بازدید 38480

یارانه جدید با بوی بنزین در راه است / نسخه بهارستان برای خانوار‌های بدون خودرو؛ هر نفر ماهانه ۱۵ لیتر بنزین دارد / بار مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی روی دوش دولت؟

طرح بنزینی کمیسیون تلفیق برای افراد فاقد خودرو؛ این خبری بود که هفته گذشته از سوی سخنگوی این کمیسیون رسانه ای و تاکید شد: قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی کند، اما برای خانوارهای فاقد خودرو، سهمیه بنزین در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 19 February 2023

یارانه جدید با بوی بنزین در راه است/ نسخه بهارستان برای خانوار‌های بدون خودرو؛ هر نفر ماهانه ۱۵ لیتر بنزین دارد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ موضوع تخصیص و توزیع سهمیه بنزین به همه مردم، از جمله مواردی است که پیشینه تاریخی حدود ده ساله دارد، به گونه‌ای که در سال ۹۲ طرحی مطرح شد که اشاره به سهمیه بنزین یارانه‌ای به هر خانواده به جای هر وسیله نقلیه داشت.

همچنین در آذرماه ۱۳۹۷ مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی با تیتر «مساله بنزین و رویکرد و مخاطرات»  سه سناریو را برای قیمت گذاری و شیوه توزیع بنزین پیشنهاد داد و در بخشی با عنوان یارانه بنزین به همه ایرانیان آورده بود: اگر هدف سیاستگذار توزیع یارانه به طور مساوی است، رویکرد‌های این بخش می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. در این طرح به دلایل‌ گوناگون، یارانه بنزین نه به خودرو، بلکه به شخص تعلق گیرد.

در ادامه آمده بود: در این طرح که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تدوین شده است، به هر ایرانی دارای کد ملی (به جز ساکنین خارج کشور)، به اندازه مشخصی اعتبار استفاده از بنزین به طور ماهیانه تعلق می‌گیرد. این سهمیه‌ها به جای کارت سوخت در کارت ملی هوشمند افراد و یا کارت بانکی بارگذاری‌ می‌شود. در این طرح، روزانه ۵۶ میلیون لیتر بنزین بین مردم (به ۸۰ میلیون ایرانی، هر نفر روزانه ۰.۷ لیتر و یا ماهیانه ۲۰ لیتر) تقسیم شده و البته برای کنترل قیمت حمل و نقل عمومی به ماشین‌های ارائه کننده خدمات عمومی مانند تاکسی‌ها (اعم از سنتی و اینترنتی)، وانت‌ها و آمبولانس و ... در ابتدای طرح ۲۵ میلیون لیتر بنزین تخصیص می‌یابد. (این سهمیه با استفاده از تکنولوژی‌های رصدکننده جابجایی در ماه تعیین خواهد شد). با شروع سهمیه بندی ظرف مدت شش ماه با ایجاد فراخوان تمام خودرو‌های عمومی با وام‌های بدون بهره با قسط‌های بلندمدت CNG سوز خواهند شد و این سهمیه حذف می‌شود.

البته لازم به ذکر است در این طرح نرخ CNG سه سال ثابت خواهد ماند. درآمد به دست آمده از مابه التفاوت فروش ۲۵ میلیون لیتر بنزین بابت پرداخت یارانه سود تسهیلات در اختیار شهرداری‌های کل کشور قرار گرفته تا صرف سرمایه گذاری و حمل و نقل عمومی شده و مطابق آن ماهانه به اطلاع مردم خواهد رسید. قیمت بنزین در این طرح به گونه‌ای بود که بر اساس درصدی از قیمت فوب تعیین می‌شود (مثلا ۹۰ درصد قیمت فوب) و در مقابل به هر ایرانی معادل ما به التفاوت ارزش ۲۰ لیتر بنزین نسبت به قیمت پایه ۱۰۰۰ تومانی یعنی ۴۰۰۰۰ تومان در کارت اعتباری سرپرست خانوار‌ها تخصیص می‌یابد. قیمت دوم بر مبنای نرخ ارز سامانه نیما و ۹۰ درصد قیمت فوب تعیین خواهد شد.

وعده دوباره در تابستان ۹۹

اما این برنامه‌های بنزیی راه به جایی نبرد تا اینکه در مردادماه ۱۳۹۹ مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای در این باره گفت: در اوضاع کنونی، نوع سهمیه بندی بنزین برای خانوار‌هایی که خودرو دارند، خوب است. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد خانواده‌ها فاقد خودرو هستند و از یارانه انرژی بی‌بهره‌اند، ادامه داد: در اوضاع کنونی، نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و حتماً باید اصلاح شود. نماینده تهران در مجلس از تدوین طرحی از سوی نمایندگان برای تغییر در نحوه سهمیه‌بندی بنزین خبر داد. این طرح که با نام "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" شناخته شد، به گونه‌ای بود که برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته می‌شد. به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی در سال ۱۳۹۹، قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح شناور و معادل ۹۰درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود. بیشتر منابع حاصل از این طرح به اصلاح و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت و بخشی نیز صرف دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی و تاکسی‌های اینترنتی خواهد شد.

بیژن زنگنه وزیر وقت نفت نیز در ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تغییر سهمیه‌بندی بنزین در دولت بحث نشده و بستگی دارد چه چیزی تصویب شود. در طرح مجلس پیشنهاد اختصاص ۲۰ لیتر بنزین به هر فرد در ماه مطرح شده که به معنای ۰.۷ لیتر در روز است. زنگنه ادامه داد: در این صورت میزان بنزین سهمیه‌ای در روز عددی حدود ۶۰ میلیون لیتر در روز خواهد بود که با میزان کنونی برابر است. برای ما فرق ندارد و ما به یک قیمت می‌دهیم و مابقی باید در حساب یارانه‌ای افراد واریز شود.

طرح «وان» وعده جدید

در حالی که مرداد ماه ۱۳۹۹، دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از وصول طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار خبر داده بود، با توجه به گذشت ماه‌ها از این طرح، نه تنها فرجامی نداشت، بلکه چند ماه بعد، طرح جدیدی توسط رئیس کمیسیون انرژی با نام طرح «وان» مطرح شد.

عباسی در آن مقطع در تشریح این طرح در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفته بود: طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های انرژی با عنوان طرح وان مخفف واحد انرژی، را مجموعه‌ای از صاحبنظران در بخش انرژی ارائه کردند و در دستور کار کمیسیون قرار گرفت. همچنین برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه‌بندی شود، باید اقدام به سهمیه بندی همه حامل‌های انرژی شامل برق، آب، گاز، بنزین، گازوئیل، نفت سفید کرد؛ لذا برای تحقق این ایده، طرحی جامع با عنوان طرح وان آماده شده، اما هنوز به مرحله اعلام وصول نرسیده است. 

«طرح بازتوزیع یارانه بنزین» در جزیره کیش کلید خورد

سرانجام با گذشت ماه‌ها از وعده‌های مجلس برای سهمیه بنزین افراد فاقد خودرو، طرح بازتوزیع یارانه بنزین از اول اسفندماه ۱۴۰۰ در جزیره کیش آغاز شد و همه شهروندان دارای کارت کیشوندی اعم از مالکان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دریافت سهمیه بنزین ۲۰ لیتری شدند.

مدتی بعد سعید محمد، دبیر وقت شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص اجرای آزمایشی طرح سهمیه بندی بنزین بر اساس کد ملی نیز اظهار داشت: این طرح با توجه به برنامه ریزی‌ها در جزیره کیش بدون هیچ مشکلی اجرایی شد و نتایج در اختیار دولت قرار گرفت تا در صورت تأیید، در مناطق دیگر انجام شود.

چراغ سبز کمیسیون تلفیق برای اجرای یک طرح قدیمی

هفته گذشته (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۱) رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲  در تشریح مصوبات نهایی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: کمیسیون تصویب کرد به منظور برقراری عدالت در بهره مندی از یارانه بنزین، خانوار‌های فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه بنزین دریافت کنند؛ این حکم باید از خرداد ۱۴۰۲ عملیاتی شود البته قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند.

هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص در توئیتی نوشت: در ‎کمیسیون تلفیق مصوب شد تا همه افراد جامعه از ‎کارت سوخت شخصی استفاده کنند. این کار مانع زیادی برای قاچاق ‎ سوخت ایجاد خواهد کرد. وقتی سوخت گران نمی‌شود، برای حفظ ثروت ملی لازم است بر توزیع آن نظارت بیشتری صورت گیرد. ‎البته ممکن است معدودی هم کارت را گم کنند، وزارت نفت باید برای ایشان کارت اضطراری داشته باشد. همچنین باید استفاده کنندگان مشخص باشند. در شرایطی که فاصله قیمتی ‎بنزین داخل کشور با خارج، ده برابر است و مصرف هم خیلی بالاست، باید بر توزیع آن کنترل جدی داشته باشیم.

مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در توئیتی تاکید کرد: بازتوزیع سهمیه‌ها بدون تغییر قیمت، به نفع خانوار‌های فاقد خودرو، می‌تواند گام اول باشد.

جزئیات جدید از سهمیه بنزین خانوارهای بدون خودرو

مالک شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: با این مصوبه «دولت اجازه دارد بدون افزایش هرگونه قیمت سهمیه‌ای و آزاد بنزین، با استفاده از صرفه جویی‌ها، سهمیه‌ای را به خانوارهای بدون خودرو اختصاص بدهد.» شریعتی درباره این مصوبه توضیح داد در این گروه از خانوارها «به هر نفر ماهانه ۱۵ لیتر بنزین اختصاص داده  و امکان تبادل آن در بازار فراهم می‌شود.»
 
به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، علاوه بر عادلانه‌تر شدن توزیع یارانه بنزین، شکل گیری چنین بازاری می‌تواند دولت را به تدریج از فشار قیمت گذاری خارج کند و تنها نقش تنظیم‌گر داشته باشد؛ «با این حال دولت باید بازاری ایجاد کند تا این سهمیه به یارانه نقدی تبدیل نشود و در پایان هر ماه تسویه کند تا کسی سهمیه‌های بنزین را جمع نکند.»
 
مالک شریعتی گفت: «سهمیه‌های خودرو‌های سواری عمومی مانند تاکسی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، وانت‌بار‌ها، موتورسیکلت‌ها و خانوارهایی که دو خودرو در خانه دارند، حفظ می‌شود.» این نماینده همچنین تأکید کرد که «این مصوبه به کسی ضرر جدی نمی‌رساند و ارزش افزوده‌ای برای خانوارهای بدون خودرو فراهم کرده است.» این مصوبه به دولت فرصت داده تا ابتدای خردادماه زیرساخت‌های اجرای چنین طرحی را به وجود بیاورد.
 
بر اساس آماری که آقای شریعتی ارائه داده، نزدیک ۴۵ درصد خانوار‌های کشور خودرو ندارند و سهمیه‌ای از یارانه بنزین هم دریافت نمی‌کنند. کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم دیروز تأکید کرد که سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند و سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی دولتی و سهمیه ۳ هزار تومانی آزاد ثابت خواهد بود. مصوبات کمیسیون تلفیق باید در نشست علنی به تصویب برسد و شورای نگهبان آن را تأیید کند تا به قانون تبدیل شود.
 

بار مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی روی دوش دولت؟

بررسی‌های تابناک اقتصادی نشان می‌دهد، تصمیم جدید کمیسیون تلفیق بودجه برای اختصاص ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه بنزین به هر عضو خانوار بدون خودرو، بار مالی ۳۰ همت در بودجه برای دولت خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به برابری تولید و مصرف بنزین و احتمال ناترازی بنزین، به احتمال زیاد در سال آینده دولت مجبور به واردات بنزین می‌شود و این بار مالی ۳۰ همت هم می‌تواند در بخش درآمد‌ها و هزینه‌های دولت، مشکلاتی را به وجود آورد؛ بنابراین، باید منتظر ماند تا مشخص شود که در نهایت این مصوبه در قانون بودجه سال آینده لحاظ خواهد شد یا خیر؟ چالشی که گفته می‌شود، به دلیل بار مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی در سال، با استقبال دولت مواجه نخواهد شد. هرچند باید در نظر داشت که با توجه به عدم تغییر قیمت بنزین در سال آینده، مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق به نوعی یک یارانه جدید محسوب می‌شود که برخی کارشناسان، به عدم تامین منابع مالی آن انتقاد دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲۰
بوی گران شدن بنزین در راه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
گفتن گرون نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
با احرای این طرح مثلاً می خواهند بگویند که عدالت را جاری کرده اند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
اطلاق واژه «پوپولیسم» برای این طرح واقعاً کم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
حتماً رییسی بعد از انجام این کار، مانند احمدی نژاد شب در تلویزیون ظاهر شده و از قداست 22.5 هزار تومان منفعت فروش سهمیه بنزین خانواده در ماه، تعریف و تمجید می کند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
به جای این کارهای مسخره و بی فایده،

بودجه و بار مالی این کا را صرف ارتقاء
کیفیت بنزین و گازوییل کنند. والله خانواده ها بیشتر استقبال می کنند.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
ساعت 13:56

دلار 48,730 تومان
سکه 28,950,000 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
وقتی دنبال بهانه برای افزایش قیمت ها و ایجاد انواع مالیات ها هستند دلالی بهانه است حالا اما با این طرح مردم را دلال بنزین می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
قطعا بار مالی برای دولت ندارد این طرح چند مرحله دارد ابتدا به هر فرد سهمیه بنزین تخصیص داده می شود و پس از ان در تلوزیون و ... شروع می کنند بگویند چرا باید 15 لیتر بنزین را به نرخ دولتی بفروشد و با همین ترفند قیمت بنزین را آزاد و دلاری می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
میشه به ما فقرا یارانه ندهید
باید کجا مراجعه کنیم.
به نام فقرا
به کام دلالان و دولت
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
بسلامتی و مبارکی و میمنت
دلار ۴۹ را هم رد کرد وفقط یک قدم مورچه ای تا ورود به کانال ۵۰ هزارتومانی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
اینطوری قراره سهمیه ها رو از ۵۰لیتر بکنن ۱۵ لیتر این دولت چیزی به نفع مردم انجام نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دولتها بیشترین سود را از هر نوع گرانی به جیب می زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
وقتی بنزین گران بشه حمل و نقل و به تبع همه کالاها مجدد گران میشه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
دولت مونده چطوری به اونایی که ماشین ندارند بنزین بفروشه، عمیق فکر کنید متوجه حرف بنده خواهید شد
این مسخره بازیها چیه .هر خانواده ای ماشین نداره اگه یارانه 300می گیره بهش یارانه 400بدید اگر هم یارانه 400می گیره یارانه 500بدید .
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
معلومه از اصل داستان خبر نداری.
اول به هر شخص 15 لیتر بنزین میدن که با قیمت آزاد میشه 15 تا 1500 تومن به عبارتی 22500
پلن بعدی ازایش قیمت بنزینه: میان میگن هر لیتر بنزین آزاد رو میکنیم 10 هزار تومن و 22500 هر نفر میشه 125000 تومن.
اینطوری 50 درصد مردم خوشحال میشن ک آخجون پولمون زیاد شد!
با این ترفند جلوی اعتراضات افزایش قیمت بنزین رو
میگیرن و از فردا 10 برابر اون در ظاهر یارانه رو از جیب ملت میکشن بیرون
ناشناس
| Czechia |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
محمد مهاجری: دو سه ماه سوئیچ قطار پیشرفت را بدهید به دولت غربگرای اشرافی ناکارآمد حسن روحانی ( که حقوق وزیرانش نصف دولت شما بود) تا دلار را به ۳۰ تومان، مرغ را به ۳۴ تومان، گوشت را به ۱۸۰ تومان برگرداند.

بعدش شما فرصت دارید قیمت‌ها را ۳ برابر کنید و همچنان
بگویید تورم را نصف کردیم



علنا مشاورین اقای روحانی دارند سیگنال نوسانگیری که بسیار مورد پسند اقای روحانی و همتی بود را میدهند

اقای مهاجری تاسف دارد.با جیب مردم و بازار بازی کردن!!!عجب
ارز نباید گران شود منتهی بازی با گران شدن ارز و کسب درآمد برای دولت که به وضوح دارید به ان اشاره میکنید تاسف اوره

بازار دستوری اشتباه

آقایان مخصوصا امپراتور همتی جز با نوسانگیری و بازی با بورس کاری نکردند و دولت روحانی با محدود کردن مشاغل و تعطیلات اجباری کرونایی ، قیمتها به طور مصنوعی ثابت ماند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
در حال حاضر به بنزین یارانه زیادی از حق همه (بیت المال) دارند میدهند و این یارانه و سهمیه به ماشین داده میشه یعنی یک خانواده سه نفره که 5تا ماشین داره داره 5تا یارانه بنزین به صورت ماهیانه دریافت میکنه و یک خانواده ده نفره که اصلا ماشین نداره هم یارانه بنزینی دریافت نمیکنه
از طرفی همه ماشینها هم مسافر نمی برند که بگوییم همه این ماشینها سبب ارزان ماندن کرایه میشوند پس واقعا بی انصافی است و اصلا درست نیست به نظر من باید میزان مصرف بنزین را تقسیم به خانواده ها کرد و به هر خانواده همانقدر بینزین (50الی100)سهمیه داد و به جز ماشینهای عمومی که آنها هم باید درست و طبق برنامه اصولی رصد شوند بقیه بنزین آزاد مصرف کنند
حالا هر خانواده مثلا صد لیتر بنزین سهمیه میگیره یک ماشین داره یا ده ماشین به خودش مربوطه که این سهمیه را با کدم مصرف کنه
پولهای تامین اجتماعی رو بدید .25درصد متناسب سازی از سال قبل باقی مانده 2سال گذشته وارد سال سوم شدیم پس دیگه کی قراره 25درصد متناسب سازی اجرایی بشه ؟خدا ازتون نگذره 75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین حداقل بگیرن با حقوق 6میلیونی چطور زندگی کنیم حقمون رو بدید .1800عیدی صدقه هست نه عیدی .با این عیدی ناچیز چی میشه خرید ؟!
فوب خلیج فارس چنده؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دستمزد کارگر خلیج فارس چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
ما رو چه به خلیج فارس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
قیمت پرادوی 2023 در خلیج چنده؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
ببین دوست عزیز !!!!!!!!!!!!!باز داری سیاه نمایی و لجن پراکنی میکنی
دادن سهمیه 15 لیتری بنزین به همه خانواده ها در هر ماه، یکی دیگر از اقدامات پوپولیستس است. 15 لیتر بنزین آزاد معادل 45 هزار تومان در ماه ، چه مشکلی از کوه مشکلات اقتصادی یک خانواده را حل می کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
چرا وقتی تولید روزانه بنزین بیش از 80 میلیون لیتر است به هر نفر به جای 30 لیتر در ماه 15 لیتر داده می شوددر حقیقت با این شیوه 40 تا 45 درصد بنزین تولید کشور را به مردم داده و قیمت بقیه ان را آزاد خواهند کرد
احسنت به طرح. قطار پیشرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
مصرف روزانه بنزین در امریکا 9 میلیون بشکه
در ایران 380 هزار بشکه
مردم ما پر مصرف نیستند
یعنی چی چرا خانواده
من مجردم جدا از پدرم یعنی سهمیه ندارم
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
شما اول باید بگی چرا مجردی؟ اینجا آمریکا نیست که خارج از حلقه خانواده هر کاری بتونید بکنید.
دوباره دروغها شروع شد .چقدر دروغ به خورد مردم میدید بس نیست
پاسخ ها
وحید
| United States of America |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
خلایق هر چه لایق
خجالت بکشید......................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
واقعا .....خجالت بکشید
دولت ۱۲۰ هزار میلیارد دلار بخاطر فاصله ارز نیمایی و آزاد از دست داده است و اگر بخواهیم حساب کنیم بطور متوسط به هر خانوار ۴ نفره می توانست ۸ میلیون تومان یارانه بدهد
حالا فکرش را بکنید که آیا دولت ارزهایش را در بازار آزاد می فروخت و به هر خانوار ۸ میلیون تومان می داد بهتر بود یا الان که با وجود دلار نیمایی همچنان تورم ۵۰ درصدی را داریم بجز در چند کالای اساسی که دستوری هستند و همچنین برخی از کالا ها مثل خودرو و مسکن که از قیمت جهانی آنها هم بالاتر است

من نمی دانم آیا در کشور ما چیزی با عنوان اقتصاد حاکم است من که شک دارم!!!
دمتون گرم. انشالله گرون نکنید
آقای رئیس جمهور اگه اجازه بدن یه نیش ترمز بزنن ما از قطار پیشرفت پیاده شیم ، ممنون میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
لطفا قطار پیشرفت را به مدت یک ساعت برای نهار و نماز متوقف کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
هم اکنون شاهد مدیریت دولت جوان انقلابی میدانی مقاومتی جهادی استشهادی هستیم .
گوشت خورشتی گوسفندی کیلویی ۵۰۹ هزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
آهنگ من می خوام پیاده شم رضا صادقی
نمی خوام دربه در پیچ و خم این جاده شم
واسه آتیش همه یه هیزم آماده شم
یا یه موجود کم و خالی پرافاده شم
وایسا دنیا، وایسا دنیا، من میخوام پیاده شم
همه حرف خوب میزنند، اما کی خوبه این وسط
بد و خوبش به شما، ما که رسیدیم ته خط
قربونت برم خدا، چقدر غریبی رو زمین
آره دنیا ما نخواستیم، دلو با خودت نبین
مملکت با این همه ثروت
توهین به مردم را متوقف کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
اینا ثروت نیست آقای ناشناس غنایم جنگی هست !!!!!!!!!!!!!! و حکومت اسلامی هر جور دوست داره!!!!!! میتواند هزینه کند
راه منطقی برای درآمد تمام شده قیمت بنزین فقط گران کردن آن نیست و گران کردن بنزین کار اشتباهی است
راه اساسی در ارزش دادن به پول ملی است وقتی دولت به پول ملی ارزش بدهد خودبخود بدون گران کردن بنزین قیمت بنزین برای دولت از حالت ضرر خارج شده و به قیمت واقعی خودش نزدیک می شود حقوق کارمندان و بازنشستگان بدون افزایش بالا می رود و به سطح رفاه آنها افزوده می شود
سطح خرید مردم بالا می رود و تولید کنندگان با فروش بیشتر مواجه می شوند که هم در سود آنها تاثیر گذار و هم بورس رونق می گیرد و هم اشتغال افزایش می یابد
ظاهرا مسئولین ما معکوس فکر می کنند و به جای اینکه دنبال ارزش دادن به پول ملی باشند به کنترل تورم از روش های دیگر فکر می کنند
دولتی که خرج تراش و هزینه تراش است حالا به هر بهانه ای بدرد این مردم نمی خورد
دولتی که در آن بانک مرکزی اش مستقل نباشد بدرد این مردم نمی خورد و دولتی که دارای بانک های سفته باز و دلال است و به جای حق تبادل مالی رباخواری می کنند بدرد این کشور و مردم نمی خورد و باید تعطیل شوند

دولت باید فقط هم غم اش در افزایش ارزش به پول ملی باشد و بقیه کارها را به مردم واگزار کند یقین بدانید همه چیز درست می شود از مسکن و خودرو بگیرید تا سکه و دلار و طلا و مایحتاج مردم و حتی کار بجایی می رسد که فروشندگان برای فروش کالای قسطی سر و دست می شکنند و بساط احتکار و دلالی از این کشور بیرون ریخته می شود
مردم مسن تا دهه های ۶۰ را فراموش نکرده اند که بسیاری از کالاها قسطی فروخته می شد و کسی دنبال ملک و خودرو برای انبار کردن نبود آیا برای چه بود چون مردم به آینده ای امید داشتند که پول ملی با ارزش می شود و پول نقد بهتر از نگهداری کالا است
پاسخ ها
سیدمجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
امیدوارم بفهمند ... قبل از مرگ ما
سخني از شيخ سعدي شيرازي خطاب به دولتيان و مجلسيان !!
--------------------------.
اين بنده حقير فقير چنان به ياد دارد از زماني كه كودك دبستاني بودم و در كلاس سوم ابتدايي تلمذ مي كردم ! كتاب فارسي شعري داشت -- كه تا چند سال پيش هم در آن كتاب بود ، اما حالا نميدانم كه باشد يا نباشد -- و آن شعر كه آشناي چندين نسل است ، عنوانش اين بود :
« ًميازار موري كه دانه كش است » ! .... و بيت آخر آن ، اين بود :
« خدا را بر آن بنده بخشايش است
كه خلق از وجودش در آسايش است » !!
اما ما كودكان معصوم سوم ابتدايي چه مي دانستيم كه شيخ اجل چه مي فرمايد ،تا بعدها كه به بلوغ فكري رسيديم فهميديم اي دل غافل ،استاد سخن چه دُر فشاني هايي كرده و ما اطفال دبستاني اصلاً ملتفت نبوده ايم !! فقط و فقط آن زمان همه دلخوشي هامون اين بود كه تند و تند و طوطي وار اين شعر از حفظ بخوانيم و از معلم مان يك ٢٠ دريافت كنيم و از مرحوم ابوي هم پول يك خروس قندي ! ... به گمانم اين توصيه سعدي شيرازي بايد آوازه گوش همه
سياستمداران و دولتيان و همه مجلسيان در ٢٠٠ كشوري كه روي اين كره خاكي شرف حضور دارند باشد و حتي بايد آن را با آب طلاي تمام عيار با خط جلي نستعليق --- كه اين خط نستعليق زاييده هنر ايرانيان است و عروس تمام خطوط -- قلمي نمود و بر سر در سازمان ملل زد كه :
« خدا را بر آن بنده بخشايش است
كه خلق از وجودش در آسايش است » !!
اميد است كه اين توصيه شيخ اجل بيشتر و بيشتر در مدّ نظر دولتيان و مجلسيان ما هم باشد ! كه همين شاعر گرانقدر در جايي ديگر فرموده :
« نام نيكو گربماند زآدمي
به كزو ماند سراي زرنگار » !! ... عليه الرحمه !
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
درود بر شما
هیچ کاری از این دولت به دل نمی چسبه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
!!!!!!دولت ۱۷ درصدی
به جز افراد متصل انگار همه قراره بدبخت شیم
نسخه مجلس براي خانواده هاي بدون خود رو !
نسخه دولت براي مبلغ عيدي !
نسخه دولت براي افزايش ٢٠ درصدي حقوق ها !
----------------------------------------------
و حال سخني از « ولتر » انديشمند و فيلسوف معروف كه شهرت جهاني هم دارد ،به نقل از سايت ساعت و تقويم ايران :
« ما فقير هستيم اما خوش سليقه ايم » !!
خودتون را کشتید که مثلا شیوه احمدی نژاد را پیاده نکنید، ولی خوب میدونید که شکست خواهید خورد
یا باید یارانه را حذف کنید و بصورت نقدی به همه ایرانیان بخشی از یارانه را پس بدهید.
یاباید در چندین مرحله یارانه را کم کنید تا به مرور حذف شود و یارانه نقدی هم به کسی ندهید.
دیگه این همه ادا در آوردن نداره
باید بنزین را به قیمت جهانی و حداقل فوب خلیج فارس عرضه کرد تا منابع لازم برای توسعه و اداره بهتر کشور توسط دولت خدکتگزار فرهم بشود و مشکلات کم کم حل بشود قطعا ملت فهیم و انقلابی هم با درک از نتیجه و وضعیت کشور همکاری خواهند کرد و مشکلی پیش نخواهد امد و معاندان و دشمنان نظام و انقلاب راه به جایی نخواهند برد
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
مغز متفکر قبلش نباید این کارها رو کرد؟
کاهش مصرف بزنین خودرو مطابق استاندارد دنیا؟ اگر ماشین من دو برابر ماشین روز دنیا مصرف داره تقصیر منه؟
اینکه ماشین 3 یا 4 برابر قیمت واقعی بدست مردم می رسه معنیش اینه تا 200 سال پول مصرف بنزینش رو از ملت گرفتن!
وقتی توان حفظ ارزش گول ملیت رو نداری و دلار رو از 3 تومن می رسونی به 48 تومن که نرخ 3 تومن برای بنزین کم به نظر برسه مقصر مردمن؟ کاری نداشت ارزش گول ملی رو اگر حفظ می کردی همون 3 تومن الان 1 دلار بود و داشتی به قیمت جهانی می فروختی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
عالی تحلیل کردید احیانا همکلاسی آقای محسن رضایی نبودید، شما خلیج فارس رو از نزدیک دیدید آیا؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
حقوق دکتر-مهندس-معلم-و همه و همه را نباید حداقل مثل کارگرهای حوزه خلیج فارس بدهند
از افراد با مالکیت بیش از 10 خودرو شروع کنید و بنزین خودروهای بیش از 10 دستگاه با تاریخ ثبت جدیدتر را به نرخ جهانی حساب کنید بعد 9 خودرو و نهایتا هر خانواده به تعداد اعضای یک خانواده حق استفاده از یارانه بنزین داشته باشد
مقدمات افزایش قیمت با نام عدالت!!!! بر اساس این طرح باید یارانه سوخت گازوئیل و هواپیمای کسانی که از آنها استفاده نمی کنند یارانه دارو کسانی که دارو استفاده نمی کنند و .............. را هم پرداخت کنید
از این طرح های عجیب و غریب است.
بهتر است فکری به حال مردم بکنید به جای پول پاشی بی منطق
کلکی تازه برای سرکیسه کردن مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دقیقا
خواهشآ اقتصاد را رها کنید هر بار کاری می کنید حلقه محاصره مردم را تنگ تر می کنید. حقوق و مزایا و هرچی که از سفره انقلاب حقتون را بگیرید تشریف ببرید مسافرت مردم خودشون راهش را پیدا می کنند.
دلار 56 شد
دلار رو کنترل کنید ،برای طبقه فقیر ،همه چی میشه ،قدرت خریدشون میاد بالا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دلیل مخالفت مکرر حضرت امام ره با خصوصی سازی همین مطلب بود پایمال شدن طبقه مستضعف
یک سر سوزنی فکر و تخصص و کارشناسی در طرحهای این نمایندگان نابغه نیست. میخوان بنزین را گرون کنند بیخود پشتک و وارو میزنن
انها که خودرو ندارن بنزین را می خواهند چه بکنند ؟ بجا ان پول بنزین ازاد رابه همراه یارانه به کارت مردم بریزند .
مثلا خیلی زرنگ هستین و کسی متوجه نمیشه که هدف گرون کردن بنزینه؟ هر کسی 20 لیتر بزنیم داشته باشد از گران کردن کمتر ناراحت می شود!!
مردم هیچی نمیخوان اگر فقط عرضه تک رقمی کردن تورم رو داشته باشین کاری که بیش از 150 کشور در دنیا انجام دادند!
این کار هم مصیبتی می شود برای دولتهای بعد مثل یارانه احمدی نژاد
امیدوار بود آدمی به خیر کسان
مرا به خیرتون امید نیست، شر مرسان
حقوق ها را به حقوق خودتان برسانید تا بتوانند بنزین را گرانتر بخرند و صدقه هم ندهید
سلام، در کجای دنیا از این مسخره بازیها سراغ دارید ، در دنیا منابع انرژی شان را مدیریت می کنند و از هدر رفتن آن جلوگیری می کنند ، با ایجاد وسیله حمل و نقل عمومی و ساخت مترو و استفاده از انرژی پاک ، اما ما تمام منابع انرژی مان را داریم به عناوین مختلف غارت می کنیم و انکاری اصلا آینده و آیندگان معنی ندارد
به حق چیزای نشنیده!!!!!!!!!!!!!!
بذارید اول جای جراجی اقتصادیتون خوب بشه بعد دست به این شاهکارها بزنید
این گرونیها همش کار اسراییل و امریکای جنایتکاره. انشالله رییس جمهور با یه حرکت جهادی کل کشور را تا یک ماه دیگه آباد آیاد میکنه و دلار میشه 1000 تومن . حالا ببینید
به جای این برنامه ها ی غیر عقلایی و غیرعلمی، با وارد کردن خودرو های الکتریکی ( به شرط اجرایی شدن زیر ساخت آنها و انتقال دانش فنی به داخل ) مصرف بنزین را در داخل کاهش دهید.
بنزین لیتری45000 تومن. بزن بریم هالیوود
طرح های شکست خورده از پیش
" بار مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی روی دوش دولت؟ "
نویسنده محترم ! خیلی خوش خیال هستید که فکر میکنید وکیل الدوله جماعت در مجلس بار مالی برای دولت ایجاد نمایند . صدای این ساز ناکوک که یک بدبختی و فلاکت دیگر دیگر علائه بر بدبختی های دیگر برای حقوق بگیران و کاسبان جزء هست که اثراتش را خواهید داد . طرحی را که شخصی مثل مالک شریعتی ارائه کرده معلوم هست که جز بذبختیبرای مردم عایدی دیگری ندارد .
دلار رسیده به پنجاه هزار مردم به خاک سیاه نشستن بعد شما حرف از توزیع عادلانه بنزین می‌زنین 15لیتر
خدایش روتون میشه همه مردم رو صدقه بگیر کردید .......
مالکان خود روهای قدیمی هم 15 لیتر بنزین دریافت میکنند؟
معیار اندیشمندان دولت برای مقدار 15 لیتر ماهانه چی بوده؟ متوسط مصرف هر خودرو 7.5 لیتر در 100 کیلومتر هست که 15 لیتر معادل 200 کیلومتر طی مسافت هست بدون در نظر گرفتن ترافیک حال هر رفتی، برگشتی هم دارد پس 100 کیلومتر رفت و 100 کیلومتر برگشت و اگر تقسیم بر 30 روز ماه کنیم روزی حدود 3 کیلومتر شما مسافت میتونید با بنزین یارانه ای طی کنید. یا اندیشمندان دولت حساب کتاب بلد نیستند یا مردم رو جور دیگری پنداشته اند.
بسلامتی و مبارکی و میمنت
دلار ۴۹ را هم رد کرد وفقط یک قدم مورچه ای تا ورود به کانال ۵۰ هزارتومانی دارد
علی برکت الله
بهترین کار اینه که دولت معکوس تفکراتش عمل کنه. یعنی اگر بین چین و آمریکا، چین رو انتخاب کرد معکوس عمل کنه و به سمت آمریکا بره.
سلام، احتمالا این طرح ادامه جراحی اقتصادی است که مجلس انقلابی می خواهد به اجرا برساند
تا الانش که ندادید و به دارنده چند خودرو دادید چی میشه؟
یعنی عوام فریبی
در بیشتر کشورهای دنیا تفاوت اندک تورم اعتراضات گسترده مردمی رو بهمراه داره در کشور ما برای خاموش کردن شعله اعتراضات تورم رو بصورت خود خواسته افزایش میدن ومیگن اینهم شوک درمانی
ملت در روز ۲۲ بهمن نشان دادند که صرفنظر از گرانی و تورم پشت نظام شان ایستاده اند. حالا یکسری معاند هر روز از گرانی حرف می زنند. بیخودی برای ملت غیور ایران اشک تمساح نریزید. گرانی و بیکاری در همه دنیا هست. به همین افغانستان نگاه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
.شما گویا پاتو از محله تون فراتر نزاشتی براد
کارگری تو عراق و افغانستان درآمدش بالاتر از ایرانه.از چیزی اطلاعات نداری دفاع نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
متاسفم برات علی آقا
قبول دارم لندکروز سوارها یارانه بیشتری میبرند ولی بی ماشین ها هم از یارانه مترو ، اتوبوس ، کرایه ارزانتر اسنپ و تاکسی بهره مندند.البته بخیل نیستم به آنها هم بدهند ولی حکومت کردن با صدقه دهی عاقبت ندارد.
پیشنهاد میکنم 60 لیتر با همان 1500 تومان ، 120 لیتر باقیمت 3000 تومان و مابقی را گرانتر بفروشند تا کم مصرف ها مغبون نشوند.
در ضمن میتوان برای ماشین های میلیاردی 60لیتر را در نظر نگیرند.
حقوق جامعه را به فوب خلیج فارس پرداخت فرمایید سهمیه بنزین را هم حذف کنید
قیمت بنزین را هم به فوب برسانید
بنزین بسیار ارزانست و باعث میشود مردم دور دور در خیابان را به عنوان تفریح در نظر بگیرند که هم باعث ایجاد ترافیک میشود هم منابع ملی را هدر میدهد و هم فشار زیادی به دولت وارد میکند. بنزین باید گران شود اما حداقل ۳۰ هزار تومن بشود تا فشار از روی دولت برداشته شود
تمام رسانه های نوشتاری و تصویری وابسته به دولت و حکومت در اقدامی بی سابقه و هماهنگ اخبار مربوط به افزایش افسار گسیخته نرخ ارز و قیمت کالاهای اساسی رو سانسور می کنند! گوشت کیلویی 500هزار تومان!سید محرومان کجایی؟ آیا جز اینکه دولت روحانی مقصر بود حرف یا برنامه دیگری داری؟ یا آنقدر سرعت قطار پیشرفت زیاد شده که از پنجره بیرون را نمی بینی؟
یارانه نخواستیم.دلار شد ۵۰ هزار تومان.از مسئولین احیانا کسی خجالت نمیکشه؟ بعد از ۴۴ سال اقتصاد کشور از عراق چند بار جنگ زده داغون تره.الان ملت آرزو دارن فقط از این مملکت برن.چیکار کردید با کشور؟!
دولت شش کلاس سواد چه کار میکند مردم را بیچاره کرد
اوضاع برعکسه. مردم باید به سایتهای خبری اخبارو بدن. سایتای خبری اخباری که زندگی مردمو پوشش میده ازش بی خبرن انگار. برادر، دلار رفت ۴۹ هزار تومن. خبر داری یا هنوز بی خبری؟ الان یه حقوق پایه ۶ و نیم میلیون تومنی، شده ۱۳۲ دلار!!!! با ۱۳۲ حقوق مردمو میبندین، بعد هزینه هاشونو به نرخ کشورایی که چند هزار دلار در ماه درآمد حداقلیشونه مقایسه می کنی؟ خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان
بوی گرانی وتورم به مشام می رسد اینها همش دروغه
همانند یارانه ای که احمدی نژاد داد که موجب تورم شدید شد
خدایا ما را بکش از دست این مسئولان
قطار پیشرفت
آینده درخشان
دادن یارانه نقدی از اول کار اشتباهی بوده و حالا تکرارش میکنند و بهتر دادن کوپن اقلام اساسی میباشد.اینکه گفته میشود دادن یارانه بنزین به صاحبان خودرو نا عدالتی است اشتباه میباشد چون همینکه باعث میشود قیمتهای حمل و نقل و سایر اقلام بدنبال آن بالا نرود شامل حال کسانیکه خودرو ندارند هم میشود.
قیمت کرایه تاکسی و .................................................. با این طرح غیر کارشناسی بالا که چه عرض کنم فضایی می شود !!!!!!!!!!!!!
قالیباف دست از سر این مردم بردار
واقعا برای ملتم متاسفم ماهی ۱۵ لیتر بنزین ، یعنی یک دلار ، این یعنی گداپروری ، شما نتونستید قیمت بنزین را سه برابر افزایش بدهید چون از عواقبش هراس دارید ، ولی بجاش سهمیه را سه چهارم کاهش دادید ، و این یعنی اونی که خودرو دار هست و نیاز به سوخت داره مابقی نیازشو چند برابر قیمت خریداری کنه ، فکر کردید خیلی باهوشید ، نه عزیزم بیشتر خودرودارها مولد هستند و چرخ اقتصاد این مملکت را میگردونند با اجرای این هنرتون بزودی قیمتها را طوری بالا می برید که آن بی خودروی خانمان سوخته یک دلاری را نابود خواهید کرد و حاصل این کارتون بجز باخت بیشتر چیزی نیست ، امیدوارم حقیقت تلخ را سانسور نکنید و این نظرها را منتشر کنید
من بچه ام ۱۵ روز ازثبت نام ماشین مانده لطف کنید به ما هم این فرصت را بدهید یا ماشین بدهید
برای اینکه صداقت خودتان را ثابت کنید. ابتدا درآمد مردم را دلاری کنید بعد برید سراغ هزینه ها . چگونه است در این مواقع بیاد دلار وقیمت آن و مقایسه با کشورهای دیگه می افتید.
آیا گوش شنوایی هست به یاری ااین مردم بیاید و به داد مردم برسد
بر اساس اخبار اعلامی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی، میانگین تولید و مصرف بنزین بیش از 100 میلیون لیتر در روز است. یعنی با احتساب حدود 85 میلیون ایرانی هر روز بیشتر از یک لیتر بنزین به هر شخصی می رسد یعنی حداقل 35 لیتر در ماه !
پس چگونه دولت و مجلس به دنبال اعمال سهمیه 15 لیتری یعنی کمتر از نصف میانگین هستند؟؟؟!!!
در ضمن مگر آقای احمدی نژاد با پرداخت مستقیم یارانه و به اصطلاح خودش!!! آوردن بوی نفت سر سفره های مردم ،با تورم های کمر شکن مردم رو کم بیچاره کرده که باز هم با همان ترفند و مکر 16 سال پیش می خواهید دوباره به همان شیوه سر مردم کلاه بگذارید؟!
این طرح همانند طرحهای دیگر در درازمدت به نفع دولت خواهد بود چون به تدریج یارانه و سهمیه بنزین ثابت و بتدریج کم و قیمت بنزین سالانه بالا خواهد رفت .
بنزین ۱۰هزار تومانی در راه است
واقعا معلوم نیست این ها در مجلس و دولت چی دارن فکر میکنن
تا انروز پول چاپ میکردن به خودرو داران یارانه بنزین بدن
از فروا میخواهند به بی خودرو ها هم پول چاپ کنن بدن
انگار که مشکل کار تا امروز این بوده که کی این یارانه رو بگیره
مشکل اینه که هر سال دولت اینقدر نقدینگی تزریق میکنه که از یارانه ها سبقت میگیرن
یک توجیه مسخره دیگه اینه که یارانه بنزین به ماشین دور ها میرسه و بقیه نمیگیرن
فکر میکنین اگر یارانه بنزین یک کشاورز یا یک کارگر کارخانه که نمیتواند با مترو سر کار برود را نهایتا چه کسی با گران شدن اجناسی که انها تولید میکنند خواهد پرداخت


۸۰ میلیون مردم ایران گدا نیستن که دولت بخواهد اقثصاد رو با صدقه دادن به مردم اداره کنه
با اجرای این طرح آزادسازی کرایه های عمومی از قبیل تاکسی، اتوبوس، مترو... انجام می شود.
اینو اونو نمیدونم .........اونواینوهم نمیدونم
وقتی سهمیه 60 لیتری بنزین با قیمت لیتری 1500 تومن به 15 لیتر کاهش مییابد یعنی مجبور هستی 45 لیتر بقیه را هر لیتری از قرار 3000 تومن بزنی اگه اسم این امر گران کردن بنزین نیست پس چیست دولت رییسی مردم را خر تصور کرده است و فکر میکنه که مردم نمیفهمند صرفنظر از اینکه مقدار سهمیه 60 لیتری برای یک خانواده معمولی کافی نیست و برای مثال بنده خودم ماهانه بیش از 50 لیتر علاوه بر سهمیه از بنزین آزاد استفاده میکنم اگه 45 لیتر هم از این کسر بکنند یعنی اینکه دولت میخواهد بطور کلی سهمیه را قطع و در مرحله اول به قیمت بنزین ظاهرا دست نزند ولی بطور حتم و یقین سال دیگه این پروسه را از اول اجرا و بنزین سهمیه را از قرار 3000 تومن و مزاد بر آنرا خدا تومن به خورد ملت بدهد اگه شیطان میدونست که این رییسی جای او خواهد نشست در درگاه خداوند متعال توبه میکرد و دیگه شیطونی نمیکرد .
انگشت در سوراخی که یکبار گزیده شد نباید کرد
سلام چرا افراد معتاد را دستگیرنمیکنند.50درصدایران معتادبه موادمخدرشدن
دولت مردم که خودرو ندارن یارانه راافزایش دهد با این رتورم و گرانی مردم مشکل معیشت دارند دولت مشکل معیشت مردم را اساسی حل کند
ایران
آخه این چه طرح بیخودیه....طرف ماشین ندارن بنزین میخوادچکار....این بنزین روبدین به افراد آرای وسیله نقلیه....اونی که ماشین نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل