بازدید 4304

نماینده مجلس: نمی توانیم مقابل تکنولوژی بایستیم

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: آیا اگر برخی افراد از فضای مجازی و اینترنت استفاده نادرست دارند ما باید کشور را از فضای مجازی و اینترنت محروم کنیم یا با آموزش های صحیح بستری مناسب ایجاد کرده و از تکنولوژی برای اثبات حقانیت خود استفاده کنیم؟
کد خبر: ۱۱۶۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 28 February 2023

به گزارش «تابناک»، احمد علیرضا بیگی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت رفع فیلترینگ باتوجه به آرام شدن فضای کشور، بیان کرد: اینترنت و فضای مجازی لازمه دموکراسی است. برای آگاه کردن مردم ما به این دو نیاز داریم. در شرایطی که مردم احتیاج دارند با یکدیگر صحبت کرده و بعد صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، اینترنت بدیهی ترین ابزار برای انجام این کار در سطح دنیا است.

وی در ادامه اظهار کرد: ممکن است استفاده های نادرستی نیز از اینترنت شود و تبعات نامناسبی هم به دنبال داشته باشد. اما آیا اگر یک بچه از روی نادانی میخ را در پریز برق فرو کرد و دچار برق گرفتگی شد، راهکار این است که برق را قطع کنیم؟ آیا اگر برخی افراد از فضای مجازی و اینترنت استفاده نادرست دارند ما باید کشور را از فضای مجازی و اینترنت محروم کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا باید در تاریکی زندگی کرد چون یک کودک دچار برق گرفتگی شده است یا باید از ضامن ها و حفاظت هایی استفاده کنیم که چنین اتفاق هایی رخ ندهد؟ نباید برخورد ما تهدید محور باشد. مثلا در جامعه سرقت اتفاق می افتد. جامعه از دزدی رنج می برد. آیا ما می توانیم همه آحاد جامعه را دزد تلقی کنیم؟

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که مرتکب سرقت می شوند درصد کمی از جامعه را تشکیل می دهند. نمی توانیم به کل جامعه نگاه مجرم را داشته باشیم. بعد اقداماتی به بهانه مبارزه با سرقت انجام دهیم که زندگی را برای مردم تلخ کند. بعد عنوان کنیم هدف ما مقابله با دزدی است. این استدلال صحیحی نیست. ما نمی توانیم با موضوعات با نگاه تهدید محور روبه رو شویم. لزوما بایستی برخورد ما نرم افزاری بوده و به دنبال ایجاد مصونیت باشیم.

وی افزود: آیا زمانی که سیگار برای بدن مضر است ما جلوی فروش سیگار را در کشور می گیریم؟ یا اینکه از آموزش هایی استفاده می کنیم که مانع ترویج استفاده از سیگار شود؟ ما با وجود تجربه چند ده ساله ای که داریم که ثابت کرده برخورد سلبی هیچ گاه جواب نمی دهد باز هم به سراغ این راه می رویم. ما نمی توانیم مقابل تکنولوژی بایستیم بلکه باید از تکنولوژی استفاده کنیم تا حقانیت خود را اثبات کنیم. ما امروز خود را از تکنولوژی محروم کرده ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۶
اگر ریگی به کفششون نبود از جریان آزاد اطلاعات و آگاهی مردم وحشت نداشتند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
هیچ ابلهی در دنیا مرزهای خود را باز نمی گذارد
کدام کشور است که به قول شما معتقد به جریان آزاد اطلاعات است؟
مگر سایت های حماس و حزب الله و شبکه های ایرانی در آمریکا وغرب ممنوع نیست؟
آدم های مرعوب و بی جربزه همیشه بهترین راه را تسلیم می دانند
اما همیشه کشورهایی رشد کرده اند که ایستادگی کردند.
یادم میاد سال 58 حدود 90 کشور در جهان داشتیم، الان 200 و خورده ای پرچم داریم. آنهایی که ایستادگی نکردند تجزیه شدند و دچار جنگ داخلی شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
خوب از همون سال 58 بی سواد بودی و نمی فهمیدی !!! تعداد کشورهای دنیا در دهه هفتاد میلادی 191 کشور بود ..
یکی ازکاربرد دسترسی به اطلاعات اینکه که می شه مچ کسایی که مزخرف می گن رو با یک جستجو ساده گرفت!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
همینکه گفتی سال58 دردنیا 90 کشوربودسطح معلوماتتو نشون میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
تمام آمارهای شما همین طوره و بر اساس همین آمارها هم نتیجه گیری و تصمیم گیری می کنید و نتیجه همینه که می بینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
ناشناس باسواد 11:11
يعني جنابعالي مي فرمائيد كه تعداد كشورهاي دنيا در اين چند دهه حدود 100 كشور زياد شده؟ ممكن است نام 1 تا از اين كشورها را ذكر بفرمائيد.
نزدیک انتخابات که میشه یهو همون هایی که خودشون چند سال دنبال بستن اینترنت و صیانت و ... بودن یهو عاقل و روشن فکر و مردمی میشن! البته فقط ژستش میگیرن مگرنه هر کاری میخوان بکنن رو کردن... مثل همین صیانت که کامل اجرا شده..
بیش از 10 شبکه اجتماعی وپیامرسان اصلی دنیا همگی فیلترند. یوتیوب فیسبوک تلگرام سیگنال واتساپ ایمو اسکایپ توئیتر گوگلپلاس اینستاگرام و.......
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
سرویسهای زیرساختی کاربردی رو هم فیلتر کردن مثل کلودفلر و آمازون که بیشتر از 80% سایتهای دنیا ازش استفاده می کنند. فقط دروغ می گن و فریب میدن دیگه بسه ادم حالش داره بهم می خوره از این شرایط کشور اون از وضع اقتصادی اینم از باقی حق و حقوق مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
برخي از اين شبكه ها مانند تلگرام در كشورهاي اروپايي هم فيلتر هستند ضمن اينكه تمام كشورها براي مديريت فضاي اطلاعاتي خود قوانيني را وضع كرده اند كه شبكه هاي اجتماعي مجبور خواهند بود در چارچوب اين قوانين رفتار نمايند اولا اينكه اطلاع رساني شبكه ها بايد در چارچوب قوانين اساسي كشورها باشد و ثانيا اينكه هر شبكه اجتماعي كه در كشوري بخواهد فعاليت نمايد بايد يك نماينگي رسمي براي پاسخگويي داشته باشد.
هيچ كشوري در اين حد از بي بندو باري اينترنتي كه در كشور ما وجود دارد فضاي اطلاعات خود را رها نكرده
نه بابا!
کی این موضوع مهم رو متوجه شدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
احتمالن دیشب چون یادش افتاده سال دیگه انتخاباته
محدود کردن اینترنت یعنی قدرت و توان شنیدن صدای مخالف را نداریم ، یعنی خودمان هم به این معتقدیم که آرمان ها و اهدافمان بقدری سست و بی پایه و مقبولیت ندارد که ممکن هست با اینترنت دچار ریزش شود . اینهمه محدودیت نشان می دهد که صدای دیگران ممکن هست تاج و تختمان را از ما بگیرد و چاره را در مقابله می بینیم .
اگر پایگاه مردمی دارید از حر فای دیگران وحشت نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
با اين استدلال حضرتعالي هيچ كشوري توان شنيدن صداي مخالف خود را ندارد چرا كه فضاي اطلاع رساتي اغلب كشورها علي الخصوص كشورهاي توسعه يافته تحت مديريت و در چارچوب قوانين اساسي آنها قرار دارد.
آقای نماینده از دیگاه خود پاسخ خودت را دادید احتمالا متوجه نشدی گفتید (باید از ضامن ها و حفاظت هایی استفاده کنیم) بله برق را قطع نکنیم از حفاظت استفاده کنیم حفاظت تلگرام و واتساب همان همکاری شرکت های خدمات دهنده هستند که نمی خواهند همکاری کنند
فعلا که مجلس و دولت باقی ارگانهای حکومتی یک تنه مقابل کل مردم وایسادن و دارند زور می گن بی خود از این سخنوریها نکنین حالمون بهم خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
كافر همه را به كيش خود پندارد!
از كي تا بحال تفكر خود را معادل تفكر كل مردم پنداشته ايد؟
اين دقيقا معدل حرفهاي بوش پسر است كه گفته بود هر كه با ما نيست بر عليه ماست.
آقا ما نفهمیدیم نماینده مجلس میگه که فیلترینگ باید برداشته شه ریس جمهور میگه که اینترنت باید به قبل برگرده وزیر ارتباطات میگه که من هیچکارم فکر کنم یه چندتا اشباح اینترنت رو فیلتر میکنن ...البته اینا از وقتی که ماجرای سیسمونی گیت تو اینترنت پخش شد و ماجرای زدن سرباز راهور از اینترنت کینه به دل گرفتن ...مجلس چهل درصدی....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۹
مجلس چهار درصدی
عزیز دیروز اعلام شد که مدل های جدید سامسونگ و هواوی هم که در سال میلادی جاری عرضه می شوند مثل ایفون 14 مجهز به سیستم اینترنت مستقیم ماهواره ای شده اند پس اگر بخواهیم این تکنولوژی را منع کنیم کلا باید اینترنت و مخابرات را جمع کنیم
اخبار و اطلاعات شبکه های فیلتر شده در هر صورت به دست مردم می رسه. یا با فیلترشکن یا با واسطه. اعتماد بین مردم و حکومت آسیب دیده. باید به فکر ترمیم اون بود.
متاسفانه یا خوشبختانه جلوی رشد تکنولوژی رو نمیشه گرفت. جلوی کدام تکنولوژی را تا حالا تونستید بگیرید که این دومیش باشه. اگه ازادش نکنید راه های جدید برای دسترسی پیدا میشه و اونوقت دیگه نمیشه کنترلش کرد و هزینش بیشتره. چندین سال بعد اینترنت درست مثل شبکه های ماهواره ای یا مثل چی پی اس در اختیار و دسترس همه خواهد بود. اگه میشه با گوشی به اینترنت استارلینک وصل شد مطمئن باشید مودمهای به اندازه کف دست هم میاد. پاک کردن صورت مساله هیچ وقت راه حل نبوده. متاسفم که هنوز تصمیم گیران این حوزه این رو نفهمیدن.
"بیان کرد: اینترنت و فضای مجازی لازمه دموکراسی است"

دموکراسی ؟؟؟؟؟ .. اگه دنبال اجرای دموکراسی بودید فکر نکنم الان جنابعالی در مجلس بودی
سالها جلوی بشقابهای ماهواره را گرفتند از بالای پشت بامها پرت کردند ولی اخر تسلیم شدند اینترنت هم همین تا کی می توانند مقاومت کنند
حضرت آقاي نماينده، از كي تا بحال مسدود شدن چند شبكه اجتماعي معادل فيلترينگ اينترنت در داخل كشور لقب گرفته؟ جنابعالي به جاي اينكه از فيلتر كردن اين شبكه ها گلايه كنيد از مسئولين اين شبكه ها گلايه كنيد كه چرا مثل بقيه كشورها در چارچوب قوانين كشور ما فعاليت نمي كنند تا رفع فيلتر شوند.
لطف كرده به جاي متهم كردن صاحبخانه كمي هم به فكر دزد باشيد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان