بازدید 2146

واکنش چین به سفر یک مقام ارشد پنتاگون به تایوان

چین سفر یک مقام ارشد پنتاگون به تایوان را محکوم و تاکید کرد که پکن "قاطعانه با هرگونه تعامل رسمی و همکاری نظامی" میان واشنگتن و تایوان مخالف است.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸ 23 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای خبری هیل چهارشنبه شب نوشت، ژو فنگلیان سخنگوی دفتر امور تایوان چین به خبرنگاران گفت که تلاش‌های دولت تایوان برای استقلال خود از چین با کمک سایر کشورها با شکست مواجه خواهد شد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که مایکل چیس، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در حوزه چین از جزیره تایوان بازدید کرد.

سخنگوی پنتاگون بدون اشاره مستقیم به دیدار چیس گفت که تعهد آمریکا به تایوان "پابرجا" است و به حفظ صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه تایوان گفته است که هیچ اطلاعاتی برای به اشتراک گذاشتن در مورد این دیدار با رسانه‌ها ندارد.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند؛ در حالی که ایالات متحده وضعیت تایوان را نابسامان می داند.

بر اساس قوانین فدرال، ایالات متحده متعهد است که به تایوان تسلیحاتی برای دفاع از خود ارائه کند، اما در صورت تهاجم چین، لزوماً از این جزیره دفاع نمی‌کند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که تلاش مقامات تایوانی برای "استقلال طلبی" با کمک آمریکا، تنش‌ها را در منطقه افزایش داده است.

وانگ تصریح کرد: «ما از ایالات متحده می‌خواهیم به هر شکلی تماس‌های رسمی با تایوان را متوقف کند و از مداخله در موضوع تایوان و ایجاد مسائل جدید تنش زا در تنگه تایوان دست بردارد».

چین در شرایطی یک مقام ارشد پنتاگون به تایوان را محکوم کرد که تنش‌ها میان واشنگتن و پکن، پس از آن که دولت بایدن یک بالون چینی را که به گفته ایالات متحده برای جاسوسی گسیل شده بود، سرنگون کرد، افزایش یافته است.

چین مالکیت این بالون را قبول کرده اما گفته است که این بالون برای تحقیقات هواشناسی بوده و توسط باد از مسیر خارج شده است.

مقامات آمریکا همچنین مدعی شده‌اند که چین ممکن است برای جنگ خود علیه اوکراین به روسیه کمک‌های نظامی از نوع تسلیحات غیر کشنده ارسال کند و همچنین در حال بررسی ارسال تسلیحات مرگبار است. چین به طور رسمی در این درگیری بی طرفی اعلام کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست