بازدید 11145
۴
با تحولات منطقه و جهان

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران / اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ / گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

واکنش آژانس به ادعا‌های تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران، اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ، گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس، آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی و انتقاد شدید از گوگل به دلیل همکاری با آرامکوی عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 20 February 2023

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ/ گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

بین الملل تابناک: واکنش آژانس به ادعا‌های تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران، اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ، گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس، آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی و انتقاد شدید از گوگل به دلیل همکاری با آرامکوی عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران

 آژانس بین الملل انرژی اتمی در واکنش به ادعاهای رسانه‌ای تازه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: آژانس از گزارش های رسانه‌ای درباره سطح غنی سازی اورانیوم در ایران آگاه است و «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس در حال رایزنی با ایران درباره نتایج راستی آزمایی های این سازمان است و به نحو مقتضی، آن را به اطلاع شورای حکام آژانس خواهد رساند.

شب گذشته، خبرگزاری بلومبرگ در خبری مدعی شد، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هفته گذشته در ایران اورانیوم با غنای ۸۴ درصد را شناسایی کرده‌اند. در همین خصوص بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اعلام کرد: مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ/ گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

وی با ذکر این نکته که مطالب منتشره در بلومبرگ با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق صورت گرفته است، یادآور شد: آنچه آژانس با ایران مطرح کرده در خصوص وجود ذره یا ذراتی (particle) از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل شیر برداشت محصول از طریق نمونه برداری متداول است.

اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ

یکشنبه شب، رسانه‌های صهیونیستی از افزایش سطح آماده باش یگان دریایی رژیم تل آویو در دریای سرخ خبر می‌دهند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، نیروی دریایی این رژیم، سطح هشیاری خود را در دریای سرخ افزایش داده است.

این رسانه‌ها اعلام کردند: این افزایش سطح هشیاری و آماده باش با توجه به این صورت می گیرد که بیم حمله به کشتی‌های اسرائیلی وجود دارد.

این تصمیم چند روز پس از آن صورت می گیرد که رسانه کان رژیم صهیونیستی، جمعه شب از هدف قرار گرفتن یک کشتی تجاری رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس خبر داده بود.

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ/ گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

کان اعلام کرد که یکی از کشتی‌های «ایال عوفر»، میلیاردر صهیونیستی هفته گذشته مورد حمله قرار گرفته است؛ این کشتی با نام CAMPO SQUARE متعلق به شرکت کشتیرانی «زودیاک» تحت مالکیت «ایال عوفر» بوده است.

منبع مذکور مدعی شد که این حمله تلفات جانی در پی نداشته است. پیشتر نیز یک کشتی رژیم صهیونیستی فروردین ماه ۱۴۰۰ در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفت.

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس

 حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه سی ام بهمن ماه از گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

وی در توئیتی در این باره نوشت: امشب در گفت‌وگوی تلفنی با جوزپ بورل در خصوص روابط ایران و اتحادیه اروپا، توافق برای رفع تحریم‌ها، همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحولات اوکراین بحث و تبادل نظر کردیم. 

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ/ گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

وی افزود: تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی بر مردم است و ۲۲ بهمن بار دیگر آن را اثبات کرد.

گفتنی است، امیرعبداللهیان به تازگی با وزرای خارجه عراق و عمان درباره آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کرد.

آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

صبح روز دوشنبه به وقت محلی، گارد ساحلی ژاپن، از احتمال یک آزمایش موشکی دیگر توسط کره شمالی خبر داد.

آزمایش موشکی کره شمالی، در حالی است که آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی در روز شنبه در حال برگزاری یک رزمایش با مشارکت بمب افکنهای B-B1 هستند. 

خبرگزاری یونهاپ نیز گزارش داد که کره شمالی یک پرتابه بالستیک ناشناس دیگر به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است؛ اما ارتش کره جنوبی ساعاتی بعد اعلام کرد که پیونگ یانگ در آزمایش جدید خود، دو موشک بالستیک برد کوتاه آزمایش کرده که یکی ۳۹۰ کیلومتر و دومی ۳۴۰ کیلومتر پرواز کردند.

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ/ گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

یکشنبه صبح، کره شمالی  اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور، یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۵» را با زاویه بالا و در جریان یک رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تأمین بازدارندگی اتمی قدرتمند این کشور پرتاب کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این رزمایش ناگهانی و بدون اطلاع قبلی تحت دستور آماده‌باش جنگی با قدرت آتش اضطراری که در سحرگاه ۱۸ فوریه صادر شد، سازماندهی گردید.»

به دنبال آزمایش موشک قاره پیمای کره شمالی در روز شنبه، نیروی هوایی آمریکا، چند فروند بمب افکن اتمی خود را در شبه جزیره کره به پرواز درآورد.

به گزارش «آسوشیتدپرس» رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد، ایالات متحده بمب‌افکن‌های «بی-۱» را برای آموزش با جنگنده ‌های کره جنوبی به شبه جزیره کره فرستاده است. در این بیانیه بر تعهد امنیتی «مستحکم» آمریکا به کره جنوبی تاکید شده است.

آزمایش موشکی جدید کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه این کشور تهدید کرده بود که اقدام شدیدی علیه کره جنوبی به دلیل برگزاری رزمایش نظامی با ایالات متحده آمریکا انجام می‌دهد.

هفته گذشته، کره شمالی در جریان هفتادمین سالگرد تأسیس ارتش این کشور، موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید با سوخت جامد خود را رونمایی کرد.

انتقاد شدید از گوگل به دلیل همکاری با آرامکوی عربستان

شرکت گوگل به دلیل همکاری با شرکت نفتی آرامکوی عربستان مورد انتقاد شدید قرار گرفت و منتقدان، همدستی گوگل گرین با برخی اقدامات به شدت مشکوک آرامکو در زمینه سوخت‌های فسیلی را مورد سوال قرار دادند.

به گزارش سایت سعودی لیکس، سایت Intercept ویژه تحقیقات روزنامه‌نگاری اعلام کرد، گوگل و آرامکوی عربستان با هم شراکت کثیفی در نابودی آب‌وهوا دارند و گوگل به آرامکو کمک می‌کند نقش خود را در نابودی آب‌وهوا پنهان کند؛ به این شکل که در گمراه کردن مردم درباره اینکه تکنولوژی می‌تواند نفت و گاز را برای آب‌وهوا ایمن کند، نقش موثری ایفا کرد.

واکنش آژانس به ادعاهای تازه علیه برنامه هسته‌ای ایران/ اعلام آماده باش نظامی اسرائیل در دریای سرخ/ گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل درباره برجام و آژانس/ آزمایش دو موشک بالستیک توسط کره شمالی

طبق گزارش این سایت، آرامکو از نفوذ خود به عنوان ابزاری برای کمک به حذف کربن غیرقابل جبران “Greenwash” استفاده می‌کند.

همچنین این سایت اعلام کرد، ادعاهای گوگل درباره اینکه آرامکو به حذف کربون کمک می‌کند، روشن نیست زیرا این شرکت عربستانی منافع مشخصی در انجام این کار ندارد.

گوگل همانند بسیاری دیگر از شرکت‌های نوین آمریکایی، پایبندی جدی خود را به حفاظت از محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اعلام می‌کند.

سندر بیچای، مدیر اجرایی شرکت گوگل در پاسخ به سوالی درباره آینده بدون کربن گفت: اگر می‌خواهیم از بدترین پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی جلوگیری کنیم، جهان باید هم اکنون اقدام کند؛ این به معنای رهایی تدریجی از سوخت فسیلی و استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر است.

اما گوگل دو ماه بعد اعلام کرد، با شرکت آرامکوی عربستان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز جهان وارد یک همکاری شده و این پروژه مشترک کاملا سازگار با محیط زیست است.

اما برخی منتقدان این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا می‌توان با یک شرکت ویژه سوخت‌های فسیلی همکاری کرد، بدون اینکه در اقدامات بد آن در قبال محیط زیست شریک بود.

پس از این انتقادها، گوگل یک طرح روابط عمومی را آغاز کرد و یکی از مسئولان آن به سرعت انتقادها را نادرست دانست و گفت: درست است که گوگل با شرکت‌های بزرگ نفتی کار می‌کند، ولی این همکاری در بخش‌های دوستدار محیط زیست یا سبز این شرکت‌هاست، ما بارها و بارها این را گفتیم که با بخش نفت و گاز آرامکو همکاری نداریم.

اما در دو ماهی که این مسئول شرکت گوگل، همکاری با بخش نفت و گاز شرکت آرامکو را انکار می‌کرد، آرامکو از " google choud" برای انتقال موثرتر متان استفاده می‌کرد و باید به این نکته توجه داشت، متان زمانی که به عنوان سوخت مورد استفاده قرار بگیرد، منبع اصلی انتشار کربن نابود کننده محیط زیست و عامل تغییرات آب‌وهوایی خواهد بود.

گروهی متشکل از شش کارشناس نفت و گاز در آرامکو، راهی را برای استفاده از قابلیت‌های "گوگل کلود" در شناسایی و مهار نشت‌ها در خطوط لوله‌های انتقال متان را ابداع کرد.

تد لد، سخنگوی شرگت گوگل در دفاع از همکاری‌ها با آرامکو گفت: این همکاری ابزاری برای کمک به آرامکو در حفاظت از محیط زیست است.

هرچند این همکاری بسیار سودآور است، ایده همکاری گوگل با یک منبع با سابقه در تولید سوخت‌های فسیلی جنجال آفرین شده و کارشناسان محیط زیست اظهارات مسئولان آرامکو درباره انرژی سبز را تنها حرف می‌دانند.

تحقیقی که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به تازگی انجام داده بود، نشان می‌دهد که ابتکار عمل‌های آرامکو، تنها بخشی از استراتژی بزرگ آن برای وابسته کردن کره زمین به سوخت‌های فسیلی عربستان در دهه‌های آتی است.

به نظر می‌رسد، آرامکو به فعالیت‌های خود در حوزه نفت و گاز سرعت بخشیده و طبق گزارش شرکت " Oil Change International " در سال ۲۰۲۲ آرامکو به طرح‌های جدید هر شرکت دیگری در سال گذشته چراغ سبز نشان داد.

کلی تراوت، معاون مدیر پژوهش‌های این شرکت نیز اظهار کرد: کار در پروژه‌های به ظاهر سبز شرکت‌های نفتی بزرگی همانند آرامکو به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد، اینگونه وانمود کنند که چیزی به اسم سوخت‌های فسیلی سازگار با محیط زیست وجود دارد.

هرچند گوگل به آرامکو در کشف نقاط نشت متان و مهار آنها کمک می‌کند، در پنهان کردن نقش آن در نابودسازی محیط زیست کمک می‌نماید؛ در واقع گوگل به جای اینکه به رهایی از انتشار گازها کمک کند، باعث می‌شود عملیات آرامکو بیشتر ادامه یابد.

جاش ایزنفیلد، از گروه " Earthworks" حامی محیط زیست گفت، ادعای گوگل مبنی بر اینکه کمک‌هایش به انتقال سوخت‌های فسیلی آن را از عملیات پمپاژ این سوخت‌ها دور می‌کند، اشتباه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
توئیت جوزپ بورل که چیز دیگه ایی میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
بورل دروغ میگه
تمام حقیقت این دنیا تو فارس و شریعت مداری
تو فارس معتقدن دلار ۲۳ هزار تومنه ولی بورل میگه ۴۹۸۰۰ تومنه معلومه بورل دروغ میگه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چرا اصلاح طلبان و معاندین و تجزیه طلبان از دیدن اجتماعات مردم از حمایت از نظام و رهبری درس نمیگیرند
همیشه باید از مسلمانان بویژه ایران هراس داشته باشید خداراشکر که ایران خواب راازشما پست ترین نوع،بشر گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی