بازدید 15616
با سیصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

واکنش روسیه به حکم بازداشت پوتین/ ساقط شدن پهپاد چینی در شرق اوکراین/تایید حضور نظامیان افغانستانی در جنگ اوکراین/کرملین: جنگنده‌های ارسالی به اوکراین نابود خواهند شد

سیصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰ 17 March 2023

ساقط شدن پهپاد چینی در شرق اوکراین/تایید حضور نظامیان افغانستانی در جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: سیصد و هشتاد و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

واکنش اتحادیه اروپا به صدور قرار بازداشت پوتین
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۲۳:۳۰

حکم دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه با واکنش اتحادیه اروپا همراه شد.

اتحادیه اروپا امروز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا رأی دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرد!

اروپایی‌ها گلوله توپ برای اوکراین خریداری می‌کنند
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۲۲:۱۱

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا جمعه گفت که بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه قرار است دوشنبه آینده توافقنامه‌ای در این زمینه امضا کنند.

تعداد دقیق کشورهایی که این توافقنامه را امضا خواهند کرد هنوز مشخص نیست زیرا برخی از آنها همچنان در حال بررسی این طرح هستند.

بر اساس این طرح، قرار است گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپخانه برای اوکراین خریداری شده و اولین سفارش در اواخر ماه می ثبت شود.

این طرح بخشی از ابتکار جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای ارسال گلوله توپخانه به اوکراین است. بر اساس این طرح، قرار است کشورهای اتحادیه اروپا ۱.۰۷ میلیارد دلار گلوله توپخانه از زاغه‌های خود به اوکراین بفرستند و بیش از یک میلیارد دلار دیگر گلوله توپخانه برای آن کشور خریداری کند.

این توافقنامه دوشنبه و در حاشیه جلسه وزرای دفاع و خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل امضا می شود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود، گفت: ترتیبات لازم در این زمینه بسیار زود آماده شد. ممکن است همه کشورهای عضو اتحادیه و نروژ در آن مشارکت کنند.

اوکراین اعلام کرده است که به گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپخانه نیاز مبرمی دارد تا از آنها در مقابل روسیه استفاده کند. دو طرف روزانه هزاران گلوله توپخانه به سمت یکدیگر شلیک می‌کنند.

رهبران اوکراین و غرب در هفته‌های اخیرا هشدار داده‌اند که کی‌یف بیش از توان تولیدی متحدانش، گلوله‌های توپخانه را مصرف می‌کند.

روسیه ۲۳ انگلیسی را تحریم کرد
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۲۱:۲۶

 وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که ۲۳ شهروند انگلیسی از جمله مقامات نظامی این کشور را تحریم کرده است.

به گزارش  خبرگزاری "تاس", وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: با توجه به استفاده فعال دولت انگلیس از ابزار تحریم و محدودیت‌های یکجانبه این کشور علیه افراد و سازمان‌های روسی و همچنین تلاش‌های همه جانبه انگلیس برای پشتیبانی نظامی و فنی از اوکراین، مسکو تصمیم گرفت تا تعدادی از نیروهای مسلح انگلیس، سازمان‌های تبلیغاتی، قوه قضائیه و سیستم کیفری این کشور که در مجموع ۲۳ نفر هستند را در لیست سیاه قرار دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: درمیان افراد تحریم شده, افسران نیروهای مسلح انگلیس قرار دارند که از زمان شروع عملیات نظامی ویژه به نیروهای نظامی اوکراین آموزش داده‌اند.

واکنش روسیه به حکم بازداشت پوتین
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۲۱:۰۱

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین جمعه گفت که سوالات زیادی درباره حکم «ظالمانه و غیرقابل قبول» دادگاه کیفری بین‌المللی وجود دارد و روسیه مانند بسیاری دیگر از کشورها صلاحیت قضایی و حقوقی این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود: هر گونه تصمیمی از این نوع، از دیدگاه فدراسیون روسیه بی‌ارزش و بی‌اعتبار است.

پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین به کشورهایی که صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی را پذیرفته‌اند، سفر خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: چیز دیگری برای اضافه کردن به این موضوع ندارم. این همه چیزی است که ما می‌خواهیم بگوییم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: دستورالعمل‌های احتمالی دستگیری توسط دادگاه کیفری بین‌المللی از نظر قانونی برای روسیه هیچ اهمیتی ندارد.

دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه پوتین و «ماریا لووفا بلوفا» کمیسیونر حقوق کودکان روسیه را به جنایت جنگیِ اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم کرد.

روسیه در سال ۲۰۰۰ اساسنامه رم را که پایه‌گذار دادگاه کیفری بین‌المللی است، امضا کرد اما بعنوان عضو این دادگاه هرگز آن را تصویب نکرد و سرانجام در سال ۲۰۱۶ امضای خود را پس گرفت.

به نوشته رویترز، روسیه در آن هنگام بدلیل ضمیمه کردن شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ و کارزار حملات هوایی در سوریه تحت فشار بین‌المللی بود.

کرملین: جنگنده‌های ارسالی به اوکراین نابود خواهند شد
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۵

تصمیم برخی کشورهای اروپایی از جمله لهستان و اسلواکی برای ارائه جنگنده به اوکراین جهت جنگ با روسیه، با واکنش تند کرملین همراه شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت که این جنگنده‌ها هم مانند دیگر تجهیزات ارسالی غرب به رژیم کی‌یف،‌ نابود شده و در آتش خواهند سوخت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین با اشاره به اینکه جنگنده‌های مذکور از تسلیحات شوروی سابق بجا مانده، توضیح داد: «بیشتر به‌نظر می‌رسد که آنها می‌خواهند از شر تجهیزات قدیمی خود خلاص شوند».

وی ادامه داد: «تصمیم ورشو برای ارائه جت‌های جنگنده به کی‌یف، شاهدی بر افزایش مشارکت کشورهای ناتو در اوکراین با روسیه است. هرچند آنها هم نابود خواهند شد و نمی‌تواند تأثیری بر نتیجه عملیات ویژه بگذارد اما مشکلات اوکراینی‌ها را بیشتر می‌کند».

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین همچنین خبر داد که روسیه تصمیم گرفته تا قرارداد صادرات غلات از بنادر اوکراینی در دریای سیاه را برای ۶۰ روز دیگر تمدید کند.

پسکوف در واکنش به حمله نظامیان اوکراینی به یک کلیسا نیز تصریح کرد: «اینگونه اقدامات غیرقانونی نشان می‌دهد که روسیه با چه چیزی می‌جنگد و  این اعمال باید متوقف شود. روسیه عمیقا متاسف است که تجاوز رژیم کی‌یف به کلیسا توسط جامعه جهانی محکوم نمی‌شود».

مسکو: آمریکا از توهم شکست راهبردی روسیه دست بردارد
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۴

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (جمعه) اقدامات آمریکا را عامل تعلیق مشارکت مسکو در معاهده کنترل تسلیحات راهبردی (استارت) دانست.

ریابکوف در مصاحبه با روزنامه «کومرسانت» گفت: «نقض معاهده استارت توسط ایالات متحده، به روسیه این اجازه را دارد تا به موجب کنوانسیون ۱۹۶۹ وین، مشارکت خود در این معاهده را تعلیق کند».

وی با بیان اینکه روسیه اظهارات آمریکا درباره غیرقانونی بودن تعلیق مشارکت خود در معاهده استارت را بی‌اعتبار می‌داند، توضیح داد: «ما چنین ادعاهایی را به‌عنوان بخشی از کارزار پروپاگاندای سیاسی فعلی واشنگتن می‌دانیم که هدف آن وادار کردن روسیه به بازگشت به رژیم استارت و حفظ فرصت برای ایالات متحده جهت پراکنده‌کردن بدون مانع زرادخانه راهبردی ما است».

به نوشته کومرسانت، این دیپلمات روس اظهار داشت: «اگر بیهودگی چنین دیدارهایی هنوز برای همه در واشنگتن آشکار نشده، مسکو آماده است دوباره تکرار کند که در جنگ ترکیبی همه‌جانبه علیه کنونی غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه، چنین گزینه‌ای کاملاً منتفی است».

ریابکوف همچنین افزود:‌«اگر ایالات متحده واقعاً علاقمند به از سرگیری معاهده نیو استارت و به‌طور کلی همکاری با ما در زمینه کنترل تسلیحات است، در ابتدا باید از خیال‌پردازی‌های توخالی در مورد تحمیل شکست راهبردی به روسیه دست بردارد و بداند که هیچ جایگزینی برای در نظر گرفتن منافع روسیه در زمینه امنیت وجود ندارد».

اسلواکی جنگنده‌های میگ-۲۹ به اوکراین ارسال کرد
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۴

خبرگزاری رویترز گزارش داد که دولت اسلواکی به دومین متحد اوکراین تبدیل شده است که جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را در اختیار کی‌یف قرار داد؛ جنگنده‌ای که اوکراین معتقد است برای پاسخ به حملات روسیه بسیار حیاتی است.

 اسلواکی به لهستان پیوست که روز گذشته اعلام کرده بود این جنگنده‌ها را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. این دو کشور هر دو عضو ناتو و همسایه اوکراین هستند.

براساس این گزارش، ناوگان میگ‌های ۲۹ اسلواکی ۱۱ فروند هستند که در تابستان گذشته بازنشسته شدند. بیشتر این جنگنده‌ها البته در شرایط عملیاتی قرار ندارند.

رویترز گزارش داده که اسلواکی آن تعداد از جنگنده‌هایی که در شرایط عملیاتی هستند را به اوکراین اعزام کرده و آن تعدادی که در شرایط عملیاتی قرار ندارند را به عنوان قطعات یدکی در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی اظهار داشت: ما همچنین قطعات سیستم دفاعی KUB خود را هم به اوکراین ارسال خواهیم کرد. امروز دولت ما به اتفاق آرا این موضوع را مورد تصویب قرار داد.

وی افزود: روند در اختیار قرار دادن این جنگنده‌ها به طور نزدیک با لهستان، اوکراین و البته دیگر متحدان ما هماهنگ شده است.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپایی مبلغی را به عنوان غرامت به اسلواکی در ازای این موضوع پرداخت خواهد کرد.

نخست وزیر اسلواکی همچنین اعلام کرد که این کشور با آمریکا برای تحویل تجهیزات نظامی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به توافق دست یافته است.

مخالفت صربستان با اعمال تحریم علیه روسیه
۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - ۱۹:۱۳

رئیس جمهور صربستان در یک سخنرانی سراسری اعلام کرد، تنها در صورتی که انتخاب دیگری نداشته باشد، رو به اعمال تحریم علیه روسیه می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، آلکساندر ووجیچ، رئیس جمهور صربستان در یک سخنرانی سراسری در اظهارنظر درباره یک درخواست پیشتر مطرح شده از سوی وزیر اقتصاد این کشور بیان کرد، صربستان تنها زمانی که گزینه جایگزین دیگری نداشته باشد دست به اعمال تحریم‌های ضد روسی خواهد زد.

او در ادامه این سخنرانی خود در روز پنجشنبه عنوان کرد: "موضعی که ما اتخاذ کردیم رد این تحریمها بوده است. من کسی هستم که بهتر از دیگران می‌دانم چه زمان در بن بست هستیم و کی سیاست ما باید تغییر کند. من نمی‌دانم سیاست ما کی تغییر خواهد کرد اما اقتصاد ما بیش از یک سال است که شدیدترین شرایط  را تحمل کرده و البته راده باستا، وزیر اقتصاد، اختیار تغییر دادن این رویه سیاسی را ندارد.

این رهبر صربستان خاطرنشان کرد: "صربستان رویه سیاسی خود را دارد و به رویه سیاسی خود پایبند می‌ماند. هر کسی حق داشتن نظرش را و اذیت نشدن به خاطر ابراز نظرش  را دارد. اما راده باستا باید به همکارانش در دولت درباره موضع خود قبل از ایراد بیانیه‌های علنی اطلاع می‌داد."

راده باستا، وزیر اقتصاد صربستان‌ روز سیزدهم مارس اظهار کرد، صربستان باید به تحریم‌ها علیه روسیه بپیوندد و از همه اعضای دولت متبوعش خواست در حمایت از این مساله صحبت کنند چون از نظر او بلگراد دارد به خاطر خودداری از این کار "هزینه‌ای گزاف پرداخت می‌کند."

آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان هم به نوبه خود اینطور واکنش نشان داد که کشورش بر پایه منافع ملی و قوانین بین‌المللی از پیوستن به این تحریم‌ها خودداری کرده است.

ووچیچ بعد از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در فوریه سال گذشته میلادی در اوکراین در یک سخنرانی سراسری اعلام داشت، بلگراد از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کند اما علیه روسیه تحریم اعمال نخواهد کرد. او اضافه کرد، صربستان موقتا تمامی مانورهای نظامی و پلیسی خود را با همه شرکای خارجی به حال تعلیق در می‌آورد. وی افزود، از نظر صربستان، روسیه و اوکراین کشورهایی برادر هستند و نسبت به رخدادهای شرق اروپا اظهار تاسف کرده و از آمادگی کشورش برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به کی‌یف خبر داد.

تایید حضور نظامیان افغانستانی در جنگ اوکراین

گروه واگنر، از گروه‌های نظامی متحد روسیه، حضور نیروهای نظامی پیشین افغانستان را در جنگ اوکراین رسما تایید کرد.

یوگنی پریگوژین، رئیس این گروه، به پایگاه خبری سمافور گفت که شماری از نیروهای ویژه حکومت پیشین افغانستان را برای جنگ در اوکراین جذب کرده‌اند و بیشتر آن‌ها در واحد توپخانه گماشته شدند.

واگنر یک گروه نظامی خصوصی روسی است که در کنار ارتش روسیه در اوکراین می‌جنگد. گزارش‌هایی وجود دارد که این شرکت جنگ‌جویان، ازجمله زندانیان روسی را اجیر کرده و به جبهه جنگ در اوکراین فرستاده است. در عین حال، یکی از نیروهای ویژه افغانستان به سمافور گفته است که شماری از آنان می‌خواهند برای اوکراین بجنگند.

پیش از این نیز آسوشیتدپرس به نقل از منابع خود نوشته بود که گروه واگنر نیروهای ویژه افغان را که در کنار سربازان آمریکایی جنگیده‌اند و پس از خروج ایالات متحده از افغانستان به ایران گریخته‌اند، برای جنگ در اوکراین استخدام می‌کند.

سه ژنرال سابق افغان در گفتگو با آسوشیتدپرس مدعی شدند که این سربازان ویژه افغان اکنون در ایران به سر می‌برند و ارتش روسیه آن‌ها را برای شرکت در جنگ اوکراین استخدام می‌کند.

آن‌ها می‌گویند که روس‌ها به هزاران نفر از کماندو‌های ویژه سابق افغان، پیشنهاد پرداخت ماهانه ۱۵۰۰ دلار و پناهگاه امن برای خود و خانواده‌شان داده‌اند. این پیشنهاد مانع بازگرداندن آن‌ها به افغانستان و مرگ احتمالی به دست طالبان خواهد شد.

یکی از ژنرال‌های مزبور به نام عبدالرئوف ارغندیوال به آسوشیتدپرس گفت: «آن‌ها نمی‌خواهند به جنگ بروند، اما چاره‌ای ندارند. آن‌ها از من می‌پرسند آیا راه‌حلی داری؟ چه کار باید بکنیم؟ اگر به افغانستان بازگردیم، طالبان ما را خواهد کشت.»

سمافور قبلا گزارش داده بود که صدها جنگجوی نخبه افغان برای جنگیدن در کنار نیروهای اوکراینی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اوکراین از پذیرفتن آن‌ها سر باز زده است.

مشخص نیست دقیقا چه تعداد از نیروهای ویژه افغان به ایران گریخته‌اند، اما آسوشیتدپرس گفته است که این شرکت با ۴۰۰ کماندوی دیگر که در حال بررسی پیشنهادهای روسیه‌اند، در ارتباط است.

تخمین زده می‌شود که در طول دو دهه جنگ در افغانستان، بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نیروی ویژه افغان برای آمریکایی‌ها جنگیده باشند، اما با خروج ارتش ایالات متحده از افغانستان و تسلط دوباره طالبان، تنها چند صد افسر ارشد افغان به خارج از کشور منتقل شدند.

اعلام جزئیات سفر رئیس جمهور چین به روسیه

کرملین امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در تاریخ ۲۰ مارس (۲۹ اسفندماه) طی سفری دو روزه وارد مسکو می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ولادیمیر پوتین و شیء جین پینگ در مسکو درباره توسعه شراکت‌های جامع و همکاری‌های راهبردی گفتگو خواهند کرد.

کرملین تصریح کرد: در این دیدار سندها و توافقات دوجانبه مهمی میان چین و روسیه به امضا خواهد رسید.

وزارت خارجه چین نیز پس از بیانیه کرملین، با صدور بیانیه‌ای جزئیاتی از سفر رئیس جمهور این کشور به روسیه را اعلام کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: سفر رئیس جمهور چین به روسیه در راستای اهداف راهبردی دو کشور انجام می‌شود و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی را تقویت خواهد کرد.

وزارت خارجه چین یکی از اهداف مهم سفر پینگ به مسکو را تعمیق اعتمادسازی میان دو کشور به طور گسترده‌تر اعلام کرد.

ساقط شدن پهپاد چینی در شرق اوکراین

پایگاه خبری سی ان ان از ساقط شدن یک پهپاد ساخت چین در شرق اوکراین خبر داده است.

سی ان ان مدعی شده، نظامیان اوکراینی اخیرا با استفاده از سلاح اتوماتیک AK-47 یک هواپیمای بدون سرنشین چینی از نوع «میوگین-5» را ساقط کرده‌اند. این پهپادها در شهر شیامین در سواحل شرقی چین ساخته می‌شود.

براساس این گزارش، برخی از متخصصان فنی نظامی می‌گویند که به این پهپادها، پهپادهای «علی بابا» می‌گویند چرا که در بازار چین روی وبسایت «علی بابا» به قیمت 15 هزار دلار در معرض فروش قرار دارد. 

سی ان ان می‌گوید، این یک نمونه دیگر از پهپادهای غیرنظامی است که از زمان آغاز جنگ اوکراین مسلح و مجهز شده است که نشانه‌ای از تغییر الگوی جنگها است.

مقامات چینی ارسال هرگونه سلاح به طرفین جنگ اوکراین را رد کرده‌اند. 

 «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه گفت که واشنگتن هنوز هیچ کمک نظامی از چین به روسیه ثبت نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
هرگونه تشدید این جنگ منجر به جنگ جهانی میشه نه روسیه شکست میخورد نه فروپاشی ولی ممکن است در اروپا و آمریکا انقلاب بشه
نظامیان افغانستانی عرضه جنگ با طالبان رو نداشتن ولی از شدت غربگدایی رفتن برای اوکراین میجنگن انگار فقط ایران نیست که غربگدا داره
افغان هایی که از هواپیمای آمریکا آویزون بودن الان رفتن اوکراین
«کرملین: جنگنده‌های ارسالی به اوکراین نابود خواهند شد»
یادم هست در مورد دیگر جنگ افزارها هم همین جمله را گفته بود.
طرف پهبادش و از این طرف اون طرف پیدا میکنه ، حرف از نابودی جنگنده های شوروی میزنه !! :))
اروپا هرچی تجهیزات زمان شوروی و داشت با آمریکایی عوض کرد !! این کار ارتش اروپارو مدرنتر و قوی تر میکنه !!!
اقای پوتین حکم جلب بین المللیت صادر شده وهنوز دست از تجاوز به کشوری مستقل نمیخواهی برداری؟بااین دلایل مسخره و واهی کارخودت راتوجیح نکن ونادان تر از تو چندتا کشور بدخت هستند که این بهانه تورا تایید کردن ودارن کمکت میکنن ومثل اینکه فراموش کردن اخر وعاقبت متجاوز چی میشه مثلا صدام
وضمنا هرکسی از پوتین که تحت تعقیب است حمایت کنه در واقع معاونت در جرم تلقی میشه واخر وعاقبتش مثل خودت خواهد شد
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین جمعه گفت که سوالات زیادی درباره حکم «ظالمانه و غیرقابل قبول» دادگاه کیفری بین‌المللی وجود دارد و روسیه مانند بسیاری دیگر از کشورها صلاحیت قضایی و حقوقی این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد.
مثلا چه سوالی ؟
مردشی دو تاشو بگو و پاسخش هم بشنو ........
شخص پوتین به پایان سلام خواهد کرد
عاقبت پوتین بهتر از میلوشویچ نخواهد بود. مرگ خفت بار پشت میله های زندان
اتحادیه اروپا امروز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد.

این کار خیلی زودتر باید انجام میشد.
پوتین باید اعدام شود و انقدر طناب دار گلویش را بکشد که به چکمه تبدیل شود
مرگ بر متجاوز
چه طوری پوتین بازداشت میشه کاش بعضی از سران کشورهای یک جایی هم بخاطر ایجاد جنگ داخلی و حضور غیر قانونی در کشور های دیگر هم قرار بازداشت صادر میشد یک طرفه به قاضی نروید زلنسکی هم مقصر است متاسفانه سیستم قضایی بین‌المللی بی طرف نیست در دنیای غرب هم کسانی هستند که لیاقت همین حکم را دارند ولی هیچوقت مجازات نشدن دولت ها همیشه از تروریست های خوب و بد استفاده میکنند و این در مورد تمام دولت های جهانی صدق میکند آمریکا با طالبان در مقابل شوروی و شوروی با ویت کنگ ها در مقابل آمریکا دولت اوکراین هم باید بخاطر نسل کشی مردم روس تبار شرق اوکراین مجازات بشه مثل این است که چنگیز خان مغول و هیتلر باهم بجنگند و دیوان عالی قضایی جهان بجای دستگیری و مجازات هر دو طرف فقط بخاطر نژاد و دشمنی تاریخی چنگیز خان مغول را زندانی و مجازات بکند ولی هیتلر نه البته این واقعیت ندارد چون هیتلر برای غرب دشمن بود دقت کردید که بعد از جنگ جهانی دوم فاتحان جنگ پروژه مقدس سازی و مظلوم سازی را آغاز کردند البته بد برداشت نکنید من منکر هلوکاست نیستم اتفاقا معتقدم وقتی هیتلر اونقدر از یهودیان در کتاب خود بد می‌گفت قطعاً یک بلایی سرشان آورده ولی احتمالا دو میلیون نفر نسل کشی در جبهه یا بیماری اجباری شدند ولی میلیون نفر کشته شدند یا داستان هایی مثل اشعه مرگ نازی ها یا پروژه پاکسازی اسلاو ها و اینجور چیزا اگر آلمان نازی و دوستان آن پیروز می‌شدند همین داستان ها را در مورد متفقین می‌نوشتند اتفاقا هنوز هم تاریخ را فاتحین مینویسند هر چیز که رسانه ها میگن که درست نیست در مورد جنگ افغانستان یا عراق مگر در همین قرن اتفاق نیافتاده یا همین جنگ فعلی اوکراین روسیه چرا در مورد جنایات گردان آزوف چیزی نمیگند یا فساد زلنسکی و دوستان آن پوتین دیکتاتور است درست ولی نقطه مقابل هم هستند لطفاً چاپ کنید
مردم اکراین همه فرار کردند اونهایی هم که موندن حاضر به جنگیدن با قوم و خویش خودشون نیسستن دولت اکراین دست گدایی درازکرده هر جای دنیا مزدور و تروریست هست داره استخدام می کنه.
مردم اکراین همه فرار کردند اونهایی هم که موندن حاضر به جنگیدن با قوم و خویش خودشون نیسستن دولت اکراین دست گدایی درازکرده هر جای دنیا مزدور و تروریست هست داره استخدام می کنه.
پوتين باعث كشتار اين همه مردم از دو طرف است
از‌ حذف‌ کامنتهای‌ این خبر‌ می معلومه‌ که چقدر‌ طرفدار‌ پوتین‌ و پوتینیسم‌ هستی‌ !
پوتین‌ لعنتی‌ هیچ ارزشی برای‌ قوانین‌ بین المللی قائل‌ نیست‌ !
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی