بازدید 3020

بمب‌گذاری اتوبوس صهیونیست‌ها در جنوب قدس

منابع فلسطینی از بمب‌گذاری اتوبوس صهیونیست‌ها در جنوب قدس خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸ 10 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان از بمب‌گذاری یک دستگاه اتوبوس در نزدیکی شهرک بی تار علیت در جنوب قدس اشغالی خبر دادند.

این منابع با اعلام شناسایی محل قرار دادن این بمب در اتوبوس تاکید کردند که کارشناسان مواد منفجره در محل حاضر در تلاش برای خنثی‌سازی بمب هستند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر در حال گفتگو درباره بمب کشف شده در اتوبوس هستند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تائید کرد که نیروهای امنیتی به جستجوی مظنون به کار گذاشتن بمب در اتوبوس ادامه خواهند داد.

کشف این بمب گذاری همزمان با انجام عملیات تیراندازی در مرکز شهرر تل آویو صورت گرفته است. اواخر شامگاه روز پنجشنبه منابع عبری زبان از وقوع تیراندازی در خیابان دیزنگوف در شهر تل آویو خبر دادند. منابع عبری زبان در ابتدای وقوع این حادثه اعلام کردند که در این علمیات ۳ صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است، اما ساعاتی بعد تعداد مجروحان این عملیات تا ۵ نفر اعلام شد.

منابع عبری زبان همچنین از شهادت مجری عملیات تیراندازی در تل آویو به ضرب گلوله نیروهای امنیتی خبر دادند.

شبکه ۱۳ اسرائیل نیز با تائید تیراندازی خطرناک در شهر تل آویو، شهادت عامل تیراندازی در قلب تل آویو را نیز تائید کرد.

براساس گزارش الجزیره، شهردار تل آویو با تائید حمله در مرکز تل اویو افزود که حمله و تیراندازی در مرکز این شهر پیشینه بسیاری دارد و این نخستین بار نیست که مرکز تل آویو شاهد تیراندازی‌های خطرناکی است.

شهردار تل آویو همچنین با اشاره به ناامنی و ناآرامی‌ها در این شهر صهیونیستی از ساکنان تل آویو خواسته است تا با توجه به وضعیت فعلی بی ثباتی‌ها، بلافاصله اعتراضات مردمی را متوقف کنند. اشاره شهرداری تل آویو به اعتراضات مردمی همان اعتراضاتی است که در بیش از دو ماه گذشته علیه برنامه‌های کابینه تندرو نتانیاهو جریان داشته و همچنان معترضان در گروه‌هایی که گاه به بیش از صدهزار نفر می‌رسد، خواستار توقف برنامه نتانیاهو برای دستکاری در سیستم قضائی هستند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که مهاجم حمله در مرکز تل آویو مورد هدف گلوله قرار گرفته است و تحقیقات در مورد نقش و فعالیت یک مظنون دیگر در این منطقه ادامه دارد.

از سوی دیگر، منابع عبری زبان اعلام کردند که شمار مجروحان عملیات تیراندازی در تل آویو به ۵ نفر افزایش یافته است. همچنین منابع عبری زبان دیگری از جمله تایمز اسرائیل اعلام کردند که مجریان عملیات تیراندازی در تل آویو دو نفر بودند که یکی از آن‌ها به شهادت رسیده و فرد دوم هم بازداشت شده است، البته برخی منابع نیز گفته‌اند که فرد دوم متواری شده است.

تنش‌ها و درگیری‌ها در کرانه باختری و همچنین مناطق اشغالی ۱۹۴۸ بویژه تل آویو طی یک سال گذشته به اوج خود رسیده است و به نظر می‌رسد که نیروهای فلسطینی بدنبال ادامه عملیات‌های ضداشغالگری خود جهت مبارزه مسلحانه و جدی تر از گذشته با اشغالگران هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی