بازدید 4228
۳

آیفون برای مقامات روسیه ممنوع شد

روزنامه کومرسانت گزارش کرد کرملین به مقاماتی که مسئول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ روسیه هستند، دستور داد استفاده از آیفون اپل را به دلیل احتمال آسیب پذیری این گوشی در برابر سرویس‌های اطلاعاتی غربی، متوقف کنند.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ 20 March 2023

 

به گزارش تابناک از ایسنا، روزنامه کومرسانت به نقل از منابع آگاه نوشت: در سمیناری که کرملین برای مقامات مسئول در امور سیاست داخلی برگزار کرد، سرگئی کرینکو، معاون اول رئیس جمهوری روسیه به مقامات گفت: تا اول آوریل گوشی‌های خود را عوض کنند.

کومرسانت به نقل از یکی از شرکت کنندگان در این جلسه نوشت: همه چیز برای آیفون تمام شده است. یا باید آن را دور بیاندازید یا به کودکان دهید. همه باید این کار را در مارس انجام دهند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اظهارنظری در این باره گفت: نمی‌تواند این گزارش را تائید کند. پسکوف به خبرنگاران گفت: تلفن‌های هوشمند نباید برای امور رسمی مورد استفاده قرار گیرند. هر تلفن هوشمندی سیستم عاملش اندروید باشد یا iOS، مکانیزم نسبتا شفافی دارد و طبیعتا نباید برای امور رسمی استفاده شود.

طبق گزارش کومرسانت، کرملین ممکن است دستگاه‌های دیگری با سیستمهای عامل مختلف به عنوان جایگزین برای آیفون‌ها فراهم کند.

دستور برای توقف استفاده از آیفون به تمام کسانی که در مسائل امور سیاسی داخلی نقش دارند، ابلاغ شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همواره گفته است تلفن هوشمند ندارد. با این حال پسکوف گفته است پوتین، گاه به گاه از اینترنت استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، مدت کوتاهی پس از آن که روسیه نیروهای نظامی خود را سال گذشته به اوکراین اعزام کرد، جاسوسان آمریکایی و انگلیسی به آژانس‌های اطلاعاتی اعلام کردند که پوتین قصد حمله دارد. معلوم نیست این جاسوسان اطلاعات مذکور را چگونه به دست آوردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حالا اینجا برعکسه!
گربه دستش به گوشت نمیرسه
فرق ماباآنهاآنستکه ماچیزی راکه ممنوع میکنیم برای مردم ممنوع است ولی برای خودمان آزاد مثلاً استفاده ازاینترنت جهانی بدون فیلترکذائی ولی آنهابرای خودشان فقط ممنوع میکنندوکاری بکارمردم ندارندوآنهارادرانتخاب آزادمیگذارندحالاکدام عمل درست تر است رفتارمایاعمل آنها
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی