بازدید 2804
۶

دولت صنعاء واردات کالاهای غربی را ممنوع اعلام کرد

شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای غربی نظیر دانمارک، ورود کالاهای ساخت این کشورها به یمن را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۶۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 01 April 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، شورای عالی سیاسی یمن امروز شنبه (اول آوریل) به مقامات خود دستور داد تا از ورود کالاهای تولید شده در کشورهایی که در آن‌ها به قرآن کریم هتک حرمت شده، جلوگیری کنند.

طبق گزارش خبرگزاری یمنی «سبا»، شورای عالی سیاسی یمن در جلسه خود به ریاست «مهدی المشاط»، هتک حرمت مجدد قرآن کریم که آخرین بار آن آتش زدن نسخه‌ای از آن در دانمارک بود را شدیداً محکوم کرد.

شورای سیاسی دولت نجات ملی در این جلسه دستور داد تا از ورود محصولات کشورهایی که در آن مقامات‌شان اجازه توهین به قرآن کریم را می‌دهند، جلوگیری و سازوکارهای لازم برای تحریم استفاده از این کالاها اجرا شود.

بعد از آنکه مقامات دانمارک هفته گذشته به یک گروه افراطی اجازه دادند قرآن و پرچم ترکیه را به آتش بکشد، وزارت امور خارجه ترکیه اقداماتی را علیه این کشور اتخاذ کرد.

وزارت امور خارجه آنکارا روز گذشته (جمعه، ۳۱مارس) اعلام کرد که سفیر دانمارک در آنکارا را احضار کرده تا محکومیت و اعتراض شدید خود را درخصوص «جنایت مکرر و نفرت‌انگیز علیه قرآن و پرچم کشورش» به او اعلام کند.

علی‌رغم اینکه دولت ترکیه با ارسال پیام‌هایی نسبت به تداوم روند توهین به مقدسات اسلام به مقامات دانمارک، هشدار داده بود اما وزارت خارجه این کشور هنوز به درخواست‌های آنکار و بیانیه‌های آن پاسخی نداده است.

پیش‌تر وزارت خارجه‌های کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، قطر، اردن، مراکش، کویت، لیبی و سازمان کنفرانس اسلامی بیانیه‌هایی صادر و اجازه دادن مقامات دانمارک به این گروه‌های افراطی برای هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کرده بودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مگه یمن ارز داره که بخواد چیزی رو از غرب وارد بکنه؟
دولت یمن؟ ... چرا میخاد به مردمش گرسنگی و بدبختی و فلاکت تحمیل کند...
والا قرآن لازم نمیدانه الان شما ازش طرفداری کنید همین که جنگ در کشور سما تمام شده بروید و خوشحال باشید قرآن هم خودش صاحب دارد
ای خدا . مگر شما واردات دارید از غرب.
دولت صنعا حتما پیشرفت بزرگی کرده که نیازی به کالاهای غربی نداره!!!!!!!!!!!!!!! سرتیتر مسخره ای بود
غیر از اسلحه و مهمات!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر