بازدید 12292

افتتاح بیمارستان هوشمند و دولتی حضرت مهدی (عج) / رئیس جمهور: باید در حوزه پزشکی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست یابیم/ تلاش کنید کیفیت خدمات بیمارستان حضرت مهدی (عج) روز به روز ارتقا یابد

دستاوردهای کشور در حوزه تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان افتخارآمیز است و اگر در گذشته مسئولان کشور هنگام سفرهای خارجی، فرش و امثال آن را به عنوان محصولات کشور با خود می‌بردند، امروز بنده با افتخار تجهیزات پزشکی و اتاق عمل تولید شده توسط متخصصان جوان شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را با خود به کشورهای خارجی می‌برم.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 08 March 2023

افتتاح بیمارستان هوشمند و دولتی حضرت مهدی (عج)/ رئیس جمهور: باید در حوزه پزشکی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست یابیم/ تلاش کنید کیفیت خدمات بیمارستان حضرت مهدی (عج) روز به روز ارتقا یابدکلان‌بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با حدود ۱۰۰۰ تخت، ۴۲ تخت اتاق عمل و سایر امکانات افتتاح شد؛ بیمارستانی که به تاکید وزیر بهداشت، از نمادهای ملی در حوزه سلامت خواهد بود.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم افتتاح این مرکز درمانی گفت: افتخار داریم، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها را نه تنها در کشور بلکه در منطقه ـ که نامش را کلان‌بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) گذاشته‌ایم ـ افتتاح کنیم که با حضور رییس جمهوری این کار انجام شد. این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های بسیار بزرگ در منطقه و در کشور است.

وی افزود: این بیمارستان حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۲ تخت اتاق عمل دارد و به اندازه یک بیمارستان ۱۱۰ تخت‌خوابی، تخت اورژانس دارد و تمام اعمال جراحی پیشرفته اعم از اعمال جراحی مغز، پیوند کبد و کلیه در آن قابل انجام است؛ همچنین ۳۸۰ عضو هیات علمی دارد و یک بیمارستان آموزشی، درمانی و پژوهشی است.

عین‌اللهی با بیان اینکه این بیمارستان کاملا دولتی و با همه بیمه‌ها طرف قرارداد است، گفت: در این بیمارستان به مردم خدمت‌رسانی مناسب می‌شود. این بیمارستان ۱۰۸ هزار متر مربع است و کاملا به روز است و چند اتاق عمل هیبرید دارد، به طوری که تمام امکانات تشخیصی و آزمایشی در داخل اتاق عمل هستدارد و اگر در همانجا بیمار لازم داشته باشد، سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی و جراحی ـ در صورت نیاز ـ انجام می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که قول داده بودیم، هر پروژه‌ای که افتتاح می‌کنیم، حتما باید به مرحله ارائه خدمت به مردم و بیماران رسیده باشد، از چند روز قبل از افتتاح بیمارستان حضرت مهدی (عج)، بیماران در این بیمارستان پذیرش شده‌اند و این بیمارستان کاملا آماده پذیرش بیماران است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این بیمارستان نمادی از قدرت جمهوری اسلامی ایران در حوه سلامت است و به نوعی می‌توان گفت که «این بیمارستان برج میلاد حوزه سلامت» است؛ به این معنا همانطور که برج میلاد نمادی برای کشور شد، با این بیمارستان و بیمارستان‌هایی که در آینده افتتاح می‌کنیم، نمادهای ملی در حوزه سلامت را به همه جهان نشان می‌دهیم.

افتتاح بیمارستان هوشمند و دولتی حضرت مهدی (عج)/ رئیس جمهور: باید در حوزه پزشکی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست یابیم/ تلاش کنید کیفیت خدمات بیمارستان حضرت مهدی (عج) روز به روز ارتقا یابد

شاهد گسترش قطب‌های پزشکی در کشور هستیم

سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز چهارشنبه، مصادف با سالروز میلاد باسعادت امام زمان (عج) در مراسم افتتاح رسمی کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) با تبریک این مناسبت و نیز تبریک بهره‌برداری رسمی از بزرگترین پروژه نظام سلامت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح در دوره‌ها و دولت‌های گذشته و نیز در دوره دولت مردمی صمیمانه قدردانی کرد.

وی با اشاره به عزم دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: برخی می‌گفتند که تکمیل طرح‌های نیمه تمام به نام چه کسی ثبت خواهد شد؛ اما این مساله به هیچ وجه برای ما اهمیت نداشت و صرفا به این می‌اندیشیم که خروجی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خدمت به مردم بوده و به سبد خدمات و افتخارات نظام جمهوری اسلامی اضافه می‌شود.

رئیسی از خدمات کادر درمانی، پزشکی و پرستاری کشور که در مواجهه با کرونا، با مجاهدت و از خودگذشتگی از جان مردم و سلامت عمومی صیانت و در این مسیر حرکتی ماندگار ثبت کرده و افتخار آفریدند، قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دانش‌بنیان کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، افزود: دستاوردهای کشور در حوزه تولید تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان افتخارآمیز است و اگر در گذشته مسئولان کشور هنگام سفرهای خارجی فرش و امثال آن را به عنوان محصولات کشور با خود می‌بردند، امروز بنده با افتخار تجهیزات پزشکی و اتاق عمل تولید شده توسط متخصصان جوان شرکت‌های دانش‌بنیان کشور را با خود به کشورهای خارجی می‌برم.

وی همچنین تولید ۹۷ درصد نیازهای دارویی در داخل را از افتخارات کشور توصیف و تصریح کرد: چندی پیش که برای بازدید به یکی از پارک‌های علم و فناوری رفته بودیم، مسئول یکی از شرکت‌های داروسازی دانش‌بنیان به ما اعلام کرد که می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم امروز این ظرفیت را داریم که مهاجرت نخبگان این حوزه معکوس شود، چون ظرفیت بسیار خوبی برای تولید دانش‌بنیان در حوزه داروسازی در کشور فراهم شده است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به فعالیت ۳۸۰ عضو هیات علمی در بیمارستان حضرت مهدی (عج)، آن را باعث افتخار نظام سلامت عنوان کرد و گفت: این بیمارستان ظرفیت پرورش دانشجویان، کاربردی کردن دانش پزشکی و کارورزی دانشجویان را دارد. تلاش کنید تا کیفیت کار و خدمت‌رسانی به بیماران در این مرکز درمانی با تلاش هیات علمی و کادر درمان حفظ شود و روز به روز مطابق استانداردهای بهداشتی و درمانی ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه اقدامات پزشکی کشور نه تنها در منطقه، بلکه در دنیا نام‌آور است، خاطرنشان کرد: در گذشته شهرهایی مانند شیراز، مشهد، یزد و کرمان قطب سلامت کشور بودند و از کشورهای همسایه برای درمان به این نقاط سفر می‌کردند، اما امروزه شاهد گسترش قطب‌های پزشکی در کشور هستیم که این امر حاصل تلاش کادر درمانی متخصص و دلسوز و حساسیت‌های ویژه آنها در این زمینه است.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی با دلسوزی فراوان، به دنبال اجرای عدالت در حوزه سلامت هستند و تلاش می‌کنیم، پروژه‌های عقب‌مانده حوزه سلامت که برخی از آنها بیش از ۱۵ سال قدمت دارند، با سرعت به نتیجه برسند. با کمک خیران، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تلاش می‌کنیم که طرح‌های نیمه تمام حوزه سلامت را سریع‌تر به سرانجام برسانیم و شاهد بهره‌برداری از مراکز درمانی نیمه تمام در تهران و سایر شهرهای کشور باشیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه احداث بیمارستان از جمله اقدامات ضروری در ارتقای نظام سلامت کشور به شمار می رود، گفت: باید سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان نسبت به گذشته افزایش یابد و علاوه بر آن با اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بیماری‌ها در کشور تلاش کرد.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مبتکر و خلاق، سرمایه ارزشمندی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: علاقه مندی جوانان به انتخاب رشته پزشکی در دانشگاه‌ها، نشان دهنده اهمیت این حوزه است و باید از این فرصت برای ارتقای علم و دانش پزشکی در کشور استفاده و در حوزه پزشکی باید به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست پیدا کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خود پزشکان باید حوزه طب سنتی را مدیریت کنند تا جلوی سوءاستفاده افراد غیرمتخصص در این عرصه گرفته شود، گفت: یافته‌های طب سنتی باید از مسیر علمی و آزمایشگاهی به نیازهای مردم پاسخگو باشد و دستاوردهای آن باید با استفاده از کرسی‌های نظریه‌پردازی به تایید نظام سلامت برسند و سپس پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

وی تاکید کرد: باید نسبت به ارتقای علم با تکیه بر آرا و اندیشه‌های نو تلاش کنیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین فرمودند، دانایی‌ها ضمیمه توسعه توانایی‌ها در کشور شود تا محصول نهایی این اقدامات رضایتمندی مردم را ارتقا دهد. امروز سلامت و  درمان بخش قابل توجهی از سبد هزینه خانواده‌ها را تشکیل می‌دهد و هر چقدر هزینه مردم کاهش پیدا کند، بزرگترین خدمت دولت به مردم رقم می‌خورد؛ باید با استفاده از بیمه‌ها و روش‌های مختلف سهم خانواده‌ها را در حوزه سلامت کاهش دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۵
کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کاش فقط یک دستگاه سایبرنایف داشتیم
تامجبور نبودیم برای درمان سرطان بریم خارج


حتی ونزوئلا و پاکستان و عربستان هم سایبرنایف دارند و ایران
ندارد
داروساز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
با شرکت ها کوچک دانش بنیان مشکل کمبود دارو حل نمی شود. مدیر شرکت ادعای بزرگی کردند که لازم است مستندات آن ارائه کنند. روند خروج از کشور داروسازان رو به افزایش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
بگو اسنپ ببرتت
جناب رئیسی قبلا هم فرموده‌اند که پیشرفت های کشور موجب تعجب جهانیان شده است، محض احتیاط و بخاطر کوری چشم حسودان اگر اسپندی دود بشه و یا گاو و گوسفند ی قربانی بشه بد نیست.
واقعا اعتماد به نفسی میخواد برای این جمع باسواد صحبت کردن و امر و نهی کردن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اعتماد به سقف
چی گفته برای جراح های مغز و اعصاب و متخصص ها ؟!!!
لابد گفته : شما ناهار خوردید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
گفته لکوموتیر پیشرفت و تعالی در کشور ترمز بریده و کارمدی در کشور موج میزنه به ارتفاع ۸۵ متر
دکترا رو به خط کرده ؟
عاشقان آمریکا واروپا نظری ندارن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
چرا داریم .
یک مکان تخصصی رو بک آدم متخصص باسواد باید افتتاح کنه
سید ابراهیم جان..
تو رو خدا ،،بی خیال قطار پیشرفت شو...ملت رو به فنا دادی..
افتتاح کلان بیمارستان هوشمند توسط شیش ... !!!!!!!
به آقای رییسی بگید بیمارستان الغدیر بومهن رو که افتتاح کردید دوباره تعطیل شد .
جناب رئيسي، كيفيت درمان بسيار افت داشته طي اين چند سال. خصوصا در بيمارستان هاي دولتي. بيمارستان هاي خصوصي هم عليرغم ظاهر شيك و كلاس شان بيشتر تجارت خانه هستند و اگر بيمار مشكلات جدي داشته باشد سريع پاس مي دهند به بيمارستان هاي دولتي

پرسنل بي انگيزه شده اند، حقوق شان با تاخير زياد داده مي شود، كمبود خيلي از داروها بي داد مي كند و جان انسان ها بسيار بي ارزش شده است.

حل اين مشكلات اهميت اش خيلي بيشتر از قطب و مرجع علمي شدن است
به حدا قسم اگر روزی از تفکر رسیدن به رتبه های جهانی و منطقه و اینا دست برداریم و تمرکز را بر حل مشکلات مردم خودمون قرار بدیم اون روز پیشرفت کشور شروع خواهد شد
اقای‌ آقا ابرام‌ !
همه هنرتون‌ این بود که دانشگاههای‌ پزشکی را در دورِغوز‌ اباد‌ و بدون هیچ امکاناتی‌ باز کردید‌ و فارغ التحصیلانی‌ نابغه بیرون‌ دادی‌ به تعداد‌ زیاد‌ و البته‌ بیشتر‌ از نیاز‌ تا بیمارستانهای شما با پزشکان‌ طرحی‌ اداره‌ بشه‌ و تا حقوق ندید‌ غافل‌ از اینکه‌ این آدمها که دارای خانواده‌ شده اند‌ و سالها‌ وقت برای تحصیل گذاشته اند با این دو زار دهشی‌ زندگیشون‌ اداره نمیشه‌ سرخورده‌ بی انگیزه‌ میشن‌ بیرون‌ هم براشون کار نیست‌ مجبورن‌ در سنین ۳۵ یا ۴۰ سالگی تازه‌ جلای‌ وطن‌ بکنند‌ و اواره‌ غربت‌ بشوند‌ البته این در حالیکه‌ هیچ کس مشکل پزشکان‌ جوان را درک نمیکنه‌ ....... و البته‌ آقای رئیسی‌ در عالم‌ خودشه‌ و .....!!!
هیچ‌ تحصیلکرده‌ ای توی این مملکت‌ کرامتش حفظ نمیشه‌ حتی پزشکان‌ متخصص‌ !
پزشکان‌ سابقه و قدیمی را اصلا ملاک قرار ندید‌ .
پزشکان عمومی بی انگیزه شده اند. هر کس خودش بیماریشو تشخیص میده و میگه سراغ متخصص. متخصص ها هم ظاهراً فقط تخصص خودشون را بردند و از سایر بیماریها بی اطلاع. کسی مثل من که همزمان چند بیماری داره واقعا درمانده میشه. باید خودش تصمیم بگیره پیش کدوم دکتر بره. توی بیمارستان های خصوصی هم از تشکیل کمیسیون برای یک بیمار خبری نیست چون گرون در میاد و براشون نمیصرفه. دکتر ها هم که دو سه جا مطب دارند و بعضاً تو دو تا بیمارستان هم عمل جراحی می‌کنند. نمیدانم شاید بیمارستان های دانشگاهی بهتر باشند.
لطفا نه آقای عین الهی و نه آقای رییسی اعتبار احداث و افتتاح این بیمارستان رو به نفع خود مصادره نکنند. مسوولان کنونی فقط با قیچی روبان پاره کردند. زحمت ساخت این بیمارستان بر عهده تیم آقای دکتر اعتمادیان بود که مدیری لایق و توانمند در عرصه درمان بود. ایشان با تیمی که داشت درمان ایران را در حال رساندن به یک تحول عظیم نزدیک کردند که متاسفانه با روی کار آمدن دکتر روحانی همه این رویاها بر باد رفت و در دوران عین الهی تمامی مدیران نالایق و با پروندهای تاریک بر سر کار آمدند که امیدی به تحول درمان نخواهد بود. برخی از این مدیران فقط رویای. بالا رفتن از سکوهای مدیریتی و وزیر و رییس قوه شدن هستند.....
اتشاالله فقط پرستار زن استخدام نکنید اجازه بدید یه بیمارستان به اندازه پرستار زن پرستار مرد هم مشغول بشه. کلا بخشهارو جدا کنید تو بیمارستانها. پرستار و پزشکزن برای بیمار زن و پرستار و پزشک مرد برای بیماران مرد البته اگه به فمینیستها بر نمیخوره
متاسفانه به جای اینکه در یک محیط جدید نیز احداث شود در زمین بیمارستان امام خمینی احداث شده است یعنی دولت حاضر نبوده حتی برای احداث آن هزینه کند و تمام هزینه های این پروژه عظیم پس از انقلاب توسط خیرین داده شده است انشالله به زودی در مولد سازی به فروش خواهد رفت.
پس چرا آقایان همه برای معالجه میرن فرنگ
بهتر نیست در مرکز استانها از این نوع بیمارستانها ساخته شود تا هم از مهاجرت برای ادامه درمان و نیز از انفجار جمعیت تهران هم با آن هوای مسموم جلوگیری شود؟
توی این بیمارستان پیشرفته دارو خانه هم دارد،و دارو هم پیدا می شود؟ ولی ناصرخسرو خیلی مدرن و پیشرفته شده و هر چیزی از دارو تا هر لوازم پزشگی بخواهید جدیدترین ان موجود است؟بد نیست کمی هم مثل سیستم ناصرخسرو عمل کنید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل