بازدید 5164

انصراف داور فسایی در پی استفاده از عنوان خلیج عربی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی

داور بین المللی فوتبال کشورمان از قضاوت رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ دبی در پی استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس انصراف داد.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 24 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابراهیم اکبرپور داور فسایی فوتبال که به عنوان داور بین‌المللی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در دبی حضور داشت پس از استفاده از نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس از قضاوت این رقابت‌ها انصراف داد.

 

این داور بین‌المللی فوتبال در صغحه اینستاگرامش نوشت:

هم میهنان گرامی‌ام، اکنون که این متن را می‌نویسم بیش از ۲۳ سال است که از شروع داوری من در رشته فوتبال در شهرستان فسا می‌گذرد.

 از سن هفده سالگی که داوری را شروع کردم لبریز بودم از انگیزه و آرزوهای بزرگ، بگذریم که این سالها چگونه گذشت، اما اخیرا دعوتنامه‌ایی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا  برای شرکت در مسابقات انتخابی جام جهانی 2023 در قاره آسیا دریافت کرده ام، مسابقات جام جهانی سال آینده در شهر دبی و در کنار سواحل خلیج همیشه فارس برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است در جام جهانی قبل که در کشور روسیه برگزار شد به عنوان یکی از ۴ سهمیه آسیا و البته جوانترین آنها حضور داشتم با توجه به اینکه در بین هشت داور جوان جام جهانی هم بودم و با در نظر گرفتن  فرمت برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، دست کم شانس حضور در سه جام جهانی دیگر را برای خود قاِئلم.

من از سال 2012 میلادی در لیست داوران فیفا بوده ام و در تورنمنت ها و مسابقات بین المللی فراوانی حضور داشتم و همواره سعی داشتم که نماینده ایی شایسته برای میهن عزیزم ایران باشم.

اما اکنون که سازمانی بزرگ و بین المللی مانند فیفا که بایستی نماد بی‌طرفی و سازماندهی شرافتمندانه رویدادهای بین المللی در جهت نزدیکتر کردن مردمان جهان به یکدیگر باشد، در عالی‌ترین سطح مدیریتی خود اقدام به تحریف تاریخ و تاریخ فروشی می‌کند( تحریف نام خلیج همیشه فارس).

سازمانی بزرگ و بین المللی که آشکارا دچار انحراف گردیده است، انحرافی که ادامه آن بسیار منزجر کننده و شرم‌آور خواهد بود چرا که پس از تاریخ فروشی باید منتظر تصمیمات و انحرافات زشت و غیر اخلاقی بیشتری از سوی این سازمان خواهیم بود. 

بنابراین دیگر برای من عنوان داور بین المللی بودن در این ساختار تاسف آور فیفا نه تنها افتخار آمیز نخواهد بود بلکه بی اعتنایی به تاریخ و فرهنگ کشور عزیزم ایران و هم میهنانم می‌باشد.

بنابراین به عنوان عضوی از خانواده فوتبال ایران، با توجه به اینکه مدیران ارشد فدراسیون فوتبال ایران در مقابل گستاخی های مکرر و آشکار فیفا به شکلی ذلیلانه و خفت بار دچار انفعالی وطن فروشانه شده اند در حالی‌که ما در خانواده فوتبال و ورزش و هم میهنانم منتظر واکنش مناسب از سوی رئیس هیئت رئیسه یا مجمع فدراسیون فوتبال بودیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲
اجسنت جوان
درود بر مرام و معرفتت
دمت گرم
درود بر شرف این داور عزیز ،
آفرین به شرفت و وطن پرستی شما قهرمان
آفرین برشماکه وطن دوستی رادرعمل معنادادی
درمورد به شرفت
درود بر غیرت و شرفت
خودجوش انصراف داد یا دستور شد وایشان اطاعت کر دند
خدا خیرت بده. کاش مسوولین ما یک دهم شما عرق ملی داشتند
درود و احترام ما تقدیم شما فرزند ایران بزرگ❤️
خیلی مردی ؛ پاینده وسلامت باشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها