بازدید 2982
۳

سیلاب خوزستان در فروردین‌ماه چقدر محتمل است؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به گمانه‌های مطرح شده درباره وقوع سیلاب در استان خوزستان در بارش‌های پیش رو، توضیحی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 18 March 2023

عکس آرشیوی است.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به احتمال وقوع بارندگی‌های شدید و سیلاب اظهار کرد: بارش‌های سیل‌آسای خوزستان، همین دو بارش اخیر در اسفندماه بود و در فروردین‌ماه بارندگی‌ها کمتر خواهد بود.

وی افزود: فعلا مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که هسته‌های بارشی ضعیف‌تری در فروردین‌ماه خواهیم داشت و در هفته نخست فروردین شدت بارندگی‌ها زیاد نیست بنابراین تا اوایل این ماه، خطر وقوع سیلاب وجود ندارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سیل سال ۹۸ خوزستان یک استثناء بود به گونه‌ای که دو هسته بارشی ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیمتری در فاصله کمتر از چهار روز در گستره زیاد رخ داد و حدود ۱۵ میلیارد مترمکعب آب به سمت خوزستان سرازیر شد این در حالی است که کل حجم سدهای خوزستان حدود ۱۹ میلیارد مترمکعب آب است و در مدت کمتر از ۱۰ روز ۱۵ میلیارد مترمکعب آب به سمت استان خوزستان آمد. چنین چیزی هر ۱۰۰ سال یک بار اتفاق می‌افتد و دیگر بارش‌ها این گونه نیستند.

وی با بیان اینکه وضعیت آبگیری سدهای خوزستان به جز کرخه خوب است، افزود: در شرایطی به غیر از سال ۹۸، در صورت برنامه‌ریزی صحیح و مدیریت سدها، سیلاب مهار می‌شود.  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اگر در خوزستان آب زیاد است پس چرا به کشاورزان اجازه کشت نمی دهید و آنها را بیچاره کرده اید؟ خیلیها مجبور به کوچ یا دستفروشی شده اند.
باور کنید بعنوان یه خوزستانی تا الان یکبار هم پیش بینی هواشناسی خوزستان درست نبوده میزان خطا خیلی بالاست
مسئولان این اظهارات را ثبت کنند اگر سیل آمد درجا این مدیر کل را اخراج کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان