بازدید 5783

بارش پراکنده باران در ۷ استان کشور

کد خبر: ۱۱۷۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 09 April 2023

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای مناطقی از آذربایجان‌های غربی و شرقی، ارتفاعات البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ارتفاعات و دامنه‌های مناطق جنوبی کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه بعد از ظهر فردا در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد هستیم، ادامه داد: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت غرب به کشور ابتدا بارش‌ها در مناطق غربی آغاز می‌شود و روز چهارشنبه بارش‌ها در نوار غربی کشور تقویت می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در مناطق مستعد بارش تگرگ را انتظار داریم، افزود: طی روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی و سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش رخ می‌دهد و در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های بوشهر و غرب استان فارس بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی  اشاره به اینکه امروز در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر با وزش باد شدید مواجه هستیم که در مناطق مستعد گرد و خاک را به همراه دارد، اظهار کرد: این شرایط را طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه شرقی کشور و در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد هستیم.

وی از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دمای امروز هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت: این مناطق از روز دوشنبه تا پنجشنبه روند افزایشی دما را تجربه می‌کنند. 

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه آب‌های دریای خزر امروز مواج و متلاطم می‌شود، در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد:  آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است و در برخی ساعات وزش باد شدید شده و موجب خیزش گرد و خاک در مناطق جنوبی تهران می‌شود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۲۴ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما هم ۱۴ درجه بالای صفر رسید.

رفیعی سردترین نقطه در کشور را دشت نمدان در استان فارس با دمای منفی ۳ درجه و دیزین بالا و بلداجی با دمای منفی ۲ درجه و شهر هامون با دمای ۳۷ درجه و شهر‌های زهک و زابل در استان سیستان و بلوچستان و برازجان در استان بوشهر با بیشینه دمای ۳۶ درجه گرم‌ترین نقاط کشور اعلام کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار