بازدید 2910

خاموش شدن یک دقیقه ای «چغازنبیل و هفت‌تپه»

- محوطه چغازنبیل، هفت‌تپه و موزه هفت‌تپه به احترام ساعت زمین در ۲۵ مارس، یک دقیقه خاموش شدند.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳ 30 March 2023

یه گزارش تابناک، عاطفه رشنوئی مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، اظهار کرد: امسال در نوروز ۱۴۰۲ و در روز ۲۵ مارس ۲۰۲۳ میلادی، چراغ‌های محوطه‌های جهانی چغازنبیل، هفت‌تپه و موزه هفت‌تپه به مناسب روز جهانی ساعت زمین خاموش شدند.

وی افزود: ساعت زمین یک رویداد جهانی است که از طرف صندوق جهانی طبیعت برنامه‌ریزی و پیشنهاد شده است. در این روز از مردم، صنایع، کسب و کارها و مراکز فرهنگی دعوت می‌شود تا به مدت یک ساعت چراغ‌ها و وسائل الکترونیکی غیرضروری خود را خاموش کنند تا به بقایای انرژی در کره زمین کمک کرده باشند. هدف از این اقدام، آگاهی‌سازی در مورد تغییرات اقلیمی و ضرورت مصرف محتاطانه انرژی است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، او در ادامه اضافه کرد: هر سال محوطه میراث‌جهانی چغازنبیل نیز با این رویداد همگام می‌شود و چراغ‌های مجموعه به صورت نمادین به مدت یک دقیقه خاموش می‌شوند که امسال این رویداد همزمان در چغازنبیل، محوطه تاریخی هفت‌تپه و موزه هفت‌تپه نیز اجرا شد تا میراث‌فرهنگی خوزستان و ایران نیز سهم کوچکی در معرفی اهمیت مصرف بهینه انرژی بر عهده داشته باشد.

این رویداد هر ساله در بیست و پنجم مارس برابر با نوروز در فروردین‌ماه در سراسر جهان اجرا می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی