بازدید 2835

کره شمالی موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد

کره شمالی اعلام کرد موشکی که روز شنبه توسط پیونگ یانگ شلیک گردید یک موشک بالستیک قاره پیما بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۹ 19 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از یونهاپ، کره شمالی اعلام کرد که موشکی که روز شنبه شلیک کرده بود یک موشک بالستیک قاره پیما بوده است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی افزود که در جریان رزمایش «شلیک ناگهانی» با هدف تامین بازدارندگی اتمی این کشور، یک فروند موشک بالستیک قاره پیما از نوع هواسونگ ۱۵ را با زاویه بالا شلیک کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد که این تمرین به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی و بر اساس دستور آمادگی رزمی اضطراری که بامداد ۱۸ فوریه صادر شد، صورت گرفت.

طبق این گزارش، این موشک از فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ شلیک شده و مسافت ۹۸۹ کیلومتر را در ارتفاع ۵ هزار و ۷۶۸ کیلومتری طی کرد و سپس در دریای شرقی ژاپن فرود آمد.

این موشک نخستین موشک بالستیک قاره پیما بود که کره شمالی پس از شلیک موشک هواسونگ ۱۷ در ماه نوامبر ۲۰۲۲ شلیک کرد.

لازم به ذکر است که خبرگزاری یونهاپ پیش از این به نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که کره شمالی روز شنبه یک موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است

گارد ساحلی ژاپن نیز گزارش ارتش کره جنوبی در خصوص این پرتاب موشکی را تایید کرد. کره شمالی سال گذشته رکورد پرتاب موشکی را به ثبت رساند و در مجموع بیش از ۷۰ موشک شلیک کرد.

در این راستا، وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی برنامه ریزی شده خود را ادامه دهند، پاسخ‌های بی سابقه و مستمر و محکم از سوی پیونگ یانگ دریافت خواهند کرد.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین آمریکا و کره جنوبی را به افزایش تنش در منطقه متهم کرد. بیانیه وزارت خارجه کره شمالی در حالی منتشر شد که کره جنوبی و آمریکا در نظر دارند مانورهای نظامی سالانه خود را به بهانه تلاش برای مقابله بهتر با تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره شمالی را به زودی برگزار کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان