بازدید 8701
خوانده می‌شوید:

استقلال و پرونده استراماچونی؛ با تیم‌های دولتی و پرونده‌های مالی سنگین چه کنیم؟

ماراتن پرونده‌های سنگین مالی فوتبال به استقلال و استراماچونی رسیده است. تا پیش از این، برای پرسپولیس و تیم ملی در چندین و چند پرونده غرامت‌های سنگینی پرداخت شده بود و حالا هواداران دیگر تیم پرطرفدار پایتخت، چشم‌انتظار کمک‌های دولتی هستند؛ اما آیا برای این داستان پایانی متصور هستیم؟
کد خبر: ۱۱۶۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹ 28 March 2023

پرونده استقلال و آندره‌آ استراماچونی به روزهای پایانی‌اش نزدیک شده و خطر کسر امتیاز، حذف از لیگ قهرمانان آسیا و سقوط به دسته پایین‌تر، استقلال را تهدید می‌کند. همین داستان را در چند سال قبل برای پرسپولیس هم داشتیم؛ تیم‌هایی که تحت مدیریت وزارت ورزش اداره و مدیران و اعضای هیات مدیره آنها توسط این وزارت‌خانه تعیین می شوند؛ اما گویا در برابر اعمال‌شان به هیچ وجه پاسخگو نیستند!

به این ترتیب، هر سال از میان چندین و چند قرارداد خارجی که توسط این مدیران بسته می‌شود، غرامت سنگینی برای فوتبال ایران پدید می‌آید و وقتی کار به اینجا می‌رسد، دولت دست به کار می‌شود و برای به دست آوردن هواداران این غرامت را پرداخت می‌کند. در این سال‌ها تا دلتان بخواهد کمپین برای پرداخت غرامت ژوزه، برانکو، کالدرون، ویلموتس و استراماچونی را دیده‌ایم؛ اما حتی یک حکم برای مدیرانی که پای این قراردادها را امضا کرده‌اند و با اهمال خود چنین هزینه‌ای به فوتبال ایران تحمیل کرده‌اند، ندیده ایم.

حالا استقلالی‌ها در آستانه خسارات‌ سنگین ناشی از عدم پرداخت بموقع مبلغ قرارداد آندره‌آ استراماچونی قرار دارند. آنها انتظار دارند، همچنان که دولت در سنوات قبل به داد پرسپولیس رسید، مشکل آنها را هم حل کند؛ اما آیا حل کردن گره این پرونده آخرین پرده این نمایش است؟!

در این خوانده می‌شوید، می‌خواهیم نظر شما را درباره پرونده استراماچونی و همچنین روال چنین پرونده‌هایی در فوتبال ایران بدانیم.

ـ با کمک دولت به استقلال در پرونده استراماچونی موافق هستید؟

ـ چه فرایندی باعث رخ دادن چنین اتفاق‌های خسارت‌باری می‌شود؟

ـ نقش وزارت ورزش در رخ دادن این اتفاقات را چگونه بررسی می‌کنید؟

ـ بهترین شیوه برای مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چیست؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
هیچی!
هر سال این پرونده ها داره تکرار میشه ... استارماچونی، برانکو، کیروش و ...
وقتی که فوتبال پول مفت از بیت المال بگیره و مدیر دولتی در راس آن باشه که دلش به حال پول ملت نمیسوزه همین طور چک بی محل میکشه و خزانه دولت را بدهکار میکنه و ملت باید تاوان بدهند!
از آن طرف هم فوتبالیست ها هر کدام میلیاردها تومان به حساب میزنند و تبدیل به سلبریتی و ملبریتی و ... میشوند و بعدا خود دولت هم نمی تواند آنها را با هزاران فالور کنترل کند ...

بیچاره مردم
بیچاره بیت الحال
و خوشا به حال مربی و فوتبالیست و مدیر نجومی بگیر دولتی
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
برانکو پول حلالش که کار کرد رو به سختی تونست بگیره، اما استراماچونی پول قرارداد دو فصل که کار نکرد رو داره مطالبه میکنه به همراه خسارت ها! این دو پرونده خیلی خیلی متفاوت هستن
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
جناب ۵ نقطه اگه برانکو کار بکن بود جای دیگه هم موفق میشد اون موفقیت ها کار کس دیگه ای بود. همونم استراماچونی رو اخراج کرد گند ویلتموس هم کار خودش بود در حمایت از تیم شما که کی‌روش ضد پرسپولیس رو اخراج و ویلتموس کلاهبردار
رو استخدام کرد حالا هم بنظر من شخص وزیر وقت باید پول دو تا پرونده رو بپردازه
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
سو مدیریت در تمام دستگاهها وجود داره وتبعاتش گریبانگیر مردم هست
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
دوست عزیز ناشناس میگن شتر سواری دولا دولا نمیشه!!!!!!!!!!! دولت چشمش کور، دندش نرم، وقتی تیم داری می کنه پس باید پای همه چی هم بمونه.من پرسپولیسی هستم اما شدیدا اعتقاد دارم که دولت باید به کمک استقلال بره و پول رو پرداخت کنه. اون دسته از عزیزانی که میگن این پول از بیت المال نباید بره!!!! باید سال ها قبل به این جواب می دادن و اجازه می دادن که فوتبال ما خصوصی بشه. وقتی باشگاه ها اختیار پخش مسابقات خود رو ندارن و صدا و سیما با قلدری و زورگویی هر جور که دلش بخواد عمل می کنه، اینجا هم نباید دولت پا پس بکشه. اما در خصوص مدیران احمقی که صرفا به دنبال دوره مدیریت خود هستن باز هم این دولته که مقصر هست. وقتی یه مدیر نالایق رو تو راس این دو باشگاه می زاره باید انتظار همچین حماقت هایی رو هم داشته باشه.10000000000000 درصد وزارت ورزش و دولت و ... در اتفاقاتی مثل این نقش دارن. وقتی یه نهاد بالا دستی وزارت ورزش اجازه خصوصی سازی واقعی به این باشگاه ها رو نمی ده، انتظار دارین وزارت ورزش معجزه بکنه. تا روزی که سران بیخیال تیم و تیم داری نشه، تا زمانیکه به استادیوم ها با دید امنیتی نگاه بشه، داستان همینه که هست. باید برای همیشه دولت خودش رو از تیم داری بکشه کنار. تمام سهام باشگاه ها رو به صورت قانونی و شفاف به بخش خصوصی واقعی واگذار کنه.
همینه دیگه اقای رئیس جمهور این پول بیت الماله و من به شخصه رضایت ندارم پرداخت بشه چون با این پول میشه چند طرح نیمه کاره را تکمیل کرد اقایونی که قبلا هم این پولها را پرداخت کردن مدیون مردم هستن از رئیس جمهور قبل گرفته تا بابا مسعود و مدیران باشگاه
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
منم بااین ناشناس موافقم ازپول بیت المال برداشت بشه رضایت ندارم
فوتبال یه سرگرمی هست که مثل تمام سرگرمی های دیگه هرکسی دوست داره ازش بهره ببره باید هزینه اش رو بده و ممکنه آدمائی باشند که از این سرگرمی خوششون نیاد. بنابراین دولت حق نداره بخاطر سرگرمی بخشی از جامعه هزینه ای از این بابت انجام بده. راهکار آخر این مسئله مثل تمام دنیا خصوصی سازی باشگاههاست و تا اون زمان ما همیشه از این پرونده ها داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
منی که ماشین ندارم راضی نیستم دولت
از جیب من و خانواده ام سوبسید بنزین شما پرداخت کنه تا جنابعای و خانواده ات سوار ماشین بشوی و از ان لذت ببری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ناشناس 13:03
منم که ماشین دارم راضی نیستم دولت مالیات پرداختی من را خرج کنه و یک لاین از خیابون را ببنده و بکنه خط
اتوبوس که شما راحت بری و بیای و من توی ترافیکی که به خاطر باریک شدن خیابون ایجاد شده بمونم.
خودتون پول بدین براتون یه خیابون مخصوص بسازن تا با اتوبوس توش تردد کنین
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
ناشناس 13:51 من هم راضی نیستم دولت کلی پول بیت المال رو خرج الودگی هوا بکنه در حالیکه شما و امثال شما با ماشین های داغون وطنی باعث الودگی هوا میشین. چرا ما باید هزینه ندانم کاری شما ها رو پرداخت کنیم
مشکلاتی که باشگاهی استقلال و پرسپولیس دارند به خاطر تحریم های خارجی و انحصار طلبی داخلی هست که هر دو به دولت و حکومت بر میگردد اگر در یک شرایط آزاد و عادی بود این دو باشگاه در آمد های هنگفتی کسب میکردن و در سطح آسیا و جهان جزء برترین ها بودن
به طور مثال در مورد استراماچونی به علت تحریم ها پول این مربی به دستش نرسید در حالی که مدیریت باشگاه پول تامین کرده بود ولی امکان واریز به حساب وجود نداشت یا افزایش سر سام آور دلار به دولت برمیگردد یا ندادن حق پخش و انحصار طلبی رسانه ای به حکومت بر میگردد
مشکلات امروز ورزش و مردم ما به خاطر عملکرد دولتها هست و دولت و حکومت که باعث این مشکلات هست باید آنها برطرف کند یک نمونش هم طلب استراماچونی که دولت باید این مشکل برطرف کند چون باعثش خودش بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
کاملا صحبت شما منطقی است و متاسفانه همه مدیران راس ورزشی کشور در منطقه اقتصاد ورزش زیر خط فقر سواد دارن و بعنوان نمونه مدیری که وزیر وقت ورزش در دوره استراماچونی بوده و دستور برکناری ایشون رو صادر می‌کنه و خودش عضو مجمع این باشگاه هست و انتخاب همه مدیران و هیات مدیرها زیر نظر ایشون بوده حاضر به پاسخگویی که نیست هیچ ، بطور مدام دم از بیت المال و پول مردم رو دارن میدن اجنبی و .... میزنن که بی کفایت و بی لیاقتی خودشون مخفی بمونه و متاسفانه هیچ احدالناسی هم پیگیر مواخذه این افراد نیست ، پول بیت المال در عدم مدیریت صحیح
اقتصادی کشور و کاسبان تحریم داره هزینه و مصرف میشه نه مربی ای که بهترین نتایج رو داشت می گرفت به دلایل رنگی اخراج کردن و حاضر نیستند یک ذره از بار این هزینه رو بپذیرند و یا تلاشی برای پرداخت حق پخش بکنن که معلوم نیست صدا و سیما به چه عنوان پول بیت المال رو مصادره می‌کنه و دائم حرف از پرداخت پول از جیب بیت المال داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
احسنت
بهرنگ
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
هیچوقت یادت نره این دو تیم رو خود دولت چاق کرده تو زبانها انداخته اینقدرها هم که فکر می‌کنی در مقابل تیم بزرگ و مردمی تراکتور بزرگ نیستن.
ا ....
مردم به نون شبشون محتاج هستند موقعه پرداخت یارانه ناچیز هی نداریم از کجا بیاریم اینور تا دلتان بخواهد تیم ملی و دولتی دارن خسارت میدهند مال کی را دارین می بخشید الان مهم ترین دغ دغه مسئولان فقط حجابه صحبت تورم گرانی نیست
تا کی باید مردم جور این دوتا تیم بیت المال خور بکشند. آقا من راضی نیستم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
صدا سیما برای تولید یک سریال بدون خاصیت ملیاردها پرداخت میکنه اما از دادن حق پخش تلویزیونی به فوتبال خوددازی میکند کسی هم نیست از این حق مسلم ورزش بخصوص
فوتبال دفاع کند
اول سال بجای خبر خوش توی این همه گرونی،شادی شون رو تبدیل به عزا می کنند
هبچکار نمی توانید بکنید. دارند کلان می خورند حق حساب بالایی ها رو هم می دهند. کسی را می شناسم بسیار پاکدست است کار را بهتر و سریعتر از هرکسی انجام می داد اما چون رشوه نگرفت اخراج شد.
هزینه های فوتبال با هزینه های رایج در کشور همخوانی ندارد و قابل مقایسه نیست.به همین علت پرداخت هزینه های ارزی کمرشکن شده است.

در شرایط سخت بهتر است از امکانات داخلی استفاده نماییم.
هیچی!!
بذارید مدیران بی عرضه فروتبال تاوانش رو پس بدن
به هیچ عنوان هیچ ایرانی حاضر نیست از پول بیت المال جریمه بی عرضه گی آقایون پرداخت بشه
در ضمن از بی باشگاهی تا حالا کسی نمرده
همه میدانیم در این باشگاهها افراد سیاسی انتخاب شده و لذا بر اساس دستورات آنان نیز عمل میکنند. باید این پروند ها به مراجعی مانند بازرسی کل کشور داده شده تا بررسی دقیق شود چه کسی دستور داده بیاید و چه کسی گفته برود. از همان افراد خسارت را بگیرند. مطمئن باشید اگر یکبار اینکار انجام شود دیگر تکرار نخواهد شد و کسی جرات دخالت نخواهد داشت
نه پرونده استراماچونی ربطی به استقلال داره نه ویلتموس ربطی به تاج در دو مورد شخص وزیر در حمایت از تیم پرسپولیس دستور داد الان هم باید خسارتشون رو از جیبش بپردازه اگه قانونی وجود داشته باشه.
هر كسي كه خسارت به بار آورده، هزينه را پرداخت كند.
۸۰ هزار پروژه عمرانی ناتموم نتیجه بی کفایتی مسئولین که نه پاسخگو هستن نه کنار گذاشته میشن. .
این دو تیم در هر حالت دولتی هستند و انتصاب مدیران باشگاه هم بر عهده دولت هست.بنابراین پاسخگوی اشتباهات مدیریتی در نهایت مدیران بالادستی آنها هستند.
در ثانی خوشحالی و ایجاد نشاط اجتماعی در میان بخش عظیمی از مردم که طرفدار ورزش هستند با این هزینه ها بنظر نمیرسد که خسران باشد.
نبایدپرداخت بشه چونکه کاری نکرده ،پول زوری که به یه مربی کلاش از بیت المال داده میشه باید مدیریت بی لیاقت محاکمه بشه
در یک حرکت ضربتی باشگاههای دولتی را واگذار کنند اگر توانستند روی پای خود بایستند و الا تعطیل میشوند هر سال پول نداشته این مملکت را با بی تدبیری مدیران باید دودستی به سرمربیان نالایق و فرصت طلب بدهند
پاسخ ها
بهرنگ
| Germany |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
کاملا"متین
استقلال و پرسپولیس میلیاردها تومان سهام به مردم فروخته اند و ب مردم زیان سنگینی وارد کرده اند اما همچنان مدیران بی کفایت بر این دو باشگاه حکومت می کنند. دولت با عدم نظارت بر این دو باشگاه حقوق سهامداران را تضییع می کند و مرتکب حق الناس می شود. در شرایطی که این دو باشگاه دهها میلیارد تومان زیان به مردم وارد کرده اند نباید اجازه دهند که ولخرجی در انها صورت گیرد و باید از بکارگیری مربی و بازیکن خارجی در انها جلوگیری شود.
پاسخ ها
بهرنگ
| Germany |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
باید این تیمها تنبیه بشن وبفهمن تیمهای دیگر کشور عزیزمون چی میکشن.نمیشه تمام‌امکانات و تبلیغات دراختیار دو تیم تهران باشه‌ورقابت هم بکنن با تیمهای دیگه
سهامشون واگذار بشه به هوادارا و مردم حق پخششون هم صدا و سیماکامل پرداخت بکنه بعدش خودشون خودشون رو مدیریت کنن و از بیت المال بهشون حاتم بخشی نشه
ده ساله سی میلیارد بودجه فنس کشی جاده عباس اباد برای امنیت حیات وحش تامین نمیشه ولی بخاطر باشگاه ها باید از بیت المال بخاطر سو مدیریت اقایان پرداختی داشته باشیم
من بارها در شبکه های اجتماعی نوشته ام که راه حل پیشرفت فوتبال ما انحلال این دو تیم و صرف هزینه های آن برای تقویت فوتبال پایه است. قراردادها و پرداختهای بی حساب و کتاب و بدون پشتوانه مالی کمر تیمهای بازیکن ساز را می شکند. پرسپولیس و استقلال مربوط به زمانی بود که لباس تیم برای بازیکن مقدس بود نه مثل الآن که همه چیز را پول تعیین می کند و عرق باشگاه رنگی ندارد. باید ساختار فوتبال را به هم ریخت و بر اساس شاخصهای روز آن را از نو نوشت.
پاسخ ها
بهرنگ
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
این‌مقدس‌بودن‌برای بردن تیمهای غیر تهران اصلا"معنی نداره.
اینا خودشون رو ملی جا زدن در حالیکه یک تیم باشگاهی‌معمولی هستن که متاسفانه به دلایل سیاسی و بی کفایتی مدیران دائما"بزرگنمایی میشن خصوصا"از طرف صدا و سبمای بی‌کفایت
کاملا مخالف هر گونه کمک دولت یا به هر نحوی از منابع عمومی هستم. این پول حق تمامی 85 میلیون ایرانی است ( کم و زیاد ) و نباید برای بی تدبیری و اشتباهات و دلالی های یک سری آدم مصرف شود. بطور کلی یکبار باید این دندان لق از دولت کنده شود و بهانه اینکه هواداران چه می شوند و ... را نداشته باشند ( البته این بهانه است و اصل آن، قدرت طلبی و انحصار گرائی و استفاده سیاسی و ابزاری از این دو تیم پرسپولیس و استقلال است و حیاط خلوت مدیران است ). مگر بزرگترین باشگاههای جهان نظیر رئال و بارسا و منچستر و ... دولتی هستند؟ آنها که صدها میلیون هوادار در کل دنیا دارند. خودشان می دانند و سهامدارنشان و از کیسه خلیفه نمی بخشند.
كسي كه براي منافع شخصي و گروهي در پست و مقامي قرار ميگيره و مثلا اختلاس ميكنه با كسي كه براي منافع شخصي و گروهي در پست و مقامي قرار ميگيره و بيت المال رو حيف و ميل ميكنه، چه فرقي داره؟

هم كسي كه اين افراد نالايق رو منصوب ميكنه، هم كسي كه وظيفه ي نظارتيش رو انجام نميده و هم كسي كه به خاطر منافع شخصي و گروهي در اين پست ها قرار ميگيره بايد پاسخگو باشند و طبق قانون محاكمه شوند.
وقتی دولت به همراه صدا و سیما درآمد حق پخش را به باشگاه‌های دولتی نمی‌دهند. دولت موظف به پرداخت بدهی استقلال است. تصور کنید درآمدی که صدا و سیما از پخش بازی استقلال داره به خودش می‌رسید. چه درآمدی را از استقلال به ناحق دریغ می‌کنند.
وقتی بدهی کالدرون، برانکو توسط دولت پرداخت شده دولت باید رفتار منصفانه‌ای داشته باشه و بدهی های استقلال را هن پرداخت کنه این های که حرف از پول بیت المال می‌زنند طرفدارهای رقیب پایتخت اند که یک عمر از پول بیت المال به ناحق بهره بردند.
حالا که بدهي هاي پرسپوليس توسط دولت پرداخت شده به فکر بيت المال افتادين؟ اون موقع بيت المالي در کار نبود که از فدراسيون وام گرفتن ؟
بله تصويب کنن از اين به بعد ندن، نه الان که به يک تيم به وفور پول داده شده و ديگري نه
باسلام
جانا سخن از زبان ما میگویی
اآنچه امروز دامنگیر استقلال وهوادارانش شده است نتیجه ی ندانم کاریهای مدیران دست نشانده وزارت ورزش است مدیرانی که به واسطه رانت ورفاقت چند صباحی تاج وتخت این باشگاه را درنهایت بی لیاقتی غصب کرده ودود تصمیمات نسنجیده آنها اسمان این تیم را تیره وتارساخته است وبا انکه این حضرات در دوره مدیریت خود نان ونامی برای خود د. ست وپا کر ه اند اما هرگز در هیچ محکمه ای پاسخگوی اشتباهات خود نبوده اند با این همه آنچه بیش از همه هواداران استقللال رامی آزارد اجحافی است که در حق این تیم در مقایسه با پرسپولیس اعمال میشود و اینکه باز هم وزارت ورزش استقلال را فرزند ناتنی خود میپندارد وگرنه همانگونه که در پرونده های بودمیر ژوزه برانکو وکالدرون تیم رقیب رایاری کرد باید هم در این مورد خاص به استقلال کمک کند
پاسخ ها
یک طرفدار استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
استقلال و پرسپولیس ندارین. حق ندارند از جیب مردم ببخشند. اگر قبلیها هم این کار را کردند ... کردند و نباید تکرار شود
این جریمه ها صد در صد تقصیر دولت است .
چون اولا به علت تحریم های سیاسی ، امکان انتقال پول به خارج وجود ندارد.
(بسیاری از صنایع سر همین موضوع تعطیل شده اند اما چون انعکاسی در رسانه ندارد کسی خبر دار نمی شود )
دوم اینکه مدیران بی کفایت باشگاهها همه دولتی و رانت خوار هستند و
پاسخ ها
بهرنگ
| Germany |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
چاق کردن این دو تیم هم تقصیر دولت است.
خوبه تحریمیم والا هر چی منابع بود هزینه استقلال پیرزوی می‌شد.
الان‌هم برای موفقیتخصوصا"داخلی‌این تیمهای دولتی تهرانی دولت و وزارتخانه اش دست به هر کاری می‌زنند که اشتباه‌بوده و حق‌الناس
چند صد سال قبل پاسخ سوال شمارو دادند:چو دخلت نیست خرج آهسته تر کن
برای اینکه ببینید کی باید این پول رو بده، باید ببینید در حالی که تیم استقلال در شرایط عالی با این مربی به سر میبرد، کی بدون توجه به قرارداد و تمایل مربی به موندن در ایران، مربی استقلال رو مجبور به ترک استقلال کرد، همون آقایون باید پول آسترا رو بدن، ببینید و اگر هر اتفاقی مثل حذف از آسیا بیوفته مطمین باشید فوتبال ایران هزینه بیش از اینها باید بابتش پرداخت کنه، که البته با توجه به شرایط مملکت بسیار دیدیم که آقاییون تو این هزینه ها منافع شخصی و حزبی! دارن، .......
تیم مال وزارته، امور مالی وزارت هم هزینش رو پرداخت می کنه. آبیا نگران نباشن، وقتی یه مدیر ساده فدراسیون 20 هزار دلار پاداش می گیره، چرا نباید این پول داده بشه؟ تیم خودشونه دیگه، تیم وزارت. پارسال امتیاز معیشتی، پنالتی سهمیه ای، امسالم پول استرا.
خدا شاهده صب کنین علی فتل رفت ببینین چه بدهی های بزرگی واسه وزارت درس می کنه....
درود بر شما که به نظر مخاطبانتون اهمیت میدید
به نظرم در مورد حمایت دولت از تیمهای خاص به شکل صفر یا صد نمیتوان نظر داد و تا حدودی باید حمایت مالی باشد تنها زمانی این دو تیم می‌توانند درآمدزایی داشته باشند که واقعا تبدیل به تیم قدرتمندی شوند و اعتبار بین‌المللی کسب کنند و واقعا در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشن و راههای درآمدزایی رو خوب بدونن
و این باشگاهها باید هدف فعلی‌شان صرفا نتیجه گیری نباشه و به فکر درست کردن یه ساختار خوب برا باشگاه چه در زمینه تیم‌های پایه و امکانات سخت افزاری و.. باشن
و باید براشون سقف هزینه تعیین بشه تا بتونند نظم بهتری تو هزینه ها داشته باشن و ولخرجی نکنن
مشکل باشگاه ربطی به دولت و بیت المال نداره ، حتی پول ویلموس هم دولت نباید بده
من راضی نیستم پول بیت المال خرج بچه فوتبالیست و بچه مطرب شود .
روی ورزش عمومی و امکانات رفاهی برای عموم مردم سران برنامه ریزی کند.
این باشگاه ها باید به تمام معنی کلمه خصوصی شوند تا وقتی مدیری قراردادی منعقد می کند بداتد اگر اشتباه کند یاخیانت کند باید ضررش را از جیب خودش بدهد نه از بیت المال وپولی که باید صرف خرید دارو برای بیماران خاص بشود.بنده بعنوان یک شخص ایرانی راضی به دادن یک ریال از بیت المال نیستم ویقه مسئولی را که پرداختی انجام داد در این دنیا نشود در پل صراط خواهم گرفت
مافیابازی را در فوتبال و همچنین کلیه امور مملکتی از بین ببرید!!!

!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
قبلا تابناک کامنت را سانسور میکرد. الان دیگه به صلاحدید خودش ویرایش هم میکنه!
چه عجب دولت دلال میخاد یه جا به جای پرداخت ریال بی ارزش دلار بده. اگر قرار بود ریال بده دلار را بالا میبرد. مزه داره دولت؟
وقتی وزارت ورزش و دولت رئیس مجمع دو باشگاه هست و به راحتی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل بی کفایت براشون انتخاب میکنه پس باید این پرونده ها رو هم از جیب دولت حل کنه کما اینکه به وقت قهرمانی شون و رضایت طرفداران بیشمار دو تیم بادی در غبغب میندازن و خوشحالن از عملکرد مدیرانشون.
تنها راه حل معضلات این دو باشگاه سپردن کامل به بخش خصوصی هست هر چند تا کل فوتبال و باشگاه‌ها دولتی هستند ممکنه بلایی که سر شهر خودرو و استقلال اهواز اومد سر اینا هم بیاد. اگه قانون کپی رایت و حق پخش تلویزیونی در ایران رعایت میشد این دو باشگاه با مدیران حرفه ای و این همه تماشاگر چیزی از تاپ سیکس لیگ برتر انگلیس کم نداشتن
ـ با کمک دولت به استقلال در پرونده استراماچونی موافق هستید؟ موافق هستم ولی نه از بیت المال بلکه از محل جریمه مدیران وقت.

ـ چه فرایندی باعث رخ دادن چنین اتفاق‌های خسارت‌باری می‌شود؟ رانت و بکارگیری مدیران سفارشی

ـ نقش وزارت ورزش در رخ دادن این اتفاقات را چگونه بررسی می‌کنید؟ خیلی زیاد چون بر گماردن مدیران بی کفایت نقش اصلی را ایفا می کند

ـ بهترین شیوه برای مدیریت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چیست؟ واگذاری کامل و بدون قید و شرط به بخش خصوصی
مثل تمام دنیا فوتبال باید دست بخش خصوصی باشه، و کرنه فساد در فوتبال ایران که اکثرا دو‌تیم‌ دولتی استقلال و پرسپولیس درگیرش هستند پایانی نخواهد داشت، ضمن اینکه این دوتیم رانت مالی و سیاسی استفاده میکنند بنابراین قهرمانیشان هیچ ارزشی ندار
با وجود بدهی سنگین استقلال دو بازیکن خارجی استخدام کرده که عواقب عدم پرداخت قرارداد و جرایمش می‌یابد از جیب ملت بیکاره پرداخت شود با وجود بازیکنان جایگزین ایرانی که گاها بهتر از خارجی ها هستند پیشنهاد من پرداخت پول استراماچونی به شرط پایان زودتر از موعد بازیکنان خارجی استقلال و عدم مجوز استخدام بازیکن خارجی حد اقل به مدت ۵سال به عنوان جریمه می‌باشد
دندون لق را باید کشید و انداخت بیرون ! به نظر بنده باید این پرونده را به هر شکلی به یکجایی رساند و از آن به بعد این باشگاهها مثل یک شرکت خصوصی اداره شوند البته نه با این مدیران منفعت و ضرر پای خودشان !
اندر حكايت فوتبال !
-------------
يادش بخير ، زماني كه بچه بوديم و با كفش پلاستيكي و نيز توپ پلاستيكي در حياط مدرسه و نيز دركوچه ها بازي مي كرديم و چه بسا كه روزهاي جمعه به شب رسيده بود و ما براي فردا كه مدرسه بود حمام نرفته بوديم و دنبال يك كتري آب گرم و كيسه حمام در حياط منزل ، كه فردا سر صف كه پشت دست ها را نگاه مي كنند ، پشت دست مان پاك و پاكيزه باشد ! ... خدا رحمت كنه اموات شما ، مرحوم ابوي مي گفت :
-- پسر جان ! اين همه صبح تا شب دنبال توپه ( توپ ) ندو ... توپه بازي و فوتبال موتبال براي تو نون و اوْ ( آب ) نميشه ، بچسب به درس و مشقت ... فردا كه بزرگ شدي براي خودت كسي باشي ، ... براي خودت معلمي بشو
حتي مهندس بشو ... نگاه پسر عبد الصمد بكن اولي مهندس شده و دومي معلم ! ... شكر خدا ... هر دوتا شون براي خودشون شدن خاني ! ...خونه ... زندگي ...بچه ... ماشين پيكان ...اگر تو هم بخواهي هر روز دنبال توپه بدوي كه فردا بدبختي ! نه معلم ميشي ، نه مهندس ، معلم و مهندس شدن كه الكي نيست ،» رحمت الله عليه ... و حالا بنده حقوق بگير هر گاه اسم فوتباليست هاي داخلي و خارجي و نيز اسم فوتبال و مسابقه فوتبال به گوشم ميخوره ، و نيز عكس خانه ها و ساعت ها و خودروها و در آمد آنها را مي بينم به ياد سفارشات مرحوم ابوي مي افتم كه : « پسر جان به درس و مشقت برس كه فوتبال موتبال براي تو نون و آب نميشه » !
رحمت الله عليهم اجمعين همه رفتگان !
دولت به راحتی می تواند این تیم ها را رها کند. ولی افرادی در سیستم هستند که نمیگذارند. سالهاست می گویند این تیم ها خصوصی می شوند ولی نمی شوند. افرادی که منافع شخصی انها در تیم داری دولتی است این اجازه را نمی دهند. افرادی که در صدر این باشگاهها و در هیئت مدیره این تیم ها قرار می گیرند از نور چشمی ترین افراد هستن. چند صباحی با یک سری دوستانشان می روند و امور باشگاه را به عهده می گیرند و میخورند و می برند و بعد نویت به افراد دیگر می رسد. ساده اندیشی است اگر فکر کنیم همه پول قرارداد یک بازیکن به خود بازیکن می رسد و منافعی برای امضا کنندگان این قراردادها ندارد. حتی بخش بزرگی از فساد مالی کارخانجات و صنایع تحت لوای تیم های آنهاست.
تاخصوصی سازی واقعی نشود همین آش هست وهمین کاسه ، چراازسرمایه مدیران عامل وکسانیکه این قراردادهای ننگین را می بندند نمیگیرند وبه این مربیان نمی دهند... تاکی این همه مسخره بازی......
تقریبا تمام باشگاهای فوتبال ایران دولتی هستند. استقلال و پرسپولیس که از وزارتخانه و فدراسیون و هر کجا بتونن پول بی حساب پول می گیرند. بقیه هم وابسته به صنایع هستند. هرگز اعلام نمی شود که هزینه اردوی یک باشگاه دسته اولی در ترکیه یا حتی کیش چقدر است. چه کسانی با بودجه باشگاه به اردو می روند. پاداش ها بر چه اساسی است. کاش اعلام می شد مدیر عامل های باشگاه ها به بهانه مذاکره و ... در سال چند بار و با چه همراهانی سفر خارج می روند. بعد از چند بار سفر بک قرارداد میلیون دلاری با یک بازیکن دو ریالی می بندند. خدا می داند چقدر از مبلغ قرارداد به جیب آنها می رود. و هزار مورد فساد دیگر. و این در شرایطی است که همان باشگاه حقوق کارگرش را سر وقت نمی پردازد. بازیکن خارجی خوب زیر بار چنین قراردادهایی نمی روند و به ایران نمی آید. در تمام جهان تیم ها کاملا خصوصی و منبع بزرگ درآمد هستند ولی در ایران تیم ها همیشه بدهکار و منبع بزرگ فساد هستند.
دولت که پول نداره میخواد از طریق همراه اول پرداخت کنه که سردمداران مخابرات چندین ماهه بدهکاری به باز نشستگان خود راپرداخت نکرده اند و تمامی کارمندان راضی نیستند
آرزو میکنم فیفا یکبار فوتبال ایران رو برای چند سال تعلیق و تعطیل کنه که ببینید هیچ اتفاق خاصی نمیفته و مردم سرگرم چیزای بدردبخورتری میشن
اینهاهمش نشانه های پیشرفته.ماسوارقطارپیشرفتیم فقط قطارماداره عقب میره
باشگاه هایی که هیچی ندارند رو تعطیل کنید. تمام
مگه باشگاه های بزرگ دنیارو به مالک های لایق مثه مالک های حوزه خلیج فارس نمیشه داد. که هم درآمدزا هست براشون هم افتخار آفرینی میکنند نه اینکه این تیم ها ابزار باشند برای اجرای سیاستاشون نه براشون هزینه نه مدیریت کنند . مشکل استقلال رو باید متولی های نالایقش حل کنند
چرا از بیت المال باید پرداخت کنند آن مدیر عاملی که ایشان را بدون رعایت قوانین اخراج کرده پرداخت کنه
جدیدا زیاد کامنت ها رو ادیت، نه ببخشید ویرایش میکنی! زحمتت میشه ما راضی نیستیم به خدا
اگر فقط یکبار تعارف را کنار بگذارید و این مبلغ را از شخصی که قرارداد را امضا کرده، بگیرید آنهم با مصادره یکباره اموالش، به تمام مقدساتم قسم میخورم که دیگر همچین مشکلی ایجاد نشود.
وضعيت اين دو شركت دولتي عينا شبيه ساير شركت هاي دولتي است ولي اين فوتباله و به لطف AFC كمي شفاف
مديران دولتي…
☹️
همینقدر بدونین ملت راضی نیستن.هرشخصی هر نهادی با هر بهانه و‌قانونی این پولها رو هدر داد حق الناسه و اون دنیا ما یقشو میگیریم.
پرداخت دولتی ظلم به مردم است
باید این باشگاه ها را کاملا خصوصی کرد. این وضعیت نتیجه دخالت دولت و انتخاب مدیران سیاسی و خیانتکار و فاسد است و تاوانش را دقیقا دولت باید بدهد. اینکه دولت چگونه مدیران انتصابیش را مجازات می کند قضیه دیگری است. دولت مقصر این نابسامانی هاست نه باشگاه استقلال و هوادارانش.
سالهاست که حرفه ورزش و وزارت یا سازمان ورزش از مباحثات حقوقی و پرداختهای بعضا" ناحق به بازیکنان یا مربیان خارجی رنج میبرد
یکی از راه حلها این میباشد که وزارت ورزش با بکارگماردن مشاورین حقوقی با صلاحیت ( داخل کشور یا خارج از کشور) برای انعقاد قراردادهای با خارجیان (بازیکنان یا مربیان) باعث این امر بشوند که هر قراردادی با رعایت استانداردهای مربوط منعقد گردد. از طرفی اصلح است که وزارت ورزش و یا فدراسیون فوتبال( بعنوان مثال) فرد یا افراد حقوقی دارای صلاحیت بین المللی را بصورت نیمه وقت یا تمام وقت استخدام نماید تا در مورد انعقاد قراردادها نظارت و مورد مشورت قرار گیرد. بنظر اینجانب وزارت امورخارجه و بانک مرکزی هم بایستی در این امور دخیل شوند. البته موضوع خدای ناکرده تبانی هم ممکن است در مواردی باعث از بین رفتن بیت المال گردد.
تعیین مدیران غیرتخصصی و عمدتاً نظامی برای دو تیم بزرگ کشور نتیجه ای غیر از این نخواهد داشت. بهتر است دولت از وزنه سیاسی این دو تیم چشم پوشی کرده و نسبت به خصوصی سازی کامل و واقعی آنها اقدام نماید.
واقعا فوتبال چه جایی در زندگی شبیه جنگ ایرانی ها داره؟
این اخبار برای کشورهای اروپاییه که همه چیزشون رو فرمه
این خبرها چه به ما بد بختها
اگر پول باشه هم ما در پرداخت اش مشکل داریم همین آسترا چون پول از طرف باشگاه پرداخت نمی شد و از طرف یه صرافی انجام میشد رفت ولی هر روز یه خارجی که چند ماه تمرین نکرده و در فرم نیست و مصدوم و...هر روز میاد مثل بازیکنی که در بدترین حالت بدنی بود ولی ۶گل زد و رفت الان پرسپولیس شکایت کرده مطمئن باشید نتیجه نخواهد گرفت ما حتی یک قرارداد قانونی بلد نیستیم تنظیم کنیم
منطقی و حرف حساب
وقتی استرا بود عمدا بخاطر عدم موفقیت استقلال فراری ش دادن خوب قراردادش که خود مدیران و وزیر دیده بودن‌ و میدونستن حتی نزارن برگرده پولش رو کامل باید بدن عجیبه اخرش هم نیومد طلبش رو کامل میگیره حالا این وسط کی ضرر کرد و هدف ایا چیزی جز عدم موفقیت استقلال بود بعد صندوق امید برا پرسپولیس چه جور پول داد و کسی پیگیری نکرد مگه فرق میکنن تیم ها و مردم براشون‌ اجرلو رو برداشتن چون‌میدونستن خوب کار میکنه طرف از حق بیت المال میگه مگه این پول جز برای شادی جامعه میخواد خرج بشه حالا اینجا که خرج نشد ایا مشخصه کجا خرج شد حق پخش و تبلیغاتی که از طریق استقلال به دولت میرسه چن‌ صدبرابر این پوله وگرنه دست از سرش برمیداشتن همه میدونیم اینجا فقط مدیر نداریم همین این پرونده دوران سلطانیفر بود مگه میشه وزیر کشورتاوان بیکفایتیش رو نده واقعا چرا
چرا یه نفر نمیگه اینا پول این مربی رو از سازمان خصوصی سازی گرفتن یه بار خرج جایی دیگه کردن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی