بازدید 9837

خانه‌های لوکس مشمول مالیات می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ از تعیین تکلیف مالیات بر خانه‌های لوکس در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون مصوب کرد که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶ 28 February 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایرنا، سید محسن دهنوی سه شنبه شب با اشاره به اصلاح بند (ذ) تبصره شش لایحه بودجه در جریان جلسه امشب کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون در این بند مصوب کرد که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.

نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: این مصوبه مربوط به همه واحدهای مسکونی نیست‌ و مربوط به خانه‌های لوکسی است که قیمت آنها بالای ۲۰ میلیارد تومان است لذا این خانه‌های لوکس مازاد بر ۲۰ میلیارد تومان ارزش، مشمول مالیات می‌شوند.

براساس پیشنهاد فوق بند(ذ) تبصره ۶ به شرح زیر اصلاح شد؛ «خانه های لوکس و زمین های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی اداری و تجاری و باغ ویلاهای مجاز با احتساب(عرصه و اعیان) که ارزش روز آنها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد؛ مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می شوند. آیین نامه اجرایی این بند ظرف دو ماه پس از تصویب این قانون توسط تهیه خواهد شد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر