بازدید 4611

نخست‌وزیر قزاقستان ابقا شد

دفتر رئیس‌جمهوری قزاقستان امروز پنج‌شنبه از انتخاب دوباره «علیخان اسماعیلوف» برای تصدی سمت نخست‌وزیری این جمهوری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳ 30 March 2023


به گزارش تابناک از خبرگزاری رویترز، دفتر قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان اعلام کرد که حزب حاکم کشورش موسوم به «امانت»، آقای علیخان اسماعیلوف را که از ژانویه ۲۰۲۲ سمت نخست‌وزیری را در دست داشت، دوباره برای همین سمت انتخاب کرده است.

اسماعیلوف ۵۰ ساله و سایر اعضای کابینه پس از انتخابات پارلمانی زودهنگام ۱۹ مارس به طور خودکار استعفا کردند و توکایف باید دولت جدیدی را منصوب می‌کرد.

سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری قزاقستان چهارشنبه اعلام کرد که دولت قزاقستان به رهبری «علیخان اسماعیلوف» در پی انتخاب ترکیب جدید مجلس سفلی پارلمان این جمهوری استعفا کرد. طبق قانون اساسی قزاقستان، با انتخاب مجلس سفلی جدید، دولت استعفا می‌کند. انتخابات مربوطه در ماه مارس برگزار شد و براساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات، اکثر کرسی‌ها – ۶۲ کرسی از ۹۸ کرسی- به بزرگترین حزب موسوم به «امانت» رسید.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، قانونگذاران مجلس سفلی پارلمان قزاقستان به نفع نخست‌وزیری اسماعیلوف رای دادند و در پی آن ریاست جمهوری قزاقستان طی حکمی اعلام کرد: بدین ترتیب علیخان اسماعیلوف به عنوان نخست‌وزیر جمهوری قزاقستان تعیین می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر