پیش بینی بورس فردا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد بیش از ۲۹ هزار واحدی همراه شد تا همچنان در محدوده کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی باقی بماند. آیا فردا در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل می‌تواند به کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی برسد؟
کد خبر: ۱۱۶۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 28 February 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بورس امروز بار دیگر با افزایش نماگر‌های خود همراه شد، اما بازاری متعادل و همراه با نوسانات مقطعی را شاهد بودیم. در ابتدای معاملات امروز، روند منفی گروه خودرو که روز قبل اغلب با صف خرید همراه شده بود، جلب توجه می‌کرد و سهام دیگر گروه‌ها نیز اکثرا در محدوده منفی معامله می‌شدند. با این حال، اما این عرضه‌ها مدت زمان زیادی طول نکشید و بار دیگر تقاضا توانست دست برتر را در اختیار بگیرد و شاخص‌های بورس را به محدوده‌های بالاتری برساند. فارغ از این موضوع، یکی از نکاتی که در بازار روز‌های گذشته به طور واضح مشاهده می‌شود، استقبال بیشتر به سمت گروه‌های دلاری است که این روز‌ها به نقش لیدر را در بازار ایفا می‌کنند.

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با وجود نوسانات مثبت و منفی، در نهایت با یک افزایش ۱.۶۱ درصدی همراه شد و به محدوده ۱.۸۳۸ میلیون واحدی رسید. در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز که مدتی است به دلیل قدرت کمتر گروه‌های کوچک نسبت به بزرگان بازار، روز‌های ضعیف‌تری را دنبال می‌کند، یک افزایش ۰.۸۱ درصدی را تجربه کرد تا بار دیگر از سقف سال ۹۹ فراتر برود. ارزش معاملات خرد سهام نیز امروز عدد ۹۹۶۷ میلیارد تومان را به ثبت رساند و در کنار این موضوع، برای دومین روز پیاپی، خروج پول کد‌های حقیقی از سر گرفته شده و شاهد خروج ۱۵۰ میلیارد تومان پول از سمت سهامداران حقیقی بودیم.

پس از ثبت دو روز مثبت قدرتمند در ابتدای هفته، اکنون دو روز است که بورس با تب و تاب کمتری معاملات خود را دنبال می‌کند که برخی از کارشناسان دلیل اصلی آن را به توقف روند صعودی اخیر دلار نسبت می‌دهد. با این حال، اما همچنان خریداران قدرت بیشتری از خود نشان داده و در برخی صنایع هرگونه کاهش قیمتی را خریداری می‌کنند

کدام شرکت‌ها رشد میکنند؟

علی سجادی کارشناس بازار سرمایه در خصوص عوامل تاثیرگذار بر بازار گفت: غیر از بحث‌های تورمی که مطرح شد میتوان به این مهم اشاره کرد که بخش مهمی از بازار سرمایه ایران کامودیتی محور بوده و این شرکت‌ها درآمد ارزی دارند بنابراین به صورت مستقیم از صادرات و فروش‌های داخلی حتی با یک تاخیر زمانی از افزایش نرخ ارز تاثیر میگیرند.

وی افزود: درواقع میتوان گفت کامودیتی‌محور‌ها به صورت مستقیم از افزایش نرخ ارز منتفع میشوند و باتوجه به درآمد‌های ارزی که دارند میتوانند به عنوان کاندیدای اول رشد بازار شناخته شوند.

اما در حالت کلی در اقتصاد کشور تورم داریم که بسیاری از شرکت‌ها هم از منظر درآمدی تحت تاثیر این فاکتور قرار میگرند، چراکه ارز جایگزینی شرکت‌ها کاملا تحت شعاع افزایش ارز قرار خواهد گرفت بنابراین اگرچه از فاکتور افزایش نرخ ارز سایر شرکت‌ها هم تاثیر میگرند، اما کامودیتی‌محور‌ها از جمله شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و حتی پالایشی‌ها در جایگاه نخست این صف قرار دارند. /بیداربورس

مسیر تکنیکالی شاخص بورس

نگاهی به روند تکنیکالی شاخص کل بورس، نشان می‌دهد که پس از ثبت کندل‌های مثبت و قدرتمندی که طی روز‌های اخیر به ثبت رسانده است، اکنون در ادامه مسیر خود با مقاومت‌های فیبوناچی مواجه خواهد بود. همانطور که در تصویر زیر پیداست، در محدوده ۱.۸۴ میلیون واحدی، دو نسبت ۱۰۰ درصد فیبو اکستنشن و نسبت ۱۴۱ درصد فیبو اکسپنشن هم‌تراز شده‌اند که می‌تواند باعث افزایش عرضه‌ها شود. از این رو احتمال دارد که در روز آینده، یک توقف کوتاه‌مدت یا بازاری مثبت و متعادل را شاهد باشیم. در تصویر زیر، اهداف تکنیکالی بعدی شاخص کل بورس نیز مشخص شده‌اند. /فردای اقتصاد

پیش بینی بورس فردا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ | در این روزها کدام شرکت‌ها رشد میکنند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس