بازدید 7101

آیا آلمان‌ها قبول می‌کنند فرزند هیتلر صدر اعظمشان شود

وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت‌های برخی کشورهای اروپایی از فرزند شاه مخلوع گفت: به وزرای خارجه اروپایی و گوترش گفتم آیا آلمان‌ها می پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت، امروز صدراعظم آلمان شود.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 01 March 2023

به گزارش «تابناک»، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران درباره سفرش به ژنو و رایزنی‌های انجام شده، گفت: سفر به ژنو با هدف شرکت در نشست شورای حقوق بشر انجام شد.

وی اضافه کرد: روز گذشته در شورای حقوق بشر مواضع جمهوری اسلامی ایران را در این خصوص تبیین کردیم. ماه‌های گذشته تلاش زیادی را دشمنان کردند که از یک موضوعی که در ایران پیش آمده بود حداکثر سوءاستفاده را بکنند و به دنبال اغتشاش، ناامنی، بی ثباتی و ترور در ایران بودند. از این فرصت استفاده شد واقعیت‌های صحنه برای شرکت کنندگان تشریح شود. همچنین با برخی از همتایان و وزرای خارجه در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی به دیدارش با دبیرکل سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: نکات مهمی را با ایشان مورد تبادل نظر قرار دادیم. از گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها، همکاری که براساس یک نقشه راه بین ایران و آژانس در جریان است تا موضوعاتی همچون یمن، افغانستان و اوکراین.

امیرعبداللهیان با اشاره به نشست برگزار شده با چهار سازمان بین‌المللی بشردوستانه اظهار داشت: امروز هم یک جلسه‌ای با چهار سازمان بین‌المللی بشردوستانه داشتیم. محور گفت‌وگوهای ما نیرومندسازی همکاری‌های سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی در حمایت از وضعیت پناهندگان و مهاجران افغانستان است. در حالی که نزدیک به پنج میلیون آواره، مهاجر و پناهنده افغان داریم متاسفانه سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی توجهی به ارسال کمک  وحمایت از این جمعیت بزرگ ندارند، ضمن اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا باعث شده که وضعیت آوارگان و پناهندگان نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

وی گفت: این فرمتی که امروز نشست را به صورت پنج جانبه برگزار کردیم قرار است ادامه یابد و دور بعدی نشست را در تهران داشته باشیم و بتوانیم همکاری‌های نیرومندتری را با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی و ارتقای وضعیت افغان‌ها در کشورمان داشته باشیم.

وزیر خارجه همچنین گفت که رافائل گروسی مدیرکل آژانس طی روزهای آینده قرار است به ایران سفر کند.

امیرعبداللهیان درباره بحث تروریسم شویی که در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر به آن اشاره کرده بود نیز گفت: دشمنان ملت ایران خیلی تلاش کردند که از جمهوری اسلامی ایران و فراتر از آن حتی از ایران بخواهند مشروعیت زدایی کنند و کار دیگری که انجام شد این بود که تروریست‌ها را هم شستشو بدهند و چهره جدیدی از آنها خلق کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسیا ادامه داد: در گفت‌وگویی که با وزرای خارجه اروپایی و گوترش داشتم خطاب به آقای گوترش گفتم آیا آلمان‌ها می‌پذیرند که اگر هیتلر فرزندی داشت امروز بیاید صدراعظم آلمان شود؟ این چه رفتاری است که یک فردی که پدر و خاندانش ده‌ها هزار نفر را در سال‌های حکومتشان در ایران به قتل رساندند چهل و چند سال پیش میلیون‌ها و میلیاردها دلار از اموال ایران را سرقت کردند امروز ادعای لیدر بودن برای افرادی را داشته باشد که به دنبال تغییر وضعیت در ایران هستند، این مثل این است که فرزند هیتلر امروز صدراعظم آلمان شود.

وی ادامه داد: اینکه فردی که در گروهک تروریستی مسؤول شهادت بیش از  ۱۷ هزار زن، مرد و کودک بیگناه است، توسط یک سناتور آمریکایی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران معرفی شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه البته مردم ایران پاسخ آنها را دادند، گفت: کاربرد این واژه برای اینکه این مسئله و خطایی که دارد صورت می‌‌گیرد را به خوبی تبیین کنند. اینها غربی ها را به خطای در تحلیل و ارزیابی نسبت به ماهیت تروریستی و غیرانسانی خودشان واداشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۴
این چه مقایسه ایه؟ کجای این دو نفر شبیه به هم بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
بابا یه حرفی زده دیگه ولش کنید. شما که دیگه تو این مملکت هستید و میدونید حرفهای مسولان رو اصلا نباید شنید و گوش کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
این به مردم المان بستگی دارد اگر رای می اورد چرا که نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
پسر هیتلر اگر بر پدر خود لعنت بفرستد و از آن تبری جوید می تواند نامزد پست سیاسی شود
اگر اکثریت بخواهند خود هیتلر هم میتواند حکومت کند
واقعا" معنی و مفهوم این سخنان یعنی چی ؟؟

اگر فرزند هیتلر هم وجود داشت و برای آبادی و پیشرفت مضاعف و بیشتر نامزد صدراعظم آلمان میشد

حتما" کل مردم آلمانی بهش رای می دادند

آقای وزیر امور خارجه گاهی وقت ها سکوت خیلی بهتره برای دیپلماسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. تازه فکر می کنه خیلی حرف هوشمندانه ای زده
تعجب مقایسه ای ! چقدر ایشان تاریخ و دیپلماسی میداندا؟
مقایسه پدر این اقا با پسر هیتلر !!!!!
اولا مگر این اقا میخواهد صدالعظم ایران شود؟
مگر پدر ایشان در سیاست خارجی هیتلر بود ؟
مهمتر از همه در المان تمامی احزاب آزاد هستند و هیچ ممنوعیتی برای ورود به سیاست از طریق احزاب نیست
در ثانی هیتلر پسری ندارد که ایشان مقایسه کرده اند
هیتلر تمامی اروپا را به جنگ خانمانسوز کشید در حالی که پدر ایشان به هیچ کشوری اعلام جنگ نکرد
واقعا وقتی افرادی این چنین به مقامی گمارده می‌شوند که اصلا لیاقت آن مقام را ندارند
این چنین میشود که مورد مضحکه قرار میگیرند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
پدر ایشان 12 هزار نفر رو تو غرب ایران و 20 هزار نفر رو تو اذربایجان تو یه سال کشته.
لازم نیست به جایی حمله کگنی. همین که مردم خودت رو میکشی بسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
عمو علی این امار رو از کجات در کردی پسرم؟؟؟؟ چرا اینقدر حرف مفت زدن راحت شده؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
ناشناس 1028، اینکه اخبار بیست و سی رو اینجا طوطی وار تکرار کنی به درد خودت هم نمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
"پدر ایشان 12 هزار نفر رو تو غرب ایران و 20 هزار نفر رو تو اذربایجان تو یه سال کشته.
حتما تجزیه طلب بوده اند"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
شما براساس کدوم مدرک و سند میگی پدرش 20 هزار آدم رو تو غرب و آذربایجان کشته؟!!
فیاس مع الفارق!!! همین الآن مردم لیبی دنبال بالا آمدن پسر قذافی هستند. در ضمن گناه پدر را به پای پسر نمی نویسند اگر که اصلا گناهی صورت گرفته باشد!!!!! به دور و برتون نگاه کنید
اگر صرفا کارهای خوب هیتلر رو انجام بده و برای پیشرفت و اعتلای کشورش تلاش کنه، چه اشکالی داره؟
اگر باعث آسایش و رفاه مردمش بشه، چه ایرادی داره؟
اگر بهتر از اون توی مملکتش نباشه، چه اشکالی وجود داره؟
مقایسه ی بسیار بی ربطی بود. هیتلر باعث مرگ انسانهای بسیاری شده بود. اگه یه لیست خیلی ساده از تعداد جانباختگان دوران مختلف تهیه می کردن متوجه میشدکه اصلا نباید این مقایسه رو انجام می دادن چون بصورت غیر مستقیم افراد دیگه ای رو متهم کرده!
اولا هیتر شخصیت قوی و مستقلی داشت که بعد از جنگ سعی کردند توی رسانه ها اونو منفور نشون بدن و قبا شاهی که چند بار از کشورش فرار کرد و کلی اموال خارج کرد قابل مقایسه نیست
در ثانی پسر اون شاه که شغلش ارتزاق از همون اموال غارت شده بوده و توانایی کنترل، شهوتش ، فرزندان و حتی همسشرشو نداره رو چرا اینقد بزرگ میکنید
المان ها از خداشونه جهودا نمیذارن
با این همه سانسور همین چند کامنت نشان از نظرسنج
جناب آقای امیرعبداللهیان جوابتون رو از همین ۵ تا کامنت گرفتید؟ از ۵ تایی که من خوندم ۵ نفر موافق بودن که یکی مثل پسر هیتلر بشه صدراعظم آلمان. شما چطور؟
یاد جملات ظریف در وصف ایشان در فایل صوتی لو رفته افتادم ، “ایشان خیلی به دوربین علاقه دارند “ اصلا مهم نیست چی میگه فقط مهم هست جلوی دوربین نمایشش دهند .
کلا مذاکره کنندگانمان با امور خارجه مان خوب به هم می آیند .
چه مقایسه غیر حرفه ایی!!....شاید پسر هیتلر آدم مسئول و خوب و سازنده باشد البته اگر مردم آلمان خواهان پسر هیتلر باشند با توجه به آزادی بیان در آن کشور ،با یک همه پرسی این کار امکان پذیر است هیچ اشکالی هم ندارد.
در آلمان هیچکس قیم مردم نیست . صندوق رای همه چیز را مشخص میکند ..
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
رای مهندسی نشده
پسر هیتلر اگر بر پدر خود لعنت بفرستد و از او تبری جوید، می تواند کاندیدای هر پست سیاسی بشود
هر کی برای مردم و کشور و جامعه ش کار کنه و در خدمت مردمش باشه و نوکر مردمش باشه مردم بهش رای میدن. مهم نیست که مامان باباش کی بوده!
نمیدانم جواب سئوال شما چیست. اما اگر در آلمان نام فامیل هیتلر هنوز هم باشد پس اینکه یکی از بستگان هیتلر بتواند سر کار بیاید هنوز هم هست.اما اگر این نام برای اکثر آلمانی ها مشمئز کننده باشد شانس انتخاب یکی از بستگان دور هیتلر هم چندان زیاد نیست .همیشه احساس و تصورات ذهنی حرف آخر را میزند
خلایق هرچه لایق
این سوال نشان میدهد که سخنان وزیر امورخارجه چقدر با منطق بیگانه است !!!!!!!!!
آقای امیرعبداللهیان شما شرم دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی هستید .
به چه زبانی حرف زده؟
گیرم پدرت بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل. تو اروپا مهم نیست، پدرت کی بوده، این مهمه که چقدر توانایی داری و میتونه به اونذمملکت خدمت کنی. حتی اگه بابات هیتلر بوده. نمونه اش انگلیس که یه هندوی سیاه، نخست وزیر اون کشوره. اما توذمملکت اسلامی ما، رییس جمهور حتما باید ایرانی و بخصوص شیعه باشه. یعنی حتی یکذمسلمان سنی نمیتونه رییس جمهور مملکت بشه.
در توضیح قیاس مع الفارق این صحبت وزیر امور خارجه را میتوان استفاده کرد برای تدریس به دانشجویان . این سطح از استدلال برای یک آدم بیسواد هم برازنده نیست چه برسد به یک وزیر امور خارجه . خاک برسرمان مردم کسینجر دارند ما هم اینو
قطعا اگر آن انسانی توانمد قانون مدار کار بلد و مسپولیت پذیر باشد و به سیستم سیاسی کارآمد آلمان احترام بگذارد و اگر مردم به ایشان رای دهند قطعا آلمانی ها قبول میکنند.
ببینید که حضرات چه کرده اند که این آقا که هیچ سابقه سیاسی و مملکت داری نداره و صرفا به دلیل این فرزند شاه قبلی مملکت بوده مورد توجه قرار گرفته. یعنی فاصله مردم با حاکمیت آنقدر زیاد شده که هر کی دشمن اینها باشه را منجی خود می دانند.
پروفسور بزارید صندوق رای ....
اگر فرزند هیتلر شد مردم خواستند مشکلی ندارد.
در آلمان حتی پسر نداشته هیتلر هم بدون هیچ فیلتر استصوابی میتواند خودرا در معرض رای مردم قرار دهد. همین الان الساندرا موسولینی نوه دیکتاتور فاشیست ایتالیا نماینده پارلمان اروپا و نماینده سابق سنای ایتالیا و رهبر دومین حزب ایتالیا است. اقای وزیر گویا این بدیهیات را نمیدانند، کمی مطالعه بد نیست تا آبروی ایران و ایرانی را در خارج اینطور نبرند!
اگر مردم بخوانش چزا که نه.
منطق در حد پیش دبستان .
تصور کنید که جملات ایشان را چطور باید برای مردمان دنیا ترجمه کنند و واقعا شبیه جوک میشود. برای همین هست که جایگاه ایران در دنیا داره بسرعت نزول می‌کنه که نمایندگان ایران متاسفانه هیچ اصولی را مورد نظر ندارند و هر چه به فکرشان می آید به زبان می آورند...
برادر عزیز بهتر نیست به وضع مملکت برسی و کمتر قیاس کنی
چه مقایسه بی ربطی هیتلر چه ربطی به شاه داره.
وزیر امور خارجه حتما منظورش پسر عالیجناب پوتین بوده
چه ربطی داره اخه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی