بازدید 7990

بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان تعدادی از مدارس

مجاهدین گمنام و فداکار ایران و اسلام و امت اسلامی پیش از این با چالش‌ها و پرونده‌ها پیچیده‌ فراوانی مواجه بوده‌اند و با عنایات الهی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و با جان فشانی‌های خویش، بر چالش‌ها و موضوعات ضد امنیتی غلبه کرده‌اند و اطمینان دارند که در این مورد نیز با برخورداری از ادعیه‌ ملت شریف ایران، موفق خواهند بود، ان‌شاءالله.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ 08 March 2023

بیانیه وزارت اطلاعات درباره مسمومیت دانش‌آموزان تعدادی از مدارسوزارت اطلاعات در خصوص مسمومیت برخی دانش آموزان تعدادی از مدارس کشور،‌ بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش «تابناک»،‌ متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی
با عرض صمیمانه ترین تبریک و تهنیت‌ها به مناسبت میلاد مسعود قائم آل محمد(ص)، صاحب العصر والزمان، حضرت امام حجت بن الحسن المهدی (عج) به کلیه منتظران ظهور آن حضرت و با دعای خاضعانه برای تعجیل در فرج حضرتش؛ مجاهدین «پایگاه عظیم مبارزه و جهاد» مفتخرند که خجسته زادروز حضرت ولی الله الاعظم به نام«روز سربازان گمنام امام زمان» نام گذاری شده است و همواره این مناسبت فرخنده را فرصتی مغتنم برای تجدید بیعت ناگسستنی خویش با امام منتظر، با امامین انقلاب اسلامی که نائبان برحق آن حضرت هستند و با ملت شریف ایران دانسته و می دانند.

سربازان گمنام امام زمان(عج) در شرایطی به روزهای پایانی سالی مالامال از رویدادهای گوناگون اطلاعاتی و امنیتی نزدیک می شوند که مرور آنها در این مختصر نمی گنجد و امیدواریم در فرصتی و مناسبتی مقتضی به تشریح اقدامات برای مردم عزیز بپردازیم؛ اما در خصوص موضوع بدحالی برخی از دانش آموزان تعدادی از مدارس کشور که در هفته های اخیر حادث شده، به استحضار ملت شریف ایران می رساند که مأمورین این وزارتخانه از نخستین اتفاقات روی داده در شهر مقدس قم وارد میدان شده و تحقیقات لازم را آغاز کرده و همین بررسی‌ها، مبنای ورود برخی دیگر از دستگاه‌های مرتبط به موضوع شدند. سپس و به موازات تکرار رویدادهای مشابه، به تمرکز هر چه بیشتر حول این موضوع و گسترش دامنه‌ تحقیقات پرداختند.

اگر چه از خلال مجموعه بررسی ها و پیگیری های به عمل آمده، علل برخی حوادث قبلی کشف شده اند، اما عدم امکان تعمیم علمی موارد مکشوفه به کل موارد گزارش شده، موجب تأمل در اطلاع رسانی تا وصول نتایج متقن و قابل تعمیم به سایر موارد شد.

اینک به دنبال دستورات قاطع و مطاع رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در بیانات پانزدهم اسفندماه پیرامون آن حوادث و در پی حضور مورخ شانزدهم اسفندماه ریاست محترم جمهوری، حضرت آیت الله دکتر رییسی در وزارت اطلاعات و تاکید مجدد بر دستورات قبلی در این خصوص، و در پاسخ به مطالبه به‌حق مراجع معظم تقلید، ائمه محترم جمعه، اولیای گرامی دانش آموزان معزز و سایر اقشار و آحاد ملت شریف ایران، سربازان گمنام امام زمان(عج) اطمینان می دهند با تمام توش و توان و تجارب و تجهیزات خویش، روند تحقیقات و پیگیری‌های همه جانبه‌ اطلاعاتی، امنیتی و فنی خود را به صورت بی وقفه، شبانه روزی و خستگی ناپذیر و با هم افزایی با کلیه‌ دستگاه های زیربط و هم پوشانی با جامعه‌ اطلاعاتی مقتدر کشور، تا حصول نتیجه‌ قاطع و نهایی ادامه خواهند داد و در این راه قطعاً از بذل جان خویش نیز مضایقه‌ نخواهند داشت.

مجاهدین گمنام و فداکار ایران و اسلام و امت اسلامی پیش از این با چالش‌ها و پرونده‌ها پیچیده‌ فراوانی مواجه بوده‌اند و با عنایات الهی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و با جان فشانی‌های خویش، بر چالش‌ها و موضوعات ضد امنیتی غلبه کرده‌اند و اطمینان دارند که در این مورد نیز با برخورداری از ادعیه‌ ملت شریف ایران، موفق خواهند بود، ان‌شاءالله.

در پایان از ملت فهیم ایران و بویژه از اولیای دانش آموزان عزیز استدعا دارد که به شایعات رسانه‌های بدسابقه‌ بیگانه و فضای مجازی که با هدف برهم زدن امنیت روانی جامعه تولید و منتشر می شوند، توجه ننمایند و اخبار تایید شده در این خصوص را صرفاً از مراجع رسمی کشور، من جمله اخبار و گزارش های صداوسیما و بیانیه های وزارت کشور دریافت نمایند.

  ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱

روابط عمومی وزارت اطلاعات

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
خب خدا رو شکر. همه چیز روشن شد.
نتیجه بعد سه ماه انشا این متن؟
اگر زودتر اقدام میشد بهتر نبود،ضمن آنکه هنوز ادامه دارد.
خیلی مخلصیم.
بابا اینقدرا هم که شما فکر می کنید مردم ساده لوح نیستند !!!!
1)
* ذی ربط (ذیربط) درست است و نه زیربط.
* استفاده اشتباه از ویرگول: با امام منتظر، با امامین انقلاب اسلامی (به جای واو، ویرگول استفاده شده)
*کاربرد فعل جمع به جای فعل مفرد: همین بررسی‌ها، مبنای ورود برخی دیگر از دستگاه‌های مرتبط به موضوع شدند. (به جای فعل شد، شدند آورده شده)
* همپوشانی با جامعه اطلاعاتی به چه معناست؟ این واژه در فرهنگ لغت فارسی تقریبا فاقد معناست و اندک موارد استفاده آن در گرته برداری از اصطلاحات انگلیسی و در فرایند ترجمه متون انگلیسی، استفاده شده است.
___
هر چند که غلط املایی و یا خلق اصطلاح اطلاعاتی همپوشانی به کلیت اطلاعیه ضربه وارد نمی کند اما نمونه مشابهی در سخنان معاون وزیر کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده است. به کار بردن اصطلاح ِ خودساخته ی "غیرمعاندان" به جای افراد فاقد سوء نیست، چند روزی است که برای گوینده و تحلیلگران مشکلات زیادی ایجاد کرده و بخشی از انرژی جامعه، صرف رتق و فتق این خطای لفظی شد.
2) اطلاعیه در ادامه به فضای قرائت سوگند نامه نزدیک می شود. "سربازان گمنام امام زمان(عج) اطمینان می دهند (سوگند یاد می کنند) با تمام ...."
3) امکان تعمیم پذیری یا تعمیم ناپذیری موارد مکشوفه به کل موارد به چه معناست؟ با توجه به معدود بودن تعداد مدارس حادثه دیده، اصلا چه نیازی به تولید یک یا چند فرمول برای توصیف و توضیح ماجراست؟ مخاطب اصلی این اطلاعیه ها دانش آموزان و والدین مدارس آسیب دیده هستند که دغدغه اصلی آنها نیز، توضیح قابل قبول درباره مدرسه محل تحصیل فرزندشان است. نتایج تحقیقات درباره مدارسی که پایان یافته و به حصول نتیجه منجر شده را منتشر کنید.
این حوادث اگر در بخشهایی مشمول همه شمولی و تعمیم پذیری باشند در موضوع "هیستری جمعی" و تحقیقات حوزه بهداشت و درمان خواهد بود که از حوزه کاری وزارت اطلاعات خارج است. پس بهتر است که وزارت اطلاعات نتایج تحقیقات درباره مدارسی که به نتیجه قطعی منتهی شده است را در صورت نبودِ موانع حفاظتی منتشر کنند و اگر بعدتر فرمولی قابل تعمیم برای توصیف حوادث در برخی مدارس کشف شد، آنرا هم در اطلاعیه ای مجزا، توصیف و تشریح کنند. دقت بفرمایید که مخاطب اصلیِ نهادهای مسئول در این حوادث، در درجه اول، والدین دانش آموزان آسیب دیده هستند و سایر اقشار ملت در درجه دوم مطالبه گری از این نهادها قرار دارند.

______تناقض: اصولا این چگونه تحقیقات نتیجه بخشی است که به جای کنترل و کاهشی کردنِ روند افزایشی حوادث، تا لحظه تعطیلی کامل مدارس یا به حالت نیمه تعطیل درآمدن مدارس، موارد حادثه در آنها همواره سیر صعودی داشته است؟

نکته: در زبان فارسی ضرب المثلی مشهور داریم که می گوید "از این ستون، به آن ستون، فرج است" و حالا ظاهراً تعطیلات 20 روزه تا یکماهه مدارس، تبدیل به ستونِ فرج دستگاه اطلاعاتی شده به طوری که در این برهه و با امید به تغییراتِ منجر به از بین رفتن اینگونه حوادث پس از پایان تعطیلات نوروزی، از یکسو دست به صدور اطلاعیه و اعلام موفقیت در بررسی ها و پیگیری ها میزند و از سوی دیگر دستگیری هایی انجام میدهد که ظاهراً قرار است بعد از پایان دوره تعطیلات و در صورت عدم تکرار حوادث مشابه بأی نحو، نتیجه ی حاصله را به این دستگیری ها منتسب کند. دستگیر شدگان که همگی بر اساس اطلاعیه سابق وزارت اطلاعات و تروریستی خواندن شبکه ایران اینترنشنال، مجرم تلقی می شوند، چه با وجود اتهام اخیر یا بدون وجود این اتهام، مستوجب مجازاتند و همین موضوع دست وزارت و دستگاه قضایی برای مجازات آنها را باز می گذارد.

نتیجه: این اطلاعیه فاقد هر گونه نتیجه ملموس یا داده ای است که صدور آنرا توجیه کند.
کلی گویی مبهم.
نتیجه؟
اگر شما زودتر وارد موضوع می شدین رسانه های دیگه فرصت پیدانمی کردن
یکم متن نامه ها رو پارسی تر و روان تر بنویسن به هیچ سازمان دولتی بر نمیخوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر