بازدید 2768

نصرالله: به هر تجاوز صهیونیستی، پاسخ سریع می‌دهیم

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت:هر گونه تجاوز اسرائیل به لبنان؛ چه نظامی باشد یا امنیتی و در هر نقطه‌ای باشد و فرقی ندارد که شهروند لبنانی را هدف قرار دهد یا فلسطینی یا هر کس دیگر، حزب الله قطعا به سرعت پاسخ خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸ 23 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از المیادین، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت یاد حاج حسین الشامی از فرماندهان مقاومت و از بنیانگذاران مقاومت تصریح کرد: افرادی، چون حاج حسین مسئولیت‌هایی سنگین داشتند و چارچوب مقاومت و نهاد‌های آنرا در سطوح و ابعاد مختلف بنیان نهادند.

دبیر کل حزب الله وی را فردی بسیار متدین و از خانواده‌ای مذهبی معرفی کرد که از جوانی، دغدغه اسلام، فلسطین و امت اسلامی را داشت و جزو نخستین کسانی بود که دوستدار جمهوری اسلامی حتی قبل از برپایی آن بود و از نخستین کسانی بود که به امام خمینی (ره) پیوست.

آثار تلاش‌های حاج حسین الشامی هم اکنون در لبنان قابل مشاهده است
دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: ایشان نقشی بسیار اساسی در بنیان نهادن مرکز پژوهش‌های توسعه ایفا کرد و صاحب اندیشه‌های نو و بکر بود و بر این باور بود که باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه علمی ایجاد کرد.
سید حسن نصر الله افزود: حاج حسین الشامی مسیر اجتماعی را در زندگی خود انتخاب کرد و در خدمت مقاومت و حمایت از مقاومت بود و خدمات بهداشتی فراوانی نیز به جامعه ارائه کرد و در تحقق دستاوردهایش همیشه موفق بود و ما اکنون آثار آنرا می‌بینیم.

دبیر کل حزب الله گفت: الشامی نقش اساسی در تشکیل سازمان حمایت از مقاومت و پذیرفتن مسئولیت ریاست این هیئت و تلاش برای تثبیت و گسترش آن را عهده دار بود که در نهایت این سازمان ابعاد مالی پیدا کرد و کمک‌های مردمی را در اختیار مقاومت و نهاد‌های آن قرار می‌داد.

وی همچنین موسسه قرض الحسنه را در کنار برادرانی از جمله سید عیسی طباطبایی تشکیل داد و نقشی اساسی در مدیریت این موسسه و سازماندهی و نظم بخشیدن به آن ایفا کرد.

حزب الله هیچ گاه در بانک‌ها سپرده‌ای نداشته است
سید حسن نصر الله گفت: در سال ۲۰۱۵ هنگامی که آمریکایی‌ها حزب الله لبنان را در لیست تروریستی قرار داد، بسیاری از بانک‌ها در لبنان قبل از اینکه آمریکا دستوری به بانک‌ها صادر کند، به طور خودکار و به طریقه‌ای بسیار بد از هر فردی که نزدیک به حزب الله است خواستند تا سپرد‌ه های خود را از این بانک‌ها خارج کند.
وی افزود: من دوست دارم یاد آور شوم هیچ گاه حزب الله در بانک‌ها سپرده‌هایی نداشته است، و حزب الله هیچ سپرده‌هایی ندارد.

موسسه قرض الحسنه هیچ فرقی میان لبنانی‌ها قائل نمی‌شود
دبیر کل حزب الله لبنان  گفت: موسسه قرض الحسنه هیچ فرقی بین لبنانی‌ها قائل نمی‌شود، ولی برخی از سیاسیون به افتتاح شعبه‌هایی در مناطق مشخص اعتراض می‌کنند.

کابینه فعلی اسرائیل، محل حضور فاسدان، تندرو‌ها و دیوانگان است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: کابینه فعلی اسرائیل، محل حضور فاسدان، تندرو‌ها و دیوانگان است.

دولت لبنان باید برای مقابله با اوضاع بد اقتصادی چاره‌ای بیندیشد
سید حسن نصر الله گفت: دولت باید تدابیری برای مقابله با اوضاع بد اقتصادی و قیمت ارز بیندیشد.

موضوع اقتصادی و معیشت نیازمند گفتگو است
دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده مجاهد حاج حسین الشامی از فرماندهان بنیانگذار مقاومت گفت: موضوع اقتصادی و معیشت نیازمند گفتگو است، ولی کسانی هستند که این امر را رد می‌کنند.
وی تاکید کرد: مسئولیت‌ها را بر گردن یکدیگر انداختن مشکلات را حل نمی‌کند.

جهان به سمت شرق گرایش پیدا کرده است
سید حسن نصر الله گفت: جهان به سمت شرق گرایش پیدا کرده است، عربستان سعودی نمونه این امر است که از رئیس جمهور چین دعوت به عمل آورد تا به ریاض سفر کند و کنفرانس‌هایی را برای وی برگزار کرد و هیچ کس آن را به خاطر این اقدامات مواخذه نکرد.

رژیم صهیونیستی دچار ضعف و سردرگمی بی سابقه شده است
دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: اسرائیل امروز بحران زده است به گونه‌ای که تا به امروز در تاریخ خود نظیر آنرا سراغ ندارد. این رژیم دچار ضعف و سستی و تنگنا و بحران و سردرگمی و نزاع داخلی و یاس و بی اعتمادی شده است.

هیچ توجیهی برای ترس از همکاری با چین در لبنان وجود ندارد
سید حسن نصر الله گفت: هیچ توجیهی برای ترس از همکاری با چین در لبنان وجود ندارد؛ و این اقدام نیازمند اراده و شجاعت مقامات سیاسی است.

آنچه را اخیرا درباره توافق مبادله اسرا در یمن شنیدم قلب هر انسان شریفی را شاد می کند
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنچه را اخیرا درباره توافق مبادله اسرا در یمن شنیدم قلب هر انسان شریفی را خوشحال و شاد می کند.

تلاش‌ها در خصوص انتخاب رئیس جمهوری لبنان ادامه دارد
سید حسن نصر الله گفت: مسائل در لبنان به کندی پیش می‌روند، اما تلاش‌ها در پرونده انتخاب رئیس جمهوری لبنان ادامه دارد. وی افزود انتخاب رئیس جمهور لبنان تصمیمی داخلی است. 

دولتمردان احمق رژیم صهیونیستی نشان دادند که چقدر به پایان نزدیکند
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: دولت اسرائیل یک دولت فاسد و تشکیل شده از افراد تندرو و دیوانه است. این افراد احمق ماهیت واقعی اسرائیل و نفاق آنرا نشان دادند.
آنچه را که دیگر صهیونیست‌ها پنهان می‌کردند این افراد (دولتمردان فعلی) آن را اعلام کردند. وقتی به سطح و عمق حماقت این افراد نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که این رژیم چقدر به پایان نزدیک می‌شود.
 
 حادثه هفته گذشته در مرزهای فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی را سردرگم کرد
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: حادثه ای که هفته گذشته در مرزهای فلسطین اشغالی اتفاق افتاد رژیم صهیونیستی را سردرگم کرد.
 
تهدیدات صهیونیست‌ها باعت می‌شود هشتاد سالگی خود را نبینند
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در خصوص مرز‌های آبی با لبنان به خوبی می‌داند و از این می‌ترسد و نمی‌داند گشودن جبهه جنگ به کجا می‌انجامد. اولا (برایشان) معلوم نیست که تجاوز به لبنان منجر به جنگ نشود. دوم اینکه جنگ علیه لبنان ممکن است به وقوع جنگ در تمام منطقه منجر شود و به نظر می‌رسد اسرائیل از این می‌ترسد. (من خطاب به اسرائیل می‌گویم) چیزی که با آن ما را تهدید می‌کنی ممکن است سبب پایان خودتان باشد. چیزی که با آن ما را تهدید می‌کنید ممکن است سبب زوال و نابودی شما باشد. چیزی که ما را با آن تهدید می‌کنید ممکن است نگذارد عمر شما به هشتاد سال برسد.
 
سکوت حزب الله در حادثه هفته گذشته، بخشی از اداره جنگ با اسرائیل است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: سکوت حزب الله در حادثه هفته گذشته در مرز‌های فلسطین اشغالی، بخشی از (سیاست حزب الله) برای اداره جنگ با اسرائیل است.
 
به وزیر امنیت "اسرائیل" می‌گویم تهدیدات تو اثری ندارد
سید حسن نصر الله گفت: به وزیر امنیت (داخلی) اسرائیل می‌گویم، "دریا را سنگ فرش کن" (تو هیچ کاری نمی‌توانی بکنی)، و هر کاری که می‌خواهی بکن، چرا که تهدیدت هیچ نتیجه‌ای ندارد.
 
 اسرائیل امروز بحران زده شده است
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل امروز دچار بحران است و در طول تاریخش با این حجم از نا امیدی، یاس و سستی مواجه نبوده است.
 
مقاومت عراق آمریکایی ها را مجبور به خروج از این کشور کرد
سید مقاومت: در بیستمین سالگرد اشغال عراق تاکید می کنیم که مقاومت صادقانه و واقعی عراق، آمریکایی ها را وادار به خروج از این کشور کرد.
 
دولت اسرائیل، دولت فاسدان، افراطیان و دیوانگان است
سید حسن نصر الله گفت: دولت اسرائیل، دولت فاسدان، افراطیان و دیوانگان است. وی افزود: موضوع مرزهای دریایی ثابت کرد که دشمن از جنگ با لبنان واهمه دارد، و آنچه ما را با آن تهدید می کنند، می تواند عامل زوال آنها باشد. هرگونه حمله اسرائیل به لبنان و به هر منطقه و شخصیت لبنانی و غیر لبنانی منجر به پاسخ طرف لبنانی خواهد شد.
نصرالله در ادامه درباره تحولات یمن گفت: توافق تبادل اسرا در یمن باعث شادی دل هر انسان شریفی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر