بازدید 15457
دورهمی وزارت صمت و شورای رقابت با محوریت دستور مخبر

جلسه خودرویی برای تصمیمی که تورم‌زا نباشد، مصرف‌کننده را شاکی نکند و تولیدکننده را هم راضی نگه دارد!

کشمکش بر سر تعیین درصد افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو و متولی اعلام قیمت‌های جدید میان شورای رقابت و وزارت صمت همچنان ادامه دارد. این در حالی است که با ورود معاون اول رئیس جمهور به این سازوکار پرحاشیه، پرده‌ای جدید پیش روی این دو شکل گرفته است تا بتوانند دور یک میز جمع شوند.
کد خبر: ۱۱۷۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ 08 April 2023

جلسه خودرویی برای تصمیمی که تورم‌زا نباشد، مصرف‌کنندگان را شاکی نکند و تولیدکننده را راضی نگه دارد!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روزهای پایانی هفته قبل شورای رقابت از اعلام قیمت‌های جدید خودرو‌های کارخانه با گذشت بیش از یک سال از عدم تغییر آن‌ها خبر داد و تاکید داشت: وزارت صمت باید این قیمت‌های جدید را اعلام کند، ولی درصد این افزایش را به طور میانگین ۴۰ درصد اعلام داشت؛ هرچند این اقدام شورای رقابت با واکنش وزارت صمت مواجه و سخنگوی این وزارتخانه یادآور شد که مسئول اعلام قیمت‌های جدید شورای رقابت است و نه وزارت صمت.

قیمت هایی که همچنان مخفی است؟!

یکی از اتفاقات عجیب در این ماجرای خودرویی میان وزارت صمت و شورای رقابت، عدم اعلام قیمت‌های جدید خودروهاست؛ هرچند به طور کلی به درصد افزایش قیمت‌ها اشاره شده؛ شورای رقابت از اعلام قیمت هر خودرو شانه خالی می‌کند و تاکید دارد، این قیمت‌ها به وزارت صمت ارسال شده و آن‌ها باید به مردم اعلام کنند؛ اما وزارت صمت نیز در جواب می‌گوید: «شورای رقابت در این خصوص تصمیم گیرنده بوده و نهادی که تصمیم گرفته، باید خودش اطلاع رسانی کند». در مجموع آنچه مشخص است، نه وزارت صمت و نه شورای رقابت هیچ یک مسئولیت اعلام رسمی لیست قیمت‌های جدید را بر عهده نگرفتند و هر یک آن را به گردن دیگری انداختند، ولی درنهایت مشخص نشد اصل مصوبه چه بوده و میانگین قیمت خودرو‌ها در مبدا، به چه میزان افزایش یافته است!

در این گیرودار که وزارت صمت و شورای رقابت بر سر مرجع اعلام لیست قیمت جدید خودرو‌ها مشغول جدل بودند، معاون اول رئیس‌جمهور، عصر روز پنجنبه با نامه‌ای خطاب به شورای رقابت، میز بازی را به هم زد و مصوبه مربوطه را به‌نوعی از اعتبار ساقط کرد. 

محمد مخبر در نامه‌ای خطاب به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، خواستار تجدیدنظر در قیمت‌گذاری خودرو در اوضاع کنونی شد. مخبر در این نامه قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد. در نامه معاون اول رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت‌ها در اوضاع کنونی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری مذکور اقدام شود.

پس از رسانه‌ای شدن این نامه، هر دو سوی این ماجرای خودرویی واکنش نشان دادند. محمود دودانگه نایب رئیس شورای رقابت در این باره گفت: دغدغه دولت و معاون اول محترم، قطعا دغدغه کلیه اعضای شورای رقابت بوده و تصمیم گرفته شده در شورا با توجه به بررسی جوانب مختلف ازجمله تداوم و رشد مستمر تولید، تعادل بازار و کاهش تورم، پیشگیری از نگاه سرمایه‌ای و سفته بازانه به خودرو و نهایتا رعایت حقوق سهامداران این صنعت اتخاذ شده است.

وزارت صمت در واکنش به نامه معاون اول رئیس جمهور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزارت صمت فورا مذاکرات با اعضای محترم شورای رقابت در این زمینه را آغاز کرده تا تصمیمی درباره خودرو گرفته و صرفه و صلاح مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیده شود.

با آغاز اولین روز هفته، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز جلسات نمایندگان وزارت صمت با اعضای شورای رقابت از روز جاری (شنبه)، گفت: مصوبه شورای رقابت باید بر موضوع شعار سال و «مهار تورم» منطبق شود و در این چارچوب، وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت‌های لازم را به شورای رقابت خواهد داد. امید قالیباف افزود: پیرو نامه معاون اول رییس‌جمهوری به شورای رقابت که در بخشی از آن بررسی مجدد آثار تورمی قیمت‌های جدید خودرو با مشورت وزارت صمت مورد تاکید قرار گرفته بود، امروز (شنبه) جلسه‌ای در محل شورای رقابت برگزار و در آن مدیران خودرویی وزارت صنعت نیز ملاحظات تورمی خود را بیان داشته‌اند.

وی تاکید کرد: هرچند مصوبه شورای رقابت باید بر موضوع شعار سال و «مهار تورم» منطبق شود و در این چارچوب، وزارت صمت مشورت‌های لازم را به شورای رقابت خواهد داد، با این حال مسئول تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه شورای رقابت است که باید مصوبه یا تصمیمی را اتخاذ کنند که علاوه بر آثار مثبت روی تولید خودرو، حداقل تاثیر تورمی را بر جای بگذارد. 
مشاور وزیر صمت در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان‌کرد: این جلسات از امروز آغاز شده و به محض اینکه شورا بخواهد بازنگری در مصوبه خود داشته باشد، اعلام خواهد کرد؛ بنابراین، همان طور که سخنگوی وزارت صمت گفته از امروز جلسات شورای رقابت با مدیران خودرویی وزارت صنعت برای رسیدن به میزان افزایش قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای با ملاحظات تورمی آغاز شده است. آنچه مشخص است این جلسات باید به گونه‌ای هدایت شود تا در این شرایط سخت و حساس، وزارت صمت و شورای رقابت تصمیمی بگیرند که با توجه به شعار سال تورم‌زا نباشد، مصرف‌کنندگان را شاکی نکند و تولیدکننده را نیز راضی نگه دارد.  

سناریو‌های احتمالی چیست؟

دنیای اقتصاد در این باره نوشت: "با توجه به اتفاقات رخ‌داده، حالا این پرسش در ذهن شهروندان ایجاد شده که قدم بعدی وزارت صمت و شورای رقابت در ماجرای قیمت خودرو چه خواهد بود؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان سه سناریو را در نظر گرفت که محتمل‌ترین آن‌ها تعدیل لیست قیمت است. طبق اعلام نایب‌رئیس شورای رقابت (و با فاکتور گرفتن از اظهارات سخنگوی این شورا مبنی بر افزایش قیمت میانگین ۲۷ تا ۳۰درصدی قیمت خودرو)، میزان افزایش قیمت فعلی خودرو‌های داخلی به طور متوسط حدود ۴۰درصد است؛ بنابراین سناریوی محتمل این است که با توجه به شعار سال و موضع دولت، شورای رقابت و وزارت صمت افزایش قیمتی کمتر از این رقم را به تصویب برسانند.

طبق این سناریو، چون پای ادامه حیات خودروسازان و قطعه‌سازان نیز در میان است، به احتمال فراوان شورای رقابت و وزارت صمت چند درصدی از قیمت میانگین (چه ۴۰درصد باشد و چه  ۲۷درصد) خواهند کاست. در این صورت، هم حرف معاون اول رئیس‌جمهور زمین گذاشته نمی‌شود و هم انتقاد‌ها از وزارت صمت و شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال مهار تورم تعدیل و تلطیف خواهد شد.

سناریوی دیگر که البته احتمال رخ دادن آن بسیار ضعیف به نظر می‌رسد، تصمیم وزارت صمت و شورای رقابت مبنی بر ادامه فریز قیمت خودرو تا اطلاع ثانوی است. قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی آخرین‌بار در آذر ۱۴۰۰ افزایش یافت و تا به امروز تغییری نکرده است. از همین رو طبق این سناریو، ممکن است سیاستگذار در واکنش به شعار امسال و موضع دولت، فعلا و برای مدتی نامعلوم فریز قیمت را ادامه دهد. اجرایی شدن این سناریو تبعات منفی سنگینی برای زنجیره خودروسازی کشور خواهد داشت، از جمله افت تولید و کیفیت و همچنین تعدیل نیرو به‌خصوص در واحد‌های قطعه‌سازی.

در نهایت ضعیف‌ترین سناریو این است که وزارت صمت و شورای رقابت، دولت را بابت مصوبه فعلی افزایش قیمت خودرو‌های داخلی مجاب کرده‌اند و لیست فعلی قیمت جدید خودرو‌ها اعلام و ابلاغ شود. طبق این سناریو، شورای رقابت و وزارت صمت می‌توانند بابت تبعات منفی عدم‌اصلاح قیمت خودرو‌های داخلی هشدار داده و با مانور دادن روی تاثیر فراوان این موضوع (افزایش قیمت پایه) روی رشد تولید و عرضه و نقش آن در کنترل قیمت خودرو در بازار آزاد، دولت را برای ابلاغ و اجرای مصوبه فعلی قانع کنند. "

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۳
میشه مهران مدیری رو اورد از این مسخره بازی سریال کمدی بسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
شما بیا اعلام کن پژو 206

1میلیارد
تا بازار آرام بگیرد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
نمیشه به مردم لطف کنید و کل صنعت خودروی داخلی رو تعطیل کنید؟
این یک خ.واست عمومی هست کافیه نظرسنجی کنید
تیتر این گزارش به خوبی نشون میده که گرفتار چه مسیولان خودرویی شده ایم
اختیار بازار میوه و قیمت گذاریش را به بخش خصوصی و دلالان سپرده اند درحالیکه امنیت غذایی و سلامت مردم مطرح است اما خودرو را از اختیار بخش خصوصی خارج کرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
خوب میوه خیلی هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
قیمت میوه بر مبنای قیمت دلار تعیین می شود بطوری که فروش در داخل بر صادرات سود بیشتری دارد
واقعا جای‌تاسف‌داره‌‌نمیتونن یه‌فکر‌اساسی‌بگیرند
تیتر جالبی هست تصمیمی که "مصرف کننده را شاکی نکند"؟همه میدونند که مردم از آشغالهای تولید داخل با قیمتهای نجومی متنفرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
پس چرا ثبت نام میکنی؟ برو الاغ سوار شو اگر اینقدر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
بزرگوار، دولت مفخم و دانا و خوش بیان،ماشین دسته
دوم و نو با قیمت واقعی وارد کنه، من خودم قول میدم خودم و خودش و همه عزیزان برن حداقل یه ماشین خوب سوار بشن.
اگه‌واقعابفکرمردمیدبذاریدماشین‌واردبشه‌ولی‌مردم‌که‌میدونن‌چه‌خبره
جالبه اینقدر عرضه را کم میکنن که قیمتها بره بالا. بعد به اتکا به همین قیمتها بعدش مدعی افزایش قیمت میشن. ضمنا واقعا ما راضی به ضرر خودروسازان نیستیم. لطف کنید درب زندان واردات را باز کنید تا خودمون انتخاب کنیم. اصن شما بدین یک میلیارد، ولی واردات ازاد و رقابتی، برادر من مگه زوره، ما ممیحواییم از شما خودرو بخریم!!
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
مطمئن باشید اگر درب واردات خودرو باز شود قیمت خودرو سر به فلک می زند چرا که به علت وجود کمبود دلار در کشور ، قیمت آن بالا رفته و به تبعه آن قیمت خودرو هم بالا می رود.یکی از راهکارهای کنترل تورم منطقی کردن قیمت خودرو است تا با تولید زیادتر آن بازار خودرو اشباع شده و این اثر مثبتی بر تورم هم خواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
با اين قيمتها اگر عرضه 10 برابر هم بشه باز هم به دليل عقب ماندن قيمت كارخانه اي خودرو از تورم، مردم براي خريد آن صف مي كشند و نتيجه اين تقاضاي سوداگرايانه افزايش قيمتهاي بازاري خودرو خواهد بود.
عده ای به رانت عادت کردن و حذف آن خوشایندشان نیست وگرنه مهم ترین کالاهای مصرفی مردم را یکشبه چند برابر کردند خودرو که از این کالاها مهم تر نیست
تروخداااااااا انقدر به فکر دیگران نباشید، پس خودتون چی؟
وای بر حال بیچاره مردم اخرش هم گران میکنند تا حلبی کهنه ها را به مردم غالب کنند
اگر تولید کننده ضرر گنه تولید میاد پایین به همون نسبت قیمت گران میشه هر چه عرضه بیشتر باشه قیمت بطبع پاینتر میاد
2سال شورای رقابت پدر خودروسازی را در آورد و به خاك سیاه نشاند و الان دولت داره راهشو ادامه می ده

همه ی مسئولین بسیج شدن تا پدر تولید را در بیارن
وقتی قیمت کارخانه ای خودرو ارزان هست، ولی خرید با این قیمتها به راحتی امکان پذیر نیست و قرعه کشی هم نشان داد که نه شفافیت دارد و نه روش موثری هست، چرا با مخالفت با واقعی شدن قیمت خودرو به بهانه تورم، تولید را نابود میکنید؟ عمده علت گران شدن قیمت خودرو و مسکن و طلا و .... در ایران خلق نقدینگی هست و خلق نقدینگی هم بواسطه کسری بودجه دولت و ناترازی بانکها رخ میده. اگر به فکر رونق تولید و مهار تورم هستید، به فکر مهار رشد نقدینگی باشید. با کنترل قیمت کارخانه ای خودرو، فقط منافع رانت خوار را تامین میکنید و البته تیشه به ریشه تولید میزنید. با تصمیمات دولت و مجلس در بحث بودجه و نظارت بر بانکها و این مخالفتهای غیر علمی به اسم مبازره با تورم (و ایجاد فضای رانت)، چیزی که در حال محقق شدن هست "مهار تولید و رونق تورم" هست.
سلام
بنده کارمندم
افزایش حقوق که یه خانواده چهر نفره رو خرج بدی ۲۰٪
اما افزایش قیمت خودرو ۳۰ تا ۷۰ درصد؟
زیان خودرو ساز تو جیب ملت و مردم هست؟
این افزایش قیمت و زیان خودرو سازان نباید از جیب مردم تامین شود.
خدا یا کمک.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
داداش، قيمت كارخانه اي خودرو از سال 99 به اين طرف تغييري نداشته الان هم ميانگين افزايش 40 درصد را پيشنهاد داده اند، حالا محاسبه كن افزايش حقوق شما در اين مدت بيشتر بوده يا افزايش قيمت كارخانه اي خودرو
آقایان مسوول نمی خواد قیمت ماشین ها را بالا ببرید کافیست قیمت بنزین را بالا ببرید و مابه تفاوت آن را به مردم بدهید دیگر هیچ کس این فرغون ها را با این میزان مصرف بنزین نمی خرد.
میانگین ۴۰ درصد افزایش یک بازی کثیف و نخ نما است.چرا که در سنوات گذشته خودروهایی مانند پژو و ....که از چرخه تولید خارج شره بودند چنان قیمتی می گرفتند که در میانگین قیمت پایین بود ولی در واقع خودروی مصرف کننده ۱۰۰ در ۱۰۰ افرایش داشت
اگه کارخانه ۴۰ در صد گران کند بازار دو برابر گران می‌شود این یعنی تورم بی سابقه
خودروهای اشغال کردن قیمت بنز وشاسی بلند بازم سیر نمشن
تنها راهش واردات خودرو است تا جلوی گرانی خودرو بعلت کمبود عرضه رو بگیرد
شما اجازه شرعی اضافه نمودن قیمت راازمراجع بگیرید وگرنه خودرویی که صدمیلیونش را گرفته اید ونام خودرو هم اعلام شده بیع حلالی نیست مصرف کننده ازکجا چهل درصد اضافه کند درثانی هرسه ماه یگبارخودرو افزایش قیمت داشته کجا از آذر قیمت ثابت بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
همان موقع ثبت نام اعلام كردند كه قيمت جديد خودرو اواخر فروردين اعلام شده و پولها هم يك ماه بلوكه خواهد بود، جنابعالي كه ثبت نام كرده ايد با قبول اين شرايط ثبت نام كرده ايد.
مگر افزایش حقوق ۲۱ درصد نبوده؟ خب تکلیف روشنه در بدترین حالت ۲۱ درصد اجازه افزایش داده بشه.
البته حقوق کارگر ۵ درصد هزینه تولیده و۹۵ درصد مربوط به تورمی میشه که اقایان اعلام کردن ۲۱ درصد
اول ازهمه یه شماره حساب راحت ودرست و درمون برای واریزی بدن و مردم روازاین وضعیت خلاص کنن
پُر واضح است که شورای رقابت و شرکتهای باصطلاح خودروسازی هردو دولتی هستند و این جنگ زرگری که راه افتاده هدفی جز تامین نظر مافیای خودرو را دنبال نمیکند ، دروغ بزرگ شورای رقابت در خصوص راکد ماندن دستوری قیمت کارخانه دو شرکت بزرگ باصطلاح خودرو سازی را براحتی میتوان ثابت کرد، با در نظر گرفتن قیمت کارخانه از دیماه ۱۳۹۵ تا دیماه ۱۴۰۱ متوجه میشویم که بصورت میانگین سالیانه بالغ بر ۳۷ در صد رشد را نشان میدهد ، البته در این مدت شاهد کمکهای چند ده هزار میلیارد تومانی دولت به خودرو سازان هم بوده ایم ، در نتیجه کار شورای رقابت را که از کارشناسان زبده و دانشگاهیان بهره میبرد، جز در  راستای تامین منافع مافیای خودرو نمیشه تصور کرد ، شما کار خود را خواهید کرد و قیمتهارا افزایش خواهید داد و ما همچنان در حسرت داشتن یک خودرو بی کیفیت خواهیم ماند ، خواهش میکنم دیگر دست از کارهای کارشناسی بردارید  و یه خورده غیر کارشناسی و هَردمبیل عمل کنید تا ملت نفسی چاق کنند سپس دوباره کارشناسی کنید .
ای وای از اسیری کز یاد رفته باشد.ملت ایران چند دهه است که اسیر عده ای تمامیت خواه شده.
بهترین راه حل گل گرفتن و تعطیلی دو لگن ساز ایران و حقوق مادام العمر به کارگران این دو شرکت از طریق ما به التفاوت واردات خودرو های درجه یک دنیا و خودروهای داخلی باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
حقوق کارگران لیکار شده را از کجا بیاره دولت بده پروفسور؟ تا تولید و کار واقعی نباشه همه از جمله شمای حقوق بگیر یا دلال از گشنگی میمیرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
از پول های یا مفت ثروتمندانی که یک عمر با رانت از خود همین مردم برداشته اند میتوان پول کارگران بیکار شده را داد، الان هستند کسانیکه پول زیادی بابت خودرو های خارجی حاضرند بپردازند
یه ذره عقلشون رو به کار می‌انداختند قبل از عید قیمت میدادن بعد ثبت نام میکردن تا این داستانا بوجود نمیومد، اینجوری مردم با آگاهی پول بلوکه میکردن
قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی آخرین‌بار در آذر ۱۴۰۰ افزایش یافت

چرا دروغ می گویید نگاهی به قیمت کوییک از اول سال 1401 تا امروز بیاندازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
كدام كوئيك؟
چیز ارزون ک خوب نیست گرونش کنید نترسيد ما همه با هم تو صف هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
:-)))
شورای رقابت ، وزارت صمت همگی شریک دزد و همراه قافله اید بیچاره مردم که تاوان ندانم کاری مسئولین را میدهند هرکاری که کشور های دیگر انجام میدهند شما نیز انجام دهید ، تافته جدا بافته شده صنعت خودرو سازی ؟ مردم از دست ظلم خوروسازان و مسئولین به کجا پناه ببرند ؟
چرا این خودرو مونتاژ کن ها را تعطیل نمی کنید؟ به قیمت سود و منافع کلان این مافیا سالانه صده ها هزار ایرانی یا کشته می شوند یا آسیب می بینند.این چه مافیایی است که با رفت و آمد دولت ها هیچ تغییری در آن دیده نمی شود؟ به کجا وصل است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
دوست من تعریف مافیا یعنی همین ، یعنی چی این چه مافیایی هست ؟!!
خوب، اگه می خوان خودرو تولید داخل رو با قیمت آزاد بدن دست ملت، قبلش بیان مالیات و عوارض واردات خودروی خارجی رو آزاد کنن (صفر کنن)، بعدش اصلا بیان خودروی تولید داخل رو به قیمت آزاد بفروشن به ملت ... ببینم کی می ره خودرو تولید داخل گران کم کیفیت رو بخره ...

اگه خیلی دوست دارن، قیمت خودرو کارخانه و بازار آزاد یکی بشه، اینقدر تولید کارخونه رو زیاد کنن تا قیمت بازار بریزه ....
از یه طرف واردات خودرو رو برای مردم منع می کنن و از طرف دیگه عرضه قطره چکانی می کنن و بعد هم می گن با قیمت آزاد (گران کردن آزاد) باید خودرو بفروشیم به ملت ...
با کمال وقاحت ...

نقشه دولت ها برای گران کردن اجناس مختلف در ایران:

اول میان قیمت دلار رو بالا می برن و دلار رو گران به مردم می فروشن ...‌
مرحله بعد میان و میگن چون دلار رفته بالا، قیمت طلا و لوازم خانگی و خودرو و خمیردندان و ... رو بالا می کشن و گران می کنن ..‌‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
اگر ارزي براي واردات خودرو وجود داشت مطمئن باش همين كار را مي كردند.
این بلبشو نشون میده که یه ملت رو به مسخره گرفتن. آخه اگر شورای رقابت متولی کار بوده و تو این مدت به قول خودشون کلی جلسات کارشناسی برگزار کرده چطور ارکان بالا از اونا بی خبر بودن یا در اونا شرکت نداشتن و یهو بعد از مصوبه و ابلاغ شورا، جناب معاون رئیس جمهور هوس مکنه ورود کنه و همه چیزو بهم بریزه و به قول معروف بزنه زیر میز . یعنی اینهمه جلسه و وقت و هزینه و ... همه کشک .
خوب عزیز برادر اول سنگاتونو با هم وا می کندید بعد مصوب و ابلاغ می کردین . بیچاره ملتی که گیر دست شما افتادن و از این امامزاده انتظار شفا دارن.!!!!
هیچ جای دنیا برای یک وسیله ای که عامل قتل عام مردم است پول نمیدن هیچ دولتی هم در دنیا راضی نیست که چنین وسیله ای تولید بشه که مردمش رابه کشتن بدن و تازه برای به استقبال مرگ رفتن و نقص عضو شدن و سرمایه خودشان را از دست بدن در انتظار نمی مانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
خیلی وحشتناک و تراژدی نوشتی ها ....آدم خوف میکنه .... یکم خوش بین باش رفیق
بیچاره ما که اون همه طلا فروختیم تا این صد تومنی رو جور کنیم به امید اینکه سوار این ارابه‌های اشغال بشیم کاش مسئولین اینارو ببینند
واقعا که من ۳ ساله که میخوام یه ماشین بگیرم اونم دارن گرانش میکنن
مشکل مجموعه ای است که این اتومبیل را میسازد، پس هیچ دورنمای مثبتی در انتظار نیست
یه هفته طول میکشه که فقط به ریس جمهور بفهمونن از نظر ریاضی این افزایش قیمت قطار پیشرفت نیست
جلسه خودرویی برای تصمیمی که تورم‌زا نباشد، مصرف‌کننده را شاکی نکند و تولیدکننده را هم راضی نگه دارد!

تولید کننده انحصار طلب و بدون رقیب فقط با افزایش قیمت راضی می شود !
یعنی یک عقل سلیم در این مملکت پیدا نمی شود جمع کند این بساط را .


هدف از همه اینکارها این بوده که خودرو گران نشود که حالا دیگر گران شده و از گران هم رد شده .
دیگر چه منطقی دارد این مسخره بازی . بگذارید به قیمت بازار و حتی بالاتر خودرو سازها مستقیم به مصرف کننده بفروشند . بعد اگر صفی بود و اگر گران ماند هرچه خواستید تعریف کنید
اصلا اعلام کنید مزایده است و به بالاترین قیمت ممکن خودرو بفروشید . اگر خریداری بود خب بندازید به پاچه اش . ولی این دلال بازی را جمع کنید .

این چه وضعه .
مافیای خودرو در ایران برنده اسکار مافیای جهان شد به افتخارش بکوب دست قشنگه را.
هوای مردم فقیر ومتوسط داشته باشید در حسرت یک پراید غرازه هستند گرانترش نکنید
بابا بخدا یک درصد هم زیاده به فکر این مردم بدبخت باشید.خدایا هوارررررررررر
فقط طوری باشه که میرسلیم راضی بشه . خخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
:-)))))) عالی بود
هیچ مسئولی نگران تورم نیست وگرنه این حساسیت را روی قیمت مواد غذایی و مسکن داشتند نه خودرو.
اگرفکر تولید وکارگر وآلودگی هوا وغیره هستین ماشینهای خارجی رو وارد و مونتاژکنید چرا که هم ایمنی وخطرجانی کمتر دارن هم سوخت کمترمصرف میکنن .هم با ایجاد نمایندگی ها اشتغال ایجاد میشه وهزینه ای که بابت تصادفات و مجروحان و فوتی ها وغیره به کشور تحمیل میشه کمترخواهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی