بازدید 5661

واکنش شورای رقابت به نامه مخبر

سخنگوی شورای رقابت در واکنش به نامه مخبر مبنی بر تجدید نظر در مصوبه افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و به وظیفه خود عمل کرده است، گفت: دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳ 07 April 2023

اصلاح قیمت‌‌های خودرو در شرایط فعلی مناسب نیست

به گزارش «تابناک»، اسماعیل شجاعی ­سخنگوی شورای رقابت در گفت و گو با تسنیم در خصوص نامه معاون اول رئیس جمهور به شورای رقابت مبنی بر توقف اجرای مصوبه افزایش قیمت کارخانه خودروهای داخلی ، گفت: شورای رقابت یک نهاد فراقوه ای است و وظیفه خود را در خصوص تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو انجام داده است حال ممکن دولت نگاه متفاوتی داشته باشد که باید دید استدلال آنها چیست.

وی با بیان اینکه وزارت صمت مجری است و این دستگاه باید واکنش لازم را نسبت به اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، افزود: شورای رقابت سقف قیمت ها را براساس دستورالعمل اعلام کرده اما اجرای آن متوجه چارجوب ها و  سیاست گذاری وزارت صمت است.  
 
سخنگوی شورای رقابت با تأکید بر اینکه البته دخالت های دستوری در قیمت ها نتیجه مثبت نداشته است، گفت: شورای رقابت حامی بخش تولید است و باید منافع تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و رونق بازار در نظر گرفت چراکه کاهش عرضه خود عامل تورم زا است.
 
به گفته وی، باید به بهروری و کاهش هزینه های سربار هم در واحدهای تولیدی توجه کرد اما نکته مهم اینجاست که بخشی از سهام خودروسازان در بورس است و‌ نباید آنها با زیان روبه رو و به سمت بازارهای دیگر بروند که این‌موضوع خود اثرات نامناسبی را خواهد داشت.
 
معاون اول رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رییس شورا و مرکز ملی رقابت خواستار تجدیدنظر در قیمت گذاری خودرو در شرایط فعلی شد.
 
محمد مخبر در این نامه قیمت های پایه ای (کارخانه ای) ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد.
 
در نامه معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اصلاح یکباره قیمت ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت گذاری مذکور اقدام گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
شما که این همه به مسئولیت خود واقفید چرا تعرفه مخابرات را 15 سال است تغییر نمیدهید؟؟؟؟؟ مگر مخابرات تولید خدمت نمیکند آیا میشود انتظار داشت شرکت مخابرات با هزینه های الان و درآمد 15 سال پیش سرپا بماند؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
بخاطر همین درآمد کم ، مخابرات از نگهبان دم در گرفته تا بالا ، حداقل دور برابر حقوق سایر ادارات ، به کارمندان خود حقوق و مزایا ... پرداخت می کند .
کارشناس مخابرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
حاضرم کل حقوق و مزایای خودم را با حقوق و مزایای یه کارشناس 20 سال سابقه دریکی از شرکتهای مخابراتی دولتی یا بخش خصوصی کشورمون عوض کنم! اشتباه به عرضتون رسوندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تلفنهای ثابت اگر کارکرد هم نداشته باشند باید ماهی 12 هزار تومان بدهند. این دزدی آشکار و دست بردن در جیب مردم است. تعرفه مخابرات؟؟؟؟!!! شوخی کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
ماهی بیست هزار تومان در سال گذشته روی قبض تلفن ثابت کشیدند کافی نبود.؟
در یک کلام بگویید : شورا حق و حسابش را از مافیای خودرو گرفته و نظر دولت و مردم برایش اهمیتی ندارد . وقتی از دولت حقوق می گیرند فرا قوه ای نیستند ولی وقتی انتقادی به عملکردشان می شود فرا قوه ای می شوند ؟
شورای رقابت که حامی منافع تولید کنندگانه پس کی حامی منافع مصرف کننده هاست؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
چنین حامی نداشته و نخواهیم داشت باید سر خودمان راجور دیگری علاج کنیم. مصرف کننده فقط باید چشم بگویید و چرا هم نداریم.
شورای فرامردمی بهتر بهش میاد تا فراقوه ای
این اسم خنده دار شورای رقابت رو بهتره عوض کنند
با کی دارند رقابت می کنند؟ با مردم؟
مخبر عوض میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
خدا کند بشود. او و همه وزرای نالایق رییسی
در یک چنین مملکت بی در و پیکر و شیر تو شیری زندگی می کنیم!
آنچه فیمت یک محصول را تعیین می نماید ، می بایست با استفاده از اصول علمی و تخصصی از طریق سیستم حسابداری قیمت تمام شده و سود متعادل تعییت شود . در صورتیکه شورای رقابت با استماع گزارشهای واهی ارائه شده توسط ذینفعان صنعت خودروسازی و سیاه نمایی وضعیت بازار و قیمت خودرو مشابه که ناشی از آثار شوک تورمی قیمت به مراتب بالاتری کسب کرده است. نسبت به تعیین قیمت اقدام می نماید. در صورتیکه به صورت علمی و تخصصی به وضعیت تولید خودرو نگاه شود و فرایند تولید در شرکتهای موفق خارجی و شرکتهای خودرو ساز داخلی را ملزم به اصلاح رویه های خود برای افزایش تولید محصولات با کیفیت اقدام کنند. نه اینکه ضعف مدیریت و نا توانی خودرو سازها را از جیب ملت مطلوم ایران جبران نکند.
"دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد"
داداش همین که شما واردات رو ممنوع کردی و به خودروسازان این همه باج میدی و ... دخالت دستوری هست!
چرا به مردم دروغ میگید.
توروخدا یه نفر ورود کنه...
اینهمه افزایش قیمت خرید خودرو رو هم میکنه یه آرزوی محال برای جوون ها
خوته که شد رویا این رو دیگه نکنید این کارو ...
اگر تولیدکنندگان خودروهای داخلی زیان میکنند!!! لطفا تولید نکنند و در ایران خودرو سایپا را ببندند، چون ما هم به زیان آنها راضی نیستیم. خودرو وارد شود و مردم راحت شوند. اگر به تولید داخلی علاقه دارند هم به کیفیت اهمیت بدهند و هم به قیمت واقعی بفروشند. در این صورت من هم ترجیح میدهم خودروی داخلی بخرم.
بریز وبپاش داخل ایران خودرو وسایپا زیاده بخاطرهمین خودرو گرون درمیاد
قراره سال مهار تورم باشه همه ملت از این اقدام تورم زای شورای رقابت شاکی هستند لطفا قوه قضائیه ورود کنه.
کی گفته تعرفه مخابرات تغییر نکرده است همین پارسال هزینه اینترنت تلفن ثابت حداقل دو برابر شد مگر این پول به جیب مخابرات نمی رود. البته شاید نرود چون هزینه این نوع اینترنت به حسابهایی به نام افراد به عنوان نماینده فروش اینتر نت می رود حداقل در اصفهان که اینگونه است.
با اين فرموني كه اينا دارن بيش ميرن ، تا چند ماه ديگه آينه بغل پرايد ميشه ٥٠٠ ميليون تومان !
سران سه قوه دور هم بشینند و شورای رقابت را منحل کنند والسلام اینکه کاری نداره . مردم دارن بد بخت می شوند
دخالت دستوری توی هر چیزی نتیجه مثبتی نداره! چی قیمت خودرو! چی واردات خودرو! چی پوشش مردم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل