بازدید 2510

شورای نگهبان فراجناحی عمل خواهد کرد

قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و مثل همه دوره‌های گذشته،‌ طبق شاخص‌هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ 20 February 2023

به گزارش «تابناک»، سیامک ره پیک، قائم مقام دبیر و عضو حقوقدان شورای نگهبان، در گفتگو با خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به نگاه فراجناحی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان،‌ در تمام سال‌های گذشته، مطابق قانون به بررسی صلاحیت‌ها پرداخته و هیچ نگاه سیاسی و جناحی را در این امر دخالت نداده است.

وی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همانگونه که سخنگوی محترم شورا در نشست خبری اشاره کردند، در ۴۴ سال گذشته جریان‌های سیاسی مختلف با سلایق مختلفی روی کار آمدند و در انتخابات‌ها حضور داشتند. شورای نگهبان نیز تلاش داشته بر مبنای قانون کار خودش را انجام بدهد و حالا نیز باید دید که شرایط اصلاح قانون انتخابات چگونه پیش خواهد رفت تا شورا مطابق قانون جدید به بررسی صلاحیت‌ها بپردازد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، تاکید کرد: برای شورای نگهبان،‌ اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن نامزدها،‌ معیار نیست و در انتخابات پیش رو نیز،‌ طبق شاخص‌هایی که در قانون مشخص شده است، صلاحیت نامزدها را بررسی خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار