بازدید 4457

روش کاشت و نگهداری انواع پیاز گل در گلدان

کاشت گل‌های پیازی معمولا در فصل بهار به اوج خود می‌رسد و بیشتر باغبانان این نوع گیاهان را کشت می‌کنند. اگر می‌خواهید این نوع گیاه‌ها در فصل بهار به گل بنشینند، بهتر است پیاز آن‌ها را در فصل پاییز یا زمستان بکارید. ما در این مطلب می‌خواهیم اطلاعاتی کامل برای کاشت و نگهداری از پیاز گل را در اختیارتان قرار دهیم، پس اگر به این نوع گیاهان علاقه‌مند هستید، این مطلب را تا پایان بخوانید.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 14 March 2023

انتخاب پیاز گل

روش کاشت و نگهداری انواع پیاز گل در گلدان

هر پیازی برای کاشت در گلدان مناسب نیست و باید پیازهایی با کیفیت بالا را برای کاشتن انتخاب کنید. معمولا پیازهایی محکم و سنگین برای کاشت بهتر از پیازهای نرم و شکسته هستند؛ پس هنگام خرید هم به این موضوع توجه داشته باشید. سعی کنید پیازهای بزرگ‌تر را انتخاب کنید. پیازهای بزرگ، گل‌هایی مقاوم و شاداب‌تر را تولید خواهند کرد. این پیازها قوی‌تر بوده و به‌همین‌دلیل گیاه آن هم می‌تواند مقاومت بالایی از خود در شرایط مختلف دمایی نشان دهد. معمولا پیازهایی که در گلدان کاشته‌ می‌شوند با پیازهایی که مناسب کاشت در گلدان هستند تفاوت دارند. پیازهایی که برای کاشت در گلدان مناسب هستند باید هیبریدی یا تراریخته باشند و در آزمایشگاه تغییراتی روی آن‌ها اعمال شده باشد.

یکی‌دیگر از مواردی که هنگام انتخاب پیاز گل باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید است. فروشگاهی را انتخاب کنید که پیازهای مرغوب را به‌فروش می‌رساند. ما برای خرید پیاز زعفران مرغوب و دیگر پیازها فروشگاه دمبرگ را پیشنهاد می‌کنیم.

انتخاب محل کاشت

روش کاشت و نگهداری انواع پیاز گل در گلدان

ابتدا باید گلدانی را انتخاب کنید که اندازه پیازهای خریداری شده باشد. با توجه به اندازه پیاز و گلدان می‌توانید تعداد پیازهای قابل کاشت در گلدان را کمتر یا بیشتر کنید. اگر پیازهای کوچک را خریداری کرده و گلدانی بزرگ را خریداری کرده‌اید، می‌توانید ۴ پیاز را در آن بکارید. اگر یک گلدان ۱۰ سانتی‌متری را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در آن یک پیاز سنبل و ۴ پیاز گل نرگس را در آن بکارید.

قبل از این‌که داخل گلدان را با خاک پر کنید، باید سوراخ‌های کف گلدان را با استفاده از چند تکه سنگ درشت بپوشانید تا خاک مانع خروج آب اضافه نشده و زهکشی به‌خوبی انجام شود. می‌توانید ترکیبی از پیت ماس، خاک برگ و کود دامی پوسیده شده و شن را در گلدان بریزید. گلدان را تا نیمه با این ترکیب پر کنید و سپس کمی سطح خاک را با دست فشار داده و پیاز را در خاک قرار دهید. بعد از انجام این کار بقیه گلدان را هم با خاک پر کرده و آبیاری را انجام دهید.

انتخاب عمق کاشت

بسیاری از افراد هنگام کاشت پیاز گل‌ها باش ک مواجه می‌شوند و نمی‌توانند عمق مناسب را برای کاشت انتخاب کنند. اگر بخواهیم یک قانون کلی برای عمق مناسب کاشت پیاز بیان کنیم، باید بگوییم، می‌توانید پیاز را در عمق ۲ تا ۳ برابری ارتفاع خود در خاک بکارید. مثلا اگر ارتقاع یک پیاز حدود ۴ سانتی‌متر بود، باید آن را در عمق ۸ تا ۱۲ سانتی‌متری خاک بکارید. فقط هنگام کاشت باید توجه داشته باشید که جوانه پیاز رو به بالا باشد.

معمولا جوانه و ریشه پیازها مشخص بوده و می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی بکارید. معمولا پیازها به خاکی سبک و غنی از مواد طبیعی نیازمند هستند. ما پیشنهاد می‌کنیم خاکی را انتخاب کنید که به‌خوبی با کمپوست ترکیب شده باشد.

آبیاری صحیح

اگر تجربه زیادی در کاشت پیاز گل نداشته باشید، ممکن است هنگام آبیاری با مشکل مواجه شوید. وقتی که پیازها را در گلدان کاشتید، باید خاک را خوب آبیاری کنید تا ریشه پیاز بتواند به‌راحتی در خاک رشد کرده و خود را مقاوم کند. پیشنهاد می‌کنیم پس از کاشت خاک را غرق آب کنید تا محفظه‌های هوا بین خاک از بین برود. این محفظه‌ها ممکن است باعث مرگ پیاز شود.

نحوه نگهداری گل‌های پیازی

گل‌های پیازدار دوره‌ای مشخص برای استراحت دارند. دوره استراحت از زمانی آغاز می‌شود که برگ‌های آن رفته‌رفته تغییر رنگ می‌دهند. با شروع دوره استراحت باید آبیاری را کمتر کرده و پس از خشک شدن کامل گیاه، آبیاری را قطع کنید. بعد از شروع اولین دوره استراحت، پیاز مواد معدنی برای تغذیه خود ندارد و به‌همین‌دلیل به یک دوره برای تولید پیازچه‌های فرعی نیاز دارد.

در این زمان نباید پیاز را از خاک خارج کنید. بهتر است گلدان را به خارج از خانه منتقل کرده و روی بستر رشد را با ماسه بپوشانید تا نور به پیاز نرسد تا بتواند پیازچه‌های جدید را تولید کند. رطوبت مورد نیاز برای پیاز توسط باران تامین می‌شود و نیازی نیست که خاک را آبیاری کنید.

ما در این مطلب اطلاعاتی کامل درباره نحوه کاشت و نگهداری از أنواع پیاز در گلدان را برایتان توضیح دادیم. اگر می‌خواهید از لیست قیمت پیاز گل نرگس مطلع شوید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی دمبرگ مراجعه کنید. همچنین در وبسایت دمبرگ مطالب آموزشی برای شرایط نگهداری برگ انجیری و دیگر گیاهان وجود دارد که با مراجعه به آن‌ می‌توانید راحت‌تر از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل