بازدید 5388
۱

برف مسافران نوروزی خلخال را غافلگیر کرد

بارش برف همراه با کولاک در گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم در دومین روز از بهار سال ۱۴۰۲ مسافران، و گردشگران نوروزی شهرستان خلخال را غافلگیر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱ 22 March 2023

به گزارش «تابناک»، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از بارش برف در همه جاده های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: با وجود بارش برف با تلاش راهداران در حال حاضر بجز راه خلخال به پونل در استان گیلان، بقیه راه‌های اصلی، فرعی، بین شهری و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.

معروف خسروی اظهار کرد: به علت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس به همراه داشتن و استفاده از زنجیر چرخ و دیگر لوازم ایمنی زمستانی برای رانندگان عبوری از این گردنه برف‌گیر و سخت گذر ضروری است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز از ادامه بارندگی‌ها در این شهر خبر داد و گفت: از اوایل شب گذشته بارش باران تبدیل به برف شده و دمای هوا نیز رو به سردی گذاشته است به طوری که دمای هوای فعلی این شهر یک درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.

غلامرضا گلمردای افزود: سامانه بارشی از عصر دیروز فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده و در حال حاضر ارتفاع برف تجمعی در مناطق شهری بیش از ۷ سانتی متر ثبت شده است.

وی اظهار داشت: داده های دریافتی از ایستگاه هواشناسی خودکار گردنه الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم و تنها راه ارتباطی باز این شهرستان به استان گیلان حاکی از این است که بارش برف همراه با کولاک خفیف در گردنه الماس همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال اضافه کرد: ارتفاع برف در گردنه الماس بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بوده و سرعت باد در گردنه الماس بیش ۲۰ کیلومتر بر ساعت از سمت جنوب شرق در حال وزیدن بوده که همین امر منجر به بروز کولاک برف در این گردنه شده است.

گلمردای گفت: بارش برف و برودت هوا موجب بروز پدیده یخبندان در سطح محورهای ارتباطی این شهرستان شده و تردد خودروها با کمک استفاده از زنجیر چرخ در سطح محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی وبرف گیر خلخال را دارند توصیه می‌شود تا عادی شدن شرایط جوی حتی الامکان از تردد و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غافلگیر؟ هر سال تو تعطیلات عید تو منطقه خلخال برف می اد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان