بازدید 2375

لاوروف: غرب به جای گفتگو، دنبال تقابل با روسیه است

وزیرخارجه روسیه می گوید که روابط اتحادیه اروپا نسبت به روسیه دوستانه نیست.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 04 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی که روز سه شنبه در وب سایت وزارت امور خارجه روسیه منتشر شد، گفت: «روسیه اتحادیه اروپا را یک ائتلاف غیردوستانه می بیند.»

لاوروف درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا گفت: «اتحادیه اروپا روابط با روسیه را از دست داده است. با این حال، این وضعیت نتیجه سیاست های خود اروپاست. دقیقاً کشورهای عضو اتحادیه اروپا و رهبران اتحادیه آشکارا بر تحمیل شکست استراتژیک علیه روسیه صحبت می کنند.»

وزیر خارجه روسیه در سخنان خود همچنین افزود: «اتحادیه اروپا رژیم کیف را به عنوان رژیم جنایتکار با انواع سلاح و مهمات و اعزام مربیان و مزدوران به اوکراین مورد حمایت قرار می دهند.»

لاوروف افزود: «مسکو در صورت لزوم در پاسخ به گام‌های خصمانه بر اساس منافع ملی روسیه و اصل عمل متقابل که معمولاً در رویه دیپلماتیک اتخاذ می‌شود، عمل خواهد کرد.»

سرگئی لاوروف، در ادامه سخنان خود همچنین گفت: «کشورهای غربی آماده گفتگو با روسیه نیستند و به دنبال راه های جدیدی برای بازدارندگی در برابر روسیه هستند.»

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «روسیه برای همکاری بر مبنای برابر و با توجه به منافع روسیه به منظور عادی سازی وضعیت در اروپا و منطقه یورو آتلانتیک و کاهش طولانی مدت خطرات هسته ای آماده است، با این حال، کشورهای غربی برای گفتگوی سازنده آمادگی ندارند و در بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول جستجوی روش های جدید برای مقابله با روسیه هستند.»

چند روز پیش نیز وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که آمریکا عامل اصلی هدایت سیاست های ضد روسی است. وزیر خارجه روسیه تاکید کرده بود که ماهیت وجودی تهدیدات امنیتی علیه روسیه، که در اثر اقدامات کشورهای غیردوست بوجود آمده، شناخته شده است. آمریکا مستقیماً به عنوان محرک اصلی این خط ضد روسی و در مجموع غرب نام برده شده است.

بدبینی و سوءظن روسیه نسبت به اروپا و کشورهای غربی بی دلیل نیست، چون همزمان با ریاست روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون توجه به نقش این اتحادیه در طولانی و فرسایشی شدن جنگ در اوکراین، مدعی شد: «به مسکو اجازه سوءاستفاده از ریاست بر شورای امنیت را نمی‌دهیم.» وی مدعی شد: «امروز روسیه قدرت را در شورای امنیت در دست گرفت، ریاست روسیه بر شورای امنیت برای دروغ آوریل مناسب است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده است که روسیه با وجود عضویت دائمی در شورای امنیت، به طور مداوم ماهیت چارچوب قانونی سازمان ملل را نقض می‌کند و اتحادیه اروپا در برابر هرگونه سو استفاده از ریاست روسیه خواهد ایستاد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پیروی از ایالات متحده به شکلی علنی و مستمر کمک‌های مالی و نظامی خود را به اوکراین ارسال می‌کنند و هر روز بر گستردگی کمک‌ها به کی‌یف و تحریم‌ها علیه مسکو می‌افزایند.

روسیه در حالی از یکم تا سی ام آوریل به مدت یک ماه، ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده گرفته است که آخرین بار در فوریه ۲۰۲۲ که جنگ بین روسیه و اوکراین آغاز شد، رئیس شورای امنیت بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
در جنگ ویتنام هم روس ها و چینی ها، ویتنامی های شمالی را بطور گسترده تجهیز می کردند آیا امریکایی ها ان موقع دنیا را تهدید هسته ای کردند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
غربگدای دوز بالا به شما می گن. کی بود پس که اولین بمب اتم رو بر سر غیر نظامی ها ریخت.
هر جا سخن از شرارت است نام روسیه میدرخشد . روسیه ملتهای زیادی را در جهان به نابودی کشانده است ملتهایی را به وسیله گماشتگان خود زیر سلطه دیکتاتوری برده منابع آنان را تاراج کرده و آنان را به بردگی و گرسنگی کشانده است و به ورطه فقر مطلق کشانده است و آنان را به گروگانهایی مبدل ساخته که برای تامین منافع روسیه در صورت لزوم باید به مسلخ بروند در صورت شکست روسیه که صد البته حتما رخ خواهد داد چرا که این شکست حتمی است و دلیل طولانی شدن آن هدف غرب برای این است که می خواهد پیامدهای منفی آن را برای غرب و جهان کمتر و کمتر نماید ، مستعمرات روسیه نیز سقوط خواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شرارت روسیه در برابر آمریکا مثل سوزن هست در انبار کاه
خب روسیه باید عقل و درایت به خرج میداد و در تله اوکراین کرفتار نمیکرد خودش را ! مگه میشه یک هفته ای یک کشور را فتح کرد ! من که اصلا هیچ تجربه ای در سیاست ندارم میدانم که غیر ممکنه ! بعد جناب پوتین و لاروف و ... با ان همه ادعا در چنین چاه عمیقی خودشان را میاندازن ! شوروی در افغانستان تجزیه شد و روسیه در اوکراین تجزیه خواهد شد ! شکست اقتصادی روسیه نتیجه این جنگ است و بس !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
فعلا اونی که داره تجزیه می شه اتحادیه اروپاست
مرگ بر متجاوز
چطور میتوان با سخن گرگ را به میش تبدیل کرد؟!
هر کسیو که با موشک و بمب اتم تهدید کنید، رفتارش یکم غیردوستانه می‌شه.
چقدر لاووروف قیافش کریه هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست