بازدید 32741
با سیصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام آمادگی روسیه برای آغاز جنگ اتمی/کشته شدن ۵۰۰ اوکراینی در یک روز / حضور ۳۵۰ هزار نیروی نظامی روسیه در جنگ اوکراین

سیصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ 22 February 2023

اعلام آمادگی روسیه برای آغاز جنگ اتمی

بین الملل تابناک: سیصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

برلوسکونی: زلنسکی هیچ چیز درباره من نمی داند
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۰۰:۲۴

نخست وزیر سابق ایتالیا رئیس جمهور اوکراین را آماج انتقاد خود قرار داد.

«سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا، به ادعاهای اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص اینکه برلوسکونی درکی از زندگی در زیر بمباران‌ها و خاموشی ندارد، پاسخ داد.

نخست وزیر سابق ایتالیا در این باره گفت: او درباره من چه می‌داند؟ او هیچ چیزی نمی‌داند!

برلوسکونی با اشاره به بمباران های جنگ جهانی دوم یادآور شد که وی در کودکی از بمباران جان سالم به در برده است.

پیش از این نخست‌وزیر سابق ایتالیا، رویکرد جنگ طلبانه رئیس جمهور اوکراین را به شدت هدف انتقاد داد و گفته بود که تنها کاری که رئیس‌جمهور اوکراین باید انجام می‌داد، این بود که حمله به دونباس را متوقف کند تا از این جنگ ویرانگر جلوگیری شود.

رئیس جمهور اوکراین در واکنش به اظهارات برلوسکونی مدعی شده بود که نخست وزیر سابق ایتالیا هیچگاه مجبور به زندگی در زیر بمباران نبوده است.

به نوشته اسپوتنیک، این در حالیست که برلوسکونی در سال ۱۹۳۶ به دنیا آمد و در کودکی در طول جنگ جهانی دوم شاهد بمباران میلان بوده است.

اوکراین: ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای بازسازی اقتصادی نیاز داریم
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۲۳:۳۲

وزیر دارایی اوکراین بودجه لازم برای بازسازی این کشور را اعلام کرد.

«سرگئی مارچنکو» وزیر دارایی اوکراین امروز چهارشنبه کی‌یف به ۱۰ میلیارد دلار دیگر برای تامین نیازهای بودجه خود در سال ۲۰۲۳ نیاز دارد.

بنا به اعلام این مقام دولت اوکراین، بخشی از این بودجه برای شروع بازسازی اقتصاد این کشور مورد نیاز است.

مسکو: بدون ضمانت روسیه، بایدن جرأت سفر به اوکراین نداشت
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۲۱:۵۶

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) سفر روز دوشنبه «جو بایدن» به کی‌یف را گستاخانه توصیف کرد و گفت که سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کی‌یف بدون ضمانت جان او از سوی روسیه، هرگز انجام نمی‌شد.

به نوشته روسیا الیوم، او گفت: «بایدن جرئت سفر به کی‌یف بدون اطلاع روسیه و بدون کسب تضمین درباره حفظ امنیتش را نداشت».

زاخاروا در ادامه افزود: «خوب است اشاره کنیم که طبق گفته دانشمندان پزشکی قانونی و روان‌شناسان مجرم همواره به صحنه جرم باز می‌گردد و سفر بایدن به اوکراین کاملا مصداق این حقیقت بود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه بایدن در سالروز اعتراضات و ناآرامی‌های ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳ اوکراین وارد کی‌یف شد، گفت که عدم اشاره بایدن در سخنان خود به حل دیپلماتیک درگیری چه در کی‌یف و چه ورشو، نشان از تمایل واشنگتن برای افزایش تنش‌ها با مسکو دارد.

او سپس به دیدار بایدن با زلنسکی اشاره کرد و گفت که این دیدار به خوبی نشان داد که در عمل چه کسی در اوکراین حکومت می‌کند.

تانک‌های تعمیر شده اسپانیا به اوکراین ارسال می‌شوند
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۲۱:۳۹

مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور شش تانک لئوپارد را به اوکراین خواهد فرستاد.

روبلز طی سخنرانی خود در پارلمان گفت که مادرید مایل است تانک های جنگی پیشرفته‌تری را در صورت لزوم و درخواست متحدانش در اختیار کی‌یف قرار دهد.

وی گفت که تانک های لئوپارد۲ A۴ قبل از ارسال به نیروهای مسلح اوکراین در مادرید در حال تعمیر هستند.

اسپانیا ۳۴۷ فروند تانک لئوپارد در اختیار دارد که یکی از بزرگترین ناوگان این نوع تانک در اروپاست. اکثر این تانک‌ها ساخت خود اسپانیا بوده ولی بعضی از آنها را در سال ۱۹۹۵ از آلمان خریده است.

تابستان گذشته، اسپانیا با ارسال تانک به اوکراین موافقت کرده بود ولی بعدا اعلام کرد که از این تصمیم منصرف شده است.

روبلز همچنین گفت که اسپانیا در حال حاضر ۵۴ محموله نظامی به اوکراین ارسال کرده که شامل سامانه دفاع هوایی هاوک، میسترال و ۲۰ فروند نفربر زرهی M۱۱۳ و مهمات و ادوات نظامی دیگر می‌شود.

حضور 350 هزار نیروی نظامی روسیه در جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۲۰:۰۹

 یک فرمانده بلندپایه ارتش اوکراین روز چهارشنبه ادعا کرد که ارتش روسیه ده‌ها هزار نیرو در جنگ علیه اوکراین به خدمت گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری «یوکرین فورم» ژنرال «سرهی نایف» فرمانده نیروهای مشترک اوکراین گفت که روسیه بیش از ۳۵۰۰۰۰ نظامی را  برای جنگ علیه اوکراین مستقر کرده است.

وی گفت که اوکراین اکنون در حال آماده سازی نیروهای خود برای یک ضد حمله است، اما زمان آن یکی از اسرار نظامی است.  

نایف گفت که شمار نیروها و تجهیزات در ارتش روسیه مهم است، اما کیفیت نیروهای اوکراینی بر تعداد نیروهای روسی برتری خواهد داشت.

نایف گفت: «به همین دلیل است که ما به تسلیحات غربی نیاز داریم که به طور قابل توجهی بهتر از نمونه‌های شوروی سابق است که ارتش روسیه به آن مجهز شده است.»

کشته شدن 500 اوکراینی در یک روز
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۲۰:۰۲

دو روز بعد از سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به اوکراین و دادن وعده ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به این کشور در جنگ با روسیه، اکنون خبر از تلفات گسترده نظامیان اوکراینی در خطوط مقدم نبرد می‌رسد.

وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که فقط طی بیست و چهار ساعت گذشته، حداقل ۴۹۰ نفر از نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در پنج محور از عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است که ۴۰ نظامی اوکراینی در محور کوبیانسک، ۱۳۵ نظامی در محور کراسنولیمان، ۲۵۰ نظامی در محور دونتسک و ۶۵ نظامی در محور خرسون و یوژنودونتسک در جنگ با نیروهای روسی از بین رفتند.

این وزارتخانه همچنین افزود که ۱۲ خودروی نظامی پیکاپ، ۱۱ خودروی زرهی، ۶ دستگاه توپخانه خودکششی هوویتزر، یک مرکز فرماندهی تیپ مکانیزه هفتاد و دوم نیروهای مسلح اوکراین در جریان حملات یک روز اخیر منهدم شدند.ذ

اعلام آمادگی روسیه برای آغاز جنگ اتمی

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت که مسکو از هر ابرازی برای دفاع از خود از جمله تسلیحات اتمی استفاده خواهد کرد. 

او چهارشنبه (۲۲ فوریه) در پستی تلگرامی نوشت: برای همه قدرت‌ها روشن است، اگر آمریکا می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما به سمت درگیری در مقایس جهانی می‌رویم. اگر ایالات متحده می‌خواهد روسیه را شکست دهد، ما حق داریم از هر سلاحی از جمله نوع اتمی برای دفاع از خود استفاده کنیم. 

مدودف یادآوری کرد، دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی وضعیت کشور در مجلس فدرال، تعلیق مشارکت روسیه در اقدامات برای کاهش و محدود کردن بیشتر تسلیحات تهاجمی استراتژیک (استارت، و نیواستارت) را اعلام کرد. این سیاستمدار ارشد روس افزود: این تصمیم مدت‌ها به تعویق افتاده بود، من سال گذشته به آن اشاره کردم. 

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، طبق ارزیابی وی، این تصمیم که به دلیل جنگ اعلان شدۀ آمریکا و سایر کشورهای ناتو علیه روسیه گرفته شد، پیامد بزرگی برای جهان در کل و برای واشنگتن به طور خاص خواهد داشت. 

مدودف یادآور شد، به هر حال استدلال تشکیلات آمریکایی تاکنون این بوده: «ما در امور شما مداخله می‌کنیم، مقادیر زیادی سلاح به رژیم کی‌یف می‌دهیم، برای شکست روسیه تلاش و شما را محدود و نابود می‌کنیم، اما امنیت استراتژیک موضوع مجزایی است و ارتباطی با زمینه کلی روابط آمریکا-روسیه ندارد.» 

وی افزود: این نتیجه‌گیری بدتر از جنایت است؛ اشتباه بزرگ آمریکایی‌هاست. این اشتباه زاده حس برتری و مصونیت آن‌هاست. 

رئیس‌جمهور پیشین روسیه به نقل از سخنان دیروز پوتین گفت که شکست روسیه در میدان نبرد غیرممکن است و یادآور شد که «دقیقا به همین دلیل ما نیواستارت را فعلاً تعلیق کردیم.» 

وی افزود: اجازه دهید نخبگان ایالات متحده که ارتباط با واقعیت را از دست داده‌اند، درباره آنچه به دست آورده‌اند فکر کنند. اجازه دهید همچنین واکنش سایر قدرت‌های هسته‌ای ناتو را هم ببینیم؛ فرانسه و انگلیس. نیروهای هسته‌ای استراتژیک آن‌ها معمولاً در فهرست کلاهک‌های هسته‌ای و حامل در زمان آماده‌سازی توافقنامه‌ها بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوری (روسیه) قرار نمی‌گرفتند، اما زمان آن رسیده این کار انجام شود. 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشتر گفته بود جهان به خطر جنگ سوم جهانی به دلیل خصومت‌ها علیه فدراسیون روسیه، نزدیک شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه روسیه برای جلوگیری از یک فاجعه اتمی و جنگ جهانی سوم هر کاری انجام خواهد داد، افزود: «اگر ما تضمین‌های امنیتی حداکثری مورد نظر روسیه را دریافت نکنیم، تنش نامحدود ادامه خواهد داشت و جهان در مسیر یک جنگ جهانی سوم و یک فاجعه اتمی حرکت خواهد کرد.»

به نوشته تاس، بر اساس دکترین هسته‌ای روسیه، مسکو ممکن است از تسلیحات اتمی استفاده کند؛ اگر تسلیحات اتمی یا سایر انواع تسلیحات کشتار جمعی علیه این کشور یا متحدانش استفاده شود. 

 روسیه هنگام حضور بایدن در اوکراین موشک قاره‌پیما آزمایش کرد

بر اساس یک گزارش، روسیه روز دوشنبه در حالی که جو بایدن در اوکراین بود، یک آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما انجام داد اما از قبل به آمریکا هشدار داده بود.

دو منبع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند، روسیه در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا در حال دیدار با همتای اوکراینی خود بود، موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرده است.

به گزارش دیلی میل، مقامات بر این باورند اگر این آزمایش موشک سنگین سارمات SARMAT که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای متعدد است، موفقیت‌آمیز می‌بود، روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود به آن اشاره کرده و آن را برجسته می‌کرد.

پوتین در گذشته آزمایش‌های موفقیت‌آمیز موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را اعلام کرده بود؛ از جمله در آوریل سال گذشته، هفته‌ها پس از حمله روسیه به اوکراین.

این آزمایش همچنین برای موشک سارمات بود که نخستین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. گفته می‌شود این موشک بردی بیش از ۶۸۳۵ مایل دارد و می‌تواند، کلاهکی به وزن ۱۰۰ تُن را حمل کند. این موشک، جانشین R-۳۶M Voevoda ICBM طراحی شد.

روسیه بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان را دارد که از اتحاد جماهیر شوروی به ارث رسیده است. پوتین طی سخنرانی روز سه‌شنبه خود اعلام کرد که مشارکت در این پیمان را تعلیق می‌کند. مقامات ارشد دولت بایدن تاکید کرده‌اند که اقدام پوتین وضعیت موجود را تغییر نمی‌دهد، زیرا بازرسی از سال ۲۰۲۰ انجام نشده است.

پوتین همچنین گفت، به سقف ۱۵۵۰ سلاح هسته‌ای در هر طرف پایبند خواهد بود و تاکید کرد، از معاهده خارج نخواهد شد. این معاهده در سال ۲۰۲۶ منقضی می‌شود و می‌تواند جرقه‌ آغاز دوره‌ای مشابه دوران جنگ سرد باشد؛ زمانی که کشورها می‌توانستند انباری ایجاد کنند که بتواند کشورها را در چند ثانیه از بین ببرد.

ویلیام آلبرکو، مدیر استراتژی، فناوری و کنترل تسلیحات در موسسه بین‌المللی برای مطالعات استراتژیک به رویترز گفت: هر دو طرف می‌توانند بلافاصله از ۱۵۵۰ کلاهک استراتژیک مستقر شده به ۴۰۰۰ کلاهک برسند، این ممکن است ظرف یک شب اتفاق بیفتد.

تحلیلگران امنیتی همچنین گفته‌اند که این می‌تواند به بازدارندگی متقابل پایان دهد و به دیگر ابرقدرت‌ها مانند چین، هند و پاکستان اجازه دهد تا زرادخانه‌های خود را توسعه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۵۴
همش خالی بندیه، پوتین نه راه پیش داره نه راه پس،بخاطر همین هم چنین تهدیداتی میکنه
خودش بهتر میدونه که پرتاب اولین موشک اتمی روسیه به اوکراین برابر است با خاکستر شدن مسکو و حومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
البته قبلش قاره ای به نام اروپا دیگه وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
البته قبلش اروپا خاکستر شده. غربگداها عزادار شدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
برابر است با خاکستر شدن آمریکا و انگلیس و اسپانیا
آمریکا تو هر سوراخی رفته جنگ و کشتار راه انداخته
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
الان روسیه رفته تو یه سوراخی
روسیه اندازه این حرفها نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
ببینیم و تعریف کنیم
دقت کردید تمام درگیزی های وحشتناک دنیا زیر سر آمریکاست؟ حتی موشک و هواپیمای اوکراینی که یه سر درگیریش آمریکا بود تاریخ رو بخونی همیشه پای آمریکا وسطه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
داعش القاعده هر چی گروه تروریستیه یا آمریکا تاسیس کرده یا عربستان
پانصد تا نکشته پانصدو سه نفر کشته
روند جنگ سخت از شکست سخت روسیه میزنه. یک سال شد هنوز درگیر دو تا استان مرزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
جنگ روسیه باآمریکا و ناتو است
این وسط فشار غرب بر ایران را نیز کاهش داده است
ما از روسیه ممنونیم که عایقی در برابر فشارهای آمریکا به ایران شده است.
گرنه چرا ما باید از زمان برجام هم بیشتر نفت بفروشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
روسیه در جنگ نظامی شانس پیروزی ندارد اما در جنگ اتمی 100 درصد پیروز میدان جنگ خواهد بود
خب روسیه بمب اتم داره قطعا اگر اوکراین هم داشت در چنین موقعیتی چنین تهدیدی میکرد ولی بمب اتم تا مرحله تهدید کاربرد داره وگرنه استفاده از بمب دیوانگیست وقتی در جبهه مقابل هم بمب داره
روسیه مثل بچه ننه ها به بن بست رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
باشه :))
نابود باد پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
یخ بیارم خدمتتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
نابود باد اوکراین
این روسیه متجاوز رو باید از روی نقشه حذف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
متجاوز آمریکای جنایتکاره، احمق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
باشه :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
این آمریکای خبیث کثیف فراماسون شیطان کافر رو باید حذف کرد
روسیه حق داره اتم بزنه چون آمریکا نمیزاره اوکراین برای روسیه کبیر بشه. حق با پوتینه.
جنگ اتمی بد نیس ،اما کار پوتین ترسو ،وحقه باز نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
پوتین ترسو نیست. با اخلاقه.
هادی وهمنی فر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
برگ برنده دست روسیه ومتحدانش حالانگیزه غرب چیزی جزپوشالی بودن نیست
روسيه باخته در اكراين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
اونی باخته که یک چهارم جمعیتش فرار کردن
آمریکا و روسیه دو ابرقدرت مستکبر دنیا بیش از ۱۵۵۰ کلاهک هسته ای دارند و در صورتی که از معاهده منع تولید بیش از سقف ۱۵۵۰ کلاهک هسته ای که در سال ۲۰۲۶ منقضی می شود، خارج شوند یک شبه می توانند به تولید ۴۰۰۰ کلاهک هسته ای برسند و حال قضاوت با ملت ها که آیا این دو کشور تهدید جهانی نیستند؟
تاریخ نشان داده که ابرقدرت ها برای رسیدن به اهداف خود، هیچ خط قرمزی نمی شناسند و به راحتی حقوق بشر را زیر پا می گذارند و به سایر کشورها بیداد می کنند، حمله غیر قانونی و بدون اجازه سازمان ملل توسط آمریکا و انگلیس به کشور عراق یک نمونه اش است و تجاوز غیر قانونی روسیه به کشور اوکراین نمونه ای دیگر و حال اگر حرف ممدوف به واقعیت بپیوندد و به دلیل تقابل روسیه با آمریکا، دنیا شاهد جنگی جهانی با چاشنی اتمی شود نباید زیاد تعجب کرد.
مگر آلمان نئونازی در زمان هیتلر و در دورانی که به اوج قدرت رسید، نژاد نازی ها را نژاد برتر دنیا ندانست و تجاوز آنها به مرزهای سایر کشورهای اروپایی، جنگ جهانی دوم را رقم نزد؟
حال همین ابرقدرت ها (آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه) که متاسفانه در عمل بیشترین آمار تضییع حقوق بشر را به دلیل سیاست های خودخواهانه که منجر به جنگ و ویرانی و آوارگی در بسیاری از کشورها شده، در کارنامه دارند، در سخن خود را مدعیان حقوق بشر می دانند، خب معلوم است نتیجه چنین حقوق بشری چه می شود، نتیجه این می شود که هر جا حقوق بشر در راستای منافع آنها باشد گوش عالم و آدم را کر می کنند مثلا در همین جنگ اوکراین - روسیه که آمریکا و اروپا هر موجودی را که در اوکراین هدف قرار می گیرد آمارش را دانه به دانه لیست می کنند ولی در جایی که حقوق بشر سال ها پایمال می شود (فلسطین اشغالی)، چون به نفع آنها نیست، سکوت اختیار کرده اند و این دوگانگی سیاسی باعث شده که حقوق بشر معنای واقعی خود را از دست داده و امروز سازمان ملل هم به دلیل حق وتوی این ابرقدرت ها، استقلال سیاسی چندانی ندارد، حقیقتی که متاسفانه تلخ ولی مردم دنیا آشکارا شاهد آن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
از نظر شما فقط فلسطینی ها مظلوم هستند؟
آیا ایغورها یا روهنگیایی ها یا هزاره های افغانستان انسان نیستند که کسی ازشون حتی حرف هم نمی زنه؟
Ami
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
ممدوف؟
یعنی همون ممد خودمون بوده رفته روسیه پست دولتی گرفته؟
امریکا خوب روسیه و اروپا رو به جان هم انداخت . خودش هم اون دور نشسته جنگ اونها رو نگاه می کنه و می خندد . اصولا کار امریکا همینه با طرفهای ضعیف مثل عراق و افغانستان و سومالی حل من مبارز می طلبه . این جور جاها کشورها رو به جان هم می ندازه . ضعیف که شدند ورود می کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
آمریکا ضعیف کش ترین کشور تاریخه. عین لاشخور می مونه.
"اعلام آمادگی روسیه برای آغاز جنگ اتمی"
ان شالله هر چه زودتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
من آرزومه اروپا با خاک یکی بشه ولی می دونم نمی شه روسها عین آمریکایی ها جنایتکار نیستن.
به امید نابودی و تجزیه روسیه تا که دنیا نفسی تازه کند.
امریکا روسیه را تحریک میکند که از سلاح هستی استفاده کند
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
خب شما به روسیه اطلاع بده که تحریک نشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
می خواد در تاریخ اسمش تنها نباشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
فکر می کنند روسیه هم مثل اونها وحشی هست
حمون روز اول کیف رو اشغال میکردی و این همه کشتار راه نمینداختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
اصلا هدفش اشغال اکراین نبود فقط خلع سلاح بود و الحاق دو استان روس نشین به روسیه که تا الان به هدفش رسیده.
آقای مددف هرروزاوکراین ودنیاراتهدیدبه حمله اتمی میکند که وردزبانش شده درحالیکه همه سیاستمداران کهنه کاردنیامیدانندکه نه جگرچنین کاری رادارد ونه حتی رفقایش اجازه آ نرانمیدهند چون مسلماًاگرجنگ اتمی درگیرد تمام قدرتهای قوی اتمی دنیا کسی راکه چنین کاری کرده باتمام کس وکارانش نابودمیسازند وهیچکدام ازاین حضرات بلوف زن نه دیوانه هستندونه شستشوی مغزی شده اندونه از جانشان سیر شده انداین قبیل کارها فقط ازدست انتحاری های طالبان وداعش ساخته است و حتی سردمدارانشان هم جرات چنین کارهائی ندارندوهرجامیروندده هامحافظ مراقب حفظ جانشانست آنها دیگران رابه رفتن به دنیای دیگرتشویق میکنندولی خودشان این دنیارادوست دارند آنها انتحاری هارافدای مقام خودشان میکنندوشعار فراوان میدهندپس آقای مددف عزیز اینقدر تهدیدنکن لوث شده
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
مدودف اکثر اوقت مسته و حرف مفو میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
کسی که ته خطه چیزی برای ازدست دادن نداره. تهش نابودم بشه مهم اینه که دیگه اروپا به تاریخ می پیونده :)))
اکراین عجب روسیه رو تحقیر کرده ، تحقیییییر
دمش گرم
جنگ جهانی اتمی بد نیست تکنولوژی ابزار سرکوب و دیکتاتوری شده است و یک جنگ اتمی کامل، تکنولوژی را نابود می کند برای بشریت بهتر است.
جالبه مردم ما ازنقش روسیه درکشتارافغانستان و ایران درجنگ عراق و قبل تر ازاینها واشغال ایران درجنگ دوم جهانی یادشون رفته.روسیه دربسیاری ازکشورها دخالت میکنه وبعد استقلال کشورهای جداشده ازشوروی هنوز درامور اینها دخالت میکنه وبه بهانه ناتو،به اکراین حمله کرده وازقبل هم کریمه روتصرف کرده و به جدایی طلبان شرق اکراین سلاح داده وحمایت کرده
ثبت نام برای جنگ روسیه
مرگ بر آمریکا
این اقدام های متقابل فقط باعث کوچکتر شدن سفره مردم میشه. چرا می‌خواهید با همه دنیا بجنگید و دشمن باشید. باز روسیه داره با اوکراین میجنگه حداقل یه چند تا سرزمین گیرش اومده و خاک اوکراین را ضمیمه خاک خودش کرده. ولی ما الکی با روسیه مشارکت کردیم چی گیرمون اومد جز فقیر شدن بیشتر مردم و تحریم های بیشتر.
روسیه اگه مثل امریکایی ها بی شرف بود تا الان بمب اتم زده بود و مردم لهستان و اکراین و عین هیروشیما خاکستر می کرد
خب بنداز اگر جرات داری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی