بازدید 4773
۳

اولیانوف: موضوع غنی‌سازی ۸۴ درصدی ایران حل شد

نماینده روسیه در مذاکرات برجام در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: مسئله غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران با موفقیت حل و فصل شده است، دیگر چیزی برای حدس و گمان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱ 02 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در دو پیام در صفحه توییتر خود نوشت: «مسئله غنی‌سازی ۸۴ درصدی در ایران با موفقیت حل و فصل شده است. دیگر موضوعی برای گمانه زنی وجود ندارد.»

گفتنی است آژانس بین‌المللی انرژی، عصر سه‌شنبه آخرین گزارش خود درمورد برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کرد و مدعی شد که ایران به نقض محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت هسته‌ای خود ادامه داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در گزارش خود ادعا کرد: ذراتی در ایران رصد شده که اندکی کمتر از ۹۰ درصد غنی‌سازی شده‌اند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به خبر پیدا شدن اورانیوم با غنای ۸۴ درصد، با بیان اینکه وجود ذره یا ذرات بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی به معنی تولید با غنای بالای ۶۰ درصد نیست، گفت: تاکنون مبادرت به غنی سازی بالای ۶۰ درصد نکرده‌ایم.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی دو روز پیش درباره اعلام وجود ذره‌ای با غنای ۸۴ درصد گفت: نمونه برداری یک ذره بوده است که با میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود، اما آنچه مهم است، حجم موادی است که پس از تولید ذخیره می‌شود که بازرسان آن را مشاهده کردند و مطمئن شدند که بیش از ۶۰ درصد نیست و خط تولید ایران ۶۰ درصد است که در این گزارش هم آمده است.

اولیانوف در ادامه در توئیت دیگری نوشت: «امروز با محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران دیدار کردم. در مورد سفر آتی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و نشست شورای حکام آژانس که از ۶ مارس آغاز به فعالیت می‌کند، تبادل نظر کردیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
حل شدن این موضوع راچرا باید روسیه اعلام کند؟؟؟؟؟؟؟؟//

سازمان انرژی اتمی ایران مگه تعطیل شده ؟؟؟؟
قابل توجه غرب گرا ها که اینقدر از غرب دفاع میکنند غرب ما تو هچل انداخته شرق مارا از هچل بیرون کشیده کمی انصاف بخرج بدید اگر منصف هستید
هر چی می کشیم از دست نماینده های پلید روسیه و خائنین وابسته هستش و الا الان موضوع ایران حل شده بود به خاطر انرژی روسیه ایران را تحریم کرده تا خودش هم انرژی را صادر کنه و هم از این طریق برگ برنده مقابل اروپا داشته باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار