بازدید 1757

شورای اجتماعی کشور برای کاهش آسیب‌ها تلاش کند

نشست شورای اجتماعی کشور، روز پنجشنبه به ریاست آقای رئیسی، تشکیل و مقرر شد که این شورا، تلاش برای کاهش آسیب‌ها، مانند طلاق و اعتیاد را در دستور کار جدی قرار دهد و نتیجه کار‌های انجام شده را مستمر، گزارش کند.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 10 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، نشست شورای اجتماعی کشور، روز پنجشنبه به ریاست آقای رئیسی، تشکیل شد.

رئیس جمهور در این نشست، با توجه به اهمیت و ضرورت احترام همگانی به قانون، موضوع حجاب را یک ضرورت شرعی و الزام قانونی مورد اتفاق آحاد جامعه ایرانی دانست و با تأکید بر اینکه همه مسئولان در این موضوع، اتفاق نظر دارند، اظهار داشت: تجربه اجتماعی انقلاب اسلامی، نشان داد که زنان و دختران این سرزمین با زندگی عفیفانه و مؤمنانه بر حفظ عفاف و حجاب به عنوان یک اولویت امنیت‌آفرین، تأکید دارند.

آقای رئیسی با توجه به ضرورت حاکمیت قانون در زندگی اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی اعم از شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و صدا و سیما را به تلاش بیشتر برای تبیین موضوعات مرتبط با حجاب و عفاف و رفع برخی شبهات در این زمینه فراخواند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه گسترش معروف‌ها در جامعه باید مورد حمایت جمعی قرار گیرد، خطاب به مردم، به‌ویژه جوانان، گفت: در موضوعی مانند حجاب، ضروری است که همگان احساس مسئولیت کنند و اگر چه ممکن است در این زمینه برخی افراد، نظر متفاوتی داشته باشند، اما در زندگی اجتماعی، پایبندی به موازین قانونی، باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.

آقای رئیسی، همچنین ضمن تأکید بر حمایت دستگاه‌های مسئول از آمران به معروف، حجاب را مهم‌ترین توصیه و وصیت همه شهدای افتخارآفرین ایران اسلامی خواند و تصریح کرد: ضروری است که شورای اجتماعی به عنوان مسئول، هماهنگی لازم در بخش‌های مختلف را ایجاد و با نظارت بر اجرای قانون، زمینه حفظ امنیت اجتماعی را فراهم کند.

رئیس جمهور با تبریک میلاد مسعود حضرت ولی عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف و نیز با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: تردید نداریم که زنان و دختران افتخارآفرین و تربیت شده در مکتب انقلاب اسلامی، بیشترین همراهی در رعایت و احترام به قانون را دارند.

همچنین در این نشست، مقرر شد که شورای اجتماعی کشور، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مانند طلاق و اعتیاد را در دستور کار جدی قرار دهد و نتیجه کارهای انجام شده را به‌طور مستمر، گزارش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی