بازدید 21699
قبولی کالابرگ از مرحله آزمایش

اجرای «کالابرگ الکترونیک» در سراسر کشور آغاز شد/ کدام کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه می‌شود؟

مبلغ اعتبار کالابرگ الکترونیک، به میزان یارانه دریافتی خانوار می‌باشد و اعتبار به حساب بانکی واریز نمی شود. این اعتبار روی کدملی شارژ می‌شود و با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 06 March 2023

اجرای «کالابرگ الکترونیک» در سراسر کشور آغاز شد/ کدام کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه می‌شود؟

به گزارش تابناک اقتصادی، ۲۸ دی ماه امسال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تاکید بر اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در بستر شبکه ملی اعتبار در استان هرمزگان اجرایی شده است، از اجرای کامل در کشور تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون حدود هزار فروشگاه در این استان به این سیستم مجهز شده اند. سید صولت مرتضوی، حذف یارانه نقدی و تبدیل آن به کالابرگ را منوط به استقبال مردم دانست و گفت: اگر استقبال خوب باشد، طرح استفاده از کارت یارانه جایگزین یارانه نقدی می‌شود.

طرح کالابرگ الکترونیک به عنوان یکی از تکالیف بودجه۱۴۰۱ در هفته‌های گذشته، آزمایشی در استان هرمزگان اجرا شد و دهم بهمن ماه  مدیر اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی اظهار داشت: پس از اجرای آزمایشی در استان هرمزگان، این طرح از امروز (10 بهمن ماه 1401) در سه استان دیگر اجرایی می‌شود. وی افزود: استان‌های قزوین، گیلان و مرکزی سه استانی هستند که از امروز اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در آن‌ها آغاز می‌شود.

 

قبولی کالابرگ از مرحله آزمایش

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: "به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، هم‌اکنون اجرای این طرح به صورت ملّی و در سراسر کشور آغاز شد.

در این طرح اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

در صورت استفاده از این مزیت و خرید کالا از محل اعتبار یارانه، به‌میزان اعتبار استفاده‌شده از یارانه ماه بعد خانوار کسر و مابقی به‌صورت نقدی، در موعد مقرر واریز یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند جهت مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سراسر کشور هستند.

سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل شوند؛ همچنین فروشگاه‌های خُرد جهت اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی «شما» در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند."

کدام کالاها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه می شود؟

ده قلم کالای اساسی زیر و سرانه مشخص شده برای هریک براساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌هاست که با هدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

میزان اعتبار تخصیصی به ازای سرانه هر قلم از کالاها در جدول زیر از مابه‌التفاوت قیمت فروش مصوب (دی۱۴۰۱) با قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ (به استناد تکلیف بند س تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱) بدست آمده است.

حین خرید اعتباری در کالابرگ الکترونیکی در شبکه ملی اعتبار شاید این سوال برای شما پیش بیاید که میزان محاسبه اعتبار هر کالا چقدر است؟ یا کدام کالاها دارای امکان خرید اعتباری هستند؟

در جدول زیر میزان و عنوان کالاهای اعتباری را می بینید؛

 

ردیف مشخصات کالا قیمت فروش مصوب هر واحد (ریال) سرانه

 

(گرم)

قیمت فروش مصوب سرانه (ریال) سهم پرداختی مردم (ریال) میزان اعتبار تخصیصی (ریال)
۱ شیر بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰ ۵۴۰,۰۰۰ ۳۷۵,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰
۲ پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۳۷۰,۰۰۰ ۴۰۰ ۳۷۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰
۳ ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم چرب ۴۹۸,۰۰۰ ۲,۵۰۰ ۴۹۸,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰ ۲۸۸,۰۰۰
۴ مرغ کشتار روز ۶۳۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰ ۱,۲۶۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۶۰,۰۰۰
۵ تخم مرغ کیلویی ۴۷۲,۰۰۰ ۱,۰۰۰ ۴۷۲,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۳۲۲,۰۰۰
۶ روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی ۶۲۰,۰۰۰ ۸۱۰ ۶۲۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰
۷ ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای ۲۴۰,۰۰۰ ۷۰۰ ۲۴۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰
۸ قند شکسته فله‌ای ۲۰۰,۰۰۰ ۲۵۰ ۵۰,۰۰۰ ۲۱,۲۵۰ ۲۸,۷۵۰
۹ شکر سفید فله‌ای ۲۰۰,۰۰۰ ۲۵۰ ۵۰,۰۰۰ ۲۱,۲۵۰ ۲۸,۷۵۰
۱۰ برنج ۶۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰
جمع کل (ریال) ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۵۷,۵۰۰ ۲,۹۴۲,۵۰۰

جزئیات جدول فوق نشان می‌دهد در کالابرگ الکترونیک برای خانواری که مشمول دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی است، می‌تواند به گونه‌ای از اعتبار خود برای خرید ۱۰ قلم کالای فوق استفاده کند. به گونه‌ای که سقف مجموع قیمت این کالاها، در حال حاضر ۵۳۰ هزار تومان می‌شود که از این رقم، حدود ۳۰۰ هزار تومان (به طور دقیق‌تر ۲۹۴ هزار و ۲۵۰ تومان) به صورت اعتبار در نظر گرفته می‌شود و در نهایت، مبلغی که یک شخص بایستی پرداخت کند، حدود ۲۳۵ هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که طبق اعلام شبکه ملی اعتبار، افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند و در این طرح کالای خاصی ارایه نمی‌شود.

در این میان، پیش از این وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود انتخاب یک کالا در این مرحله کاملا اختیاری است و یک نفر می‌تواند اگر ضرورت داشت، برنج خرید کند و کل مبلغ اعتباریش را در این مرحله مقدماتی یک قلم کالا بخرد.  

بنابراین مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند. همچنین خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

مبلغ اعتبار کالابرگ الکترونیک، به میزان یارانه دریافتی خانوار می‌باشد. اعتبار به حساب بانکی واریز نمی شود. این اعتبار روی کدملی شارژ می‌شود. با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد. از سوی دیگر، اعتبار به سرپرست خانوار تخصیص داده شده است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد. هرچند هفته های گذشته بر اساس اعلام سایت شبکه ملی اعتبار (شما) بیان شده بود: در آینده نزدیک این امکان فراهم خواهد شد تا سرپرست خانوار بتواند از طریق appشما، افراد دیگر خانواده را نیز معرفی کند تا با اجازه سرپرست، امکان استفاده توسط کلیه اعضای خانواده فراهم شود.

بنابراین با استفاده از کلیه کارت های بانکی که متعلق به سرپرست خانوار بوده و با مراجعه به فروشگاه های مجاز معرفی شده‌، شخص متقاضی استاده از کالابرگ، می تواند از خرید اعتباری استفاده نماید و امکان این خرید اعتباری در چند مرحله وجود دارد.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۸
راهی برای پیچاندن مردم
باسلام واحترام بهترین کار همین بود که کالا برگ داده شد
مرغ 60 تومن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
کیلویی ۳۰ تومن، دو کیلو میشه ۶۰ تومن
خبری از گوشت در لیست نیست!
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
گوشت برای سلامتی قشر متوسط و پایین مضره جانم، اینا خوبی ما رو میخوان!
خوب پس این بندگان خدایی که بی اساس یارانه شون‌ را ندادین‌ تکلیفشون‌ چیه‌ ؟
چه تصمیم مشعشعی‌ گرفتند جناب ابرام‌ خان‌ رئیسی‌ !
حق یکعده‌ را دادند‌ به عده ای دیگر‌ علی برکت الله‌ .....
عدالت بالاتر‌ از دین قرار دارد‌ .
.قیمتها که در مقایسه با شهریور ۱۴۰۰ خیلی بیشتره
این یک نقشه کثیف برای حذف یارانه هست شک نکنید
اینهمه مسئول داریم در زمینه کنترل گرانی هیچ اثری ندارند اونوقت گروسی مدیر آژانس اتمی میخواد بیاد ایران دلار و خودرو کاهشی میشود عجیب نیست؟
سهمیه بندی برخی از کالاهای اساسی با نرخ شهریور 1400 طرحی برای حذف تدریجی یارانه ها
دوستان معترض تلاش گنید مردم ماهی گیری یاد بگیرن نه ماهی دریافت کردن ازاین گداپروری وبی احترامی به مردم باید گذر کرددولت وظیفه دارد برای این منظور رابطه اقتصادی برابر با تمام کشور جهان بر قرار تا با داشتن اینهمه امکانات اقتصادی همسایه ها به ریش مسٔولین نخندند
اقتصاد کوپنی ، در جنگ ۸ ساله هم چنین وضعیت اسفناکی اقتصاد ایران نداشت ، نمایندگان مجلس وکیل الدوله هستند وگرنه، مگه میشه یک وزیر دولت را استیضاح نکنند ، از رئیس جمهور سوال نکنند !
در قرن ۲۱ عجب زندگی برای مردم ایران ساخته اید باعث افتخار هستید
خوب به سلامتی با این قیمت ها که دیدیم بازی جدید دولت برای حذف یارانه هاست مرغ شهریور 1400 60 تومن بود یا 25200
چرا دروغ نوشتین
قیمتا کجا شهریور 1400 هست

همین الانش من دیروز مرغ از بیرون که به قول شما ازاد هست خریدم کیلو 65 شما کیلو 63 زدین
تخم مرغ خریدم شونه 90 شما کیلو 47 زدین
شکر خریدم کیلو 23 شما 20 زدین
شیر کم چرب 1 لیتری خریدم 20 شما 18 زدین
احسنت به این همه خالی بندی

من که همون پول یارانه امو میخوام و خودم میرم از بیرون خرید میکنم با این قیمتایی که شما زدین اسمش کوپن نیست دیگه. یه زمانی کوپن ابهت داشت و براش صف میکشیدن. حالا با قیمتای مثلا دولتییتون یه وقت دولت به سختی نیفته ها ما راضی نیستیم دولت سختی بکشه.والا.
ببخشید دلار دوبرابر شد ما هنوزم تو دهک دهمیم.علی برکت الله‌
جالبه وزير رفاه چندروز قبل گفته بود مردم تمايل چندانى به كالابرگ ندارن
كالابرگ مساوى با صف طولانى تضييع حق مردومردم حذف تدريجى يارانه
میشه از این لیست فقط ۲تاشو خرید کرد یا باید همشو یکجا بخریم؟؟؟
خدا ازتون نگذره که یارانه ما را قطع کردید و جوابمون هم نمیدید
تو سایت زده که در شش ماه من ۴۵۰ میلیون تومان خرج کردم و بخاطر همین یارانه مون را قطع کردند، اگر من اینقدر پول دارم بگید آدرسش کجاست؟؟؟ حاضرم نصفش را بدم به شما
خبری از یارانه بنزین نیست
یعنی یارانه بنزین یادشون رفته؟
کالابرگ به این مدلی خیلی خوب هست. قیمت ها هم ارزون مفته.. بعضی ها جدول قیمتهارو اشتباه خوندن.. برنج کیلو ۳۰ تومنه مرغ ک ۳۰ تومنه ماکارونی دونه ای ۷ تومنه. پنیر ۱۷ تومنه تخم مرغ ک ۱۵ تومنه روغن بطری ۱۴ تومنه ماست ک ۸۴۰۰ تومنه . قند شکر باهم نیم کیلو هست به یک نفر ۴ تومنه
تکلیف اونایی که هیچ کدوم از این اقلام رو نمی‌خوان چیه ؟ یارانه نقدی خیلی بهتره
چرا به شعور مردم توهین می کنین؟ آخه قند و شکر کلای اساسی هست که اکه نباشه مردم می میرن؟ نامسلمونا! اگه راست می گین، چرا گوشت رو تو لیست نیاوردین؟
نقشه کثیف برای حذف یارانه
این کار وضع مردم را بدتر خواهد کرد
با روش کالابرگ الکترونیک با توجه به دوبرابر شدن قیمت ها باید دولت حداقل 1 میلیون یارانه بده تا مردم راضی باشن
موسوی حقش بود که بره زندان چون او در اوج زمان جنگ تورم غیر قابل تحمل ایجاد نکرد این اتفاق بخاطر این بود که هم نیت خدمت به مردم داشت و چون از قشر دانشگاهی بود میدانست چگونه عمل کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست