سیاست چین فرانسه منعکس کننده یک سیاست چین اروپایی است. وی افزود: علیرغم همه تفاوت‌ها در اتحادیه اروپا، این یک نقطه قوت است که ما نه تنها در مورد مسائل اصلی منافع و ارزش‌های خود به یکدیگر نزدیک هستیم، بلکه رویکردهای استراتژیک مشترکی را نیز دنبال می‌کنیم.

چند روز پیش، "ماکرون" پس از یک سفر دولتی به چین، در این باره هشدار داد که اروپا در مسئله تایوان به پیرو و دنبال رو تبدیل شو. رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با چند رسانه غربی گفت: بدترین چیز این است که فکر کنیم ما اروپایی ها پیرو هستیم و باید خود را با ریتم آمریکایی و واکنش های افراطی چینی ها وفق دهیم.

اظهارات ماکرون انتقادات شدیدی را در کشورهای غربی برانگیخت. از سوی دیگر رسانه های دولتی چین از رئیس جمهور فرانسه تمجید کردند. ماکرون روز چهارشنبه بار دیگر بر استقلال فرانسه تاکید کرد. ماکرون در آمستردام با اشاره به ایالات متحده گفت: متحد بودن به معنای دست نشانده بودن نیست. فرانسه حق دارد برای خودش فکر کند.

بائربوک با توجه به سفر ماکرون به پکن تاکید کرد که این نشانه بسیار مهمی است که اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور فرانسه با هم به چین سفر کردند . وی افزود: وقتی ما بازار داخلی مشترکی داریم نمی‌توانیم در مورد بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا یعنی چین موضع متفاوتی اتخاذ کنیم. به گفته وی دولت فدرال آلمان با هیچ شریک دیگری در اتحادیه اروپا به اندازه دوستان ما از فرانسه هماهنگ نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
اومده در کشور خودش چین رو تهدید کرده
کشورهای بی طرف در اولویت هستند کشور فرانسه جایگاه ویژه دارد
اگر مردم بفهمن که دیگران بخاطر منافع چکار هایی میکنن یا کردن همه باید هم متحد میشن...از آلمان بلندشده رفته چین .بعد به ایران دستور هم میدن دخالت میکنن دشمنی هم میکنن.دیگه هر کاری بکنید ایران چین روسیه عربستان قطر سوریه یمن لبنان عراق پاکستان افغانستان وو اجازه نفاق نمیدن
بابا آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه دولت فخیمه آلمان !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هشدار به چین ؟ بابا تو دیگه کی هستی ؟
چین سومین ابر قدرت جهان هستش بعد المان درحد چین نیست
بودجه نظامی آلمان به شکل سنگینی رشد کرده. آیا خانم وزیر داره جا پای هیتلر میذاره؟
همه کشورهای اروپا و امریکا تک تاز شدن د, جهان احترام بزاریدسازمان ملل هم تر سو
آلمان هنوز تحت تسلط آمریکاست حرفهای بزرگتراز حدش میزند
برای اینکه صلح و سازش بشه باید کدخدا را ببینی چین هم الان کداخدای منطقه هست با یه اشاره عربستان دوست شد ایران هم با کدخداها دوست باشه اسراییل و آمریکا و آذربایجان و ... هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند
خاک بر سر چین با آن جمعیت و به قول خودش ابرقدرت در مقابل جدایی تایوان و ناتو و آمریکا کوتاه بیاد
پایان آلمان توسط فرانسه و انگلیس به زودی !!
مثل این میمونه که چین به آلمان در مورد درگیری با ایالت بایرن، هشدار بده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها