بازدید 2343

درگیری پلیس پاکستان با هواداران عمران خان

پلیس ضد شورش پاکستان روز سه‌شنبه برای عقب راندن حامیان عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان که برای ممانعت از دستگیری وی در بیرون خانه‌اش تجمع کرده‌ بودند، از ماشین آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 15 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، عمران خان اوایل امسال با رای عدم اعتماد از سمت خود برکنار شد و در یکسری پرونده‌های حقوقی به دلیل مبارزات انتخاباتی زودهنگام بر سر بازگشت به قدرت، متهم شد.

این دومین بار در هفته‌های اخیر است که پلیس از اسلام‌آباد به خانه عمران خان در شهر شرقی لاهور اعزام می‌شود تا پس از آن‌که وی چندین دادگاه مرتبط با یک پرونده فساد مالی را نادیده گرفت، حکم دستگیری وی را اجرا کند.

سید شهزاد ندیم بخاری معاون بازرسی کل پلیس اسلام آباد به خبرنگاران حاضر در محل اقامتگاه عمران خان در لاهور، گفت: ما اساساً برای اجرای حکم و دستگیری وی اینجا هستیم.

طبق گزارش‌ها، نیروهای پلیس در حالی که قصد داشتند مسیری را به سمت خانه عمران خان باز کنند، با در دست داشتن تابلوهایی مبنی بر حکم دستگیری رهبر ۷۰ ساله حزب تحریک، با دست‌کم ۲۰۰ نفر از حامیان عمران خان در حالی که پرچم‌های قرمز و سبز حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) را در دست داشتند مواجه شدند. تعدادی از آنان نیز اقدام به پرتاب چوب و سنگ کردند، سپس یک ماشین آب‌پاش و گاز اشک آور به سمت جمعیت شلیک کرد.

در پی این حادثه، عمران خان از داخل خانه یک پیام ویدئویی ضبط و در توییتر منتشر کرد.

وی گفت: «پلیس اینجا آمده است تا مرا به زندان بیندازد. آنها بر این باورند که وقتی عمران خان به زندان برود، ملت به خواب می‌رود.»

شاه محمود قریشی معاون رهبر حزب تحریک انصاف به خبرنگاران در لاهور گفت که ما می‌خواهیم صلح آمیز رفتار کنیم.

قریشی اصرار داشت که پلیس باید حکم دستگیری را به او تحویل دهد و گفت که برای جلوگیری از خون ریزی تلاش خواهد کرد راه حلی بیابد.

عمران خان به دادگاه احضار شده است تا به اتهاماتی درباره این که در زمان نخست وزیری خود هدایایی دریافت کرده یا سود حاصل از فروش آنها را اعلام نکرده است، پاسخ دهد.

پلیس بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت، اولین تلاش افسران برای بازداشت نخست وزیر سابق کشور به دلیل اکراه وی از تسلیم شدن، ناکام ماند.

عمران خان با برگزاری راهپیمایی‌های مردمی و سخنرانی‌های روزانه بر دولت ائتلافی که به رهبری نخست وزیر شهباز شریف جایگزین وی شد، فشار می‌آورد.

سال گذشته او در یک تظاهرات از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

پاکستان هم اینک به خاطر سیل گسترده و مشکلات دیگر در چنگال رکود شدید اقتصادی قرار دارد و در صورت عدم دریافت کمک از صندوق بین المللی پول، در معرض خطر سقوط اقتصادی قرار می‌گیرد.

وضعیت امنیتی کشور نیز با موجی از حملات مرگبار به مقرهای پلیس توسط طالبان پاکستان رو به وخامت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی