بازدید 25816
با سیصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله موشکی اوکراین به خاک روسیه/حضور وزیر دفاع روسیه در خط مقدم نبرد در ماریوپل / افزایش شمار تلفات در دونتسک به ۴۵۰۰ تن

سیصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰ 06 March 2023

حمله موشکی اوکراین به خاک روسیه 

بین الملل تابناک: سیصد و هفتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پس از شکست اوکراین، آمریکا زلنسکی را رها می کند
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۲۳:۳۳

یک مقام بازنشسته ارتش آمریکا می‌گوید در صورت شکست اوکراین در نبرد با روسیه، واشنگتن به این کشور پشت خواهد کرد.

«داگلاس مک گرگور» مشاور سابق رئیس پنتاگون در اظهاراتی اعلام کرد که پس از شکست اوکراین در نبرد با روسیه، آمریکا در اولین گام «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و تیم وی را رها خواهد کرد و سعی خواهد کرد تا تمام جنایاتی را که در این کشور رخ داده، را به دست فراموشی بسپارد.

این مقام سابق پنتاگون تاکید کرد که بلافاصله پس از شکست نیروهای ارتش اوکراین در مقابل روسیه، آمریکا زلنسکی را ترک خواهد کرد.

مک گرگور همچنین تاکید کرد که اوکراین نمی‌تواند پیروز نبرد با روسیه شود.

این مقام سابق پنتاگون یادآور شد که آمریکایی‌ها همان کاری را که پس از جنگ ویتنام انجام داده‌اند این بار در اوکراین تکرارخواهند کرد.

مک گرگور با یادآوری خاطرات جنگ ویتنام گفت: ما بقیه تجهیزات را که به نظر بی فایده بود، در دریای چین جنوبی انداختیم، با کشتی از آنجا دور شدیم و هیچکس دیگری آن جنگ را به خاطر ندارد.

این افسرسابق آمریکا، با اشاره به جنگ افروزی‌های کشورش در دنیا یادآور شد که آمریکایی‌ها حافظه بسیار موقتی دارند و به راحتی می‌توانند اوکراین را به فراموشی سپرده و به سراغ اخبار دیگر بروند.

ناتو با حضور اوکراین به مدافع واقعی مردم اروپا تبدیل می شود
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۲۳:۰۱

رئیس جمهور اوکراین تمام تلاش خود را برای بهره برداری از شرایط جنگی در این کشور برای امتیاز گرفتن از دوستان غربی خود به کار بسته است.

در این راستا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «اگیلس لوتس» رئیس جمهور لتونی امروز دوشنبه بیانیه ای را در حمایت از پیوستن کی یف به ناتو و نیز اتحادیه اروپا به امضا رساندند.

رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: ما یک بیانیه مشترک با لوتس را به امضا رساندیم، بیانیه ای که حمایت لتونی از یکپارچگی تمام عیار اروپایی و یورو-آتلانتیک اوکراین را مورد تائید قرار می‌دهد.

زلنسکی، که در تمام یک سال گذشته از جنگ این کشور تلاش کرده تا درگیری نظامی با روسیه را خطری برای امنیت اروپا جلوه دهد، ادامه داد که تنها با حضور اوکراین در ترکیب اعضای اتحادیه اروپا، پروژه اروپایی می‌تواند به صورت تمام و کمال اجرایی شود.

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که تنها با الحاق اوکراین به ناتو، (ناتو) به مدافع واقعاً قدرتمند مردم اروپا و تمام ارزش‌های مشترک دو طرف بدل خواهد شد.

اختلاف زلنسکی و فرمانده ارشدش بر سر «باخموت»
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۸:۲۳

روزنامه بیلد دوشنبه به نقل از منابع دولتی اوکراین گزارش داد کشمکش داخلی بین ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و ژنرال والری زالوژنی فرمانده نیروهای مسلح این کشور در جریان است. منابع دولتی اوکراین به این روزنامه آلمانی گفتند که زالوژنی هفته‌ها پیش خواستار عقب‌نشینی از باخموت شهر کلیدی در دونتسک دونباس شده بود. 

به گزارش راشا تودی، این فرمانده اوکراینی به زلنسکی توصیه کرد که «آرتیوموفسک» که در اوکراین باخموت نامیده می‌شود را به جای ادامه دفاع از آن در مقابل نیروهای روسیه، رها کند. با این حال، رئیس‌جمهور اوکراین این شهر را سنگر اعلام و از عقب‌نشینی خودداری کرد. 

طبق این گزارش، در حالی که روسیه در این شهر در حال پیشروی است، واشنگتن از اواخر ژانویه از زلنسکی خواسته از آن عقب بکشد و بر آمادگی برای ضد حمله ادعایی بزرگ مسکو در بهار با استفاده از تسلیحات ارائه شده غرب تمرکز کند اما رئیس‌جمهور اوکراین بیم آن را دارد که این اقدام باعث ضربه روحی شود. 

این شهر بخشی از خط دفاعی ۷۰ کیلومتری اوکراین است که زمانی که کی‌یف نبرد در دونباس را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد، ایجاد شد. به نوشته وبگاه شبکه راشا تودی، مقام‌های آمریکایی ارزیابی کرده‌اند که از دست دادن آن بر وضعیت استراتژیک تاثیری نخواهد داشت. 

منابع بیلد مدعی شدند که نیروهای اوکراینی مستقر در باخموت متوجه نمی‌شوند که چرا همچنان به حفظ این شهر ادامه می‌دهند و معتقدند که باید مدت‌ها قبل عقب‌نشینی می‌کردند. زلنسکی اخیراً گفت که نیروهای اوکراینی تا زمانی که معقول باشد به دفاع از باخموت ادامه می‌دهند. 

روزنامه آلمانی همچنین خاطرنشان کرد که محبوبیت زالوژنی که به دلیل هدایت کارزار نظامی علیه روسیه کسب کرده، او را به رقیب قابل توجه در انتخابات ریاست‌جمهوری در مقابل زلنسکی تبدیل می‌کند. این ژنرال اوکراینی تاکنون جاه‌طلبی برای رقابت را بروز نداده اما ماه‌هاست شایعاتی در اوکراین مبنی بر نگرانی‌های زلنسکی درباره رقابت احتمالی پخش شده است. 

پیش‌تر، «ولودمیر نازارنکو» معاون فرمانده گارد ملی اوکراین گفت که نیروهای روس هنوز از رودخانه‌ای که در باخموت قرار دارد عبور نکرده‌اند و مرکز شهر همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی قرار دارد. وی که با شبکه کی‌یف ۲۴ مصاحبه می‌کرد، افزود: «هر ساعت در باخموت شبیه جهنم است. دشمن از یک هفته پیش موفقیت‌هایی را در شمال و شمال غرب به دست آورده است».

رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس نیز شنبه (چهام مارس) اعلام کرد نیروهای اوکراینی با فشار شدید و فزاینده از طرف ارتش روسیه برای دفاع از باخموت مواجه هستند. ارتش انگلیس اعلام کرد دو پل کلیدی در باخموت تخریب شده‌اند و افزود مسیرهای تدارکاتی تحت کنترل اوکراین به خارج از شهر به طور فزاینده‌ای محدود شده است. 

پیش‌تر هم ارتش اوکراین و موسسه مطالعات جنگ تایید کردند نیروهای روسیه در داخل شهر اوکراینی باخموت در حال پیشروی هستند. طبق گزارش‌ها، با پیشروی نیروهای روسیه در شهر باخموت، یأس و ناامیدی در بین مقام‌های اوکراینی برای حفظ این شهر رو به افزایش است.

روسیه اعلام کرده تسلط بر باخموت راه را برای کنترل کامل بر باقی منطقه صنعتی راهبردی دونباس هموار می‌کند.

افزایش شمار تلفات در دونتسک به ۴۵۰۰ نفر
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۸:۲۲

مرکز مشترک همکاری و کنترل مسائل مرتبط با جنگ اوکراین با ارائه آماری، اعلام کرد که از آغاز تشدید تنش‌ها در منطقه دونباس در ۱۷ فوریه ۲۰۲۲(۲۸ بهمن ۱۴۰۰)، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند.

این مرکز با ارائه این آمار نوشت: در جریان ۳۸۲ روز تشدید تنش، ۶۷۴ غیرنظامی شامل ۲۷ کودک در اراضی داخل منطقه‌ای که پیش از آغاز عملیات نظامی مرزبندی شده بود، کشته شدند. پس از آزادسازی این اراضی، ۳ هزار و ۷۷۹ غیرنظامی شامل ۱۰۶ کودک جان خود را از دست دادند. در مجموع ۴ هزار و ۴۵۳ نفر از جمله ۱۳۳ کودک جان باخته‌اند.

روسیه از خنثی‌ کردن «توطئه بمب‌گذاری» اوکراین خبر داد
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۸:۲۰

اطلاعات روسیه امروز (دوشنبه) از آنچه خنثی‌سازی یک «توطئه بمب‌گذاری» علیه مالک یک کانال تلویزیونی محافظه‌کار این کشور از سوی اوکراینی‌ها توسط سرویس امنیت فدرال روسیه خواند، خبر داد.

به گزارش شبکه خبری راشا تودی، این اقدام با هدف «بمب‌گذاری» در خودروی «کنستانتین مالوفیو» مالک کانال تلویزیونی "تزارگراد" که بر روی مسیحیت متمرکز است، خنثی شد.

همچنین گفته شده که این طرح با ترور داریا دوگینا، خبرنگار و فعال سیاسی که خودرویش در اوت ۲۰۲۲ در نزدیکی مسکو منفجر شد، مقایسه می‌شود. سرویس امنیت فدرال روسیه این ترور را به سرویس‌های ویژه اوکراینی نسبت داده است.

همچنین این آژانس اعلام کرد که «دنیس کاپوستین» رهبر گروه به اصطلاح «نیروهای داوطلب» مغز متفکر این توطئه علیه مالک این کانال تلویزیونی است. در بیانیه این آژانس آمده که وی تحت امر سرویس امنیتی اوکراین فعالیت دارد.

این مرد هفته گذشته و پس از آن در مرکز توجه رسانه‌های بین‌الملل قرار گرفت که حمله برون مرزی را در منطقه بریانسک روسیه سازماندهی کرد. وی مدعی شد که دولت اوکراین مجوز این اقدام را داده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه نیز با انتشار تصویری، نشان داد که مردی در حال نصب یک بمب در خودروی کنستانتین مالوفیو است.

الشرق الاوسط: زمانی که آمریکا سیر شود، جنگ اوکراین متوقف خواهد شد
۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۸:۱۹

آمریکا به دنبال تضعیف ارتش روسیه و محک زدن توانمندی‌های آن بود و برای وابستگی بیشتر اروپا به آن در مورد امنیت و انرژی تلاش کرد و به این اهداف رسید و زمانی که آمریکا به این سطح و هر آنچه می‌خواهد، برسد، حمایت‌ها را متوقف کرده و اوکراینی‌ها را رها می‌کند تا به تنهایی با مرگ مواجه شوند، همان کاری که با افغان‌ها، عراقی‌ها و ویتنامی‌ها در گذشته انجام داد.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون در مصاحبه‌ای که در تاریخ ۲۸ فوریه سال جاری انجام داد، اظهار کرد، ممکن است سازوکار نظامی اوکراین به زودی سقوط کند و ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) دیر یا زود به آمریکا فرار خواهد کرد، اطمینان دارم زلنسکی در نهایت مقیم میامی خواهد شد.

گرگور در ادامه گفت: ارتش آمریکا همیشه حمایت و پشتیبانی لازم را تا زمان تحقق اهداف خود انجام می‌دهد سپس هم‌پیمان خود را رها می‌کند تا با دشمنش به تنهایی مقابله کند همانگونه که در افغانستان، عراق و ویتنام رفتار کردیم و من نگران هستم این مساله به زودی در اوکراین تکرار شود.

قطعا این جنگ به دو دلیل ادامه می‌یابد، یکی استقاده نکردن روسیه از تمامی نیروها و سلاح‌هایش و دومی تداوم حمایت‌ها و انتقال سلاح‌های غربی به اوکراین.

پوتین از ابتدا ورود نیروهای روس به خاک اوکراین را "عملیات نظامی" خواند و قصد داشت با استفاده از این عبارت این پیام را به ناتو منتقل کند که "کسانی که وارد خواهند شد، نیروهای محدودی هستند و او به شکل گسترده‌ای به نیروهای جدایی‌طلب اوکراینی از چهار اقلیمی که در ادامه به اشغال درآورد و نه ارتش روسیه مگر در مراکز فرماندهی متکی بود".   

در مقابل کشورهای اروپایی و آمریکا از ابتدا تعهد دادند سلاح‌ها و حمایت لجستیک (شامل اطلاعات، آموزش، کمک‌های غیرنظامی و..) مورد نیاز ارتش اوکراین را به آن بدهند.

به همین دلیل دوره درگیری یک سال ادامه پیدا کرد و اکنون به شکلی که انتظار نمی‌رفت برای سال دوم نیز ادامه دارد زیرا فاصله زیادی میان توانمندی‌های نظامی روسیه و اوکراین به نفع نیروهای روس وجود دارد و اگر اوکراین حمایت غرب را نداشت، اشغال اقلیم‌های چهارگانه با اشغال جزیره کریمه تفاوتی نداشت و هرگز چند روز یا چند هفته طول نمی‌کشید.

اکنون سوال این است که حمایت غرب تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا اروپا خواهد توانست از انبار سلاح خود دست کشیده و آن را به زلنسکی بدهد؟ فلوریان فیلیپو، رهبر جنبش فرانسوی پاتریوت اقدام کشورش در تداوم ارسال سلاح برای اوکراین را در شرایطی که ارتش فرانسه سلاح ندارد، دیوانگی خواند.

فیلیپو توییت کرد، انبارهای نظامی ما رو به پایان هستند؛ اما به ارسال اسلحه و مهمات ادامه می‌دهیم، ما بیایید این دیوانگی کامل را متوقف کنیم.

اما در آلمان روزنامه دیر اشپیگل به نقل از لامبرشت، وزیر دفاع سابق این کشور در اوت سال گذشته در نشست کابینه نوشت، باید اعتراف کنم به عنوان وزیر دفاع ما به حداکثر میزانی که می‌توانیم به ارتش آلمان ارائه کنیم، نزدیک می‌شویم.

انبار رو به پایان است، آیا کشورهای اروپایی خود را در خطر تلفات بیشتر و افتادن این سلاح‌ها و سازوکارهای نظامی اروپایی به دست روس‌ها می‌اندازند؟ آیا ارتش اوکراین می‌تواند یک سال دیگر مقاومت کند؟ آیا مردم اوکراین می‌توانند مقاومت کنند در حالی که خسارات و مشکلاتشان همزمان رو به افزایش است؟ آیا اروپا می‌تواند به پرداخت این هزینه سنگین و ادامه داده و یک سال دیگر مقاومت کند؟ شدت تنش‌ها در یکی از مهم‌ترین کشورهای اروپایی رو به افزایش، کارخانه‌ها در حال تعطیلی، ذخیره مواد غذایی رو به پایان، تورم و بیکاری رو به افزایش هستند.

البته ارتش روسیه نیز خساراتی را متحمل شده اما ملت روسیه به زندگی خود به شکل عادی ادامه می‌دهند و تحریم‌ها نتوانسته هیچ فشاری را به پوتین وارد کرده و آنگونه که غرب انتظار داشت، او را به مخالفت با فرماندهانش سوق دهد بلکه نتیجه برعکس شد و این ملت‌های اروپایی هستند که فرماندهان خود را تحت فشار قرار می‌دهند، تمامی محاسبات اوکراین و اروپا و حتی روسیه اشتباه بود چرا که پوتین انتظار نداشت ناتو تا این اندازه از اوکراین حمایت کند به ویژه که اوکراین جزو کشورهای ناتو نیست، اما محاسبات آمریکا همگی به نفعش تمام شدند.

آمریکا به دنبال تضعیف ارتش روسیه و محک زدن توانمندی‌های آن بود و برای وابستگی بیشتر اروپا به آن در مورد امنیت و انرژی تلاش کرد و به این اهداف رسید و زمانی که آمریکا به این سطح و هر آنچه می‌خواهد، برسد، حمایت‌ها را متوقف کرده و اوکراینی‌ها را رها می‌کند تا به تنهایی با مرگ مواجه شوند، همان کاری که با افغان‌ها، عراقی‌ها و ویتنامی‌ها در گذشته انجام داد.

از سوی دیگر مزدوران روس (واگنر) در روزهای آتی نقش بزرگی در بازگشایی مسیر ارتش روسیه در شهرهای مهم همانند خارکیف ایفا خواهند کرد و نقطه قوت این سامانه نیروهای مزدور از ملیت‌های مختلف و زندانی‌ها هستند و این امر به شدت از خسارات ارتش روسیه خواهد کاست.

مسایل با گذشت زمان پیچیده می‌شوند، کل جهان تحت تاثیر منفی طولانی شدن این دوره قرار دارد و فراخوان‌ها برای توقف آن و ابتکارعمل‌های گفت‌وگو از هر سو رو به افزایش هستند، این امر چین را بر آن داشت ابتکارعمل صلحی را ارائه کند که زلنسکی آن را رد کرد، اما فرانسه آن را تایید کرده و فشارها برای برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگو درباره آن را آغاز کرد.

اکنون سوال این است آیا آمریکا به این مقدار دستاورد بسنده می‌کند یا اینکه بیشتر از اینها می‌خواهد؟

حمله موشکی اوکراین به خاک روسیه 

بر اساس اعلام ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود، پدافند هوایی ارتش روسیه، سه فروند موشک را در این منطقه هم‌مرز با اوکراین سرنگون کرده است.

به گفته گلادکوف، بقایای این موشک‌ها پس از سرنگونی و سقوط به قطع شدن چند کابل برق در شهر نووی اوسکول منجر شده اما وسعت خسارت وارده هنوز مشخص نیست. همچنین به گفته وی، یک تن در این حادثه زخمی شده است.

بلگورود که با منطقه خارکیف اوکراین هم‌مرز است، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بارها زیر آتش حملات گسترده نیروهای اوکراین بوده است. با این حال، کی‌یف هرگز علنی مسئولیت حملات به خاک روسیه و اراضی تحت کنترل این کشور را بر عهده نگرفته است.

مجارستان: تحریم‌های اروپا علیه روسیه شکست خورده است

وزیر امور خارجه مجارستان با بیان اینکه تحریم‌های اروپا علیه روسیه در پایان دادن به جنگ اوکراین شکست خورده و به این بلوک آسیب زده است، تاکید کرد، این مناقشه تنها از طریق مذاکره و آتش بس پایان می‌یابد.
 
به گزارش خبرگزاری تاس، پیتر سیجارتو در مصاحبه با تلویزیون ملی سوئد (SVT) افزود: نخستین هدف ما باید جلوگیری از کشته شدن مردم باشد که به معنی توافق برای آتش بس است و نه بیشتر.
 
به گفته سیجارتو، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در توقف جنگ در اوکراین شکست خورده است.
 
دیپلمات ارشد مجارستان با اشاره به ده بسته تحریمی که اتحادیه اروپا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون علیه روسیه وضع کرده است، خاطرنشان کرد: آیا این تحریم‌ها ما را به حل و فصل جنگ اوکراین نزدیک‌تر کرده است؟
خیر.
آیا این تحریم‌ها روسیه را به زانو درآورده است؟
خیر.
و اینکه آیا این تحریم‌ها به ما کشورهای عضو اتحادیه آسیب زده است؟‌
بله.
 
سیجارتو با انتقاد از رویکرد این بلوک درخصوص ادامه جنگ در اوکراین تصریح کرد: فکر می‌کنم راهکارهای ما کارایی نداشت زیرا بیش از حد درگیر «ذهنیت جنگ» شدیم.
 
وزیر خارجه مجارستان در پاسخ به پرسشی درباره دلیل مقاومت این کشور در برابر ارسال سلاح به کی‌یف، توضیح داد: اوکراین کشور همسایه ماست و تمایل نداریم افراد بیشتری کشته شوند. به همین دلیل به دنبال پایان این جنگ هستیم. ما سلاح به کی‌یف ارسال نمی‌کنیم و به دفاع از صلح ادامه می‌دهیم.
 
حضور وزیر دفاع روسیه در خط مقدم نبرد در ماریوپل 

در شرایطی که درگیری‌های نظامی مسکو و کی‌یف ادامه دارد، وزیر دفاع روسیه خود را به «ماریوپول» رسانده و از وضعیت نیروهای نظامی این کشور دیدن کرد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که وزیر دفاع روسیه از یکی دیگر از خطوط مقدم جنگ اوکراین بازدید کرده و با نیروهای روس و وضعیت میدانی آنها مطلع شده است.

به گزارش رویترز، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از «ماریوپول» در جنوب اوکراین دیدن کرده که تقریبا یک سال است در کنترل نیروهای روسیه قرار دارد.

بازدید میدانی شویگو از وضعیت ماریوپول در شرایطی انجام شده که وزیر دفاع روسیه روز گذشته به دونتسک، یکی دیگر از خطوط مقدم جنگ اوکراین رفته و از مقر فرماندهی نیروهای روس در جبهه جنوب بازدید کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۲
آیا واقعاً فرمانده ارشد ارتش اوکراین خیانت به زلنسکی میکند حمله روسیه هیچ خطری برای اوکراین ندارد چون روسیه دچار فقدان فرمانده زبده شده چون همه کشته شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
چرا چرت و پرت می‌نویسی؟
کل اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده تمام تاسیساتش نابود شده. +بیش از 15 میلیون نفر آواره
و بدبخت در به در
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
آیا اوکراین سقوط کرد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
درست است که اوکراین تبدیل به قبرستان شده ولی هنوز زلنسکی و دوستان یورو میدان و گردان آزوف هنوز نفس می‌کشند و راحت به ریش نداشته پوتین و مدودف می‌خندند و همین طور حاکم اوکراین هستند هروقت روسیه رژیم کی‌یف را سرنگون کامل کرد من میگم روسیه پیروز شد وگرنه بازنده اوکراین و روسیه هستند و برنده آمریکا حتی اروپا برنده نیست بزودی اقتصاد اروپا بخاطر جنگ اوکراین دچار فروپاشی میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
مرگ بر آمریکا
ما هر گونه حمله نظامی و غیرنظامی به خاک پاک ولایی روسیه را از صمیم قلب محکوم می کنیم.
مجارستان و باید از اتحادیه اروپا اخراج کنند!! خیلی جیلیز و بیلیز می‌کنه برا روسیه ، انگار باباشه!!! :))
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
باشه فقط نوکرای کاخ سفید اروپایی محسوب میشن
مقایسه حمایت امریکا با عراق و ویتنام و افغانستان درست نیست. اول اینکه عراق را هنوز بعد دو دهه رها نکرده دوما نمونه های تایوان و کره جنوبی و نیز اروپا در برابر شوروی را هم ما داشته ایم. در واقع تنها در دو مورد امریکا متحدان را رها کرده که ویتنام و افغانستان بوده اند و آن بدلیل این بوده که همه مردم این دو کشور کمونیسم و وهابیت را میخواستند و نمیشد عقیده ای را به آن ها تحمیل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
چرا امریکا اقازاده های ما رو ول نمی کنه جواب بده غربزده جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
آمریکا با حقارت و ذلت در افغانستان و ویتنام و کره و.... شکست خورد
هرجا آمریکا هست کثافت و پوچی و جنگ هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
هر کجا فقر و غارت و بدبختی و بیسوادی و ویرانی و نا امیدی و گرانی و عقب ماندگی علم و هنر و.... است رد پای چین و روسیه کافر کمونیست پیداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
12:50
چین و روسیه و آمریکا و فرانسه ی جنایتکار کافر مثل هم هستند هیچ فرقی باهم ندارند
داگلاس مک گریگور که ازش ۲ تا خبر نوشتین اولا کمی قدیمی هستن این اخبار دوما این آقا حتی یکی از پیش بینیهاش از اول جنگ تا به امروز محقق نشده و ریا نووستی روسیه دائم باهاش مصاحبه میکنه اونم از زلنسکی و اوکراین بد میگه و به نفع روسیه میگه مشخصه که چیزی که اونها دوست دارن میگه بالاخره به جز حقوق بازنشستگی یه درآمدی برای خودش درست کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
باشه سری بعد می گم تو رو دعوت کنن
حمله موشکی اوکراین به روسیه را میتوان نقطه عطف مهمی در این جنگ یکساله قلمداد کرد زیرا اوکراین عملا از فاز دفاعی خارج شده و وارد فاز تهاجمی شده است.
فعل و انفعالات اخیر در جنگ مذکور، بلاشک موجب تضعیف روحیه پوتین در مقابل زلنسکی خواهد گردید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
غربزده ها تا اللن ضجه می زدن که ما مظلومیم و به ما حمله شده چی شد پس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
تابناک دلم برات میسوزه موشک های اکراین را که روسها زدند ساقطش کردند
آنوقت به ما چی می رسه ؟
پوتین ، مثل همه احمق هایی که برای خود وظیفه تاریخی قائل هستند ، دنبال بلز ایجاد جماهیر شوروی است ، حمله به گرجستان ، قزاقستان ، جدایی طلبان بلاروس و اشغال کریمه ، همه در این راستا هستند. اگر جلوی پوتین در اوکراین گرفته نشود , جنگ بعدی در خاک ناتو است و آنوقت همه اروپایی ها و آمریکا مجبورند به جای مهمات و اسلحه ، خود سرباز هایشان را بفرستند و آماده جنگ اتمی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
پوتین مرد بزرگی است در میان نامردان
اقازاده ها به اسپانیا و ایتالیا و چین و مالزی و روسیه فرار نمی کنند به امریکا و کانادا می روند چون تنها کشوری که نه اخلاق می شناسد نه قانون دارد و تنها پول در انجا معیار همه چیز است امریکاست و کانادا هم دم امریکاست یک طفیلی بی خاصیت‌ ... انوقت یک عده هموطن ساده لوح یقه روسیه را چسبیده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
شما کمی از اخلاق سیاستمداران چین و روسیه برای ما بنویس تا ما هم اطلاع پیدا کنیم
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
حق
دم وزیر دفاع روسیه گرم!
دولت امریکا برای جلوگیری از روابط نزدیک بین روسیه و ایران با تمام وجود از اوکراین حمایت تسلیحاتی نمی کند. در این صورت روسیه هم با تمام وجود در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد.
هیچ کس فکر نمیکرد روسیه بتونه در تحریم دوام بیار تورم روسیه 4 درصد تورم اروپا 10 درصد اروپا نابود شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
تنها دستاورد اروپا که بهش می نازید تورم پایینش بود که اونم به تاریخ پیوست
این جنگ ، بازار بزرگی برای مصرف تسلیحات دهه گذشته ، هم برای شرق و هم برای غرب است . هر سلاحی برای اوکراین فرستاده شود ، مبلغش بعدا توسط اقلام کشاورزی اوکراین تسویه خواهد شد . سلاح های تکنولوژی قدیمی روسیه هم از بودجه نظامی کشورش پرداخت میشود . هیچ کدام حق استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و خاتمه ی سریع جنگ را ندارند. زیرا نباید به سرعت جنگ تمام شود .
سرمایه داران انرژی و مواد غذایی و تسلیحات برنده هستند. مردم بدبخت و همچنین هواداران نادان غرب و شرق بازنده هستند.
مطمئنن همون زمان که آمریکا اوکراین را ترک کند باز یک عده ایرانی دنبال روی آمریکا خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
ما بهشون می گیم غربگدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها