بازدید 18578
با سیصد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادعای جدید اوکراین درباره انهدام پهپاد‌های ایرانی / تانک‌های پیشرفته آلمان و انگلیس به اوکراین رسیدند / تسلط کامل روسیه بر منطقه صنعتی «باخموت»

سیصد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹ 28 March 2023

ادعای جدید اوکراین درباره انهدام پهپادهای ایرانی/تانک های پیشرفته آلمان و انگلیس به اوکراین رسیدند

بین الملل تابناک: سیصد و نود و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

آمریکا دیگر اطلاعات نیروهای هسته‌ای راهبردی را با روسیه مبادله نخواهد کرد
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۲:۳۲

روسیه به آمریکا اطلاع داده است که دیگر با این کشور اطلاعات مربوط به نیروهای هسته‌ای راهبردی را مبادله نخواهد کرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا مدعی است که این تصمیم را به دلیل تصمیم مسکو برای تعلیق مشارکت در پیمان «نیو استارت» اتخاذ کرده است. 

چند هفته قبل، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در معاهده «استارت‌ جدید» که تنها توافق باقی‌مانده با آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی است را به حالت تعلیق درآورده است.

«ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل نیز درباره این مسئله اظهار داشت که آمریکا باید اولین طرفی باشد که برای احیای این معاهده  پیشقدم می‌شود.

نام رسمی پیمان نیواستارت،  «معاهده بین ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه در خصوص تدابیر مربوط به کاهش و محدودسازی بیشتری سلاح‌های استراتژیک تهاجمی» است.

این پیمان ۸ آوریل ۲۰۱۰ در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک میان دو طرف امضا شد و از ۵ فوریه ۲۰۱۱ به اجرا درآمد. این توافق در سال ۲۰۲۱ تمدید شد و قرار است تا ۵ فوریه ۲۰۲۶ ادامه داشته باشد. طبق این معاهده تعداد کلاهک‌های هسته‌ای استراتژیک دو طرف نبایستی از ۱۵۵۰ تجاوز کند.

روسیه ۱۷ مردادماه اعلام کرد بازرسی‌هایی که تحت این پیمان با ایالات متحده آمریکا از اماکنی در روسیه انجام می‌شده‌اند را به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت خارجه روسیه در آن زمان در توضیح درباره دلیل این تصمیم گفت: «مسکو به دلیل اصرار واشنگتن بر تلاش برای آغاز فعالیت‌های بازرسی بر اساس شرط‌هایی که در آنها واقعیت‌های فعلی در نظر گرفته نشده‌اند مجبور به اتخاذ این تصمیم شده است.»

مسکو تأکید کرد شرایط مطرح‌شده از سوی واشنگتن «باعث ایجاد مزایای یکجانبه برای ایالات متحده شده و فدراسیون روسیه را از حق انجام بازرسی در خاک آمریکا محروم می‌کنند.»

ادعای پنتاگون: اوکراین دست برتر را در برابر روسیه دارد
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۰:۱۷

لوید آستین وزیر دفاع دولت جو بایدن روز سه شنبه به وقت محلی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا ادعا کرد: اوکراین اکنون در برابر روسیه دست برتر دارد.

وزیر دفاع آمریکا افزود: اوکراینی ها تلفات قابل توجهی به روس ها وارد کرده اند و آنها موجودی خودروهای زرهی روسیه را به گونه ای که هیچ کس تصورش را نمی کرد به اتمام رسانده اند.

رئیس پنتاگون ادامه داد: روسیه به دلیل کاهش توان نظامی به ایران و کره شمالی متوسل شده است.

پیش از این ، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متهم کرد: درحالی که یک سال از جنگ اوکراین میگذرد، او مسیر خود را تغییر نداده و فقط به یافتن راه‌های جدید بیرحمانه و خشونت‌آمیز برای کشتن اوکراینی‌ها، تخریب شهرهای اوکراین و محو کردن اوکراین از روی نقشه به عنوان یک حاکمیت مستقل فکر می کند.

این مقام ارشد کاخ سفید ادامه داد: سخت است که بگوییم پوتین شجاع است یا نه، اما مطمئناً روش خود را تغییر نداده است.

استفاده از مهمات حاوی اورانیوم توسط نیروهای اوکراینی علنی شد!
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۹:۳۵

جمعی از اوکراینی‌ها با امضا و ثبت طوماری در تارنمای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور از وی خواستند تا استفاده نیروهای اوکراینی از مهماتِ حاوی «اورانیوم ضعیف‌شده» ممنوع شود.

نویسنده و تهیه‌کننده این عریضه به مخاطرات این مواد، آلودگی درازمدت محیط زیست، از بین رفتن زمین‌های زراعی و مسمومیت مردم اشاره کرده‌ است.

در بخشی از این سند آمده است: استفاده از چنین مهماتی جنایت علیه بشریت و سیاره زمین است. استفاده از آنها غیرقابل قبول و غیراخلاقی است. من خواستار رسیدگی به این عریضه و اتخاذ تصمیمی مساعد درباره آن هستم. همچنین می‌خواهم تا پیش از رسیدگی به این عریضه، تدابیر پیشگیرانه به منظور از بین رفتن احتمال استفاده نیروهای مسلح اوکراین از چنین مهماتی اتخاذ شود.

در بخش دیگری از این طومار می‌خوانیم: با توجه به مدت زمان تجزیه فلزات سنگین، چنین آلودگی به زمین‌های زراعی سرایت کرده و آنها را کاملا بلااستفاده خواهد کرد.

تاکنون ۲۸ نفر این طومار را امضا کرده‌اند. برای آنکه زلنسکی این سند را مورد بررسی قرار دهد، به ۲۵ هزار امضا نیاز است. اوکراینی‌ها می‌توانند تا ۹۲ روز دیگر نسبت به امضای این طومار اقدام کنند.

آنابل گُلدی، معاون وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به پرسش یکی از اعضای مجلس اعیان این کشور، گفت که لندن برای اوکراین توپ‌هایی حاوی اورانیوم ضعیف‌شده ارسال خواهد کرد؛ این مهمات برای انهدام زره‌پوش‌ها موثرتر هستند. وزارت دفاع انگلیس اورانیوم ضعیف‌شده را جزوی استاندارد از مهمات قابل نفوذ به زره‌پوش‌ها توصیف کرده که سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته و واکنش مسکو به تحویل این مهمات به کی‌یف، صرفا با هدف انحراف و گمراه کردن اذهان عمومی صورت گرفته است!

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به این تصمیم مقامات انگلیس، گفته است که مسکو مجبور است تا به اقدام «غرب به عنوان آغازکننده استفاده از تسلیحاتی با اجزای هسته‌ای، متقابلا پاسخ دهد.»

سفارت روسیه در انگلیس به لندن درباره انتقال توپ‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به کی‌یف، هشدار داده است. سفارت روسیه تاکید کرده که این اقدام به تشدید جنگ منجر شده و استفاده از این مهمات در اوکراین، سلامت مردم را به خطر خواهد انداخت.

دیدار زلنسکی با گروسی در نزدیکی خطوط مقدم نبرد در زاپروژیا
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۹:۳۴

رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه از مواضع خطوط مقدم نبرد در منطقه زاپروژیا در جنوب شرقی این کشور بازدید کرد.

به گزارش ایندیپندنت، رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوشنبه، ۲۷ مارس (۷ فروردین)، همراه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین، از منطقه زاپوریژیا در جنوب اوکراین بازدید کرد.  

ولودیمیر زلنسکی، دوشنبه گفت که از مواضع ارتش اوکراین در منطقه زاپوریژیا در جنوب کشور که بخشی از آن همچنان در کنترل نیروهای روسیه است، بازدید کرده است.  

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس‌ جمهوری اوکراین با انتشار ویدیویی از خود و سربازان اوکراین در این منطقه در شبکه‌های اجتماعی، گفت: «مفتخرم که امروز اینجا در کنار ارتش کشورمان حضور می‌یابم. از تک‌تک رزمندگانمان برای دفاع از اوکراین، حاکمیتمان، شهرها و فرزندانمان سپاسگزارم. قطعا پیروز خواهیم شد.»

رافائل گروسی نیز با انتشار توییتی، درباره این بازدید نوشت: «امروز در شهر زاپوریژیا با زلنسکی ملاقات کردم و در مورد حفاظت از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا و کارکنان آن تبادل‌نظر خوبی داشتم.»

او همچنین نوشت که بر حمایت کامل آژانس از تاسیسات هسته‌ای اوکراین تاکید کرده است.

گروسی بر لزوم برپایی یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه زاپروژیا، بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا که دارای شش رآکتور است، تاکید دارد.

دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی در این سفر از یک پست فرماندهی محلی در این منطقه بازدید، و از نیروهای پلیس و نظامیان تجلیل کرد.

سفر زلنسکی به زاپوریژیا، در پی بازدید هفته گذشته او از منطقه جنوبی خرسون و نیز مواضع نظامیان اوکراین در منطقه دونتسک شرقی، صورت می‌گیرد.

درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد و به گفته مقام‌های اوکراینی، اوایل روز گذشته، گلوله‌باران شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین به دست نیروهای روسیه، دست‌کم دو کشته و بیش از ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.

نیروگاه اتمی زاپوریژیا که روسیه یک سال پیش آن را تصرف کرد، در جنوب اوکراین و در کنار رودخانه «دنیپر» واقع است. این نیروگاه در ۱۹۸۵ میلادی افتتاح شد و با شش رآکتور، بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به‌شمار می‌رود.

در پی تداوم درگیری‌ها و موشک‌باران منطقه مدیرکل آژانس انرژی اتمی چندین بار هشدار داده و خواستار اقدام فوری برای جلوگیری از فاجعه اتمی در نیروگاه زاپوریژیا شده است.

رئیس جمهوری اوکراین طی روزهای گذشته از نیروهای کشورش در خطوط تماس در باخموت و خرسون بازدید کرد.

شایان ذکر است که نبردهای جاری در زاپروژیا به دلیل نزدیکی مناطق درگیری با بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا، از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

بلاروس: وادار به استقرار جنگ افزار اتمی روسیه شدیم
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۹:۳۳

خبرگزاری رویترز امروز به نقل ازاین بیانیه نوشت: جمهوری بلاروس طی دو سال و نیم گذشته تحت فشار بی سابقه سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و متحدانشان در ناتو و همچنین کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

با توجه به این شرایط و نگرانی‌ها و مخاطرات مشروع ناشی از آن در حوزه امنیت ملی، بلاروس مجبور است از طریق تقویت توانمندی های امنیتی و دفاعی خود واکنش نشان دهد.

وزارتخانه مذکور افزود که برنامه‌ های هسته‌ ای روسیه با توافق‌ نامه‌ های بین‌المللی منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ای مغایرت نداشته و بلاروس نیز کنترلی بر این تسلیحات نخواهد داشت.

تسلط کامل روسیه بر منطقه صنعتی «باخموت»
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۹:۱۹

 خبرگزاری تاس از قول مقامات جمهوری دونتسک از تسلط کامل نیروهای روسیه بر منطقه صنعتی شهر راهبردی باخموت در این استان خبر داد. 

نیروی هوایی ارتش اوکراین نیز از حملات شبانه روسیه در منطقه خرسون با استفاده از موشکهای هدایت شونده جنگنده‌های سوخو-25 خبر داده است. 

درحالیکه ارتش اوکراین کنترل بخشهای زیادی از باخموت را از دست داده است اصرار «ولودیمیر زلنسکی» برای مقاومت با تلفات بالا انتقادات زیادی را درباره عملکرد وی برانگیخته است.

یک سرهنگ بازنشسته لوهانسک و کارشناس نظامی روزگذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در خصوص خسارات سهمگین ارتش اوکراین در باخموت گفت که تنها در هفته گذشته، نیروهای امنیتی کی‌یف در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کشته و زخمی را در نبرد منطقه آرتموفسک (باخموت) متحمل شدند.

طبق این گزارش، در جریان ۹ ماه نبرد نظامیان اوکراینی با نظامیان روس در باخموت، تقریباً این شهر از بین رفته است و ۹۰ درصد از جمعیت این شهر یا همان حدود ۷۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و ارتش اوکراین روزانه بین ۱۰۰تا ۲۰۰ نظامی را در نبرد با روسیه از دست می‌دهد.

اوکراین از ماه‌ها پیش برای مقاومت و عقب‌راندن نیروهای روسی خواستار دریافت تسلیحات سنگین، از جمله تانک‌های پیشرفته تهاجمی و هواپیماهای جنگنده شده است.

مسکو: حملات پهپادی به زیرساخت‌های انرژی، تهدید جدی برای روسیه است
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۹:۱۸

«نیکلای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت حملات احتمالی پهپادی علیه زیرساخت‌های انرژی کلیدی این کشور، تهدیدی جدی برای امنیت انرژی روسیه است.

شولگینوف طی سخنرانی در همایش امنیت تأسیسات انرژی روسیه، بدون اشاره به نام اوکراین اظهار داشت که در ماه‌های اخیر تعدادی از حملات پهپادی به اینگونه زیرساخت‌ها را خنثی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در این‌باره توضیح داد: «اصلی‌ترین تهدید فعلی، اقدامات مداخله‌آمیز غیرقانونی از طریق استفاده از هواگردهای بدون سرنشین (پهپاد) است. در این زمینه با وزارت دفاع روسیه و سرویس امنیتی کشور همکاری می‌کنیم».

کرملین: آلمان نقش فعالی در جنگ اوکراین ایفا می‌کند
۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۹:۱۳

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) از انفعال سازمان ملل درخصوص خرابکاری برخی کشورها در خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۱» انتقاد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «روسیه از تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در حمایت نکردن از قطعنامه برای تحقیقات بین‌المللی در مورد خرابکاری در نورد استریم متاسف است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه همگان باید خواستار شناسایی و افشای عاملان خرابکاری در نورد استریم باشند، تاکید کرد: «روسیه به تلاش خود برای شناسایی عاملان آن ادامه خواهد داد».

سخنگوی کرملین ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره حمایت نظامی از اوکراین، اظهار داشت: «آلمان نقش فعالی در تامین تسلیحات به اوکراین و افزایش مستقیم و غیرمستقیم سطح مشارکت خود در جنگ دارد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه روابط بین روسیه و آلمان می‌تواند بهتر از وضعیت کنونی باشد، تصریح کرد: «اما عرضه تسلیحات از سوی برلین به کی‌یف، نویدبخش [بهبود روابط] نیست».

تانک های پیشرفته آلمان و انگلیس به اوکراین رسیدند

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد، نخستین محموله تانک‌های لئوپارد ۲ تحویل اوکراین شده است؛ تحویل هجده تانک جنگی پیشرفته پس از آموزش خدمه اوکراینی انجام شد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که مطمئن است این تانک‌ها می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در خط مقدم جنگ داشته باشند.

بر اساس گزارش‌ها از اوکراین، تانک‌های چلنجر ۲ از انگلیس هم اکنون وارد اوکراین شده است.

به نقل از بی بی سی، اوکراین چندین ماه است که خواستار دریافت وسایل نقلیه مدرن و سیستم‌های تسلیحاتی برای کمک به مقابله با حمله روسیه است.

دولت اوکراین هنوز در مورد ورود تانک‌های لئوپارد ۲ اظهار نظری نکرده؛ اما ورود اولین تانک چلنجر ۲ ساخت بریتانیا را تایید کرده‌ است.

حدود دو هزار لئوپارد ۲، یکی از بهترین تانک‌های میدان نبرد که در کشورهای ناتو ساخته شده شناخته می‌شود، مورد استفاده کشورهای اروپایی است.

آلمان که ابتدا تمایلی به ارسال این تانک‌ها یا حتی دادن اجازه به کشورهای دیگر برای ارسال آنها به اوکراین را نداشت، در ماه ژانویه موافقت کرد که این‌ها را به اوکراین تحویل دهد.

بر اساس قوانین آلمان، اگر هر کشور دیگری بخواهد این تانک‌ها را صادر کند، ابتدا برلین باید مجوز صادرات مجدد آن را بدهد.

بریس پیستوریوس گفت: تانک‌ها «همانطور که وعده داده بودیم بموقع به دست دوستان اوکراینی ما رسید.»

ارتش آلمان در هفته‌های گذشته نظامیان اوکراینی را برای استفاده از نوع پیشرفته «اِی۶» لئوپارد ۲ آموزش داده است.

آنها به طور خاص برای رقابت با تانک جنگی تی-۹۰ روسیه طراحی شده‌اند و نگهداری آنها راحت‌تر و کم‌مصرف‌تر از دیگر تانک‌های غربی است.

آلمان علاوه بر لئوپارد ۲، دو خودروی تخصصی بازیابی تانک و ۴۰ خودروی رزمی پیاده نظام «ماردِر» را به اوکراین فرستاده است.

همزمان ایرینا زولوتار، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین، به خبرگزاری فرانسه گفت، تانک‌های چلنجر ۲ بریتانیا وارد اوکراین شده‌اند.

اُلِکسی رِزنیکوف، وزیر دفاع این کشور هم با انتشار تصویری از یک چلنجر ۲ در کنار دیگر خودروهای نظامی ساخت غرب در صفحه فیس بوک خود، خودروی بریتانیایی را یک اثر هنری نظامی توصیف کرد.

وزارت دفاع انگلیس از اظهار نظر در این باره خودداری کرده؛ اما پیشتر تایید نمود نظامیان اوکراینی که در بریتانیا آموزش می‌دیدند، پس از تکمیل دوره آموزشی با تانک‌ها، به کشورشان بازگشته‌اند.

ادعای جدید اوکراین درباره انهدام پهپادهای ایرانی 

اوکراین بار دیگر ادعاهای بی اساس خود را درباره حضور پهپادی ایران در جنگ این کشور با روسیه تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات نظامی کی یف پایتخت اوکراین مدعی شدند که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور دوشنبه شب ۱۲ پهپاد نوع «شاهد» ساخت ایران را که به سوی این شهر به پرواز درآمده بودند، منهدم کرده‌اند.

این خبر در حالی است که نیروی هوایی اوکراین بامداد دوشنبه اعلام کرد که ۱۳ پهپاد انفجاری را که به مناطقی در شمال و جنوب شرق این کشور حمله کرده بودند، سرنگون کرده است. شهردار کی یف نیز از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در این شهر خبر داده بود.

گفتنی است، ایران همیشه و با قاطعیت هر گونه حضور در جنگ اوکراین را اعلام و بر آمادگی تهران برای کمک به حل و فصل دیپلماتیک این بحران تأکید کرده است.

در خبری دیگر، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد، جنگنده‌های سوخو ۲۵ روسیه دوشنبه شب استان «خرسون» را با بمب‌های هدایت شونده هدف قرار دادند.

مقامات محلی منطقه دونستک هم اعلام کردند که نیروهای روسیه، کنترل منطقه صنعتی شهر راهبردی «باخموت» را کامل به دست گرفته‌اند.

این تحولات در حالی است که وزیر انرژی روسیه گفت که حملات پهپادی احتمالی اوکراین به مراکز انرژی حیاتی روسیه، خطری جدی است.

روسیه موشک مافوق صوت شلیک کرد

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای دریایی این کشور موشک‌های مافوق صوت ضد کشتی به هدفی آزمایشی در دریای ژاپن شلیک کرد.
 
به گزارش رویترز، این وزارتخانه سه‌شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: کشتی‌های ناوگان پاسیفیک، موشک‌های کروز «موسکیت» را به یک هدف دریایی دشمن فرضی در دریای ژاپن شلیک کردند.
 
وزارت دفاع روسیه افزود: این هدف دریایی در حدود یکصد کیلومتری از محل شلیک موشک‌ها قرار داشت و دو موشک کروز موسکیت با موفقیت به آن برخورد کردند.
 
روسیه بهمن ماه در رزمایش مشترک موسی ۲ که با چین و آفریقای جنوبی برگزار شد، موشک مافوق صوت آزمایش کرد.
 
روسیه برای حضور در این رزمایش ناوچه جنگی «گورشکوف» مجهز به موشک‌های مافوق صوت «زیرکان» را به آفریقای جنوبی اعزام کرد.
 
چین، روسیه و آمریکا در رقابتی برای توسعه تسلیحات مافوق صوت هستند که به دلیل سرعت فراصوتی و ردیابی دشوار به عنوان راهی برای برتری در برابر دشمن تلقی می‌شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳۹
اقای مرندی در مصاحبه ای مدعی شده به عشق ایران خانه و زندگی رویایی خود در امریکا را ترک کرده. اقای مرندی. لطفا بس کنید. شما هم مانند ظریف و عارف و ولایتی و نهاوندیان و.... اگر بورسیه دولتی حکومت سابق نبود الان دارای این تخصص نبودید. همه می دانیم که دانشجوی بین المللی بخصوص اگر دولتها پشتیبانی کرده باشند معدن طلا و قلک پول بی انتهای دانشگاههای امریکا و اروپا هستند و مدرک برای این دانشجویان راحتتر از چاپ پول توسط بانک مرکزی صادر میشود. حداقل تصور نکنید که خیلی از مردم نمی دانند چه خبر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چرا چرت و پرت می‌نویسی؟
درضمن کلی از این تانک های لئوپارد و چلنجر در عربستان به دست یمنی ها منهدم شده کلیپ هاش هم هست
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ایشون دارند حقیقت را میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
امریکا
بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
امریکا و شرکا نابود باید گردند تمام
یک عاقلی نیست به این اوکراینی های احمق بگوید که ای احمقها در عصر رسانه و موبایل و اینترنت و هزار کوفت و زهر مار دیگه ، چرا یک تصویر حتی بی کیفیت از پهپادهای منهدم شده یا به هدف اصابت کرده ، نشان نمی دهید . راستی یادم اومد به اینها چیزی نگویید . اصلا اگر عقل داشتند در این مخمصه نیفتاده بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شما برو توی رسانه های مستقل و تصاویر پهپادها رو ببین
اینجا دنبالشون میگردی ؟
حاج بهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
الاخی صدتا گذاشتن ندیدی؟ چشاتو واکن ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چیزی از اوکراین نمونده اونوقت غربگداها رو عدد دوازده سیزده مانور می دهند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
برو یوتیوب بزن شاهد پر از پهبادهای سرنگون شده ایرانی است روسها فقط ازشون برای منحرف و درگیر کردن رادارهای اوکراین استفاده می کنن تا موشکهای کروزشون به هدف بخورن محض اطلاع شما اوکراینی ها برای سرنگونی شاهد از مسلسل های سبک و کلاش استفاده می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اوکراینی ها در فضای مجازی با این هوادارشون یک ساله که روسیه را از پا دراورده و جنگ را برده اند . این عمله هاشون هم به همین حاطر اعتراض میکنند .
«ادعای جدید اوکراین درباره انهدام پهپادهای ایرانی»
این موشک بازی و عشق پهپاد در آینده ای نزدیک مشکلاتی جدی برای کشور و مسؤولین تراز اول آن ایجاد خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
مثلا قراره چه بلایی سرمون بیاره ؟ بحرین را از ما بگیرد ؟ سرچشمه های رود هیرمند را بگیرد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
وای وای چقدر ترسیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
تو جنگیم بفهم
یه دلقک به وسیله رسانه ها به قدرت برسه بهتر از این نمیشه جنگ هولناکه واقعا اما دیکتاتوری جهانی آمریکا باید تموم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
کمونیسم در سطح جهان باید نابود بشود و ملتهای مظلومش آزاد از بند و بندگی حاکمان جنایتکارشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
این هنر پیشه مردمی توانسته پوتین را به دریوزگی بکشاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چقدر هم هنرپیشه مردمی ، حتما بدون کمک شانتاژ امریکا هم به این پست رسید . دلقک زبون تر از اینهاست برای مزدور ها قهرمان پوشالی است
بابا افراد مختلفی تو کشور اعلام کردند پهپادها مال ماست که دادیم به روسیه بعد می گین
" اکراین ادعای بی اساس حضور پهپاد ایرانی رو منتشر کرد"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
مادر زن هم در بین جهیزه های دخترش چاقو وجود داره . حالا
حالا هر کی با اون چاقو کشته بشه یعنی مادر زن مقصره . درثانی چرا عکس و فیلم از پهپاد ندارند . سوما تو چرا رو دروغ غربیها برای آزار بیشتر مردم ایران ، سوار می شی ؟ با حکومت ایران مشکل داری ، چرا پدرسوخته بازی استعمارگرها را ماست مالی می کنی ؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
وطن فروشی شاخ و دم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
صدای یک مزدور امریکایی
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ناشناس 08:13 - تا دلت بخواد اوکراینی ها عکس و فیلم و گزارش از پهپادهای ایرانی منتشر کرده اند. فقط کافیه جستجوی گوگل بکنی
اوکراین گفته دیشب از ۱۳ تا پهپاد ، ۱۲ تاشو ساقط کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپاد اگه زیادی هم دانش بنیان باشه میشع این
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
دانش بنیان نیست تمام اجزا ان از کشورهای مختلف جمع شده و فقط در ایران سرهم بندی شده ان موتورش هم موتور وسپا ساخت چین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تو خواب وفضای مجازی 13 تا کمه برو رو هزارتا ، این مزدورها تا دیروز میگیفتند فتو شاپه ، این روزها که با واقعیت تلخ مواجه شدند به زدن یکیش هم افتخار میکنند . چقدر پست فطرت هستید
هر چی پهپاد تولید کردیم توی اوکراین زدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپادهای مهربان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپادهای سیبل محور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
نزدن
پهپاد انتحاری هست و هدف رو با برخورد با خاک یکسان می‌کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تو که راست میگی ، برو از دلقک بپرس که چقدر بهش فشار امده
روسیه یک کشور استعماری است تو این دنیا قانون جنگل حاکم است قوی ضعیف را نابود میکند پس ضعیف نباشید ولی مردم خود را آزار ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
جمله ایی از لیمپو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
توصیف شما درست ترین توصیف ممکن برای روسیه است.
روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند الا غلط اضافه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
روسیه شجاع خوب پوزه غرب رو به خاک زده
سی تا کشور کنار هم هنوز نتونستند حتی یک گلوله به سمت خاک روسیه شلیک کنند
اما عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
فعلا پوزه کل ناتو را به خاک مالیده
مرگ بر پوتین دیکتاتور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
آفرین پوتین شجاع جنگاور
که با غرب کافر کاتولیک فراماسون نجس مرتد می‌جنگد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
مرگ بر امریکای اشغال و نوکراش
عجیبه غربگراها به پوتین فحش ندادند هنوز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چرا هر روز شعار مرگ بر روسیه و پوتین میدن ولی از بالا به رسانه ها گفتن سانسور کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
مرگ و لعنت بر پوتین و ارتش جنایتکار روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
بدجور مایه سوزش یک عده شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
عجیبه ماله کش های پوتین متجاوز همیشه اینجا اماده هستن
پهپادهای پرپر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپادهای رادار پذیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
سامانه های موشکی اون اروپایی ها که تبدیل به آهن قراضه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خوشحالی های یک مزدور با اخبار فیک امریکایی
ترکیه پهپاد ساخته
ما هم پهپاد ساختیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ما باید یواشکی از ترکیه پهپاد بخریم و یواشکی بدیمشون به پوتین .
جوری که دنیا نفهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
هر چیزی که بپره ؛ که پهپاد نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
RQ170 برای ما بیش از حد مهندسی معکوس شده از
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپاد چند هزار دلاری شاهد 4 فروند جنگنده چند میلیون دلاری میگ 29 رو منهدم ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اگر راست میگید پس چرا اربابتون از دادن پهپاد اینقدر خودشو خراب کرده ، شما مزدورها فقط برای روحیه دادن الکی به امریکایی ها و دلقک خوبید . انشاالله یکی از این پهپادها نصیب تون بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ترکیه گدا ندیده بودیم که دیدیم.
پهپادهای برگشت ناپذیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپادهای سریع الشکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شکست ناپذیر صحیح می‌باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
معلومه چقدر سوختید و دارید میسوزید
خیلی بد شد
حالا دیگه توی دنیا کی از ما پهپاد میخره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تو هم از این غربی های یاوه گوی شر و ور باف هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تو غصه نخور برای سقط کردن تو و اربابات به اندازه کافی هست
فکر کنم از نظر کارایی ؛ سوخو 35 های روسیه هم شبیه پهپادای ما باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
از تجهیزات امریکایی حتما بمراتب بهتره ، ارامکو عربستان را یادت بیاد بعد حرف بزن
فکر کنم اگه همون موشک رو بسازیم خیلی بهتر از پهپاد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پهپادهای قدرتمند ایران خواب اربابای تو را که حسابی بهم زده
به جاماندگان سهام عدالت هم میتونیم پهپاد بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
برای هر مزدور یک پهپاد
چرا می نویسید که گزارش های اوکراین از استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به آن کشور «بی اساس» است؟ وقتی که اوکراینی ها نمونه های شاهد-131، شاهد-136 و مهاجر-6 (به همراه موشک «قائم-5» آن) را به غنیمت گرفته اند و آنها را تشریح کرده و به نمایش همه جهانیان گذاشته اند؟ شما که اینقدر زرنگید بگید این پهپادهای ایرانی چطور به دست اوکراینی ها افتاده؟ تکرار یک دروغ با هر مقدار قاطعیت ظاهری که آن را تبدیل به حقیقت نمی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شما مزدورها یک خبر را از بس تکرارد میکنید خودتون هم باور تون میشه ولی مواظب پهپادهای ایران باش تا دخلتو نیارن
دعا میکنم وخداوند رحمان ورحیم میخواهم رحمی در دل و وجود پوتین و زلنسکی بیاندازد دو طرف باهم کناربیایندجنگ هرچه زودتر تمام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
جیره و مواجب زلنسکی قطع بشه فرداش تسلیمه
چه کسی از پرزیدنت زلنسکی برای تأکید از دفاع از شهر باخموت انتقاد کرده؟! تجاوزگران روسیه که انتظار داشتند 4 روزه اوکراین را به تصرف خودشان در بیاورد و پس از 8 ماه حمله وحشیانه و تخریب همه شهر باخموت موفق به تسخیر آن نشده اند و رسانه های ایرانی که پروپاگاندای روس ها را بازپخش می کنند. شما نگران تلفات مدافعان شجاع و فداکار اوکراینی نباشید، هر چه از آنها شهید میهن می شوند، 5 برابرشان خودشان روس اشغالگر را به درک واصل می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
مطمئتی چیزی نزدی ، دلقک با حمایت ناتو این ابروریزی را در اورده ، چندتا نیروی ناتو به اعتراف خودتون در این چنگ تلف شدند .
در گیر و دار هیاهوی غرب روسیه باخموت رو هم تصرف کرد تبریک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
روسیه سوراخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
روسیه پرادعا و به ظاهر قدرت دوم نظامی دنیا ؛ یک سال است که در برابر یک کشور کوچک زائیده
مادر پوتین در اوکراین به عزایش نشسته و پوزه پوتین به خاک اوکراین مالیده شده و کش آمده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خواب دیدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
باخموت و به قول اوکراینی ها بارموت یه شهر بسیار کوچک و در حد یه روستاست که ارزش استراتژیک چندانی هم نداره جنگ سر آن بیشتر یه جنگ شرافتی است روسها نمی خوان بگن ما نتونستیم بگیریمش ولی اوکراینی ها تا اخرین نفس براش می جنگن در ضمن بارموت هنوز سقوط نکرده
تصرف کامل باخموت توسط روسیه رو به غربگدایان عزیز تبریک عرض می کنم و توصیه می کنم برای تهیه پماد سوختگی به اولین داروخانه نزدیک مراجعه فرمایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
امیدوارم از واحدهای مسکن مهر باخموت یکی هم به من و یکی هم به شما بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
داروخانه ها که بدلیل کشف حجاب!! تعطیل شدند!!!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خود گویی و خود خندی
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اینها پر رو تر از این حرفها هستند.
همش از اما و اگر و آرزوها و توهمات روس ها حرف میزنین هر جوری هست میخان روس هارو برتر نشون بدن در حالیکه اوضاع روسیه وخیم تر از این حرفاس و حتی با گروهک واگنر هم به مشکل خوردن که رییس این گروهک گفته بود مقامات روسیه از لحاظ تامین سلاح ضعیف عمل میکنن و همش درباره ناتو توهم میزنن، اقتصاد روسیه هم کم کم داره زمین میخوره و دیگه نمیتونن مث قبل خودشونو احیا کنن و دارن بشدت به چین وابسته میشن، آخه یکی نیست به این پوتین بگه چ نیازی به این جنگ و لشکرکشی داشتی مگه روسیه کم خاک و زمین ول و بی استفاده داره چرا این تفکرات پوچ و به اصطلاح اقتدارگرایانه رو کنار نمیزاری
پاسخ ها
ولادیمیر پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
از دلسوزی و راهنمایی شما متشکرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اگه وخیمه چطور باخموت و گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
بله روسیه در جنگ باخته اما پولهای غربی داره سقوط می کنه فروشگاه های غربی خالی شده کف خیابانهای غربی شلوغ شده . مثل ما باش برای تنوع هم که شده چند مدتی اربابت رو عوض کن . لااقل در تنوع و تفنن ما شرقگداها از شما غربگداهای یکنواخت زندگی کن ، جلوییم .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
آلمان هم که اعتصاب شروع شده. تمام حمل نقل عمومی از کار ایستاده. بعد روسیه باخته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
از ورشکستگی سیلیکون ولی چه خبر
خیلی جالب هست .. واضحا مشخص هست زمان ورود تانک های آلمانی و واضحا مشحص هست کجا پارکینگ شده اند ... واضحا مشخصا هست جنگنده های اوکراین از کدام فرودگاه پرواز میکنند و شب در کدام آشیانه هستند...پس چرا روسیه این مواضع را بمباران نمیکند ؟؟؟؟ این جنگ همچنان مشکوک هست ... چرا باید روسیه ، نیروی هوایی اوکراین را هنوز فعال نگه داشته باشد؟؟؟ واقعا چرا
بعضیا میگن اوکراین نباید از خودش دفاع کنه و زلنسکی داره مردمشو ب کشتن میده خب ینی انتظار دارین خاکشونو دو دستی تقدیم روسیه کنن ینی اگه هر متجاوزی به هر دلیلی به کشورت حمله کرد باید پا پس بکشی و تسلیم بشی یا نکنه چون طرف پوتینه و شماها دوسش دارین دیگه هر جنایتی بکنه قابل قبوله و به هر کشوری تجاوز کرد ینی جهاد در راه خدا کرده و نباید در برابرش دفاع از خود کرد، شک نکنین روسیه به مرور چوب این تجاوزگریشو میخوره و همین الانشم تبدیل به یه کشور منفور و مهره سوخته شده که فقط با جنگ و تجاوز می‌تونه خودشو اثبات کنه پوتین باعث شد جایگاه اجتماعی روسیه از بین بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
با جنگ و بی جنگ روسیه به هدفش رسیده. اکراین اگه سرش درد نمی کرد پوتبن و با گسترش ناتو تحریک نمی کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
سوریه برای اخراج امریکاییها داوطلب می خواد ، هستی جناب مقاومت ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
دلقک با تشویق امریکا و ناتو وارد این جنگ شد وگرنه دلقکو چه به این حرفها
چرا از تلفات سهمگین روسیه در باخموت نمیگی بعد از نه ماه جنگ و درگیری در باخموت الان چند روزه وضعیت تقریبا به ثبات رسیده و اوکراینیا با اینکه تلفات زیاد دادن ولی بخوبی تونستن مقاومت کنن روس ها بدجور با کمبود تجهیزات مواجه شدن و حملاتشون متوقف شده ولی معنیش این نیست که به باخموت مسلط شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
عزیزم باخموت تموم شد رفت بیدار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
روسها کشته نمی شوند انها فقط دچار سردرد می شوند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
اوکراینی ها یا ناتو وامریکاییها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تو مثل اینکه تو خوابت دیدی باخموت سقوط کرد
ویرانی اوکراین همش بخاطر زیاده خواهی پوتین و زلنسکی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
زلنسکی برای اینکه زیاده خواه نباشه باید دو تا استانش رو تقدیم پوتین میکرد ؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
دقیقاً اون دو تا استان اصلأ هیچ وفاداری به اوکراین نداشتند سابقا مال روسیه بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
ویرانی اوکراین بخاطر نادانی دلقک بود که گول ناتو و امریکا را خورد
روسیه خودش هم ضرر میکنه چون در جنگ زمین‌های آلوده به اورانیوم ارزش زندگی نداره حتی ممکنه مسکو اتم بزنند
ادعا یعنی چی؟ منظورت. ن اینه که اوکراینی ها قادر نیستند پهپادهای ایرانی را شکار کنند،؟ نه بابا اینطوری نیست، ایران که پهپاد به روسها نداده، پهپاد ایرانی در اوکراین چیکار میکنه؟ شکارشون سخته،
اگر ادعاست اثبات کنید که مال شما نیست.
اگر راست میگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
پوارو جان همیشه مدعی باید ثابت کنه .
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خوبه شما قاضی نشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تو اول ثابت کن که دورع نمیگی بعد ادعا کن
اگر اکراین در جنگ با روسیه از بمب و موشکهای اورانیوم ضعیف شده استفاده کند در متقابل روسیه چه واکنشی انجام می دهد؟ایا روسیه هم از سلاح اورانیوم ضعیف شده استفاده خواهد کرد؟ ایا این جنگ شدت بیشتری خواهد گرفت؟فکر کنم باید منتظر جنگی در یک نقطه دیگر جهان بود؟وضع کار در جهان رو به وخامت است؟مواد غذایی رو به کمبود است؟ و افتصاد کشورها جهان رو به خرابی است؟هم چنین امریکا دارد از قدرت اول جهان به قدرت دوم تبدیل می شود؟و جمعیت جهان شدیدا در حال رشد است و مشگل اذوقه برای همه پس باید سرعت رشد جمعیت جهان را کنترل کنند؟همه اینها نشان از درگیریها و جنگ بیشتر می دهد.؟پس منتظر باشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
چه نادان هایی در دنیا هستند
هدف گیری هایلئوپارد را در یوتیوب ببینید و استحکام بدنه را.درو میکنه میدان را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
وای وای چقدر ترسناکند
اگر این شاهد به آسونی شکار می شود که الفاتحه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
الفابحه مع الصلوات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
شکار نمی‌شود پهپاد انتحاری است با برخورد هدف رو با خاک یکسان می‌سازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
از زنرال سنتکام تون بپرس ، که فاتحه قدرت هوایی امریکا را خونده ، فاتحه را برای انها بفرست
تتت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
هن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
خخخخ
تهاجم روسیه به اوکراین کاملن ممدوح است و مسلمن برای آن از سال 1980 یعنی 43 سال پیش تا حال برنامه داشته. شاید قرار بود سال 2030 اجرا شود اما با توجه به توطده های سیاسی زلنسکی ده سالی آن را جلو انداخت. ایران هم اگر می خاد از کنج عزلت و تاریکی و بیچارگی دربیاد باید مانند پوتین و روسیه عمل کنه. چین و روسیه و ایران به لحاظ ایدئولوژی سیاسی که بسط عدالت است اشتراکات فراوانی دارند. باید بر اساس این اشتراک طرح و برنامه های راهبردی و طولانی مدت ریخته شود. باید ایران به فکر بازپسگیری مناطق اعطایی پهلوی باشد. باید ایران به فکر بازپسگیری ارمنستان و آذربایجان باشد. باید ایران به فکر بازپسگیری کوه آرارات باشد. باید ایران به فکر بازپسگیری بحرین باشد. ایران باید به فکر احقاق حق 50درصدی خود از دریای خزر باشد. چرا ما به فکر تغییر نام دریای عمان به دریای همیشه فارس و اقیانوس هند به اقیانوس فارس نباشیم. از ما است که برما است.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
تاریخ را تحریف نکنید
اثار تورم سه رقمی بر روی پهپادها هم دیده میشه
عمیر عبدول لایی آن تحویل پهپاد به روسیه رو گردن گرفته در یه مصاحبه خبری !!!
آقای محترم !
تحویل بگیر حالا
۱۳ سقوط از ۱۲ تا
آخه به تو هم میگن سیاستمدار؟!!!!!
بی خود نیست تو رو نمیفرستن برای مذاکرات
حكمرانان خودمان بعد از چندين بار تكذيب كردن بالاخره وزير خارجه و ديگران به صراحت گفته اند پهباد به روسيه فروخته ايم آنوقت شما انكار مي كنيد؟خيلي جالب است.اين است صداقت حرفه اي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخاطر ارسال همین پهبادهاست که آقای پروفسور رییسی با اومدنشون رکورد تورم تاریخ و زدند !! ادمی که نه سواد سیاسی داره نه اقتصادی و کردند رییس جمهور وضعیت مملکت این شده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
از بایدن هاف هافوتون چه خبر همه چیز دانها
پهباد دادیم تاوان دادیم تا کی
چرا روسیه از کی‌یف عقب نشینی کرد دولت اوکراین هیچ علاقه‌ای به مردم شرق اوکراین ندارد جنگ را اینقدر طولانی میکند که تمام مناطق شرقی اوکراین تبدیل به ویرانه بشه اگر یک رییس جمهور منطقی در روسیه روی کار بود اگر هم مجبور به جنگ میشد پایتخت را تصرف میکرد نه شرق را چون می‌توانست با در اختیار داشتن مقامات حکومت و پایتخت اوکراین با یک ضد حمله بزرگ یا حتی با معامله ببخشید به زور مناطق مورد نظر را از اوکراین می‌گرفت پایتخت مهم ترین شهر یک کشور است اگر سقوط کند عملاً اون کشور ازهم می‌پاشد
روسیه نیاز به یک جنگ دیگر در جهان دارد مراقب باشید که در دام توافق پنهانی ابر قدرت ها نیافتیم
اگر سقوط باخموت حقیقت دارد هدف بعدی روسیه کنترل کامل خرسون است بعد مذاکره با اوکراین آغاز می‌شود
پهپادی که برای کشتن ادم های بیگناه و بچه های معصوم به کار میره همون بهتر که شکار بشه.
تناقض در موضع گیری غربگداها موج میزنه..
دیگه پوتین دوس نداریم چکمه میخریم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی