بازدید 25142

شاهکار بانک بدون مدیرعامل برای خانه دار شدن جوانان؛ وام ۴ میلیاردی می‌دهیم، اما ۱۵ سال صبر کنید!

در شرایطی که حل بحران تامین مسکن افراد بدون خانه، از دغدغه های دولت سیزدهم است، به تازگی سرپرست بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن، نسخه پُر ایراد گذشته این بانک برای جوانان را به روزرسانی کرده و وعده پرداخت وام البته با پازنده سال وقفه را داده است!
کد خبر: ۱۱۷۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷ 12 April 2023

شاهکار بانک بدون مدیرعامل برای خانه دار شدن جوانان؛ وام ۴ میلیاردی می‌دهیم، اما ۱۵ سال صبر کنید!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بانک مسکن بیش از شش ماه است که مدیرعامل ندارد و پس از شایان، با حکم وزیر اقتصاد، علی عسگری به عنوان سرپرست این بانک حضور دارد. در حالی که تامین مالی پروژه عظیم نهضت ملی مسکن با محوریت بانک مسکن باید پیش برود، هنوز مدیرعاملی در این بانک منصوب نشده؛ اما در این میان، روز گذشته سرپرست بانک مسکن از افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان خبر داد. تسهیلاتی که در نگاه اول می تواند خبر بسیار خوشحال کننده ای برای جوانان بی خانه باشد، ولی وقتی به جزئیات این خبر توجه می شود، فضای مثبت از بین می رود. اما موضوع از چه قرار است؟

تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان، از جمله وام‌هایی است که شخص متقاضی باید پس از افتتاح حساب در بانک عامل، ماهانه مبلغ مشخصی را پرداخت کند تا در نهایت از دو حالت حداقل پنج و یا پانزده سال، از تسهیلات پرداختی بهره‌مند شود. به بیان دیگر، یک شخص پس از اینکه پنج سال، واریزی داشت، می‌تواند برای دریافت وام به بانک مراجعه کند و اگر پانزده سال صبر کند و ماهانه واریز وجه به حساب بانک داشته باشد، مبلغ بیشتری را پس از پانزده سال دریافت کند.  

این تسهیلات در سال‌ها با تغییراتی همراه بوده است؛ برای نمونه برای متقاضی در شهر تهران و در سال ۱۴۰۰ سقف تسهیلات مذکور یک میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ دو میلیارد تومان و حالا برای کسانی که امسال افتتاح حساب داشته باشند، قرار است پانزده سال بعد چهار میلیارد تومان پرداخت شود.  

سرپرست بانک مسکن با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است، اظهار داشته است: سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان در سال ۱۴۰۲ و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده است که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران ۱۶ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۱۲ میلیارد ریال خواهد بود.

وی افزوده است: سقف تسهیلات متعلقه پس از گذشت پانزده سال تمام در شهر تهران ۴۰ میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر مناطق ۲۸ میلیارد ریال خواهد بود.

 

هر ماه چند میلیون تومان باید پرداخت کرد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای افتتاح کننده حساب در سال جاری، در صورتی که بخواهد سقف مبلغ یعنی ۴ میلیارد تومان را پانزده سال بعد دریافت کند، باید در سال اول تا پایان سال پنجم، ماهانه مبلغ یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان و در ادامه در سال ششم تا پایان سال دهم نیز ماهانه، یک میلیون و ۷۲۷ هزار تومان و در نهایت از سال یازدهم تا پایان سال پانزدهم، هر ماه مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کند تا در نهایت در پایان این دوره پانزده ساله، مبلغ چهار میلیارد تومان دریافت کند. بانک عامل اعلام کرده است مدت بازپرداخت نیز حداکثر ۲۰ سال ساده و پلکانی است.

پانزده سال دیگر چند متر خانه در تهران می توان خرید؟

این پرسشی است که بانک مسکن باید بدان پاسخ دهد، زیرا با توجه به روند افزایشی قیمت مسکن در سال‌های اخیر، به نظر نمی رسد که پانزده سال دیگر، قدرت خرید چهار میلیارد تومان به اندازه‌ای باشد که بتواند گره‌ای از مشکل خانه دار شدن جوانان باز کند. به عبارت دیگر، این نوع سیاست‌گذاری از سوی شورای پول و اعتبار و بانک عامل مسکن، تنها امید واهی به متقاضیان خرید مسکن در پانزده سال دیگر است و پیشنهادی که از سوی کارشناسان حوزه مسکن مطرح است، تغییر نگاه در این باره است.

پیشنهاد اثرگذار چیست؟

کارشناسان مسکن معتقدند با توجه به روند تورم در اقتصاد کشورمان، مسلماً نمی‌توان امیدوار بود که پانزده سال دیگر، قدرت خرید وام چهار میلیارد تومانی، بتواند گرهی از مشکلات خریداران مسکن آن‌هم قشر جوان باز کند؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود که سیاست‌گذار حوزه مسکن و نظام بانکی، تغییر رویکرد داده و این نوع ارائه تسهیلات را به سمتی ببرند که شخص متقاضی دریافت وام، پانزده سال آینده، هنگامی‌ که قصد خرید خانه‌ای را داشت، بانک مسکن و یا هر بانکی در نظام مالی کشور، به قیمت روز بازار مسکن، درصد قابل توجهی از مبلغ خانه مورد نظر را بر اساس متر و معیاری که متعارف با میانگین روز قیمت مسکن است، به صورت وام به متقاضی خرید خانه ارائه کند. به عبارت دیگر، مثلا به جای اعلام سقف عدد مشخص ریالی چهار میلیارد تومان، اعلام شود در پایان بازه زمانی سپرده‌گذاری، معادل ۶۰ درصد از هزینه ساخت یا خرید مسکن توسط بانک در قالب تسهیلات به متقاضی ارائه خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۸
با میانگین تورم ۴۰ درصد بعد از ۱۵ سال ریال ۱۵۵ برابر بی ارزش می شود. یعنی ۴ میلیارد ۱۵ سال بعد معادل ۲۵ میلیون تمن امروز خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
طرف سن ازدواجش میگذره.
؟؟؟؟؟15 سال
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
کلاهبرداری از قشر نیاز مند است. اگر ارزش همین پول دریافتی در این پانزده سال را با
احتساب تورم بخواهند پس بدهند خیلی بیشتر می شود . بعید است به آخرت ایمان داشته باشند
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
دقیقا همین کلاه برداری دولتی را 15 سال قبل بانک
مسکن با دهه شصتی ها کرد و الان دوباره ... ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
تابناک چرا نظر درمورد کامنت هارو بستی ؟
ناشناس
| Romania |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
صد رحمت به پشمک حاج عبدالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
الان مسکن مهمه که بنیان خانواده بهش وابسته است و مهار قیمتش از دست دولت خارج شده .... مثل یک بمب ساعتی شده ....
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
ببخشید پشمک حاج عبدالله یک محصول و برند معتبر چند ملیتی داره میشه با نسبت دادن وام بانک مسکن بهش توهین کرده اید من حاضرم همان وام رو با یک کیسه پشمک حاج عبدالله عوض کنم
خدایش اینا چی میخوان از جونمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
کیا؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
جان مان
همین است که مردم در برابر هر گفته مسولین خنده میکنند و رد میشوند...ولی عواقب بدی هم دارد...
بانکداری بدون ربا
خخخخخخ تازه هنوز نگفته این 4 میلیارد تومن تسهیلات را با سود چند درصد میخواد به جوانان قالب کنه !!! و چقدر از خون اونا را تو شیشه کنه !!!
من برای ساخت خانه مجبور شدم از چند بانک وام بگیرم. با وجودی که در بانک سکن خودم و خانمم مدتها حساب داشتیم. بدترین وام و بی ارزشترین وام رو از بانک مسکن با بیشترین و پرخرج ترین وثیقه و نحوه حتی دریافت مرحله به مرحله با سختی فراوان و هزینه های کارشناسی متعدد دریافت کردم. بانک مسکن بی ارزشترین بانک برای سرمایه گذاری و اخذ وام جهت تهیه مسکن است. به هیچ وجه پولتون رو توی این بانک پس‌انداز نکنید.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
وامهای بانک مسکن که گره اصلی از مشکل پیچیده مسکن حل نمی کنه
اما
بنده دوسال پیش وام ساخت مسکن گرفتم و مجری ساختمان هم مهندس عمران بود و به همین دلیل مبلغ تسهیلات وام مسکن چندبرابر شد . با این وام تونستیم خانه را تموم کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
من ضربه سختی از بانک مسکن خوردم وآبرویم پیش پسرم رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
کلا یه بانک به دردنخور و بی ارزش هست... و هیچ گونه فایده ای با این تورم نداره.. بهتره حرف اضافی هم نزنه...
فریدون امیری پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
درمورد بانک مسکن واقعا درست پیام نوشتید. واقعا بانک افتضاحیه فقط به انبوه سازان که از جیب مردم بیچاره بهشون کارمزد شیرین میدن چرخش وامشون خوبه ! برای بچه هام حساب بازکردم دوسال بعد رئیس بعدی اومده گفت بابا سرت کلاه گذاشته کی گفته سهام و وام وسود بایک حساب ممکنه !!! خلاصه یا این یااون سرم شیره مالیدن ! چون شاید بعدازدوسال وام برنده شدم ولی این یکی کشیدش بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
برادر مگه نه توماس جفرسون گفته « بانكها از ارتش آماده به جنگ خطرناك ترند » !! حالا خدا عالمه شايد بيشتر نظر جفرسون به بانك مسكن بوده ، البته نه بانك مسكن ما بلكه بانك مسكن كشور خودش امريكا !!
اگه همینطوری جلو بره 15 سال دیگه 4 میلیارد الان نهایتا 200-300 میلیون ارزش داره که خونه هم نمیشه باهاش رهن کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
به نظرت خیلی خوب حساب نکردی؟فکر کنم ۱۵ سال دیگه ۴ میلیارد پول نیم متر زمینم نشه!
درود....تا پانزده سال دیگه با این پول بروند...قبر سیار یا همان پراید بخرید....
قرار بود‌ آقای رییسی‌ چینیها را برای ساخت مسکن انبوه‌ بیاره‌ چی شد پس‌ ؟!
بالاخره‌ نفت و میداد‌ چینیها‌ در ازاش‌ سرپناهی میساختند‌ بد نبود‌ .
زمانی با افتاح حساب یک میلیونی برای فرزندم از همین طرح بانک مسکن استفاده کردم پس ار قریب ۲۰ سال ، گفتند چهل میلیون تومان وام می دهیم ، و انوقت بود فهمیدم چرا بعضی ها دلار می خریدند که اگر من هم خریده بودم فرزندم خانه دار شده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
افرین من هم بعد از سال ها به همین نتیجه رسیدم
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
زير پرچم اسلام داري زندگي مي كند.
واقعا شاهكار بزرگيه اين طرح ! من خودم ابتداي سال ٩٧ يك آپارتمان به قيمت هر متر ٣ ميليون تومان خريدم الان بعد 5 سال قيمت هر متر همين ملك شده متري ٣٣ ميليون تومان بيش از 10 برابر
حالا به نظر شما با اين تورم 15 سال ديگه قيمت هر متر مسكن چه قدره؟ همين الان با 4 ميليارد شايد بتونيد يه آپارتمان 90 متري بالاي 20 سال ساخت يا 50 متر اپارتمان نوساز در يك منطقه متوسط خريداري كرد كه تا 15 سال اينده ممكنه به 2 متر برسه .
وام برره ای
اصلا کاربرد این وام چیه واقعا. بنده سال 79 برای فرزندم نوشتم وقتی 18 سال شد (سال 99) وام شده بود 38 میلیون تومان واقعا با این پول چه کار میشه کرد اصلا هیچ تناسبی با تورم نداره . بهتره از چرخه بازار مسکن حذف بشه چون به هیچ وجه کارگشا نیست.
با چها میلیارد تومن در ۱۵ سال بعد، فوق فوقش میشه ی شارژر موبایل خرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
نه دیگه خیلی بدبینی. فوقش ۲ کیلو گوشت یا یه وعده تو رستوران
با این روندی که میبینیم تا ۱۵ سال دیگه قیمت هرمتر اپارتمان از ۴ میلیارد هم رد شده شک نکنید
برای پیشنهاد دهنده این طرح اسپند دود میکنم که یه وقت چشم نخوره :)
انشالله بعد از پانزده سال پول پیش یک اتاق در خانه قمرخانم دستت رو می گیره.
از دولت فخیمه در سطح دکتری بیش از این انتظاری نیست
شاهکار نیست طبیعیه
تو این کشور هر اداره و ارگانی هر کاری دلشون بخواد میکنه نمونش خودرو ساز خودرویی که تا چن سال پیش ۲۰ سی تومن نمیخریدن ۱۰ پونزده برابر قیمت دارن میفروشن اونم با منت و قرعه کشی بانک ها هم همینطور اینا هم تو ربا خواری از هم سبقت میگیرن
سیستمی که ۹۰ سال پیش برای رفاه و آبادانی کشور تاسیس شده بود شده یه مار هفت سر و افتاده بجون ایران و ایرانی
مملکت شیر تو شیر
بانک مسکن همین طرح ها در سالهای قبل انجام داد و قول داده بود بعد از رسیدن خایر افراد به 15 میلیون وام 50 میلیونی اعطا خواهد کرد و مردم زود باور هم به این روش اقدام کردند و روزی که میخواستند وام 50 میلیونی بگیرند خانه متری 5 میلیون شده بود. و در مراجعه به بانک اعلام کردند که میتونی سود بانکی 15 میلیون تومان را که حدود 500 هزار تومان میشد بگیرید. کلاه برداری تا این حد کجا سراغ دارید؟
اون ماهی یک میلیون ماهانه رو الان میری طلا می خری و میذاری گوشه خونه. 15 سال بعد مجموع طلاهای خریداری شده 4 میلیارد که سهله، 40 میلیارد ارزش پیدا میکنه و دیگه نیازی به بانک و وام نداری
با این تورم انفجاری احتمالا سال بعد 4 میلیارد پول یک پراید هست چه برسه به 15 سال بعد که پول یک آدامس خواهد شد!
حق دارند که تا الان فقط سرپرستش کردن....چه طرح جالبی ظرف 15 سال با واریزی ماهیانه که اعلام کردن مبلغ 310.000.000 میلیون در حساب خودتان خواهید داشت حال بماند که در این پانزده سال چه سودی که از پولتان نبردند..اگر همان روز به شما وام 4 میلیاردی بدهند در 20سال بازپرداخت شما حتی بدون یک ریال سود و فقط اصل پول باید ماهیانه 18.000.000میلیون به بانک پرداخت کنید..مسلما این 4 میلیارد برای ملکی که بیش از 3 الی 4 برابر وام ارزش داره خواهند داد..از انجایکه در چنین مواردی باز پرداخت به مشکل بر میخوره و حداقل نیمی از این املاک به تصرف بانک در میاد..و خیلی خلاصه و شیک خودش میشه خریدار با کمترین قیمت...خیلی راحت با 15 سال سختی کشیدن رنج بردن شما 310.000.000پول درمیاره که خیلی بیشتر ازاینه از طرفی وام 3.7 میلیاردی چون 300 که در حساب موجوده به شما خواهد داد..در واقع بانک از همین الان با پول شما بدون حتی یک ریال خرج.... ملک و اموال میخره...به همین خیال باش..
این طرح یک نماد است .
جوانان و بی خانه ها تا پانزده سال دیگر از خانه هیچ خبری نیست آن موقع هم با اوضاع اقتصادی و تورم روز افزون چیز قابل توجهی بدست شما نمی رسد .
تو خود حدیث مفصل بخوان
وعده سرخرمن
این متفکران چقدر به مغز خودشون فشار میارن آخه؟ یکم هم استراحت به خودشون بدن...
خدا کنه همه صاحب خانه بشن یکشون منه ۶۰ سالمه مستئجرم خدایا یارام کنی
اونموقع با ۴میلیارد میشه ، پادری جلو دستشویی اون خونه رو خرید
خخخ
اونموقع با ۴میلیارد میشه ، پادری جلو دستشویی اون خونه رو خرید
خخخ
سلام
۱۵ سال دیگر ۴میلیارد تومان معادل چهل میلیون تومان است
صرفا جهت اطلاع
سلام
۱۵ سال دیگر ۴میلیارد تومان معادل چهل میلیون تومان است
صرفا جهت اطلاع
اقای دکتر رضایی جراح اقتصادی ایران و معاونت محترم اقتصادی رئیس جمهور برای این پیشنهاد اثر گذار چه توجیهی دارند ؟
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
به عمر ما کفاف نمیده بزارید برای نسل بعد ... ما فقط تو زندگی نفس کشیدنمون بی نیاز از تو صف وایسادن بود...اما پیش درگاه خدا به تمام جوانای هم نسل من مدیونید
سلام عزیزان برادر

جهت اطلاع: پسرم متولد 10-1382 هست قبل از یک ماهگی براشون حساب مسکن جوانان باز کردم - تا بعدا (15 سالگی) 47.000.000 تومان وام مسکن بدهند -تجسم کنید 1395 با 47 میلیون چی میشد خرید - اگر یونجه خریده بودم الان کلی سود کرده بود - بنظرم باید بگویند 15 سال دیگه حداقل 50 درصد قیمت یک خانه 80 متری وام میدهند.

یا علی پاینده ایران
افرین به این نقدها
احسنت باید زودتر از اینها و بیشتر از اینها انجام بدین این مدل کارارو فرهنگ سازی کنید
نابغه های مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
پدر استکبار جهانی رو در اوردن
آفرین، آفرین، حیف دنیا از قابلیت های شما نمیتونه استفاده کنه.
با ازدواج و افزایش سن ازدواج و معضلات آن چه کار داری؟؟؟ مقطع حساس کنونی و پیچ حجاب رو بچسب‌
بانک مسکن پول خرید اوراق وام مسکن در بورس (تسه) را میخورد و در حالی که هیچ وامی پرداخت نمیکند، اصل پول را هم به خریداران بر نمیگرداند
موج چهارم فناوری و اقتصاد چیست و خودکفایی چه معنی دارد؟


ایران در سال ۹۲ به ارزش حدود یک میلیارد و ۵۰۰ ملیون دلار سنگ‌آهن صادر کرد. در سال ۹۴ صادرات سنگ‌آهن تقریبا متوقف شده است. علت توقف صادرات سنگ‌آهن ایران، فناوری موج چهارم است.
در گذشته صادرات سنگ‌آهن با کشتی‌های ۶۰ تا ۷۰ هزارتنی انجام می‌شد. اکنون استرالیا ۴ کشتی ۶۰۰ هزارتنی خریداری کرده است و هزینه حمل از استرالیا به چین فقط ۴ دلار برای هر تن است.
اما هزینه انتقال سنگ‌آهن از بافق یزد تا بندرعباس با فناوری موج دوم ایران ۱۷ دلار است.

ایران هرگز نمی‌تواند با فناوری موج دومی با فناوری موج چهارمی استرالیا رقابت کند. مزید بر این مشکل حمل فناوری استخراج در معادن سنگ‌آهن ایران موج دومی است. در حالی‌که در استرالیا موج چهارمی است.

قیمت ورق سرد چین در سال ۲۰۰۱ حدود ۵۴۰ دلار بود. در همان سال‌ها فناوری چین در تولید ورق سرد موج سومی بود. اینک موج چهارمی هست و قیمت آن حدود ۴۵۰ دلار شده است. ۳ دلار امروز معادل یک دلار سال ۲۰۰۱ در بازار جهانی قدرت خرید دارد به عبارت دیگر تورم‌زدایی شده است، دیگر قیمت ورق سرد چین در مقایسه با سال ۲۰۰۱ در واقع ۱۵۰ دلار است.

چینی‌ها در شرف قبضه بازار جهانی فولاد هستند و برج ۱۱۰ طبقه را با فناوری موج چهارمی در ۱۰ ماه می‌سازند. در حالی‌که در تهران یک ساختمان ۵ طبقه با فناوری موج دومی معمولا ۱۸ ماهه ساخته می‌شود. فناوری موج دومی در تولید مسکن بیش از حد نقدینگی را درگیر می‌کند.

علت اینکه در ایران از کمبود منابع بانکی گله می‌کنند، استفاده از فناوری‌های قدیمی است. با فناوری جدید در هر مورد نیاز به وام بانکی حداقل به یک ششم کاهش می‌یابد.
در ایران به سبب استفاده از فناوری قدیمی در هر مورد، نیاز به وام بانکی شش برابر عرف جهان است.

استفاده از فناوری قدیمی خواب سرمایه را طولانی کرده و این باعث افزایش میزان بهره در ایران شده است. (منظور از فناوری فقط ابزار‌الات و ماشین نیست. بلکه روش و روش بهره‌وری و فوت‌وفن امور هم هست).

اگر از فناوری موج چهارم در حمل و نقل استفاده شود قیمت زمین در ایران به شدت کاهش می‌یابد.
اگر در ایران به جای طرح مسکن مهر دولت در حومه شهرهای بزرگ، شهرهای اقماری احداث می‌کرد و با هزینه دولت شهرهای اقماری را با متروی موج چهارمی به قلب کلان‌شهرها وصل می‌کرد، قیمت زمین به شدت در تهران سقوط می‌کرد.

با قطار شهری موج چهارمی ۵۰۰ کیلومتر طی یک ساعت طی می‌شود. فاصله زمانی شهر اقماری با فاصله ۱۲۰ کیلومتری تا تهران با قطار نسل چهارمی فقط ۱۵ دقیقه است. اگر از ۱۲۰ کیلومتری تهران طی ۱۵ دقیقه با مترو در میدان فردوسی پیاده می‌شدند آیا قیمت زمین در تهران همین حد بود؟

۴۵ هزارمیلیارد تومان منابعی که صرف احداث مسکن مهر شد و اکنون در خیلی مناطق فقط بتن‌آباد ایجاد کرده است، اگر صرف احداث زیرساخت در ۵۰ شهر اقماری در حومه کلان‌شهرهای ایران و وصل آنها با قطار تندرو نسل چهارمی شده بود، به سادگی جمعیت شهرهای اقماری به کلانشهرها وصل شده بود.

در سال ۲۰۰۴ فروش کمپانی جنرال موتور امریکا که با فناوری موج سوم تولید می‌کرد از تولید ناخالص ملی ۱۴۰ کشور جهان بیشتر بود.
در سال ۲۰۰۷ جنرال موتور امریکا به میزان ۲۵۰ میلیارد دلار ورشکست شد. اکنون جنرال موتور با فناوری موج چهارم اولین تولیدکننده خودرو در جهان است.

بحران در صنعت خودروسازی ایران به سبب استفاده از فناوری موج دومی است.
درآمد ریالی ناشی از فروش نفت در سال گذشته به اظهار وزیر نفت ۲۸ هزار میلیارد تومان و بدهی صنعت خودرو و قطعه‌سازان به بانکها ۲۴ هزار میلیارد تومان است.
بدهی بانکی صنعت خودرو و قطعه‌سازی معادل ۸۶ درصد درآمد نفت است که غیرطبیعی است و نشان می‌دهد یک جای کار اشکال دارد.
با فناوری موج دومی نمی‌شود خودرو تولید کرد، فقط بدهی بانکی تولید می‌شود.

همه صنایع پتروشیمی گازی ایران که طی ۱۰ سال گذشته تاسیس شده است فناوری موج چهارمی دارد و ایران در این زمینه در جهان پیشرو است. اما در زمینه صنعت گاز چنین نیست.
توتال فرانسه فاز یک و دو پارس جنوبی را با فناوری موج سومی ایجاد کرد. بعدها ایران فازهای بعدی را با کپی‌برداری با مهندسی معکوس تکمیل کرد. اما توتال در قطر طی سالهای اخیر از فناوری موج چهارم استفاده کرد.
اگر با قایق از کنار تاسیسات قطری‌ها عبور کنید مشاهده می‌کنید که حجم تاسیسات قطری‌ها که طی پنج سال اخیر احداث شده، ۲۰ درصدِ حجم تاسیسات ایران است. گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد از نظر هزینه تمام شده نیز ۲۵ درصد ایران هزینه کرده‌اند.
هزینه تمام‌شده توسعه پارس جنوبی با فناوری موج سوم ۴ برابر موج چهارمی است.

سر تكان دادن و نچ نچ كردن دردی را دوا نمی‌كند، من و تو هم جزیی از این فرآیندهای اشتباه هستیم، جزیی كه اتفاقا خیلی خیلی موثر است.
خالی بندان از کفار بدترند.
دستتون درد نکنه ...نگران بودم...
حتی همین حالا هم 4 میلیارد انتخابهای زیادی برای فرد ایجاد نمی کند.
شاید بهتر است خود دولت خانه بسازد به زوج های بدون خانه اجاره بدهد. که مشوق ازدواج جوانان هم باشد.
*
باید وضع اقتصاد را با بالابردن ارزش پول و مراوده با جهان ، البته به نفع ایران، درست کرد. چون فقط مسکن نیست که نمی توان خرید.
*
ضرر نکنند یه دفعه....
باید میخوان افرادی که حساب باز کنند را جز آمار مسکن دارها به دولت بدهند و از تلویزیون جز عملکرد دولت حساب شود.
پول مردم را میگیرید و فردا مشخص نیست آورم چه بلایی سر مسکن بیاورد و بدتر اینکه از کجا معلوم بعد پانزده سال کسی پاسخگو باشد
تو مملکتی که مسیولین پذی یصفره
به خدا قسم شما حیف میشین با این همه استعداد و نبوغ. چرا نمیرین خارج قدرتون بدونن
یه راه دیگه اش اینه که مسکن متری رو بتونی از یه بانک عامل مثلا بانک مسکن بخری و کم کم میزان متراژ رو بالا ببری و هر زمان هر چند متری که صاحبش هستی رو بتونی بفروشی. و قیمت با توجه به تورم قیمت مسکن بالا بره و سرمایه جوان ها پوچ نشه
اگه بورس خراب نشه و به صورت عادی رشد کنه، این پول رو که ماهانه پانزده سال بخوای پرداخت کنی رو توی بورس بزاری کلی بیشتر عایدت میشه
راهکار ساده هست جهت مسکن جوانان باید بانک مسکن خودش خانه هایی را خریداری کنه مثلا من که این حساب رو باز کردم امروز یک خانه برای من خریداری میشه با پول بانک و به من اجاره داده میشه علاوه بر اجاره ای که به بانک می دهم این هزینه سرمایه گذاری هم پرداخت می کنم بعد از 15 سال سند خانه به نام من میشه و مابقی پول بانک را به نرخ روز اول سرمایه گذاری بعلاوه یک نرخ تعدیل پرداخت می کنم و صاحب آن خانه می شوم و از ان به بعد به جای اجاره اقساط به بانک پرداخت می کنم/ این طرح جلوی دلالی مسکن هم میگیره
از بانکهای دولتی که مدیران و اعضای هیئت مدیره هایشان توسط وزیر اقتصاد که از دانشمندان برجسته ی تمام علوم بخصوص علم اقتصاد هستند ، تعیین و نصب میشوند ارائه ی چنین طرحهایی دور از انتظار نیست .
تابناک ! یهویی یادم‌افتاد که بک موقعی چقدر برای بانک دی تبلیغات می کردی
بانکداری اسلامی
خجالت بکشید اینقدر مردم و مسخره نکنید چهار میلیارد پانزده سال دیگه چهار صد هزار تومان ارزش ندارن
با این اوضاع اقتصاد روزهاوماههای مهمی در پیش روداریم .
خوبه دیگه برای خندیدن نیاز نیست فیلم کمدی ببینیم همین تیترهای تابناک کافیه ساعتها بخندیدم
خوب مشکل حجاب که از شنبه حل میشه
مشکل مسکن جوانان هم که با درایت مسئولین حل شد.
حالا دیگه چه مشکلی می مونه که این دولت حل کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
سوخت موشک بالیستیک بود که اونهم حل شد
وام بانک مسکن استخوان توی گلو!
وام ٤ ميلياردي مي دهيم اما ١٥ سال صبر كنيد !
------------
عرض مي كنم حالا كه اين وعده نه به بار است و نه به دار و وعده به سال گل ني است ، چرا ٤ ميليارد ؟ بگو ٦ ميليارد وام مي دهيم ، ٧ ميليارد وام مي دهيم ، حتي ١٠ ميليارد .. بلكه ١٥ ميليارد وام خواهيم داد ! جناب احمدي نژاد كه در زمان رياست جمهوري اش به شهر ما آمد وعده ايجاد يك ورزشگاه داد ، مردم گفتند كه كم است
بايد دوتا باشد ، هم مردانه و هم زنانه ! و جناب احمدي نژاد هم مثل آب خوردن گفت :
--- باشد ! دوتا ورزشگاه ساخته مي شود !
-- ٢٠ ميليارد تومن اعتبار براي كارهاي عمراني ! مردم گفتند كم است !
--- باشد ! ٤٠ ميليارد اعتبار در نظر مي گيريم !
--- هووووووورا !
-- جناب رئيس جمهور فرودگاه هم مي خواهيم !
-- حتما فرودگاه ساخته مي شود !... در اسرع وقت !
---- هوووووووووورا !!
-- بيمارستان شهر هم قديمي و كوچك است !
-- چشم ! يك بيمارستان مجهز هم براي گل روي شما !
--- هوووووووووووووووورا !!
-- راه آهن جناب رئيس جمهور !
-- راه آهن هم به چشم ! ... راه آهنم هم مي سازيم ! ... خاطرتان جمع !
--- هوووووووووووووووووووووووورا !
-- ديگه چيز ديگري نمي خواين ؟
-- گاز كشي جناب رئيس جمهور ... گاز كشي !
-- چشم ... گاز كشي هم در اولين فرصت !
--- هوووووووووووووووووووووووووووووورا !
-----------------------------
--- ميگم اوسا عباس ! جناب احمدي نژاد خيلي قول و وعده داد ، مگه نه ؟
-- درسته ! البته هم مردم مي دانستند داره شوخي ميكنه ، هم خودش !!
------
يادش بخير ! چه قدر كه ما مردم پس از هر وعده اي هورا كشيديم و شادي كرديم ! انگار ديروز بود !!
بله برادر ! وعده ١٥ سال ديگر چرا فقط ٤ ميليارد ؟ ... بله ؟ ... اگر بنده بودم مي گفتم ٤٠ ميليارد !!
خدایا ما را از دست این نابغه های مریخی نجات بده
جای بسی تاسف است از اینکه بعضی از مسولان مردم را به سخره گرفته اند
بیچاره جوونای ایران ، کشورهای دارای نفت هزینه ازدواج و خانه لار شدن رو ميدند ولی دولت ایران به جوونا پول با سود بانکی میده واقعا ظلمه
قیمت ها رو بیارید پایین و ارزش پول مملکت رو ببرید بالا. این مسخره بازی ها و چاپ پول کاغذی الکی و وام کلان دادن به مردم چه معنایی داره؟
با ۴ میلیارد ۱۵ سال بعد خونه هم نمیشه رهن کرد چه برسه باهاش خونه خرید
ها ای وام برره بید!
دولتها تا کنون نشان داده اند که چیزی برایشان ارزش ندارد اسایش و رفاه مردم است
چیزی نیست عقد کنند ۱۵ سال صبر کنند ،
سرپرست بانک مسکن با این کار توهین امیز به جوانان خودش را مسخره خاص و عام کرده است
سلام
سال 1386 برای دو فرزندم حساب جوانان افتتاح کردم و ماهیانه مبلغ قرارداد را واریز نموده ام در حال حضر 16 سال گذشته و سررسید دریافت وام می باشد و حدود 50 میلیون برای خرید وام مید هند .که الان مورد تمسخر قرار گرفته ام.
یک آپارتمان در شهرستان حد اقل سه میلیارد تومان قیمت دارد.
خدا می داند در ایران چند نفر و خانواده به امید دریافت وام و خرید آپارتمانی این حساب کذایی را افتتاح نموده اند.
امیدوارم مسئولی پاسخگو باشد. به هر حال آنها را به خدا واگذار می کنم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان