بازدید 2412

حداقل ۶ کشته در تیراندازی کلیسای هامبورگ آلمان

تیراندازی در کلیسایی در هامبورگ آلمان دست کم شش نفر را به کشتن داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 10 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، رسانه‌های محلی آلمان می‌گویند که در تیراندازی در کلیسایی در هامبورگ دست کم شش نفر کشته شدند.

به گفته پلیس آلمان، تیراندازی در کلیسایی در خیابان دلبوگ در منطقه «گراس بروستل» رخ داده است. رسانه‌های محلی این مکان را مرکز گروهی از مسیحیان معرفی کردند.

مشخص نیست که عامل تیراندازی یک یا چند نفر بوده است، اما پلیس می‌گوید که عملیات گسترده‌ای برای دستگیری عوامل حادثه آغاز شده است.

فیلم‌ها نشان می‌دهد که پلیس مردم را به بیرون از مرکز و برخی از آسیب دیدگان را به سوی آمبولانس‌ها هدایت می‌کند.

براساس این گزارش، در حوالی ساعت ۲۱:۰۰ (۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ) در اپلیکیشن هشدار فدرال آلمان، هشداری به مردم محلی داده شد که یک یا چند عامل ناشناس به سوی شهروندان در کلیسا شلیک کردند. همچنین به ساکنان اطراف گفته شد که همزمان با عملیات امنیتی خانه‌های خود را ترک نکنند و در خانه بمانند تا پلیس پایان عملیات را اعلام کند.

پلیس آلمان همچنین در بیانیه‌ای در توئیتر گفت: «اطلاعات موثقی در مورد انگیزه جنایت وجود ندارد.» پلیس از مردم درخواست کرد تا توجهی به شایعات و فرضیات اثبات نشده پیرامون این حادثه نداشته باشند و وعده داد پس از پایان تحقیقات جزئیات این حادثه را در گزارشی به شهروندان اطلاع خواهد داد.

گفته شده در عملیات تیراندازی تعدادی از افراد نیز زخمی شدند، اما هنوز آماری از آسیب دیدگان این حادثه اعلام نشده است.

تیراندازی‌های مرگبار در آلمان به ندرت اتفاق می‌افتد، اما طی یک ماه گذشته این دومین تیراندازی خطرناک در آلمان به شمار می‌رود. هفته گذشته نیز منابع آلمانی از وقوع تیراندازی در شمال غرب این کشور و زخمی شدن دو نفر خبر دادند. بر اساس این گزارش، روزنامه «بیلد» آلمان ضمن اعلام این خبر افزود که تیراندازی نزدیک یک مدرسه ابتدایی در شهرک «برامش» در غرب آلمان اتفاق افتاد که طی آن دو نفر به شدت زخمی شدند. هنوز جزئیات بیشتری از آن حادثه و عامل و انگیزه آن نیز منتشر نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر