بازدید 4151

ورود سامانه بارشی از فردا به کشور

کد خبر: ۱۱۶۶۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹ 05 March 2023

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان،‌ فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور پدیده غالب آسمانی صاف و فاقد پدیده‌های جوی است.

وی ضمن اشاره به اینکه از فردا دوشنبه با ورود سامانه بارشی در مناطق شمالی شاهد آغاز بارش‌ها هستیم، ادامه داد: این بارش‌ها همراه با وزش باد شدید و در مناطق مرتفع به صورت برف رخ‌ می‌دهد و همچنین بخش‌هایی از جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی و غربی البرز بارش پراکنده را تجربه خواهند کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها درروز سه شنبه در اکثر نقاط کشور ادامه دارد، افزود: طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه شدت بارش‌ها افزایش پیدا می‌کند و در بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و شرق کشور شاهد بارش‌های  پراکنده هستیم.

 گودرزی اظهار کرد: امروز در برخی ساعات استان‌های واقع در شمال غرب استان البرز و طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه در مناطقی از شمال غرب و دامنه جنوبی البرز و همچنین طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید انتظار داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وقوع گرم باد پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: این مناطق مجددا کاهش دما را در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه تجربه خواهند کرد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی آب‌های دریا خزر را در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم است.

گودرزی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان پایتخت امروز صاف تا قسمتی ابری است و  بیشینه دمای پایتخت به ۲۰درجه بالای صفر می‌رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی سردترین نقطه کشور را دیزین بالا با منفی ۵درجه اعلام کرد.

همچنین سازمان هواشناسی کشوز نسبت به افزایش وزش باد و ارتفاع امواج دریای خزر طی روزهای آتی هشدار داد.

این سازمان با صدور هشدار سطح زرد دریایی اعلام کرد: سامانه افزایش وزش باد و ارتفاع موج از اواخر وقت فردا دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه موجب افزایش ارتفاع امواج در ساحل بین ۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل ۱/۵ تا ۲متر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بنی شده است.

احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در ساحل و فراساحل در اثر این سامانه وجود دارد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از عملیات تفریحی، بویژه غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و دور از ساحل توصیه کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر