بازدید 10717

پرداخت حقوق معلمان در آخرین ساعات‌ سال/ دود اختلاف وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در چشم معلمان

انتظار می‌رود یافتن پاسخ ابهامات، در دستور کار نهاد‌های نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و شواهد، حکایت از شکل گیری تکاپو‌هایی در این خصوص دارد؛ تکاپو برای یافتن عوامل رقم خوردن قصوری عجیب که با صدور اطلاعیه و انداختن تقصیر به گردن دیگران، قابل رفع و رجوع نیست، به ویژه در شرایط خاص کشور که بسیاری از دشمنان چشم انتظار رقم خوردن این دست اشکالات عجیب هستند!
کد خبر: ۱۱۶۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰ 20 March 2023

پرداخت حقوق معلمان در آخرین ساعت‌های سال/ دود اختلاف وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در چشم معلمانچند ساعت مانده به پایان آخرین روز سال ۱۴۰۱ و در آستانه تحویل سال، حقوق اسفندماه معلمان واریز شد؛ وضعیتی غیرقابل قبول که اگر بدانیم حقوق واریزی «کامل» نبوده، تلخ‌تر جلوه می‌کند!

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که بسیاری از ایرانیان با گستردن سفره هفت سین به استقبال نوروز رفته و چشم انتظار لحظه تحویل سال هستند، جمعی از هموطنان مان تازه آخرین دستمزد سال خود را دریافت کرده و می‌کوشند مقدمات نوروز را فراهم آورند. جمعیتی قابل توجه از کارمندان دولت که دست بر قضا قربانی اختلافات درون دولت شده اند.

درباره معلمان سخن می‌گوییم که پس از مدت‌های مدید بحث و گفت‌وگو و اختلاف نظر‌ها بین مجلس و دولت، مشمول اجرای طرحی شده اند که قرار بود، تغییراتی در دریافتی شان به دنبال داشته باشد؛ اما تا به اینجا خاطره‌ای تلخ از نوروز ۱۴۰۲ برایشان به ارمغان آورده و موجب شده که حقوق خود را در آخرین روز سال، آن هم روزی که در تقویم کشور «تعطیل» است، دریافت کنند.

واریز حقوق معلمان در روز ۲۹ اسفند، به خودی خود اتفاقی تاثر برانگیز است که نشان از ایراداتی اساسی در بدنه دولت دارد، اما زمانی که بدانیم بخشی از دستمزد ایشان واریز نشده و به آینده موکول شده، ناچاریم از این رویداد به عنوان فاجعه یاد کنیم؛ فاجعه‌ای که متاسفانه نخستین بار نیست که در دولت سیزدهم رقم می‌خورد و از این روی، انتظار می‌رود که برخوردی جدی به دنبال داشته باشد.

فاجعه‌ای که پیشتر در نخستین سال فعالیت دولت و در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رخ داده بود که به نوعی غیرمستقیم به دولت مرتبط بود و حالا در حوزه‌ای دیگر بروز کرده که کاملا دولتی است؛ وضعیتی که موجب شده از هم اکنون متهمان ردیف اول ماجرا، انگشت اتهام شان را به سمت هم نشانه بروند و تاکید کنند که قصور و تقصیر دیگران، عامل بروز این وضعیت غیرقابل شده است.

به این بخش از اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش که خبرگزاری رسمی دولت منتشر کرده، دقت کنید: «با وجود اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور، پس از رایزنی‌ها، حقوق اسفند فرهنگیان امروز پرداخت شد. با توصیه‌های رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه بندی معلمان طی روز‌های آینده، تصمیم گیری و اقدام خواهد شد.»

بدین ترتیب وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده که علت رقم خوردن این وضع فاجعه بار، «اختلاف مبانی محاسبه» با سازمان برنامه و بودجه بوده است؛ اختلافی که دیروز در هیات دولت مطرح شده، توصیه رئیس جمهور را در پی داشته، اما با وجود این تا ساعاتی پیش حل نشده باقی مانده و از آن بدتر، به حل و فصل کامل ماجرا هم منجر نشده و قرار است در روز‌های آینده درباره آن تصمیم گیری شود!

وضعیتی که البته سازمان برنامه و بودجه رسما در خصوص آن اظهار نظر نکرده، اما به تاکید خبرگزاری دولت، ریشه در اختلاف ۱۷ هزار میلیارد تومانی (۱۷ همت) میان این سازمان و وزارت آموزش و پرورش دارد؛ اختلافی که ظاهرا ریشه در «قانون نظام رتبه بندی معلمان» دارد، اما نه معلوم است چگونه بروز کرده و نه می‌دانیم چرا در مدت اجرای این قانون ریشه یابی و رفع نشده تا حل آن به سال آینده موکول شود و معلمان و خانواده ایشان را با چالشی تلخ دست به گریبان کند.

اشکالی که اگر بدان اهمیت کافی نشان داده شده بود، بی شک مدت‌ها پیش رفع می‌شد؛ چه از روش‌های قانونی مانند درخواست استفساریه از قانون گذار یا مراجع ذی صلاح دیگر و از روش‌های اضطراری مانند طرح در هیات دولت و حتی تلاش برای رفع مشکل در نشست سران قوا و راه‌های دیگر. طرق مختلفی که هیچ یک پی گرفته نشد تا اتفاقی تلخ رقم بخورد و این پرسش به وجود آید که آیا قابل قبول است، دود اختلاف محاسباتی دو زیرمجموعه دولت، به چشم کارمندان برود؟!

پرسش هایی که انتظار می‌رود یافتن پاسخ ابهامات، در دستور کار نهاد‌های نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و شواهد، حکایت از شکل گیری تکاپو‌هایی در این خصوص دارد؛ تکاپو برای یافتن عوامل رقم خوردن قصوری عجیب که با صدور اطلاعیه و انداختن تقصیر به گردن دیگران، قابل رفع و رجوع نیست، به ویژه در شرایط خاص کشور که بسیاری از دشمنان چشم انتظار رقم خوردن این دست اشکالات عجیب هستند!

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۲
وقتی لبسانس گردشگری رو میکنن وزیر آموزش و پروزش ؛ میشه این !!
یوسف نودی امروز توی خبر ۲۱ گفت : الان دارم میرم بانک مرکزی خقوق معلما رو واریز کنم !!!! :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
برای بنده باقی‌ مانده را واریز کردند امروز صبح
البته باز هم نه به صورت کامل
بقیه رو کی واریز میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
عزیزان چنان به مدرک این بنده خدا گیر می دهند که گویا مئارک خود را ندیده اند؟ معلم چه تحصیلات تخصصی و شاخصی دارد؟؟؟؟؟؟
جمع کنید بابا
زیاده خواه و تن پرور و همیشه تعطیلات هستید
و سیستم اموزشی فشل است وگرنه 60% اضافه هستید و الانم ثمره عقده های جامعه فرهنگی را همه در اجتماع می بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
چه لیسانسی را وزیر آموزش و پروش بکنند مناسبه؟
اگر نخواهید ریشه اصلی را پیدا کنید هیچ وقت مشکل حل نخواهد شد، مشکل از لیسانس گردشگری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
ناشناس ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
نظر من با ناشناس ده و چهل یک یکی نیست بعنوان یک پزشک هم ارزش کار معلمان و هم احترام ایشان برای من قابل توصیف نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
آقا یا خانم ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
من معلم هستم و فوق لیسانس کامپیوتر دارم
چه تحصیلات تخصصی لازم داری که یک معلم باید داشته باشه؟
خیلی از همکارن بنده هم حداقل تحصیلات تخصصی مرتبط با رشته تدریسشون رو دارند
من حدود 10 برابر بیشتر از حقوقم در آموزش و پرورش،از همین تخصصم در خارج از آموزش و پرورش به دست میارم(با تلاش و زحمت).
چندین موقعیت اجتماعی هم دارم که با تلاش خودم به دست آورده ام نه با با پارتی بازی و ...
29 سال هم هست که معلم رشته کامپیوترم هستم
به نظر میرسه که برخی فکر می کنند معلمان همه دست و پا بسته اند و منتظر چندرغاز حقوق آموزش و پرورش هستند.
اصل قضیه در آمد نیست.
بلکه دهن کجی بزرگی است که به این قشر زحمتکش داره میشه.
نه تنها از طرف دولتمردان بلکه از طرف افرادی مثل شما که اینقدر درک و ادب ندارید که حداقل در نحوه اظهار نظر احترام همون معلمی رو داشته باشی که بهت یاد داد که چطور تو همین صفحه بتونی بنویسی و بخوانی و الا همین چند خط .... رو هم نمیتونستی بنویسی و در خیابان که به تابلوها میرسیدی همچون افراد کور بودی
پس حداقل به احترام همون کسی که از کوری نجاتت داد محترمانه درموردشون اظهار نظر کن.
(البته تقصیر شما نیست،مشکل از دولتمردانه، افرادی مثل شما زیادند که اگر یک چشم پزشک از کوری ظاهری نجاتشون بده ، پاش رو هم می بوسند ولی وقتی به معلم میرسند اینگونه به صورت سخیف اظهار نظر می کنند)
تواین مملکت مدیران ارشد فقط پاداش میگیرند و ارتقا میکنند چیزی بعنوان تنبیه وبرکناری بخاطر سو مدیریت معنی نداره
شش کلاس سواد نباید بیشتر ازش انتظار داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
دقیقا. مشکل اصلی خود رییس جمهور و همه اعضای هیات دولت است. بهترین کار استعفا و عذرخواهی از مردم ست. شاید خداوند از سر تقصیراتشان بگذرد.
800 هزار معلم بدبخت را مسخره کردند
استاد بحران سازی هستند این جماعت افراطی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
خدای درست گفتید
اگه رئیسی عاقل باشه نوری و کاظمی رو برکنار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
و بعد هم خودش استعفا می دهد. اگر این اتفاق در ژاپن می افتاد. به جای پیام نوروزی، حداقل سرافکنده عذرحواهی می کرد
دولت محرومان
این هم نوع دیگری از بی تدبیری. در حالیکه انتظار می رفت حقوق اسفند ماه را زودتر از معمول ماه های قبل پرداخت کنند تا مرهم اندکی باشد برای مخارج نوروز و سال نو. ولی افسوس....
دولت بیچارگان و بدبختان همه را به این مقام والا می رساند.
معلوم نشد این رتبه بندی بود
یا سرهم بندی
خالی بندی
چشم بندی
زد و بندی
و....
پایه و اساس تربیت و پیشرفت کشور وابسته به معلمان باسواد و دلسوز والبته کم دغدغه است فهمش خیلی سخته دست اندر کار،،،
چشم رييسي و معاونين و وزيرانش روشن ! خدمتي ديگر از دولت خدوم !
سالی که نیکوست از بهارش پیداست؟خدا به داد این مردم در این سال جدید برسد؟نام سال را باید می گذاشتید؟سالی که به فنا می رویم؟
سالی که نکوست از بهارش پیداست..
واقعا از خودتون خجالت نمی کشید؟
مردم خواستار برخورد جدی با مسولین ناکارامد در سطح وزارت خانه هستند .باید مسببین نارضایتی مردم شناخته و برخورد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
از طرف مردم حرف نزنید
چطور که پارسال با هیات علمی ها اینکار کردند فرهنگان شادی می کردند؟ اتفاتقا خیلی خوب کاری کردند
معلمی شغل انبیا مگه نیست! همش هم که تعطیل هستید و کار تخصصی و خاص هم اصلا نیست ! ناراحتتیت برید یه شغل دیگه!
فکر کنم برای نجات کشور بهترین را کناره گیری دولت و مجلس انقلابی است و به جای آنها افراد متخصص و دلسوز ملت ایران( نه جاهای دیگر خارج مرزهای ایران) امور را بدست بگیرند این دولت و مجلس نشان داد صرفا انقلابی گری ملاک اداره یک کشور نیست و تخصص لازمه پیشرفت است
چرا قانون همسان سازی بازنشستگان فرهنگی با شاغلین اجرا نمی شود مگه این نص قانون نیست . با توجه به اینکه یکسال از رتبه بندی فرهنگیانمی گذرد. چرا قانون همسان سازی را اجرا نمی کنید . آیا این جزء بی عدالتی محض از دولت سید محرومان نیست. چرا این قانون معطل مانده است . یا قانون را با استفساریه از شورای نکهبان به مجلس برگرداتید و به مجلس انقلابی چهت لغو قانون همسان سازی خیال خود و فرهنگیان بازنشسته را راحت کنید تا حداقل در انتظار سراب نمانند و سالهای پایانی عمر را بدون چشم انتطاری سپری کنند. و یا قانون را اجرا کنند
نباید تر و خشک با هم بسوزند
به هرحال یکی از این دو وزارتخانه یا سازمان مقصر اصلی است، باید فقط با مقصر اصلی برخورد شود
اینجانب با 15 سال خدمت که در مقطع آموزش ابتدایی در چابهار تدریس می کنم فاقد رتبه بندی هستم ، ان شاالله خداوند خداوند بانیانش را رسوا خواهد کرد.
دستور دولت به کارمندان باید زودتر از مدارس یعنی 7.30 دقیقه باید شروع بکار کنند؟؟؟خوب در خانواده ای که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و باید فرزندان رابه مدرسه برسانند چه باید انجام دهند یعنی این دولت اصلا به این چیزهای ساده فکر نمیکند،واقعا این دولت رٸیسی یک شاهکار تاریخی است و اگر یک فرزند پسر و یک فرزند دختر داشته باشد که باید به مدرسه برسانند و در این ترافیک سر ساعت سر کار باشند؟خودتان قضاوت کنید؟بعد انتظار دارید اینها بتوانند اقتصاد را درست کنند؟یک موقع چشم نخورید؟؟؟
حقوق بسیاری هنوز واریز نشده است ۲ تا ۴ میلیون برای اسفند ریخته اند و کل حقوق را واریز نکردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان