بازدید 24021
با سیصد و هفتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده باش گسترده ناوهای مسلح روسیه در دریای سیاه / ناتو: باخموت در چند روز آینده سقوط می کند / لوکاشنکو: زلنسکی یک «شپش» است

سیصد و هفتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 08 March 2023

آماده باش گسترده ناوهای مسلح روسیه در دریای سیاه

بین الملل تابناک: سیصد و هفتاد و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بورل: تامین تسلیحاتی اوکراین هیچ خطری برای اتحادیه اروپا ندارد!
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۲۲:۳۱

 جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با درخواست از کشورهای اروپایی برای تامین تسلیحاتی کوتاه و بلندمدت اوکراین از طریق انبارهای تسلیحاتی کشورهای عضو، به آنها اطمینان داد که با این کار هیچ تهدیدی متوجه امنیت آنها نخواهد شد.

بورل در حاشیه نشست غیررسمی وزرای دفاع اتحادیه اروپا گفت: خوشبختانه کشورهای عضو در جنگ نیستند و از این رو می‌توانند منتظر تامین مهمات جدید بمانند. من خطری در این موضوع نمی‌بینم. چرا خطرناک باشد؟

وی با ارائه طرحی بر مبنای سه اصل به منظور ترغیب تامین مهمات استاندارد ناتو از زرادخانه موجود این ائتلاف نظامی برای اوکراین، افزود: پیشنهادی را مطرح کردم که سه اصل دارد؛ نخست فراهم کردن سریع مهمات از انبار موجود. ما درباره چندین و چند هفته صحبت می‌کنیم و بنابراین باید از هرچه در حال حاضر داریم، استفاده کنیم. برای این بخش از طرح، حدود یک میلیارد یورو بودجه قابل تخصیص است.

وی در ادامه گفت که اتحادیه اروپا همچنین باید از طریق افزایش تولید و تامین مشترک سلاح، تحویل مهمات به کی‌یف را تشدید کند.

در این بین، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا اعلام کرده که قصد دارد برای بحث درباره موضوع افزایش تولید نظامی اتحادیه اروپا، از تمام کارخانه‌های دفاعی این بلوک بازدید کند.

ماکرون و بایدن درباره جنگ اوکراین گفت‌وگو کردند
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۶

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن و امانوئل ماکرون در گفت‌وگویی تلفنی مسائلی را از جمله حمایت از اوکراین و تحمیل هزینه‌هایی بر روسیه به دلیل حمله به این کشور، مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در بیانیه کاخ سفید آمده است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی خود درباره ادامه حمایت امنیتی از اوکراین گفت‌وگو کرده و به بررسی راه‌های تحمیل هزینه‌هایی بر روسیه برای حمله به این کشور پرداختند.

این دو همچنین همکاری‌های آمریکا و فرانسه در منطقه هند-آرام و «چالش‌هایی را چین بر سر راه نظم جهانی قانون‌محور ایجاد کرده» بررسی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران همچنین بر تعهد خود به هماهنگی نزدیک برای شتاب‌دهی به فرایند گذار به یک اقتصاد مبتنی بر انرژی‌های پاک تاکید کردند.

لوکاشنکو: زلنسکی یک «شپش» است
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۴

رئیس جمهور بلاروس معتقد است که اوکراین با "خرابکاری" در رابطه با هواپیمای رادار آ-۵۰ در فرودگاه ماچولیشچی، بلاروس را به چالش کشیده و به همین خاطر رئیس جمهور اوکراین را یک "شپش" خطاب کرد.

به گزارش پایگاه خبری «یوکراینسکا پراودا»، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفت: تنها یک نتیجه وجود دارد. قبلا فکر می‌کردم اوکراین به صلح نیاز دارد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در بین مردم کشورش ریشه دوانده است. زلنسکی تنها یک شپش است. یک شپش. چنین عملیات‌هایی بدون تایید رهبر کشور و فرمانده کل قوا انجام نمی‌شوند. من این را به عنوان رئیس جمهور به شما می‌گویم.

وی افزود: زلنسکی یک شپش است چرا که اطراف بلاروس می‌چرخد، برای ما آدم می‌فرستد و مگوید «بیایید یک پیمان عدم تعرض امضا کنیم، بیایید توافق کنیم، ما هیچ مشکلی با شما نداریم».

لوکاشنکو تصریح کرد: من به او گفتم «ما حمله نمی‌کنیم. بیایید یک پیمان تحت نظارت سازمان ملل امضا کنیم دال بر اینکه شما به ما حمله نمی‌کنید». شما شاهد بودید که من تمام این اظهارات را بیان کردم. و در این زمان، چالش آغاز شد.

وی افزود: اگر آنها انتظار دارند و می‌خواهند ما را طبق دستور آمریکایی‌ها به جنگ بکشانند، اگر فکر می‌کنید که با راه‌ انداختن این چالش می‌توانید ما را فردا به جنگ بکشانید درست همان طور که امروز کل اروپا درگیر جنگ است، سخت در اشتباهید.

لوکاشنکو گفت: اوکراین "تروریست" آموزش داده و بلاروس‌ها عملیات فوق‌العاده‌ای انجام دادند و ظرف چهار، پنج روز توانستند تمامی همدستان وی را در بلاروس شناسایی و آنها را بازداشت کنند.

وی افزود: می‌خواهم بار دیگر به ویژه به اراذل و اوباش محلی و آنهایی که فرار کردند تاکید کنم که آنها شناسایی شده‌اند و بالاخره آنها را پیدا خواهیم کرد. به فراری‌ها باید بگویم که آماده باشید، ما شما را دستگیر خواهیم کرد.  

۲۶ فوریه سال جاری میلادی انفجارهایی در فرودگاه ماچولیشچی در بلاروس رخ دادند. بعدها اطلاعاتی بدست آمد دال بر اینکه یک هواپیمای نظامی آ-۵۰ روسی در این رویداد آسیب دیده است.

الکساندر آزاروف، رئیس اتحادیه نیروهای امنیتی بلاروس گزارش داد، چریک‌های بلاروس در خرابکاری در این فرودگاه دست داشتند. به گفته وی، عاملان این خرابکاری از بلارس خارج شده و در جای امنی پناه گرفته‌اند.

ناتو: باخموت در چند روز آینده سقوط می کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۳

 ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ضمن بیان این که نمی‌توان احتمال سقوط باخموت در چند روز آینده را رد کرد، گفت: «باید اطمینان حاصل کرد که این امر، نقطه عطف در جنگ نخواهد بود». وی در ادامه گفت که «نباید روسیه را دست کم بگیریم». 

به گزارش شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان، استولتنبرگ این سخنان را هنگام ورود برای شرکت در نشست وزاری دفاع اتحادیه اروپا در استکهلم بیان کرد. 

او همچنین در خصوص حمله به خط لوله نورد استریم هم اظهارنظر کرد و گفت: نتوانسته‌ایم مشخص کنیم چه کسی پشت حمله به خط لوله نورد استریم بوده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. 

اظهارات استولتنبرگ درباره باخموت در حالی است که «یوگنی پریگوژین» مدیر و موسس گروه نظامی واگنر روسیه صبح امروز (چهارشنبه، هشتم مارس) در پیامی تلگرامی خبر داد که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

برلین: تانک‌های آلمانی تا آخر ماه جاری به دست ارتش اوکراین می‌رسد
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۲

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان با بیان اینکه انتظار نداریم جنگ اوکراین به این زودی به پایان برسد اعلام کرد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهند داد.

براساس گزارش بکه الجزیره، وی همچنین گفت، تانکهای آلمانی تا پایان ماه جاری به دست ارتش اوکراین می‌رسد و سربازانی برای استفاده از این تانکها آموزش دیده‌اند.

وزیر دفاع آلمان پیش از این گفته بود که برلین بیش از یکصد تانک لئوپارد 1 به ارتش اوکراین تحویل خواهد داد. ارسال تانکهای آلمانی به اوکراین پس از ماهها بحث و مشاجره میان کشورهای غربی صورت می‌گیرد. آلمان از ابتدای جنگ تا کنون با ارسال این تانکها به اوکراین مخالفت کرده بود.

وزیر دفاع اوکراین نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش کشورش برای مقابله با روسیه در شرایط کنونی به یک میلیون قطعه مهمات فوری نیاز دارد. 

وی در ادامه تاکید کرد که اولویت اول خواسته ما از متحدان اروپایی مهمات و سیستمهای دفاع هوایی است.

تلاش غربیها برای ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین درحالیست که برخی منابع اطلاعاتی از آماده سازی ارتش روسیه برای تدارک یک حمله گسترده در جنوب اوکراین در آستانه شروع عملیات نظامی مسکو علیه این کشور خبر می‌دهند.

تبادل اسرای نظامی بین روسیه و اوکراین
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ - ۱۹:۰۱

وزارت دفاع روسیه و رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین خبر دادند که ۲۲۰ نظامی اسیر دو طرف جنگ آزاد شدند.

منابع رسانه‌ای از جدیدترین طرح تبادل اسرای نظامی بین روسیه و اوکراین خبر دادند و مقام‌های مسکو و کی‌یف این موضوع را تایید کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در نتیجه طرح تبادل اسرا، روز سه شنبه (دیروز) ۱۳۰ اوکراینی و ۹۰ شهروند روسیه آزاد شدند.

«آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین هم اعلام کرد، پرسنل ارتش، گارد مرزی و گارد ملی جزو ۱۳۰ نفری هستند که در این طرح تبادل اسرا آزاد شدند و چهار نفر از آنها، زن هستند.

وی افزود: «ما همچنین در حال بازگرداندن اسرا در منطقه باخموت و سولیدار هستیم، ۳۵ نفر در جبهه دونتسک».

آخرین باری که روسیه و اوکراین طرح تبادل اسرا داشتند، اواسط ماه فوریه انجام شد که در آن ۱۰۱ شهروند روس و ۱۰۱ تبعه اوکراینی آزاد شده بودند.

به گفته مقام‌های اوکراینی، از ابتدای جنگ تاکنون در مجموع ۱۹۹۳ اوکراینی از بازداشت روسیه به خانه برگشتند.

آماده باش گسترده ناوهای مسلح روسیه در دریای سیاه

ارتش اوکراین اعلام کرد ،چهار ناو جنگی روسیه که به موشک‌های کروز کالیبر مسلح هستند، در دریای سیاه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش تارنمای «اوکراین اینفورم»، فرماندهی عملیات جنوب اوکراین سه‌شنبه در بیانیه‌ای خبر داد: دشمن در دریای سیاه همچنان به مانور دادن با گروه دریایی خود ادامه داده و حضور شناورهای مسلح به موشک را نیز افزایش داده است.

تارنمای «اخبار نیروی دریایی» شنبه در گزارشی اعلام کرد که یک کشتی باری روس که محموله مشکوکی دارد، وارد دریای سیاه شده است.

این کشتی Sparta IV در سوریه بارگیری و پس از عبور از تنگه بوسفور عازم پایگاه نووروسیسک در روسیه شده است. این پایگاه نقش مهمی در حملات به اوکراین دارد.

از سوی دیگر، نیوزویک گزارش داد، ناظران و مقامات نظامی پنتاگون نسبت به شدت گرفتن فعالیت زیردریایی‌های اتمی روسیه و استقرار برخی از آنها در نزدیکی سواحل آمریکا بیمناکند، چون بر این باورند، خاک آمریکا به راحتی در تیررس موشک‌های اتمی مستقر در این زیردریایی ها قرار دارد.

به گفته فرماندهان نظامی آمریکایی از فوریه (بهمن/ اسفند) سال گذشته میلادی و با آغاز جنگ اوکراین، شاهد تقویت ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه و همزمان حضور هرچه بیشتر زیردریایی های اتمی روسیه در آب‌های دریای مدیترانه بوده‌اند. روسیه بزرگ‌ترین ناوگان مسلح به تسلیحات هسته‌ای در جهان را دارد که مسکو به عنوان یک ابزار بازدارنده بر آن تکیه می‌کند.

سفر گوترش به کی‌یف

امروز چهارشنبه، دبیرکل سازمان ملل متحد، به کی‌یف، پایتخت اوکراین سفر کرد و قرار است در مورد تمدید ابتکارعمل انتقال غلات از دریای سیاه به رایزنی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفته است که این مقام قرار است در سفر به کی‌یف، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

سخنگوی گوترش در پیامی توییتری نوشت: دبیرکل اکنون در کی‌یف است. عصر امروز او با زلنسکی در کی‌یف دیدار دارد تا طرفین در مورد ادامه کار ابتکارعمل انتقال غلات از طریق دریای سیاه و تمام جنبه‌های آن و همچنین دیگر مسائل مربوطه رایزنی کنند.

این ابتکارعمل در سال گذشته با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه میان اوکراین و روسیه که از فوریه گذشته درگیر جنگ شده‌اند، به اجرا درآمد.

واکنش مسکو به گزارش نیویورک تایمز از عاملان انفجار نورداستریم

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش به ادعای روزنامه نیویورک تایمز، مبنی بر اینکه یک گروه طرفدار اوکراین، عامل حمله سال گذشته به خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم بوده، گفت: این گزارش‌ بخشی از یک کارزار انتشار اخبار نادرست است.
 
دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بدیهی است، طراحان حمله به خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم بخواهند توجهات را از خود منحرف کنند. واضح است که این گزارش اخیر، «انتشار هماهنگ اطلاعات نادرست» در رسانه‌هاست.
 
پسکوف با تاکید بر لزوم حضور روسیه ـ به عنوان یکی از کشورهای حاضر در روند بررسی انفجار خرابکارانه در نورد استریم ـ شفافیت در جریان تحقیقات در این خصوص را خواستار شد.
 
روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد، اطلاعات جدید بررسی شده توسط مقامات آمریکایی نشان می‌دهد، یک گروه طرفدار اوکراین سال گذشته به خطوط لوله نورد استریم حمله کرده است.
 
این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، هیچ مدرکی که نشان دهد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین یا مقامات ارشد او در این عملیات نقش داشته‌اند یا اینکه عاملان به دستور مقامات دولتی اوکراین این حمله را انجام داده‌اند، وجود ندارد.
 
اسپوتنیک می‌گوید: تنها چند ساعت پس از انتشار گزارش این روزنامه آمریکایی، یک روزنامه آلمانی گزارش داد که بازرسان کشتی استفاده شده برای حمله به خطوط لوله نورد استریم را شناسایی کرده‌اند، در حالی که سیمور هرش، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر، پیش از این در اظهاراتی فاش کرده بود که غواصان آمریکایی با دستور شخص جو بایدن رییس‌جمهوری این کشور مواد منفجره را زیر خطوط لوله نورد استریم جاگذاری کرده‌اند.
 
هرش در ۸ فوریه (۱۹ بهمن) در مقاله‌ای به نقل از یک منبع اعلام کرده بود که در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد) غواصان نیروی دریایی آمریکا با حمایت نروژ تحت پوشش رزمایش "بالتاپس" (رزمایشی که هر ساله توسط اعضای ناتو انجام می گیرد)، مواد منفجره را در زیر خطوط لوله گاز روسیه کار گذاشتند.
 
آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش، اظهارنظرهای هرش را تخیلی و کاملا نادرست خوانده و آن‌ها را به شدت محکوم کرده بود.
 
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز خاطرنشان کرده بود: چرا آمریکا بعد از انتشار گزارش سیمون هرش از درخواست خود برای تحقیق در مورد انفجار نورد استریم عقب نشینی کرد؟
 
سرگئی لاوروف، وزیرامورخارجه روسیه نیز در گفت‌وگویی تاکید کرده بود آمریکا مستقیم در انفجارهای خطوط لوله نورد استریم مشارکت داشته است.
 
خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۵ مهر) آسیب بسیاری دید. زلزله شناسان سوئدی پس از این حادثه فاش کردند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) ثبت شده است. آلمان، دانمارک و سوئد تحقیقات جداگانه‌ای را در مورد این حادثه آغاز کردند، اما روسیه از حضور در روند تحقیقات منع شد و این حادثه را یک اقدام تروریستی از سمت غرب خواند.
 
روسیه بر شرق «باخموت» مسلط شد
 
«یوگنی پریگوژین» مدیر و موسس گروه نظامی واگنر روسیه در پیامی تلگرامی خبر داده که شرق باخموت تحت کنترل نیروهای روس قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، در شرایطی که پیش از این رسانه‌ها از تنگ شدن حلقه محاصره باخموت خبر داده بودند، نیروهای واگنر روسیه اعلام کردند که بر شرق این شهر راهبردی استان دونتسک مسلط شده‌اند.

مدیر و موسس گروه نظامی واگنر روسیه روز چهارشنبه (امروز) در پیام صوتی تلگرامی گفت: «واحدهای شرکت نظامی خصوصی واگنر کنترل بخش شرقی باخموت را به دست گرفتند.»

«یوگنی پریگوژین» افزود: «همه چیز در شرق رودخانه باخموتکا کاملا تحت کنترل واگنر است.»

مقام‌های اوکراین و رسانه‌‎های غربی هنوز خبر تسلط نیروهای واگنر روسیه بر شرق باخموت را تایید نکرده‌اند.

اظهارنظر مدیر واگنر در شرایطی انجام شده که خبرها از پیشروی نیروهای روسیه در باخموت و تنگ شدن حلقه محاصره نیروهای اوکراینی حکایت داشته است.

خبرگزاری فرانسه تازگی به نقل از یک نظامی اوکراینی نوشت: باخموت سقوط خواهد کرد. ما تقریباً‌ محاصره شدیم. یگان‌ها به تدریج در گروه‌های کوچک در حال عقب‌نشینی هستند.»

روز گذشته، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه درباره درگیری‌ها در باخموت گفته بود: «باخموت یک مرکز دفاعی مهم برای نیروهای اوکراینی در دونباس است. تصرف آن، امکان عملیات‌ تهاجمی بیشتر در عمق خطوط دفاعی نیروهای مسلح اوکراین را فراهم می‌کند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۱
اگر دقت کرده باشید روسیه در زمان انتخاب ضعیفترین ریس جمهور آمریکا حمله را شروع کرد ....
زلنسکی می خواد با طناب پوسیده بلاروسم به سرنوشت اکراین دچار کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
کی این جنگ تموم میشه خدا میدونه، دوران جنگ افروزی و استعمارگری خیلی وقته به سر اومده اینا چرا از جنگ های جهانی و سرنوشت تجاوزگران درس نمیگیرن
حالا این افتضاحی را که آمریکا با سیاست های غلط موجب آن شده چطور می خواهد درست کند، خدا داند.
آخر مگر رهبران آمریکا نمی دانستند که روسیه بزرگترین ترین زرادخانه هسته ای دنیا را از شوروی سابق به ارث برده و اگر جنگی رخ دهد به همین راحتی میدان جنگ را رها نمی کند، چرا با اقدامات تحریک آمیز ناتو (نصب سامانه های موشکی در مرز اوکراین و وعده پیوستن این کشور به ناتو) و تشدید تحریم های روسیه، موجب تحریک پوتین و رهبران روسیه شدند و شعله چنین جنگی را برافروختند که امروز تاوان آن را مردم بی گناه در اوکراین و روسیه باید بپردازند و چه بسا در آینده با وقوع جنگ اتمی کل مردم دنیا باید تاوان بدهند.
هر جا این آمریکایی ها ورود می کنند جزء جنگ و بد بختی و فلاکت و ویرانی حاصلی ندارند، این ها اسناد تاریخی است که با نگاه در تاریخ یکی دو دهه اخیر عراق و افغانستان و سودان و لیبی و ... متوجه آن می شویم و دلیلش هم شاید این باشد که آمریکا نظام سرمایه داری را سرلوحه برنامه اش قرار داده و حقوق بشر را قربانی نظام سرمایه داری کرده و سیاست هایش را با سه تروئیکای اروپایی (آلمان، انگلیس، فرانسه) که هر سه کشور سابقه جنگ و استعمار بر دیگر کشورها را دارند (انگلیس استعمار بر هند، فرانسه استعمار بر کشورهای آفریقایی، آلمان آغازگر جنگ جهانی دوم)، در یک راستا قرار داده تا راه را بر سیاست های فریبکارانه - غیر اخلاقی - ضد حقوق بشری اش هموارتر کند.
آخر این طور که نمی شود باید راهی اندیشیده شود تا حقوق بشر قربانی سیاست های غلط آمریکا نشود و به نفع نظام سرمایه داری مصادره نشود، باید کشورهایی که استقلال سیاسی دارند از قبیل ایران، هند، چین و ... دست به کار شوند و از طریق صدور قطعنامه در سازمان های بین المللی جلوی این سیاست های غلط را بگیرند.
پاسخ ها
بیسواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اصلا خدایی تومعنی تروئیکارامیدونی،بعدش درباره نظام سرمایه
آمریکا نمیزاره درباره انفجار خط لوله نورد استریم تحقیقات بشه چون خودش مقصره. حالا اومده میگه راجع به مسمومیت داش اموزان ایرانی تحقیقات کنید. چون اینجا به نفعشه که اوضاع متشنج بشه. نتیجه اینکه زبان دنیا زبان زور است و نه گفتگو. به قولی "برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی"
فعلاً این شپش شده بلای جان شما و ارباب تان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
لقب موش شایسته زلنسکی صهیونیست هستش
خوشحالم که روسیه با قدرت اروپا را می‌کوبد و ویران می‌سازد
باخموت کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
همان اوکراین ویرانه و مخروبه
لوكانشكو نوچه پوتين است و زلنسكى مرد شجاعى است
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
لوکاشنکو یه روس تبارهم اربابشم یه روس. شپش چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
کاملاً برعکس نوشتی که
زلنسکی نوکر آمریکاست
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
پشتوانه شجاعت زلنسکی دلارهای کاخ سفید است یک روز غربیها شارژش نکنند انوقت شجاعتش معلوم می شود
همین شپش، اقتصاد روسیه رو به فنا داد
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
معلومه اقتصادکی فنارفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
پس قبول داری که زلنسکی شپش هستش
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
البته اول اقتصاد خودشو
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
اقتصد اروپا و جهان و
روسیه باید قبل از مسلح شدن اوکراین به سلاح‌های نا متعارف با عملیات نظامی پیش دستانه شجاعانه عمل کند وگرنه از دنیای مزور غرب چند گانه شیطانی آسیب خواهد دید، رحم بر گرگ تیز دندان ستم بود بر گوسفند ان وای به حال روس تبارهای اوکراين اگر اسیر این قوم جهود و دغل نژاد پرست گردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
احسنت
تنها با همون سقوط نخواهد کرد بلکه تا سال آینده این موقع کل اوکراین باید سقوط بکند پیش روی غرب به مرزهای روسیه از خط قرمز روسیه است و تا زمانی که غربیها دارند در اوکراین سرمایه گذاری میکنند و حضور آنها برای روسیه یک تهدید بل قوه است روسها اجازه چنین کاری را به غربیها نمیدهند حتی اگر این جنک بیشتر از ۱۰ سال طول بکشد و برای روسها مهم نیست جنگ چقدر طول بکشد مهم خط قرمز آنها است .
«آماده باش گسترده ناوهای مسلح روسیه در دریای سیاه»
ناوگان روس در دریای سیاه هیچ تحرکی نمی تواند داشته باشد. به محض کوچکترین تحرک توسط موشک های اوکراینی از بین می رود. بزرگترین کشتی این ناوگان که فرماندهی ناوگان را بر عهده داشت از بین رفت. بقیه هم پشت شبه جزیره ی کریمه قایم شده اند. اگر می توانستند جزیره ی سوق الجیشی مار را در دست خود حفظ می کردند و یا جلوی صدور غلات اوکراین را می گرفتند.
حساب کتاب دنیا دیگر دست اون اون ها دیگه نیست .......خیلی خیلی وقته وقته همه اون روزها ی تاریک ....و نور به روزش کرده......... پیروزی نوربرتاریکی مبارک باد نورپیروز
نرخ تورم ماه گذشته سوئد و انگلستان به اندازه تورم روسیه در حال جنگ است! چنین پدیده ای در کشورهایی که همیشه نرخ بهره و تورم منفی داشته اند شگفت انگیز است. آمریکا به خاطر تامین منافع سرمایه داران صنعت اسلحه اقتصاد اروپا را زمین زد. حتی در خود آمریکا هم تفاوت نرخ بهره اوراق قرضه دو ساله و ده ساله به میزان سال 1980 رسیده است که هنوز اقتصاد آمریکا شکوفا نشده بود. این یعنی آمریکا دارد با ابزار نرخ بهره به زور تورم را کنترل می کند. مثل چهار سال دولت آقای روحانی... البته نه به آن شدت ما. ولی خب کی هست که این فنر در برود و نرخ بهره آمریکا هم مثل اروپا دو رقمی بشود معلوم نیست...
زلنسکی دست نشانده آمریکاست هرچه آمریکا میگوید زآن سوی باید اطاعت کند. اگر خودش اختیار داشت روز اول صلح میکرد نصف کشورش را از دست نمی داد. روسیه هم به ما لطفی‌ نکرده‌ و نمیکند .
پاسخ ها
ایرانی
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
ایشان وظیفه دارد برای 50 سال اینده شرکت های المانی انگلیسی و فرانسوی کار درست کند. با ویران کردن اکراین برای 50 سال کار درست می شود و می توانند هم کار کنند و مواد اولیه اکراین را به تاراج ببرند. اگر یادتان باشد ناپلون برای دست رسی به مواد اولیه ارزان روسی به انها حمله کرد در ان زمان اکراین جزی از روسیه بود. حالا با این افتافات اکراین دو دستی تقدیم این سه کشور می شود.
با این لفاظیهای سیاست مداران این مردم بی گناه هستند که به خاک وخون کشیده می‌شوند آنها در جای گرم ونرم نشسته وهر از چندگاهی حرفهای مزخرف وچرند به خورد مردم می‌دهند بی شک خانواده وفرزندان خودشان در گیر جنگ میشد هیچوقت جنگی روی نمی داد مایه تاسف است که مردم آواره وسرگردان وخانه خ رآب می‌شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
از دوستی که مقیم اوکراین بود شنیدم که اینکه چه تعداد روس در اکراین قتل عام شدند رو نمیدونم ولی میدونم که راسته که اوکراین روسها رو نسل کشی می کنه چون بسیاری از همسایگان روستبارشون قتل عام شدند.این جنگ پاسخ به قتل عام روسهای بیگناه به دست یهودیان اوکراینیست
بیچاره ملت اوکراین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار