بازدید 2815

بزرگترین سازنده تراشه بازار را شوکه کرد

سامسونگ الکترونیکس در مواجهه با رکود جهانی تقاضا برای نیمه رساناها و افت شدید قیمتها، اعلام کرد تولید تراشه را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می دهد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 07 April 2023

به گزارش ایسنا، سامسونگ که بزرگترین سازنده تراشه حافظه در جهان است، کاهش تولید غیر معمول را پس از آن اعلام کرد که از ریزش ۹۶ درصدی سود خود در در سه ماهه نخست سال میلادی جاری خبر داد.

سرمایه گذاران این عملکرد مالی ضعیف را نادیده گرفته و به تصمیم سامسونگ برای کاهش تولید تراشه متمرکز شدند. در نتیجه، ارزش سهام سامسونگ در ابتدای معاملات، ۴.۵ درصد صعود کرد که بزرگترین افزایش روزانه از سپتامبر بود. ارزش سهام اس کی هاینیکس، رقیب این شرکت هم ۵.۶ درصد افزایش پیدا کرد.

مشتریانی نظیر اپراتورهای دیتاسنتر و سازندگان تلفن هوشمند و رایانه شخصی در مواجهه با راکد ماندن تقاضای مصرف کنده برای دستگاه‌های فناوری، از خرید تراشه‌های جدید خودداری کرده و در عوض، از موجودی تراشه‌های خود استفاده می کنند. افزایش نرخ بهره و تورم باعث شده است خریداران تراشه برای انجام سرمایه گذاری‌های جدید محتاط شوند.

سامسونگ اعلام کرد تقاضا برای تراشه حافظه به دلیل ضعف اقتصاد جهانی و کندی خرید مشتریان، به شدت پیدا کرده است. تولید تراشه ها را میزان معناداری کاهش می دهیم، به خصوص محصولاتی که موجودی کافی دارند.

سامسونگ میزان کاهش تولید را فاش نکرد اما سیگنال قوی برای شرکتی بود که پیش از این اعلام کرده بود تغییرات کوچکی مانند توقف نوسازی خطوط تولید می دهد اما تولیدش را کاهش نمی دهد.

با وجود کاهش تولید کوتاه مدت، سامسونگ اعلام کرد همچنان سرمایه گذاری های بلند مدت را در زیرساخت و تحقیقات برای ساخت اتاق های پاک ضروری برای تولید تراشه و گسترش برتری فناوری خود انجام می دهد.

این شرکت پیش از این، انجام سرمایه گذاری ۵۳.۱ میلیارد وون مشابه سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده بودند اما به اینکه برنامه های سرمایه گذاری در سال جاری چه تغییری پیدا خواهد کرد، اشاره نکرد.

سامسونگ برآورد کرد سود عملیاتی این شرکت در فاصله ژانویه تا مارس، به ۶۰۰ میلیارد وون معادل ۴۵۵.۵ میلیون دلار در مقایسه با ۱۴.۱۲ تریلیون وون در مدت مشابه سال گذشته، کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت جزئیات کامل عملکرد مالی خود از جمله درآمد کسب و کارهای های مختلف از جمله واحد تراشه را آخر ماه میلادی جاری منتشر خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل