بازدید 4829

آخرین طوفان زمستانی کالیفرنیا ۵ کشته بر جای گذاشت

آخرین طوفان ناشی از هوای خشن و زمستانی در کالیفرنیا روز چهارشنبه به ایالت‌های همسایه جنوب غربی این ایالت کشیده شد و مقامات محلی حداقل ۵ مورد مرگ ناشی از طوفان در سانفرانسیسکو و اطراف آن را گزارش کردند که در همه موارد، قربانیان بر اثر سقوط درختان جان باختند.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 23 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری میل آنلاین، قطع شدن خطوط انتقال برق ناشی از طوفانی که به همراه باد و برف کوهستانی از روز سه‌شنبه در ایالت کالیفرنیا شروع شده بود، بیش از ۹۲ هزار خانه و محل کسب و کار را از بعدازظهر چهارشنبه در ایالت بدون برق گذاشت و در عین حال ۱۴ هزار نفر را به دلیل سیل‌های طولانی‌مدت مجبور به ترک محل زندگی خود کرد.

به گفته دیانا کرافتز پلایو سخنگوی دفتر خدمات اضطراری کالیفرنیا، به ۴۸ هزار نفر دیگر در سراسر این ایالت نیز هشدار داده شد که در صورت مشاهده سرریز شدن سیلاب‌های بارانی در اطراف محل زندگی خود، آماده فرار به مناطق مرتفع‌تر باشند.

این طوفان محصول یکی دیگر از «رودخانه‌های جوی» اخیر بود، جریان‌های عظیم بخار آب متراکم در هوا که از اقیانوس بلند شده و به صورت بارش‌های شدید برف یا باران بر روی زمین جاری می‌شوند.

این دوازدهمین و آخرین طوفان از سلسله طوفان‌هایی بود که از اواخر دسامبر سواحل غربی ایالات متحده را درنوردیده و به دلیل بادهای شدید که در برخی مناطق با بارش شدید همراه بود، در برخی نقاط بیشترین ویرانی‌ها را به بار آورده است.

به گفته مقامات و رسانه‌های محلی، پنج نفر بر اثر واژگونی درختان بر اثر باد شدید در منطقه خلیج کالیفرنیا کشته شدند (دو نفر در سانفرانسیسکو، یک نفر در اوکلند و در هر یک از شهرستان‌های کنترا کوستا و سن متئو نیز یک نفر جان باختند) و به این ترتیب آمار جان باختگان از آغاز شروع طوفان‌ها در سراسر کالیفرنیا به ۲۰ نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر زمستان فوق‌العاده مرطوب و انبوه بارش‌های کالیفرنیا (ایالتی که در چند سال اخیر درگیر خشکسالی و آتش‌سوزی‌های جنگلی بود)، مخازن به شدت تخلیه شده زیرزمینی کالیفرنیا را دوباره پر کرده و مناطق کوهستانی آن را انباشته از برف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار