بازدید 48896
۶

بازار طلا و دلار در انتظار جلسه مهم فردا

در چنین شرایطی که اونس طلا در معاملات روز دوشنبه به مقاومت دو هزار دلاری حمله کرد در اولین هجوم خود ناموفق ‌عمل کرد، در ساعات ابتدایی معاملات روز سه شنبه نتوانست در محدوده بالای دو هزار دلاری بماند و به پایین مقاومت برگشت.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 21 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از اکو ایران، جلسه فدرال رزرو برای تصمیم گیری درباره میزان تغییر نرخ بهره فردا برگزار خواهد شد و نگاه بازارها به این جلسه مهم ترین عاملی است که بر بازار ها در روز جاری اثر گذاشته است.

رنگ بازارها پیش از جلسه فدرال رزرو پرید

در تاریخ بیست و دوم مارس(دوم فروردین)جلسه فدرال رزرو برگزار خواهد شد و سایه تصمیمات فدرال رزرو مهم ترین اتفاقی است که بازارها را تحت تاثیر قرار داده است.

در شرایطی که روز قبل اونس طلا به سمت مقاومت تاریخی خود حمله کرد امروز به عقب برگشت و هیجان خریداران هم نتوانست بیت کوین را به سمت مقاومت ها هدایت کند بررسی معاملات نفت، شاخص دلار آمریکا، بیت کوین و طلا نشان می دهد که امروز روز بازارها نبود و خریداران بازارهای جهانی عایدی چندانی کسب نکردند.

چشم شاخص دلار به جلسه فدرال رزرو

شاخص دلار در روز سه شنبه در نزدیکی پایین ترین سطح پنج هفته قبل قرار گرفت معامله گران انتظار دارند فدرال رزرو در واکنش به بحران بانکی به وجود آمده و کاهش فشارهای تورمی، از میزان سیاست های انقباضی بکاهد ، نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد افزایش داده و رشد نرخ بهره را برای پس از جلسه فردا متوقف کند.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در شرایط بحران کنونی بانک ها، بدهی فدرال رزرو را افزایش می دهد چرا که بدهی بانک مرکزی را افزایش داده و دارایی آن را در شرایطی که مجبور به سوآپ و تزریق ارز به بانک هاست کاهش می دهد به همین دلیل بازار تصور نمی کند در شرایط کنونی فدرال رزرو دورنمای انقباضی سیاست های پولی را تشدید کند به همین خاطر شاخص دلار در ساعت نگارش این گزارش در محدوده ۱۰۳.۲۶ قرار گرفت.

 

روند نزولی قیمت نفت

قیمت نفت که در ابتدای سال پیش بینی می شد بتواند در نیمه دوم سال با پایان پاندمی کرونا، کاهش ذخایر نفتی جهان، افزایش تقاضای چین و کاهش عرضه روسیه سه رقمی شود این روزها حال خوشی ندارد وروند نزولی کاهش قیمت قراداد ه‍ای آتی ادامه دارد.

روسیه برخلاف پیش بینی ها عرضه نفت را کاهش نداده است و نگرانی از بحران بانکی و گسترش آن که می تواند به رکود عمیق بحران مالی جهانی دامن بزند باعث تعدیل قیمت ها شده است.

گلدمن ساکس با پیش بینی افزایش عرضه کشورهای غیر عضو اوپک پلاس و انعطاف پذیری عرضه نفت روسیه در کنار نگرانی های ناشی از رکود ، پیش بینی خود از قیمت نفت را برای پایان سال کاهش داد.

گلدمن ساکس که پیش از این نفت صد دلاری را برای پایان سال ۲۰۲۳ تخمین زده بود پیش بینی خود از آینده قیمت نفت تا پایان سال را به ۹۴ دلار کاهش داد. با این حال نفت پس از آنکه کانال ۷۰ دلاری را از دست داده امروز با تعدیل نگرانی ها در روز جاری و احتمال کاهش سیاست انقباضی فدرال رزرو کمی نفس کشید و تا محدوده ۶۸ دلاری رشد کرد، با این حال نفت همچنان پایین کانال هفتاد دلاری قرار دارد.

 

کریدیت بانک سوییس توسط بانک یو بی اس تصاحب شد و بانک مرکزی سوییس هم سواپ دلار را برای مهار بحران افزایش داد.

افزایش تزریق ارز فدرال رزرو به بانک های مرکزی جهان، نگرانی ها از بحران مالی در کوتاه مدت کاهش داد. در چنین شرایطی که اونس طلا در معاملات روز دوشنبه به مقاومت دو هزار دلاری حمله کرد در اولین هجوم خود ناموفق ‌عمل کرد، در ساعات ابتدایی معاملات روز سه شنبه نتوانست در محدوده بالای دو هزار دلاری بماند و به پایین مقاومت برگشت. معامله گران اونس طلا پس از برخورد با مقاومت ۲۰۰۰ دلاری با احتیاط نسبت به جلسه فدرال رزرو و اقدامات بانک مرکزی سوییس از سمت خرید عقب نشستند و اونس طلا در ساعت نگارش این گزارش در محدوده ۱۹۶۵ دلار قرار گرفت. نگاه معامله گران به گزارش فردای فدرال رزرو درباره چشم انداز اقدامات فدرال رزرو می باشد.

بیت کوین هم ایست کرد

  بانک سیگنچرز بانکی است که سپرده های رمز ارز را قبول می کرد و ارتباط رمز ارزها با دلار را فراهم می‌کرد. در شرایطی که برخی کارشناسان رمز ارز را مقصر دمینوی بحران مالی به وجود آمده می دانند،بیت کوین هم مانند طلا فاز صعودی گرفته است. ولی با این وجود در شرایطی که طلا در نزدیکی مقاومت تاریخی خود قرار گرفته بیت کوین از مدت مشابه سال قبل حدود ۳۴ درصد پایین تر است. در شرایطی که تکنیکالیست ها محدوده سی هزار دلاری را مهم ترین مقاومت تعیین کننده پیش روی بیت کوین معرفی می کنند، بیت کوین در معاملات امروز نسبت به روز قبل کاهش یافت و در محدوده ۲۷ هزار و ۷۵۲ دلاری قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
این فدرال رزرو کجا هست؟ تهران!!!؟؟؟؟
دلار باز بالا رفت
به محض اینکه فدرال رزرف اعلام کنه بعد از این نرخ بهررو افزایش نمیده طلا صعودشو شروع میکنه اکثر کسانیم که بیت کوین دارن منتظرن بشه ۳۰ هزارو بفروشن و طلا بخرن چون طلا مدت زیادیه سرکوب شده و خیلی راحت میتونه به اونسی ۲۵۰۰دلار برسه و حتی در ۱۲ ماهه آینده تا ۳ هزارم برسه ،میبینید حتی آمریکا هم وقتی نرخ سودشو بالا میبره بازارهاش صدمه میبینن همینطور بانکهاش
سایتهای پیشگو ، مردمم خدایی دارن.
طلا چه ارزان بشه چه گران طلاست .طلا اسمش با خودشه ضرر نداره .بورس که نیست .مجازی باشه طلا دست مردم و بازاره
سلام هیج کس نمیتونه کاری بکنه چون گرانی جای ارزانی را گرفته وهیچ کس نمیتونه کاری بکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی