بازدید 13189

ابراز نگرانی شارل میشل از تنش بین ارمنستان و آذربایجان

یکی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان از تشدید تنش بین دو کشور ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 26 March 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه شورای اروپا آمده است که در پی دیدارهای قبلی شارل میشل، رئیس شورای اروپا با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان موضوعات مختلفی که هر سه در نشست سه جانبه در بروکسل در ماه دسامبر گذشته میلادی مورد بحث قرار دادند، مطرح شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، میشل بار دیگر بر تعهدات اتحادیه اروپا در کمک به دو طرف به منظور دستیابی به صلحی با دوام و عادی سازی روابط تاکید کرد.

رئیس شورای اروپایی همچنین از نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهوری آذربایجان خواست تا به دنبال راه حل‌های سازش باشند و از هرگونه اقدامی که می‌تواند خطر تشدید تنش در قفقاز جنوبی را به دنبال داشته باشد، خودداری کنند.

رئیس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه گفته بود که دولت ایروان باید با حسن نیت وارد مذاکره شود و به یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام بگذارد.

اظهارات وی با واکنش پاشینیان مواجه شد و وی در توئیتی نوشت که توافق صلح بین دو کشور را می توان به دست آورد.

روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۹۱، زمانی که ارتش ارمنستان قره باغ را اشغال کرد، پرتنش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اونقد ابراز نگرانی کنید جونتون در بیاد....تا دیروز که ارمنستان و روسیه خاک آذربایجان رو اشغال کرده بودن خفه خون گرفته بودین
تا زمانیکه دست نشاندگان ترکیه درباکو حکومت میکنند این تنش ها ادامه خواهد یافت.مردم این منطقه باید این حکومت دست نشانده را سرنگون ومنتخبان خودرا سرکاربیاورند. البته اگر برخی انفعالات نبود این منطقه جداگشته ازمیهن عزیزمان بعدفروپاشی شوروی بجای ترکیه به آغوش مادرش ایران برمیگشت.
علی اف بد جوری با تحریک اردوغان به خارش افتاده تا منافع ملی ایران رو سد کنند
روابط بین جمهوری ارمنستان و آذربایجان از زمانی که در جمهوری قره باغ اعلام خود مختاری کرد پر تنش شده است نه بعد از اشغال! زمانی جنگ شروع شد که شروع به کشتار ارامنه در باکو و سرتاسر آذربایجان و قره باغ شروع شد.
اتحادیه اروپا همیشه با مسلمانان دشمنی میکند. بخصوص تشیع. انزمان که قره باغ توسط مسیحیا مورد هحوم قرار گرفت و هزاران آذربایجانی مسلمان را قتل عام کردند چرا لال بودند. چرا الان برای حمایت از هم کیشان مسبحی خود اینگونه صدایشان بلند شده.
22 سال است که کشوری خاک یک کشور دیگری را اشغال کرده و شهروندان آنجا از مسلمان و ارمنی را آواره کرده است. در این دنیای هابزی که از دست هیچ کس کاری بر نمی آید، یا نمی خواهند- حتی سازمان های بین المللی که برای حقوق بشر بظاهر سینه چاک می کنند- کشور آذربایجان می خواهد حق و خاک خود را بازگرداند. آیا کاری بی روایی است؟!
باسلام واحترام
مسئولین آذربایجان از عاقل ترین وبهترین مسئولین دنیا هستند هیچوقت ریسک نمی کنند
خب جلوی اون سگ هار باکو رو بگیرید
الی جان گوش بده ببین بابا بزرگ اروپا چی مگه دومن ایران گربه نیست عکس شیر دست مزنی حواست جمع کم شیر بیدار بشه خطر ناک جیز
سلام چی شده که ناتو به فکر خویشتن داری افتاده چون توان جنگیدن در چند جبهه نداره
علیف باد کوبی دارد دروغ میگوئید
لعنت بر ارمنستان جعلی
قره باغ خاک آذربایجانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل