بازدید 4187

هند به اندونزی موشک کروز مافوق صوت می‌فروشد

مدیر اجرایی شرکت دفاعی BrahMos Aerospace مستقر در هند گفت انتظار دارد امسال قراردادی را برای فروش موشک‌های کروز مافوق صوت به اندونزی به ارزش حداقل ۲۰۰ میلیون دلار ببندد؛ زیرا به دنبال گسترش حضور خود در جنوب شرق آسیا است.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰ 17 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری آسیا وان، شرکت برهموس با سرمایه گذاری مشترک بین هند و روسیه، سال گذشته اولین قرارداد خارجی خود را با فروش ۳۷۵ میلیون دلار موشک‌های ضد کشتی مستقر در ساحل با فیلیپین منعقد کرد که بخشی از تلاش بلندپروازانه نارندرا مودی نخست وزیر هند برای سه برابر کردن صادرات دفاعی هند بود.

به گزارش رویترز، این شرکت مذاکراتی طولانی با اندونزی داشته است و جزئیات مربوط به تعداد و جدول زمانی تحویل این موشک‌ها اعلام نشده است.

آتول دی. رانه، مدیر عامل برهموس خبر داد گفت وگوهای پیچیده‌ای نیز با جاکارتا در مورد قراردادی به ارزش ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار در جریان است که بر اساس آن شرکت متبوع وی پیشنهاد عرضه موشک‌های مستقر در ساحل و نسخه‌ای قابل نصب بر روی کشتی‌های جنگی را داده است.

رانه در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: من در حال حاضر یک تیم در جاکارتا دارم. نیروهای دفاعی اندونزی به شدت علاقه مند به این قرارداد هستند.

سخنگوی پرابوو سوبیانتو وزیر دفاع اندونزی روز چهارشنبه از اظهار نظر فوری خودداری کرد و گفت که باید ابتدا اطلاعات را بررسی کند.

رانه گفت که برهموس همچنین قصد دارد یک قرارداد دیگر به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار با فیلیپین منعقد کند. طبق این توافق قرار است موشک‌های پیشرفته از پایان سال ۲۰۲۳ به تفنگداران دریایی فیلیپین تحویل داده شود.

سخنگوی وزارت دفاع ملی فیلیپین از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

بر اساس داده‌های شرکت اطلاعات دفاعی Janes، اندونزی و فیلیپین در واکنش به حضور دریایی چین در دریای چین جنوبی و برخی مناطق اطراف آن، هزینه‌های خود را برای تهیه تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی افزایش داده‌اند.

سرمایه گذاری اندونزی در دستیابی به تسلیحات جدید در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۲۸ درصد و در سال ۲۰۲۲ رشد ۶۹ درصدی داشت، در حالی که فیلیپین شاهد افزایش ۲۹ درصدی در سال ۲۰۲۱ و ۴۰ درصدی در سال ۲۰۲۲ بود که بسیار بیشتر از داده‌های میانگین آسیای جنوب شرقی نشان می‌دهد.

آکاش پراتیم دبارما تحلیلگر هوافضا و دفاعی در گلوبال دیتا می‌گوید: اختلافات سرزمینی با چین برای اکثر کشورهای آسیای جنوب شرقی که بودجه دفاعی خود را برای برآوردن الزامات امنیتی خود تنظیم می‌کنند، نگرانی اصلی بوده است.

بیشتر خریدهای نظامی جدید آسیای جنوب شرقی از تامین کنندگان سنتی از جمله ایالات متحده، فرانسه و روسیه انجام می‌شود، اما هند - بزرگترین واردکننده دفاعی جهان - و برهموس در حال تلاش برای نفوذ در این بازار هستند.

رانه مدیر عامل برهموس گفت: ما مجوز عرضه به هر کشوری در جنوب شرقی آسیا را از دولت هند و روسیه داریم.

برهموس از طریق یک توافقنامه بین دولتی در سال ۱۹۹۸ به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی دولتی هند و NPO Mashinostroyenia روسیه تأسیس شد.

رانه تاکید کرد تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور با اوکراین بر تولید یا برنامه ریزی برهموس تأثیری نداشته است.

اگرچه موشک‌های برهموس هنوز به قطعات و مواد خام روسی وابسته هستند، اما رانه افزود که درصد تامین محلی از حدود ۱۵ درصد در ابتدای این پروژه به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر