بازدید 24843

ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط و بازگشایی سفارت خانه‌ها توافق کردند+ متن بیانیه سه جانبه تهران، ریاض، پکن

امروز نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی»، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 10 March 2023

پایان بحران در روابط تهران و ریاض/ ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط و بازگشایی سفارت خانه ها توافق کردند+ متن بیانیه سه جانبه تهران، ریاض، پکن

بین الملل تابناک: به‌ دنبال سفر بهمن‌ ماه ابراهیم رئیسی به پکن، امیر دریابان «علی شمخانی»، از دوشنبه ۱۵ اسفند با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را برای حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران - ریاض با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد.

ریاض: از سرگیری روابط با ایران بر اساس طرفداری از راه‌حل‌های سیاسی است
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۲۱:۰۱

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی روز جمعه درباره از سرگیری روابط ایران و عربستان به اظهار نظر پرداخت.

وی طی سخنانی گفت: «از سرگیری روابط با ایران ناشی از دیدگاه ما مبتنی بر حمایت از راه‌حل‌های سیاسی است».

وزیر خارجه سعودی اضافه کرد: «کشورهای منطقه سرنوشت یکسانی دارند که همین موضوع باعث می‌شود تا دست در دست هم الگوی رفاه را بسازیم».

توئیت امیرعبداللهیان درباره توافق ایران و عربستان
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۷:۴۷

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۹ اسفند ماه و در پی توافق ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک در توئیتر نوشت: بازگشت روابط طبیعی بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی ظرفیت‌های بزرگی را در اختیار دو کشور، منطقه و جهان اسلام قرار می‌دهد.

وی افزود: سیاست همسایگی به عنوان محور کلیدی سیاست خارجی دولت سیزدهم، با قوت در مسیر درست پیش می‌رود و دستگاه دیپلماسی فعالانه در پس تمهید گام‌های بیشتر منطقه‌ای است.

قدردانی ایران از دولت عراق برای میزبانی مذاکرات تهران - ریاض
۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۷:۰۲

دبیر شورای عالی امنیت ملی در تماس تلفنی با «محمد شیاع السودانی» نخست‌ وزیر عراق از زحمات دولت این کشور در میزبانی پنج دور گفت‌وگوهای ایران و عربستان قدردانی کرد.

 «علی شمخانی» روز جمعه و پیش از اعلام توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط دوجانبه، در این تماس تلفنی، تلاش‌های انجام شده از سوی بغداد در فراهم شدن زمینه دستیابی تهران و ریاض به توافق جدید را بسیار ارزشمند عنوان کرد.

در پایان این مذاکرات، امروز نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی»، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

در متن این بیانیه‌ سه‌جانبه آمده است: در پاسخ به ابتکار شایسته جناب شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری خلق چین در حمایت از گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی، بر اساس اصل حسن هم‌جواری و با توجه به توافق ایشان با سران دو کشور در میزبانی و حمایت از انجام گفت‌وگو بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی و همچنین تمایل دو کشور به حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی بر اساس پیوندهای برادرانه و با تأکید بر پایبندی دو کشور به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و منشور سازمان همکاری اسلامی و اصول و رویه‌های بین‌المللی، هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران به ریاست امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و پادشاهی عربستان سعودی به ریاست مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی از تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ خورشیدی برابر با ۶ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۳ میلادی در پکن با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

این بیانیه افزود: جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی با سپاس و قدردانی از جمهوری عراق و سلطنت عمان به خاطر میزبانی گفت‌وگوهای انجام شده بین دو طرف در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ خورشیدی (۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی) از رهبری و دولت جمهوری خلق چین برای میزبانی و حمایت از گفت‌وگوهای انجام شده در این کشور و تلاش برای به ثمر نشستن آن تشکر کردند.

این بیانیه سه‌جانبه خاطرنشان شد: در نتیجه‌ گفت‌وگوهای انجام شده، جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.

ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط و بازگشایی سفارت خانه‌ها توافق کردند+ متن بیانیه سه جانبه تهران، ریاض، پکن/ نخستین واکنش آمریکا به توافق ایران و عربستان

این بیانیه یادآور شد: وزرای امور خارجه دو کشور جهت اجرای این تصمیم و انجام تمهیدات لازم برای تبادل سفرا با یکدیگر ملاقات می‌کنند.

این بیانیه سه‌جانبه عنوان کرد: دو کشور با تاکید بر احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر در زمینه اجرای موافقت‌نامه همکاری‌های امنیتی امضا شده در تاریخ ۱۳۸۰.۱.۲۸خورشیدی برابر با ۲۰۰۱.۴.۱۷ میلادی و نیز موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی، علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان، امضا شده در تاریخ ۱۳۷۷.۳.۶ خورشیدی برابر با ۱۹۹۸.۵.۲۷ میلادی توافق کردند.

این بیانیه افزود: سه کشور اراده قاطع خود را جهت به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۹
چرا باید بین کشورهای مسلمان اختلاف می بود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
یکعده متجاوز، از دیوار سفارتخانه ها بالا میروند و آنجا را آتش میزنند و بعد مردم تاوان خسارات آنها را میدهند و باز همانها تکرار و ما تاوان میدهیم.
تعرض به سفارتخانه ها ، تجاوز رسمی بکشورهاست. چرا با متجاوزین مدارا میکنید؟ باید محاکمه و حتی اعدام شوند.تا مردم را بدردسر نیاندازند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
ناشناس ۱۷:۲۶ ، سوال مهمتر این است که ارتباط با گاو شیرده آمریکا چه سودی برای ما دارد ؟ اگر امروز گاو شیرده میخواهد ارتباط برقرار کند بخاطر این است که در تجاوز به یمن در گل گیر کرده، عربستان هیچ نفعی برای ما ندارد .اگر هم ایران موافقت کرده بخاطر مردم مظلوم یمن هست
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
نه دیگه حمله نمیکنن .همه چی یکدست شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حالا شده دیگه بعضی وقتها بین دو تا داداش هم شکر آب می شود شما به دل نگیرید به بزرگی خودتان ببخشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خیلی خوبه باتمام دنیا باید اشتی کنیم بخدا خیری که درصلح هست درهیچ جنگی نیست وشری که درجنگ هست در هیچ صلحی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
ناشناس ۱۷:۲۶ نمی تونی هضم کنی یا تو شک شدید هستی که بعد از سفر رییس جمهور چین به خاورمیانه و بعد از سفر رییسی به چین ، پکن شده محل مذاکره و برای اولین بار غرب رفته تو باقالیها . قرصهات رو مرتب بخور . شکست قطعی اوکراین خبر بعدی هست که خواهی شنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
هرچند به این دولت دلم خوش نبود


ولی در این عصر جمعه خبر خوبی بود


و یه نکته به دولتیها،مواظب گردن کلفتهای مفتخور،کار چاق کن ها،کاسبان تحریم و.......شدیدا باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بعد از عرستان نوبتی هم باشه



نوبته توافق با آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آن عده که از دیوار سفارت بالا رفتند هم اکنون پست های مدیریتی رده بالا گرفته اند

کشور قانون داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
عربستان در درجه اول و دوم و سوم یک پادشاهی هست و بعد یک کشور اسلامی.
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چون ایران خیال می کند باید با همه طاغوت ها مبارزه کند !!!!!! برای همین هم مردم خودش را در فشار قرار داده است بی دلیل !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اتاق بازرگانی ایران و چین: با توافق با چین از یکشنبه درهم به ایران سرازیر میشود.
سیگنالها از سیاستهای مرکز مبادلات و سفر گروسی تا توافق با عربستان و چین گویای ریزش سنگین تر دلار و طلا در هفته جاریست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
به دلیل جنگ 8 ساله برای نسل کشی ایرانیان. عربستان کشور یهودی است نه مسلمان.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
انشالله روزی فرا برسد ایران با هیچ کشوری دشمنی وعدوات نداشته باشد وحسن همجواری وروابط بین المللی را سرلوحه امور قراردهد وازاینکه داخل دفترشان بنشینند ومرگ براین وان بگویند بفکر دین ومعیشت وعمران کشورباشن اگر هستند بسم الله ا
علی
| United States of America |
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اشناس ۱۷:۲۶
اینکه یک عده سر خود از دیوار سفارت بالا رفتند و اون افتضاح رو به بار آوردند با شما موافقم که باید مورد تعقیب و مجازات قرار بگیرند. اما طرف مقابل هم به خاطر وادادگی (گاو شیرده) از حمایت تمام و کمال آمریکا و انگلیس برخوردارند و هر غلطی رو به دستور این دو کشور مرتکب میشه که ایران رو مجبور به واکنش کنه بعد ارباب‌هاش وارد معرکه بشن. کشتن رهبران شیعه یکی از این اقدامات خبیث امریکا و انگلیس به دست عربستانه که تو این موضوع عنان کار از دست جمهوری اسلامی در رفت و یک عده خودسر کاری رو که نباید انجام دادند که باید مورد تعقیب و مجازات قرار میگرفتند. ولی این تنها اقدام خبیث آمریکا و انگلیس به دست عربستان نبود. چند بار حجاج ایرانی رو در مراسم حج قتل عام کردند، داعش رو به گفته ترامپ و هیلاری کلینتون حمایت مالی و تسلیحاتی کردند که هدف اصلی و نهایی ورود داعش به ایران و ایجاد رعب و وحشت بود که اینجا ایران خیلی زیرکانه بدون درگیر کردن بدنه ارتش و سپاه و فقط با مشاور و سرباز برای تعلیم مردم عراق و سوریه وارد عمل شد. اینها از این موقعیت وادادگی شون حتی برای از میان برداشتن مخالفان هموطن خودشون هم استفاده میکنن که هیچ واکنشی از طرف پیر استعمارگر انگلیس و امریکای سرمست از “ابرقدرتی” متوجه‌شون نمیشه. نمونه‌اش مثله کردن و در اسید حل کردن قاشقچی در کنسولگری خودشون در استانبول ترکیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چی شد انتقام حجاج رو گرفتید یه روز یه عده رو تحریک میکنید سفارت رو اشغال کنند حالا از ارتباط دوباره ذوق زده شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
یعنی گاو شیرده و رابطه با اسرائیل و خاشقچی و بن سلمان و یمن و کشتار شیعه اینها همه به خاطر حضور چین ول شد؟‌ البته پیشرفت خوبی است اما می خوام بگم همین کار رو می شه با خیلی از کشورهای دیگه کرد.
به امید بازگشایی سفارت امریکا و حل مسائل فی ما بین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خوبه با تمام دنیا تعامل داشته باشیم درهر حال صلح بهتر از جنگه
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
مرگ بر امریکا که عامل اختلافات مسلمانان است
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خیلی مشتاق هستیم بدانیم اقای شریعتمداری حالا هم از بستن تنگه هرمز و اختلال در امنیت انرژی چین و شرق سخن خواهد گفت یا خیر؟ دنیا جای واقعیات هست
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
برادر عزیز و انقلابی با سلام و خسته نباشید لطفا به پرسنل مستقر در واشنگتن در دفتر حافظ منافع ایران در سفارت پاکستان تکریم ارباب رجوع رو متذکر شوید ،متأسفانه برخورد بسیار بد و مشمئزکننده با مراجعین دارند، با تشکر از شما
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اگر برخی در ایران سر عقل و منطق رفتار نمایند و شعار های چپی ها را رها نمایند.
ناشناس
| Croatia |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
البته چین ضمانت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
دلار نسبت به سقفش ۵۰٪ سقوط کرد . حالا نوبت مسکن و ماشین و بورسه که ۵۰٪ سقوط کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
مطمئنا آمریکا از این همگرایی خرسند نیست
یکی به دلیل اینکه چین میدان داری کرده
دوم به دلیل اینکه حربه ایران هراسی و فروش هر چه بیشتر سلاح ها به عربستان دیگه نخواهد داشت
سوم به دلیل اینکه باعث انزوای اسرائیل میشه
چهارم به دلیل اینکه دیگه امتیازات بسیار از ایران در برجام نمیگیره
پنجم اینکه اتحاد کشورهای اسلامی هیچ گاه به نفع منافع و غارت منابع کشورهای اسلامی مانند. دزدیدن واه نفت سوریه اتفاق نمی افته
خب حب چین در حال میدان داری ، غرب در حال زوال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
اما رباتهای مثبت و منفی بده ، همچنان فعال
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
امریکا هر چقدر هم که افول کند ( بر فرض !!!) در نهایت به چین می رسد !!! و حال انکه فاصله امریکا با چین از بین نرفتنی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آره میگن آمریکا جمع کرده رفته یه گوشه نشسته جواب کسی هم نمیده
خدا را شکر ،باشد که اختلاف با امریکاهمرحل وفصل شود وروابط برقرار وتحریم ها از بین برود نا فشار بر مردم اسران کم شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
مثلاً چطوری خونه های میلیاردی قیمتشون پایین میاد که من با چند سال کار کردن بتونم سرپناهی بخرم چجوری اتومبیل قیمتش واقعی میشه تا توان خرید ش پیدا کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بعید است روابط ایران و آمریکا برقرار شود و صلح بین طرفین برقرار شه .
اول چون ایران اسراییل رو به هیچ وجه به رسمیت نمی شناسه و همه می دونن لابی اسراییل این قدر قوی است که مانع می شه
دوم امریکا ضربه های فراوانی در عراق از ایران خورد . امریکایی ها اومده بودن که در عراق بمونن اما ایران مانع شد
در روابط یه چیزی باید بدی تا یه چیزی بگیری . اون چیزی که امریکا از ما می خواد کاهش نفوذ در یمن و عراق و سوریه است نظام ایران باید پردازش کنه آیا می پذیرد یا نه .
مساله هسته ای مساله اصلی بین طرفین نیست موضوعات اصلی اسراییل و قدرت منطقه ای ایران است .
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
الان وقتشه که اتش به اختیار از دیوار سفارت برن بالا
دشمنی کردن با همسایه اونم با کشوری قدرتمندی مثل عربستان عاقلانه نیست
جلوی عناصر خودسر رو بگیرید و از منافع کشور حمایت کنید
ما یه آتیش انداختیم به کنسولگری عربستان نتیجه ش شد شبکه اینترنشنال و آتش انداختن به کل ایران
باید تعامل با دنیا به خصوص عربستان رو یاد بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
توهم نزن ، اگر آمریکای تروریست امروز از منطقه خارج شود تمام این سیخک ها باید فرار کنند . دست نشانده های آمریکا فقط عروسکهای بزک کرده هستند ، در یمن چکار کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
دستور جدید کاخ سفید به پادوهای فضای مجازی . کوبیدن عربستان بر سر مردم ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
البته منظور از کشور قذرتمندعربستان رو من متوجه نشدم
شایدمنظوربخش گاو داری وشیردهی ولی خوبه که بالاخره همه فهمیدیم اینترنشنال دشمنه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آفرین عتلی گفتی
!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کشور نوکر ! نه قدرتمند ، چند سال ، از پس یمنی ها هم برنیومد !!
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
داداش حمله به سفارت که قطعا محکومه ولی داستان مشکلات ما با عربستان اصلا ارتباطی به اون قضیه نداره. مشکلات ژئوپولتیک و بنیادینه که به این راحتی حل نمیشه. انیدوارم بتونن کم کم تنش زدایی کنن و با هم کنار بیان و هرچی هست رو تقسیم کنن
خداوکیلی زشته از دیوار سفارت کشور همسایه بالا رفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
پادوی امریکا
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
مخصوصا که گاو شیرده آمریکا باشه و عمله های آمریکا روز بزنند ممد آره را خوب جلوه بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
به کار بردن الفاظی مانند گاو شیرده هم زشت و زننده است
بای بای سعودی اینترنشنال
عربستان جزء 20 کشور قدرتمند اقتصادی دنیاست .
ما باید از تجربه های ارزشمند اقتصادی این کشور مهم در عرصه جهانی ؛ استفاده کنیم و بهره ببریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چشم حتماً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
پادوی امریکا به ساعت ارسال نظرات پشت سر هم دقت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تجربه؟!
الان اینو خودت گفتی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
و رتبه یک در گاو شیرده و رتبه یک در اره کردن مردم
علی
| United States of America |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
از کی تا حالا گاو شیرده قدرت اقتصادی شده؟؟؟؟؟
عربستان ؛ بزرگ ِ جهان اسلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خدا حفظش کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بله واقعا بزرگه حامی بزرگ القاعده وحامی بزرگ داعش
علی
| United States of America |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تو خیلی خوبی. مواظب باش چش نخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
برا تو بزرگه
نه برا جهان اسلام
بنازم قدرت دلار ۶۰ تومنی!! یکباره همه را سر عقل آورد ، یکباره دوربین ها بازگشت و یکباره سفارت ها باز شد .. تا نباشد ترس! نشود مذاکره !! جالب اینجاست که یکباره همه اینهایی که سینه چاک بودند و از دیوار بالا میرفتند ، ساکت هم شدن...ای بنااااازم فشاااااار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بیچاره مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بزرگترین مانور نظامی آمریکا و اسرائیل همین چند هفته پیش هم بی تاثیر نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
پادوی امریکا
هومان
| Germany |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
به قیمت دولار خیابانی چه ربطی دارد؟
ایران و عربستان بیشتر از یک سال است در عراق مذاکره انجام میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
معلومه بدجوری داری میسوزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
فکر کنم یادتون رفته که سردار سلیمانی هم را موقعی که پیگیر صلح با عربستان بود شهیدش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
این مقدار سوختن را فقط در بین آمریکایها دیدم. بقیه خیلی استقبال کرده بودن. هندی ها، عربا، آفریقاییها و غیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
اگه ناراحت نمیشی دلار ۵۰ تومن بود
حوثی های محترم هم از پراندن موشک اجتناب بورزند
عربستان مایه فخر و مباهات جهان اسلام است
ما باید از عربستان مشاوره اقتصادی و سیاسی بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
دقیقا پادوی امریکا پشت سر هم کامنتهای با مفهوم مشابه می فرستد برای ابجاد نفرت بین مردم ایران و عربستان . شک نکنید مسابه همین فضا در عربستان ایجاد شده
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
در شیر دادن به آمریکای تروریست حتما
نزدیکی و دوستی عربستان و ایران به ضرر پوتین است .
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
وبضررارمنستان که موذیانه تلاش زیادی میکندبین ماوکشورهای اسلامی منطقه تفرقه بیاندازدوازاین راخودش رابمانزدیک کندالبته جهت استفاده ازمابرای تقابل باجمهوری آذربایجان که انشااله تیرش به سنگ میخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
همین که به نفع دو ملت ایران وعربستان هست برای ما کافیه چقدر شما مرگ مرگ میکنید
علی
| United States of America |
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
مرگ بر دشمنان ایران
بدو برو دلارات رو بفروش، سکه هات رو برو بفروش. زود باش، عجله کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
آخ آخ اونایی که بالای 40 دلار خریدن حالا چیکار کنن؟ عجب نقره داغ شدن
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
باشد
باشد
حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بدبخت شدن اونایی که هیجانی خریدن . بزودی 32 تومن بدن هم خریدار نداره
حرکت خوبی بوده است. باید به جایی برسیم در دنیا با هیچ کشوری مشکل نداشته باشیم تا مردم طعم زندگی آسوده را بچشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حرف درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کشوری که در دنیا با هیچ کشوری مشکلی نداشته باشد یک
کشور برده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
با دنیا مشکل نداریم. با چند تا قلدر محله مشکل داریم...
چه اثری دارد الان ؟؟
چین به جای ایران دارد از عربستان نفت و پتروشیمی میگیره بعد الان واسطه تجدید روابط میشود؟؟؟
به چه دردی میخورد؟؟؟؟؟؟؟
ان دلواپس هایی که بعد از شروع برجام رفتند سفارت عربستان را آتش زدند چه شدند؟؟؟؟؟
دلار فردا ارزان میشود؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه ایران در شرایط بسیار ضعیف با عربستان وارد تجدید روابط شد
دوباره سفرهای تفاخر امیز یکسری برای حج عمره راه می افتد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چینی ها دیده اند ایران نمی گذارد به راحتی کشتی های نفتی عربستان از منطقه دور شوند امد اند واسطه شده اند تا در اصل تجارت عربستان با چین بدون مشکلی انجام شود
والسلام
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
برای ما هیچی ولی عربستان ممکنه به کمک ایران از مخمصه یمن در بیاد
عكس نماينده عربستان را ملاحظه كنيد
دنیای وارونه وارونه دو کشور مدعی ام القرای مسلمین را آخرش دولت جمهوری خلق چین (چین کمونیست)آشتی داد خنده دار نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
حالا از این که مشکلات حل شده داری میسوزی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
دوست بی دین با خرد به از دوست دیندار بی خرد
علی
| United States of America |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
این که از کجا تغذیه اطلاعاتی میشی از نظرت خیلی واضحه. مکه تو عربستان واقع شده ولی حاکمان دست نشانده پیر استعمارگر عربستان رو از ام‌القرای اسلام بودن منع کرده. ام‌القرای اهل تسنن مصر هستش. حاکمان عربستان حتی یک انگشت اتهام هم علیه رژیم اشغالگر نشانه نگرفتن به خاطر دست نشاندگی‌شون . و غیر از اون گاو شیرده‌ای که ترامپ خطابشون می‌کرد بیش نیستن.
آفرین. تعامل با دنیا.
با همه کشور ها رابطه بر مبنای صداقت از طرف ما
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تعامل بر اساس منافع متقابل
تو رو خدا،دیوار سفارت خونه ها را،طوری طراحی کنید که بعضی از دوستان،ازش نتونند برن بالا!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تو چرا ترسیدی
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
خیالت راحت باشه تا این دولت هست کسی بالا نمیره ههههه
بحران یمن که خط قرمز بود در دوره روحانی؟؟؟؟
قاتلین مرحوم شیخ نمر چه شدند؟؟
حل شد؟؟؟؟؟فقط اگر روحانی حرفی میزد واداده نام میگرفت؟؟؟
خدارا شکر

حالا گفتیم احتمالا ۳ تا کشتی اقیانوس پیما قراره وارد ناوگان شبکه ضد تحریم وارد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
از کجا معلوم دو روز دیگه جنگ هم تمام شود
پیشنهاد میکنم از اونهایی که از دیوار سفارت بالا رفتن هم دعوت شود در مراسم شرکت کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
یه منفعت ارتباط با گاو شیرده را بگو ،
قابل توجه دوستان بسیجی و خودجوش
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چه بد دلارهای عرعرستانی ضد عنقلاب در حال قطع شدن هست
شبکه ایران اینترنشنال پس مگر مال عربستان نبود؟؟؟؟
اون هم ادعای فیک بود؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
این سوالها به اهالی آلبانی ربطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
ای فریب خورد، به ام القری اسلام تهمت نزن.
مشخص بود ایران تنها و ضعیف مجبور به هر چی که چینی ها میگن میشه یقه ایرانی ها رو گرفت نشوند پای توافق. ان روزی که مست از دلار های نفتی بودن و به سفارت عربستان حمله کردن باید به فکر همچین حقارتی هم میبودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
قدرت چین اینه
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
تو راست میگی اکثریت
تنها کار عاقلانه دولت
البته اگر عده‌ای دوباره اتش به اختیار بالای دیوار سفارت نرن
خدا رو شکر زمان دولت های اصلاح طلب و اعتدال گرا بزنند همه چیز رو خراب کنند و در زمان خودشون بر می گردونند. خدا رو شکر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
پس یادت باشه فقط به اصولگراها رای بدهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
بیچاره مردم حتی مردم همیشه در صحنه
پایان بحران؟؟؟؟؟
عدم رابطه که کلی مزایا داشت و اینکه با گاو شیرده امریکا دیگر کاری نداریم و محمد بن سلمان قاتل خاشفچی و ابو اره اره اره

واقعا استاد فرصت سوزی دیپلماتیک هستیم و هر مساله ای از اولویت انتفاع خارج میشود ما تازه یاد آن می افتیم
اقای شریعتمداری دوباره اماده به اتش کشیدن سفارت عربستان است
خبر خوش به کفن پوشان برای حمله ای دوباره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
فعلا تا پایان دولت کفن پوشان، بساط کفن پوشی کاملا تعطیل است.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
و خبر بد برای شما بدلیل قطع شدن دلار تون
خدا پدر چینه بیامرزه خخخ
چقدر خسارت به کشور و مردم با این دشمنیها وارد شد . بالاخره همه بایدکنار هم بشینن و حرفهای هم رو بشنوند . امیدوارم این بار دوباره چند وقت دیگه همین اشتباهات رو تکرار نکنیم و با دنیا و مردم خودمون با تفکرات و سلایق مختلف راه آشتی رو انتخاب کنیم .
این عربستان با اسراییل قراردادهای خاص امنیتی بسته و همچنان علیه ایران کار میکند
ظرف مدت ۲ ماه
بعید است اجرایی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
چرا ناراحتی حالا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
نونشون تو این بحران هاست
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
جواب:1724
ناراحتی؟؟
عادی نوشته
مادامیکه عربستان گاو شیرده امریکا و اسراییل باشد، اصولا اراده و توانایی مستقل تصمیم گرفتن ندارد، پس توانایی کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه را نخواهد داشت. مطمینا بازگشایی سفارتش هم فقط محلی برای جاسوسی و کارشکنی در باز اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
انشالله عربستان دیگه گاو شیرده چین میشه نه امریکا
ناشناس
| Austria |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
از حالا داری آماده مبشی که دوباره به سفارت عربستان حمله کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
من هم تا چندسال پیش فکر میکردم گاوشیرده اس اما وقتی رشد اقتصادی اش و چندتا حرکت سیاسی قبلی
اش در مقابل آمریکا رو دیدم نظرم عوض شد رو
انشاالله روابط منطقی و سازنده و مبتنی بر منافع ملی با همه کشورهای دنیا، انشاالله حاکم شدن عقل/منطق /صبر و حوصله بر تمامی رفتار و کردار دوستان
مگر همین عربستان با شبکه اینترنشنال سعودی چند ماه کشور را به هم نریختند؟و جوانان وطن را شهید نکردن؟
مگر همین عربستان بمب خوشه ای بر سر مردم بیگناه یمن نریختن؟
مگر همین عربستان دست دوستی با رژیم صیهونیستی نداده و سفارت اسرائیل را در عربستان افتتاح نکرده؟
مگر خون بیگناهان زیادی در منطقه شیعیان در شرق عربستان به زمین نریختن؟
چرا با آل سعود وهابی دست دوستی داده اید؟آیا این خیانت به خون شهدای یمن و شهدای عراق و شهدای شرق عربستان و شهدای اغتشاشات اخیر نیست؟چرا پاسخگوی ملت همیشه در صحنه نیستند؟
کار بسیار خبی است اگر تند روها دوباره به سفارت عربستان حمله نکنند
راه رفته خطابوده ، مطمئن نیستم که آیا مسئولین هم به این نتیجه رسیده اند وراه دوستی را انتخاب کرده اند و یا برای جلوگیری از دامن زدن عربستان به افزایش شدت هیجانات محتمل اجتماعی تن به پذیرش داده اند.
سلام عزیزان
اینقدر خودکم بین نباشیم.ایران امروز یک کشور مقتدره که قابل مقایسه باهیچ یک از کشورهای منطقه غیرازترکیه نیست.ودربعضی از صنایع از ترکیه هم جلوتره.عربستان هم یک کشور دارای نفوذ دربین کشورهای عربی است ولی متاسفانه دربرابر استکبار جهانی ضعف نشان میده امیدوارم بعدازارتباط باایران قدری شجاعت پیدا کنه وخودراازدام استکبار نجات بده.واین دوکشور مهم درمنطقهبه نفع دوکشور وجهان اسلام همکاری کنند.
عربستان کشوری قدرتمند و ثروتمند است در دنیا طرفدران زیادی دارد حالا دیگه خود دریابید چقدر تاثیر داره
بسیار کار خوبیه که ما با تمام دنیا در ارتباط باشیم و رابطه حسنه داشته باشیم ! اما نباید فراموش کنیم واژه اتش به اختیار را اولین با چه کسی عنوان فرمود !! و کسانی که از دیوار سفارت بالا رفتن کیا بودن !! حالا هم جناب شمخوانی نماینده میشوند که حل و فصل کنند !! نکته اینجاست که نرمش قهرمانانه در شرف وقوع و انجام است بشخصه اعتقاد دارم هر انسانی هر زمانی متوجه اشتباه خودش بشود و سعی در جبران ان بکند عملش ستودنی است . خسارات وارده به کشور بر ارثر این تصمیمات بحثش جای دیگری است من نشانه های خوبی حس میکنم از این تغییر در سطح بسیار بالا .
خسارت بالا رفتن از دیوار سفارت از کی گرفته شد؟تعرض به نوجوانان در فرودگاه جده چی شد‌؟دیه کشته شدگان منا ومسجد النبی چی شد....بازم بگم.فقط این وسط ملت هستن که باید هزینه تند روهای دو طرف رو بدن؟
امان از دست یه عده افراد احساسی و خودسر که الکی با تجاوز به سفارت این همه دردسر برای کشور ایجاد کردند.
سلام، این گاو شیرده آمریکا و از طرفی مرگ بر آل سعود در نماز جمعه ها و بالا رفتن از دیوار سفارت و آتیش زدن پرچم یعنی همه هیچ ، خداکنه من که بعید می دانم ، حالا تا دو ماه دیگر ، ببینیم و تعریف کنیم ، شریتعمداری و آتش به اختیار ها کجایید بیدار شوید
با دلار ۵۰هزارتومانی و تورم ۵۰درصدی چاره ای نداشتند بزودی سفارت آمریکا هم باز می شود مردم کار خودشان را کردند‌.و خواهان صلح و دوستی با تمام دنیا هستند
این اصول گرا ها عجب عجوبه هایی هستن.. در زمان زمام داری اصلاحات از دیوار سفارت بالا می روند. و برای مردم بدبختی می آرن.
الان که به زمامداری رسیدن همان ها چه زود همین ها می شوند.. آشتی
بشرطی که نیروهای خود سر از دیوار سفارت عربستان بالا نروند
این مصونیت نانوشته آتش به اختیارها که مملکت رو به آتش کشیدن رو هم ملغی کنید
سیاست محمد بن سلمان جوان ستودنی است و از طرفی زرنگی چین برای حفظ منافعش در منطقه عین سیاست درست است وگرنه همه مذاکرات در عراق و عمان انجام شد ولی در چین توافق امضا می شود
چشم دوستان اقای قالیباف روشن!
پس چرا شمخانی با نماینده عربستان دست نمیده ؟؟
دقیقا دستور کار امریکا بعد از این رکبی که از چین خوردند . ایجاد نفرت بین دو ملت ایران و عربستان از طریق کامنتهایی که به هر کدام از دو ملت قدرت طرف مقابل را یادآورد می شود . مشابه این کامنتها اینحا در فضای مجازی عربستان هم ارسال می شود منتها آنجت ایران را قوی و عربستان را تسلیم شده جا می زنند دقیقا برعکس اینجا
چینی ها هیچ حرکت سازنده ای به نفع ایران نکرده اند و این میانجیگری آنان نیز عملا تحقیر ایران بوده است چون چند ماه پیش، رییس جمهور نمک نشناس آنها در دیداری که از عربستان داشت عملا ایران را در زیر پای سعودی ها له کرد و حالا با کمال وقاحت، مبتکر تجدید روابط بین ایران و عربستان شده اند
دیگه عربستان گاو شیر ده امریکا نیست؟؟؟
قیمت دلار آنقدر بالا رفته و اوضاع اقتصادی آنقدر وخیم است که ایجاد رابطه سیاسی بین ایران و عربستان که هیچ، حتی اگر تهران و تل آویو هم سفیر مبادله کنند، باز هم فقر و فساد فراگیر، متوقف نخواهد شد
آیا جناب شمخانی و مسئولین به اصطلاح انقلابی جمهوری اسلامی مطلع هستند که عربستان در تدارک برقراری رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی است؟ اینجا دیگر شعار به نفع مظلومین فلسطینی و علیه غاصبان اسراییلی بیت المقدس سر نمی دهید؟!
از رییس جمهور خلق چین که زمینه ساز و حامی عملی مصداق..... واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا...... شده و ما را به ام القری جهان اسلام متصل نمود سپاسگزاریم .
پس تکلیف خون بناحق ریخته شیخ نمر چه میشود؟ ظاهرا باید دوباره به سفارت عربستان حمله کرد و آنجا را به آتش کشید.
به کجا رسیدیم که چه ذوقی می کنیم ،چرا کسانی که به سفارت عربستان حمله کردن راحت می چرخند،
جای امیرعبدالهیان خالیه.ای کاش بودند تا با بیان فصیح عربی مشارکت میفرمودند.دیگه خودشون هم فهمیدن در توافقات مهم نباشه بهتره.وزیر خارجه ول معطل و ناتوان
بانک مرکزی ، چرا سکه و دلار در بازار تزریق نمیکنی تا کمی از بار تورم کاسته شود؟
چرا از زجر مردم سو استفاده میکنی؟ دلار باید زیر ۳۰۰۰۰ تومان باشد و شما بعنوان سلطان دلار و طلای کشور ، متهم اصلی بی ارزش شدن ریال ملی و پول مردم هستی.
خواهشاً دیگه از دیوا ر خونه خارجیها در ایران بالا نروید واز شعارهای عوام فریبانه دست بردارید بگذارید مردم زندگی کنند
انشاالله با اتحاد چین و روسیه و ایران و کشورهای اسلامی منطقه
آمریکا و اسرائیل هر چه زودتر به درک واصل بشوند
جالبه که توافق کردند توافقنامه هایی که هردو در زمان خاتمی منعقد شد ادامه یابند. درود بر خاتمی
خدا را شکر بعد از مدت‌ها یه خبر امیدوار کننده شنیدیم به امید آبادی تمام خرابی های گذشته که تاوانش را مردم مستضعف ایران دادند
چهار روز چین‌بوده تا با عربستان آشتی کنه؟ این همه هتل و بلیط و حق ماموریت وین آقای باقری و تیم همراهش چه نتیجه ای داد؟
این قطع شدن روابط یک حسن داشت و آن اینکه سعودی واقعا پی به قدرت ایران برد !!! قبل از این پانصد تا پانصد تا حجاج ایرانی می کشت و دیه که نمیداد هیچ گردن کلفتی هم می کرد ولی بعد اتفاقات عین الاسد و درگیری مستقیم ایران و آمریکا آنها فهمیده اند ایران قدرت منطقه ای است و بعد بی آبرویی بن سلمان در قضیه خاشقچی و سواستفاده غرب از عربستان و چاپیدن عربستان به بهانه تهاجم ایران درس عبرت به سعودی داده !!! و البته ایران هم پی برده که عربستان با پول پاشی می تونه امنیت داخلی و اقتصادی ایران و به خطر بیاندازد و بعیده دیگه حجاج در عربستان صدا در حلق بیاندازند و بر علیه عربستان شعار بدهند. انشالله روابط اقتصاد بین دو کشور برقرار شود
حالا این تند روها دیگر نباید حرفی برای گفتن داشته باشند. از خراسان تا کیهان روزی صد بار فحش و اهانت به عربستان می شد. بامید خدا با جمع شدن این تند روی ها مسایل دیگر مثل حجاب اجباری و اقتصاد و آزادی های اولیه هم حل شود.
حتماً باید بزرگتر دستور می داد؟؟؟؟
جالبه بازگشت به توافقات صورت گرفته سال‌های ریاست جمهوری خاتمی
الان دلار و سکه چند میشه؟
واتساپ چی باز میشه؟
آل سعود ؛ به دو دلیل ، بسوی ایران برگشته ! اول : ناامیدی از پشتیبانی آمریکا و دوم ؛ قدرت منطقه ای ایران !
این کار خیانت سیاسی است.
به اقاي قاليباف تسلبت ميگم
چین ۱ و امریکا ۰
یکی از موارد اختلاف موضوع شهدای منا در چند سال گذشته بود و اینکه ایران ادعای دیه کشده شدگان را از عربستان داشت.
میخواستم بدانم در این تفاهم دیه پرداخت میشود؟
اگر پرداخت میشود در جیب مبارک دولت میرود یا اینکه به یکایک بازماندگان قربانیان پرداخت میشود ؟
چکار کنیم با گاو شیرده؟؟؟
چقدر جریمه دادیم تا راضی شدن؟
چی شد ؟!! با ال سقوط خبیث گاو شیرده سلفی. وهابی ...رفیق شدید .خواهشاً دیگه عوام فریبی را خاتمه بدهید
پس برای همین ایران اینترنشنال بساطش رو از لندن جمع کرد.
سلام نزدیکی ایران و عربستان می تواند انچنان قدرتی در منطقه بوحود بیاورد که نیاز به هیچ کشور غربی و شرقی نباشد. روابط این دو کشور ( ایران ، عربستان ) اثر بسیار مطلوبی در جهان علی الخصوص دنیای اسلام بجا می گذارد و برای هردو کشور هزینه بسیار بسیار کمی دربردارد . دشمنی دو کشور سود بالای به کشورهای غربی می رساند. !!
خوب جالا شیخ نمر چی شد پس؟ اگر از اول مهم نبود چرا سفارت را اتیش زدید این همه هزینه به مملکت و مردم تحمیل کردید اگر مهم بود و هست الان چرا از خونش گذشتید و بیخیال شدید و مظلومان عالم را از خودتان نا امید کردید؟
خوب جالا شیخ نمر چی شد پس؟ اگر از اول مهم نبود چرا سفارت را اتیش زدید این همه هزینه به مملکت و مردم تحمیل کردید اگر مهم بود و هست الان چرا از خونش گذشتید و بیخیال شدید و مظلومان عالم را از خودتان نا امید کردید؟
بنظر شما جو بایدن از حواس پرتی بهسوال خبرنگار واکنش نشون نداده
یا از تلخی این موضوع براش حواسش پرت شده
ممنون از چین که به حدیث فاصلحوا بین اخویکم عمل کرد.از خود مسلموتا ناامید بودم
خودشون خراب کردن خودشون درست کردن بعد جشن گرفتند
عجب دنیاییه
درود بر برادران ما در عربستان سعودی
انشالله روابط سازنده ای باشد حسن همجواری در ارامش کشور نقش زیادی دارد طیب
عالی، آفرین، واقعا امیدوارم همه ما که برادر هستیم در منطقه غرب آسیا یادمون نره که برادر هستیم و نه تنها باید اختلاف ها را حل کنیم، بلکه باید دوست باشیم و به هم کمک کنیم.
با تشکر از کامنتهای تحلیلگران زبده سیاسی پماد سوختگی فراموش نشه
نفعی که عربستان از این توافق میبره اینه که در صورت جنگ احتمالی در منطقه بین ایران و اسرائیل ، از طرف ایران موشکی به سمت عربستان شلیک نشه ...
فقط همین !!!
سیاست خوب چیزیه ، اگه ما هم بلد باشیم !!!
این اتفاق قابل پیش بینی بود. اتفاقی جدیدی در منطقه خاورمیانه در حال رخ دادن است. عربستان علاقه مند و مدعی ایجاد سیستمی مانند اتحادیه اروپا در منطقه آسیا می باشد. و مدعی است در یک دهه آینده این قسمت از جهان قطب پیشرفت خواهد بود و لازمه این کار ایجاد امنیت و همکاری بین کشوهای منطقه می باشد و صلح دوستی با ایران و دیگر کشورهای منطقه بخشی از این برنامه می باشد و البته در این کلان برنامه چین جایگزین آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی خواهد شد. این شروع یک تفاهم نامه بزرگ برد برد بین ایران، عربستان، چین و دیگر کشورهای آسیا بوده و باطبع به ضرر کشورهای غرب خواهد بود. لذا آنها به طور حتم به هر طرق ممکن سعی خواهند نمود در این خصوص سنگ اندازی کنند. لذا به شخصه به آینده بسیار خوش بین هستم و انشاالله منطقه غرب آسیا و از جمله کشور ایران به امید خداوند روزهای خوبی را پیش رو خواهد داشت
هرشخصی درهرجایگاهی کارمثبت انجام دهدخوب است چون نتیجه اش آرامش برای کل جامعه میباشدخداخودش عاقبت همه راختم بخیرکندبسیارکارشایسته ای بودداشتن هزاران دوست کم است وداشتن یک دشمن زیادانشاالله روزی بیاید که ماباه همه دوست باشیم
خوب تكليف اون آتش به اختياراني كه از ديوار سفارت بالا رفتند و اكثرشون هم در دولت رييسي پست و مقام گرفتند و خسارتهايي كه تو اين چد سال به كشور و مردم ايران زدند چي ميشه!؟؟؟؟
به نظر میرسه ما کماکان شاهد تحول قدرت در نظام بین الملل هستیم و چین هم کماکان در صدد ایجاد قطب قدرت اقتصادی و سیاسی در منطقه هست . و شاید به توان ورود چین به اصلاح روابط دیپلماتیک ایران و عربستان را هم در این راستا تحلیل کرد .
ناگفته نماند که اگر این ایجاد رابطه بر بنیادی صحیح و مستحکم استوار بشه فشار رسانه ای بر علیه ایران ( اینترنشنال ) و .. هم ضعیف تر خواهد شد .
امیدواریم شاهد وحدت امت اسلامی باشیم
برای تداوم آشتی بین ملت ها ابتدا باید بساط آتش باختیارها و لباس شخصی ها برچیده شود تا هر روز به علتی از دیوار سفارتی بالا نروند.
ھمانند ایران، عربستان سعودی کشوری تاثیر گذار در منطقه است باید این دو کشور اسلامی تعامل سازنده باھم داشتہ باشد۔ کار مسولین ھردو کشور قابل ستایش است
کفن پوشای حرفه ای آروم نمیگیگیرن!!!!
کار دنیا رو ببین به کجا رسیده چین کمونیست دو تا کشور مسلمون رو با هم آشتی میده! حالا چقدر جریمه دادیم یا چه تعهدهایی دادیم که تکرار نشه؟
چقدر در فضای مجازی سر و صدا کردند و عده ای دانشجو به اصطلاح از دیوار سفارت رفتند بالا کلی هم فحش و توهین و شستشوی مغزی خواننندگان حالا یک کشور کمونیستی باید دو کشور مسلمان را آشتی دهد
لطفا عربستان تعهد کتبی بدهددیگر در فرودگاه کار بد انجام ندهد . ممنون از مسئولین باغیرت ایران
تکلیف شبکه ایران اینتر نشنال را هم معلوم کرده اند!!!!؟؟؟
به وهابی های سعودی نباید اعتماد کرد
امام فرمود: ما اگر از صدام بگذریم از آل سعود نمی گذریم. والسلام
هی می نویسن نفع عربستان، واقعا چشم ندارید که ببینید اینها همه برای نفع جناب چین کمونیسته؟!!! چین سرمایه گذاری چند ده میلیاردی تو عربستان کرده، فکر کردید دیگه اجازه می ده ایران تیر و ترقه در کنه؟!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل